***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

پدافند غیر عامل

 و

توسعه پایدار

 

(مجموعه چکیده مقالات کنفرانس ملی پدافند غیر عامل و توسعه پایدار)

گردآوری و تدوین:

دکتر سیدجواد‌هاشمی فشارکی

تابستان 1395




 

 

بنام خداوند موسع وپایدارمطلق ابدی.خداوند امن وایمنی بخش

خداوندی که هر چیزى به او پایدار است ( قَائِمٌ بِهِ) {جوشن کبیر37 }

ومایه امن و امان است( ذَا الْأَمْنِ وَ الْأَمَانِ) {جوشن کبیر15 }

 

جهان به موازات رشدشتابان علوم و فناوریها، همواره بارشدخطرات وتهدیدات متنوع وجدیدی مواجه بوده است وکشور پهناور ایران نیز با 31 استان در این پهنه گیتی همواره در معرض انواع خطرات وتهدیدات جهانی وپیرامونی ودرونی خود بوده است، از انجاکه صیانت از حریم امنیت عمومی جامعه ماموریت اصلی وزارت کشور است، لذا ضرورت دارد تا تهدیدات متصور درعرصه های مختلف ازنقاط مرزی وساحلی تااعماق سرزمینی را شناسایی نموده و تمهیدات لازم رادر برابر انرا بکار بندد تا امنیت ملی، فراگیر و پایدارگردد.براین مبنا«همایش ملی پدافند غیرعامل و توسعه پایدار»که مقرر است در روزهای 25 و 26 مردادماه سال 1395 برگزار گردد، با مشارکت اساتید و دانشجویان و متخصصان رشته های مختلف وسازمانها ونهادهای مسول میتواند منشا تولید وگسترش دانش پایداری واستحکام درونی کشور در برابر تهدیدات و مصون سازی وایمن سازی آن گردد.و همانگونه که مبرهن است دانش دفاع غیرعامل به‌منظور کاهش آسیب‌پذیریها و تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل کننده مدیریت بحران در شرایط وقوع بحرانها، بدون استفاده از اقدامات نظامی بوده و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی و ... میباشد. این حوزه از دانش، به عنوان یک علم بین رشته‌ای در علوم مختلف کاربردها و تأثیرات فراوانی را به همراه داشته ودارد.ومحورهای زیر را در برمیگیرد:

-     پدافندغیرعامل، توسعه پایدار جامعه و نهادهای اجتماعی

-     دافندغیرعامل و توسعه پایدار انرژی

-     دافندغیرعامل، و توسعه پایدار مدیریت و زیرساخت‌های شهری

-     پدافندغیرعامل و توسعه پایدار تاسیسات و صنایع

-     پدافندغیرعامل، توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی

-     پدافندغیرعامل، توسعه پایدار و تغییرات اقلیمی

-     مدیریت بحران، HSE، پدافندغیرعامل وتوسعه پایدار

-     پدافندغیرعامل و توسعه پایدار در فضای مجازی

این همایش که با مشارکت علمی بیش از 30 دانشگاه و مرکز آموزش عالی سراسر کشور و حمایت نهادها و سازمان‌های کشوری برگزار شد به یقین بامشارکت فعالانه صاحب نظران و اساتید و‌دانشجویان عزیز توانست بعنوان یک حرکت جوشان علمی ،منشا تاثیر برارتقا امنیت ملی واقع گردد و براساس هماهنگی های انجام شده‌ ؛ مقالات پذیرش شده توسط اعضا علمی همابش علاوه بردرج در کتاب مجموعه مقالات همایش ،در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز سیویلیکا نمایه خواهد شد.

پس از پایان زمان پذیرش مقالات، 261 به دبیرخانه همایش واصل گردید، درنخستین جلسه کمیته علمی منتخب از اساتید صاحب نظر عنوان وچکیده مقالات مورد بررسی قرارگرفت. ازاین تعداد 105 بدلایل غیر مرتبط بودن و نامناسب بودن مردود گردید. 156 مقاله باقیمانده در چرخه داوری قرارگرفت و هر مقاله به دو داور از اساتید محترم دانشگاههای سراسر کشور ارجاع گردید و پس از رفع اشکالات اعلامی مورد پذیرش قرارگرفت و بعد از ویرایش درکتاب مجموعه مقالات درج گردید. 

 امید است این اثرمنشا اثر بخشی امور مربوطه گردد. لازم است از کلیه عزیزان وسرورانی که درمراحل مختلف همایش همکاری ویاحمایت نمودند،بخصوص مدیرکل امور مرزی وپدافند غیرعامل وزارت کشور و نیز اقای دکتر مولایی و همچنین عزیزان دبیرخانه همایش، نهایت تشکر وقدردانی را دارم .بدیهی است این اثر خالی از اشکال وقصورنبوده، لذا از صاحب نظران، اساتید گرامی عزیز خاضعانه تقاضا میشود، نظرات ارزشمند خود را جهت غنای بیشتر همایشهای بعدی ارایه نمایند.


کتاب مقالات توسعه پایدار(مجموعه چکیده مقالات کنفرانس ملی پدافند غیر عامل و توسعه پایدار)

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

موسسه پیرانو


دریافت




Seyed Javad Hashemi Fesharaki


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۲