***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

 

 
 
https://dlib.ical.ir/faces/search/bibliographic/biblioFullView.jspx?_afPfm=svm9vde4a
 
شناسگر رکورد : 1011343
شماره مدرک کتابخانه مجلس : ‭۹۱-۲۵۸۶‬
سر شناسه : شکیبامنش، امیر، ‏‫۱۳۶۳ - ‏
عنوان کتاب : طراحی شهری از منظر دفاع غیرعامل/ امیر شکیبامنش، جواد هاشمی‌فشارکی.
وضعیت نشر و پخش و غیره : تهران: بوستان حمید‏‫، ۱۳۹۰.‬
مشخصات ظاهری : [۲۴۴] ص.: مصور، جدول، نمودار.
شماره استاندارد بین المللی کتاب (ISBN) : ‏‫‬‮‭978-600-92293-9-0
یادداشتهای مربوط به کتابنامه ، واژه نامه و نمایه های داخل اثر : کتابنامه: ص. ۲۳۳ -۲۳۹.
زبان متن نوشتاری یا گفتاری و مانند آن : فارسی
موضوع : شهرسازی -- ایران -- طرح و برنامه‌ریزی
  : دفاع از غیر‌نظامیان -- ایران -- پیش‌بینی‌های ایمنی
  : دفاع از غیر‌نظامیان -- پیش‌بینی‌های ایمنی
رده بندی کنگره : ‭HT۱۶۹‬‭ /‮الف‬۹ ش۸ ۱۳۹۰‬
شناسه افزوده : هاشمی فشارکی، سیدجواد، ‏‫۱۳۴۰ -‏‬
محل و شماره بازیابی : ۱۴۷۲۱۹۶
محل و شماره بازیابی : ۱۴۷۲۱۹۷
 
 
 
 
طراحی شهری از منظر دفاع غیر عامل
طراحی شهری از منظر دفاع غیر عامل
نویسنده:
امیرشکیبا منش، جواد هاشمی‌فشارکی
انتشارات: 
بوستان حمید‏، ۱۳۹۰
شناسنامه کتاب: 
عنوان : طراحی شهری از منظر دفاع غیرعامل تدوین و گرد آوری: امیرشکیبا منش، سیدجواد هاشمی‌فشارکی ناشر : بوستان حمید نوبت چاپ: چاپ اول (بهار 1390) شمارگان: 2000 قیمت: 7000 تومان کلیه حقوق اعم از چاپ و تکثیر، نسخه‌برداری برای ناشر محفوظ است. (نقل مطالب با ذکر مأخذ بلامانع است). تلفن ناشر: 33700927 صندوق پستی 331- 17775

طراحی شهری
از منظر
دفاع غیر عامل

Hashemi fesharaki, Javad,&.... (2011), Urban Design from the perspective of civil defense, Bustane Hamid, Isfahan.

سرشناسه         :  شکیبامنش،امیر، ‏۱۳۶۳
‏عنوان و نام پدیدآور    :  طراحی شهری ازمنظر دفاع غیرعامل/ امیرشکیبا منش، جواد هاشمی‌فشارکی
‏مشخصات نشر    : تهران: بوستان حمید‏، ۱۳۹۰‬-
‏مشخصات ظاهری    :      240 ‏ص.‬: مصور ، جدول ، نمودار.
‏شابک            ‏ ‬‬‏:  0-9-92293-600-978
‏وضعیت فهرست نویسی: فیپا
‏‏یادداشت : کتابنامه     : ص. 240 - 235   .
‏موضوع                  : شهرسازی -- ایران – طرح وبرنامه‌ریزی
‏موضوع                 : دفاع ازغیر‌نظامیان -- ایران -- پیش‌بینی‌های ایمنی
‏موضوع                 : دفاع ازغیر‌نظامیان -- پیش‌بینی‌های ایمنی
‏شناسه افزوده         : هاشمی فشارکی،سیدجواد، ‏۱۳۴۰ -‏‬
‏رده بندی کنگره      : ‏HT۱۶۹‬  /الف ‬۹‏ ‬ش۸      ۱۳۹۰  
‏رده بندی دیویی      : ‏‬۳۰۷/۱۲۱۶۰۹۵۵
‏شماره کتاب شناسی ملی : ‎  2303451    

سید جواد هاشمی فشارکی
امیر شکیبامنش
1390

 

طراحی شهری از منظر دفاع غیر عامل 

،تالیف : دکترسیدجواد هاشمی فشارکی ومهندس امیر شکیبا منش ، 

انتشارات بوستان حمید ،244صفحه ،-1390

 

    در این کتاب سعی گردیده است تا با لحاظ نمودن مهم ترین مسائل علمی و عملی مطرح در حوزه شهرسازی و طراحی شهری و تحلیل مسائل مذکور از نگاه دفاع غیر عامل، به راهبردها و روش های صحیحی در جهت کم نمودن میزان آسیب پذیری و تلفات در شهرها دست یافت.   ساختار کلی این کتاب از هشت فصل کلی تشکیل یافته است. در فصل نخست سعی گردیده تا به اجمال مقدماتی در خصوص مفاهیم پایه در دفاع غیر عامل مطرح گردد. تعاریف و مفاهیم کلیدی دفاع غیر عامل، بحث پیرامون اهمیت دفاع غایر عامل، امنیت ملی، و مولفه ها آن، اصول و راهبردهای مطرح در رابطه با دفاع غیر عامل، چشم انداز دفاع غیر عامل در شهر ایمن، راهبردهای دفاع غیرعامل در شهرسازی، نتایج حاصل از پیش بینی مسائل دفاعی در شهرسازی و ... از جمله مهم ترین بحث های مطرح در این فصل می باشند.در فصل دوم، تعاریف و مفاهیم علمی مطرح در حوزه شهرسازی و طراحی شهری مورد بحث قرار گرفته است تا از این طریق پیش زمینه و بستر فکری لازم جهت ورود به مقولات مورد بحث در حوزه «شهری» فراهم گردد. در حقیقت با توجه به جدید بودن عمر رشته شهرسازی و نیز طراحی شهری در جهان (در حدود 50 سال) در این فصل سعی گردیده است تا به اجمال، اصلی ترین مفاهیم و مسائل مطرح در حوزه علم جدید شهرسازی برای مخاطبین این کتاب مطرح گردد. از جمله این مباحث می توان به تعریف قانونی شهر در ایران، نگرشهای جهانی به تعاریف و مفاهیم شناخت شهر، شبکه شهری، کلان شهرها و مادر شهرها، ویژگی های شهرهای جهان سوم، الزامات و مفاهیم اساسی در طراحی و برنامه ریزی شهری، بحث پیرامون کاربری های شهری، تقسیمات کالبدی شهری، طبقه بندی کاربری های شهری، استاندارهای فضا و مقیاس عملکردی کاربری ها، معیارهای مکان یابی و مطلوبیت در کاربری های شهری، مشخصات مکان یابی کاربری های مسکونی، تجاری، صنعتی ، فراغتی و..، ارزیابی کاربری اراضی شهری، منطقه بندی شهری، تعاریف و مفاهیم منطقه بندی، اهداف، مزیت ها و مقررات منطقه بندی، انواع منطقه بندی ( تراکمی، ارتفاعی، کاربری) و ... اشاره نمود.

     در فصل سوم، به مستندات قانونی مطرح در رابطه با مقوله دفاع غیر  عامل در ایران پرداخته شده است تا کلیه قوانین مقررات و سیاست هایی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم نگاه خود را به مقوله دفاع غیر عامل معطوف نموده اند در چارچوبی منظم، تدوین و یکپارچه گردند.   

در فصل چهارم، سابقه دفاع در ایران قبل و بعد از اسلام به اجمال مورد بررسی قرار گرفته و نکات محرز و مورد توجه در مقوله دفاع غیر عامل از منظر تجارب تاریخی استخراج و استنباط شده است. 

فصل پنجم از این کتاب به اجمال مهمترین اصول، اقدامات، رویکردها و تدابیر این قبیل کشورها و شیوه های آنها در برخورد با مقوله دفاع غیر عامل مطرح گردیده است. از جمله کشورهایی که در این فصل بدان ها پرداخته شده است می توان به آلمان، سوئیس، روسیه (شوروی سابق)، آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره نمود.

    در فصل هفتم موضوع بحث سنجش از راه دور و چگونگی استفاده و بهره برداری از آن در بحث دفاع غیر عامل طرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل ششم از کتاب سعی بر آن است تا با تکیه و تاکید بر فرض یک حمله حقیقی چالش ها و معضلات موجود در شهرها، و نیز روش ها، اقدامات و تمهیدات در خصوص کنترل شرایط و کاهش آسیب پذیری تلفات استخراج و استنباط گردد. تهدید حقیقی برای شهرها در زمان حمله و تهاجم دشمن به سه طریق کلی صورت می پذیرد: 1- بمباران هوایی و استفاده از سلاح های دوربرد 2- تهدیدهای شیمیایی  و میکروبی و 3- اشغال زمینی.

      در بخش اول از این فصل با عنوان « اشکال (فرم های) کلی شهری»، خصوصیات و ویژگی های فرمیک اشکال هندسی اصلی و غالب  مورد استفاده در شهرها ( نظیر دایره، مربع، شش و هشت ضلعی و ... ) مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

       در بخش دوم از این فصل با عنوان «الگوهای کلان شهری و تحلیل ملاحضات دفاع در آنها» ، الگوهای کلان شهری ( از قبیل الگوهای خطی، شعاعی، ارگانیک (طبیعی) و...) نخست به سبب ویژگی های علمی مطرح آنها در حوزه شهرسازی و سپس با نگاه خاص دفاع غیرعامل تحلیل و بررسی شده اند و نقاط قوت و ضعف هریک از الگوهای کلان شهری در این رابطه به روش تحلیلی استخراج گردیده است.

    بخش سوم از این کتاب به مقوله بافت های شهری می پردازد. در حقیقت بافت های شهری در این بخش به مفهوم چگونگی ترکیب و آمیخته شدن تار و پود شهرها توسط اجزاء ساختمان ها به یکدیگر می باشند و متشکل از مجموعه ای از مجاورت دانه بندی های مختلف کالبدی در کنار هم می باشند که این نحوه چیدمان و قرارگیری بسترهای زمینه ای خاصی را برای شهرها پدید می آورند. در این بخش از کتاب ضمن تحلیل خصوصیات اصلی و کلیدی بافت های شهری قدیم از منظر دفاع غیر عامل،  به معایب بافت های جدید نیز از این منظر پرداخته شده است. و در ادامه نیز نکاتی منتج از مطالب مذکور در خصوص طراحی و برنامه ریزی بافت های شهری از نگاه دفاع غیر عامل اشاره و تمهیداتی در رابطه با چگونی کاهش آسیب پذیری مطرح گردیده است.

        در بخش چهارم این مطالعات، با تحلیل مسائل مربوط به کاربری های شهری و نکات حائز اهمیت در مقوله دفاع غیر عامل کاربری های ویژه و مورد توجه (نظیر تاسیسات زیر بنایی، فرودگاه ها، راه آهن، متروها و...) سعی گردیده تا به نگرش های صحیح تری در رابطه با مکان یابی و استقرار کاربری ها در حوزه های شهری دست یافت. همچنین در پایان این بخش روش های ارزیابی کاربری های شهری بر پایه تحلیل های علمی در قالب سه ماتریس «سازگاری»، «مطلوبیت» و «ظرفیت» ارائه گردیده است.

   در این کتاب، کلیه فصول و بخش های مطالعات با لحاظ نمودن تاثیرات نگاه دفاع غیر عامل در طراحی و برنامه ریزی شهرها تهیه و تدوین گردیده و سعی شده است تا با بهره گیری از تحلیل های علمی و تجارب عملی موجود تمهیداتی مناسب در این حوزه، با هدف کاهش آسیب پذیری و تلفات و خسارات مالی و انسانی اتخاذ گردد.

http://paydarymelli.ir/fa/news/2803/طراحی-شهری-از-منظر-دفاع-غیر-عامل

 

 

https://www.gisoom.com/book/1751655/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84/

سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

سرشناسه : شکیبامنش، امیر، ‏‫۱۳۶۳ - ‏
‏عنوان و نام پدیدآور : طراحی شهری از منظر دفاع غیرعامل/ امیر شکیبامنش، جواد هاشمی‌فشارکی.
‏مشخصات نشر : تهران: بوستان حمید‏‫، ۱۳۹۰.‬
‏مشخصات ظاهری : ‏‫۲۵۰ ص.‬: مصور، جدول، نمودار.
‏شابک : ‏‫‬‮‭978-600-92293-9-0
‏وضعیت فهرست نویسی : فیپا
‏یادداشت : کتابنامه: ص. ۲۳۳ -۲۵۰.
‏موضوع : شهرسازی -- ایران -- طرح و برنامه‌ریزی
‏موضوع : دفاع غیر‌نظامی -- ایران -- پیش‌بینی‌های ایمنی
‏موضوع : دفاع غیر‌نظامی -- پیش‌بینی‌های ایمنی
‏شناسه افزوده : هاشمی فشارکی، سیدجواد، ‏‫۱۳۴۰ -‏‬
‏رده بندی کنگره : ‏‫HT۱۶۹‭‬ ‭/‮الف‬۹‏‫‬‮‭ش۸ ۱۳۹۰
‏رده بندی دیویی : ‏‫‬‮‭۳۰۷/۱۲۱۶۰۹۵۵
‏شماره کتابشناسی ملی : ‎۲‎۳‎۰‎۳‎۴‎۵‎۱

 

هاشمی فشارکی، سید جواد، شکیبا منش، امیر، طراحی شهری از منظردفاع غیرعامل، تهران:بوستان حمید، 1390.
این کتاب در هشت فصل تدوین و تنظیم شده است. فصل اول این کتاب به موضوع دفاع غیر عامل و تعاریف و مفاهیم کلیدی این موضوع ازجمله اهمیت دفاع غیرعامل، امنیت ملی و مولفه های آن و هم چنین چشم اندازها و راهبردهای دفاع غیر عامل پرداخته شده است. فصل دوم در دو بخش تعریف شده است. در بخش اول نگاهی به مفهوم شهر و شهرسازی ، کلان شهر و مادر شهر و ویژگی های شهر در جهان سوم داشته است. در بخش دوم از فصل دوم نویسندگان مفاهیم اساسی در طراحی و برنامه ریزی شهری از جمله کاربری های شهری ، تقسیمات کالبدی شهری، معیارهای ارزیابی کاربری های شهری و..بررسی شده است. درفصل سوم مستندات قانونی در رابطه با دفاع غیرعامل بیان شده است. فصل چهارم سابقه دفاع غیر عامل در ایران با تقسیم آن به دوره قبل از اسلام و بعد از اسلام با نتیجه گیری در این زمینه که در شهرهای گذشته ایران شبکه ای منسجم و پیوسته که با روستاهای پیرامون  پیوندی عمیق داشتند سبب پایداری هر چه بیشتر شهر در برابر تهدیدات می شده است که امروزه تناسب تمهیدات نوین با شهرها اجتناب ناپذیراست. فصل پنجم دفاع غیر عامل در کشورهای دیگر بررسی شده است که به دنبال آن نگارندگان در فصل ششم به انواع طرح های شهری مربوط به امور شهری ازجمله  طرح جامع شهری، طرح تفضیلی، طرح هادی شهری و...و وظایف هر کدام از ارگانها نسبت به دفاع غیرعامل شهری شهری پرداخته شده است. فصل هفتم به مبحث سنجش از راه دور شهر توسط عکسهای هوایی و کاربرد آنها در دفاع غیر عامل اختصاص داده شده است. فصل هشتم و پایانی که به دفاع غیرعامل در کلان شهرها می پردازد ، درچهار بخش تنظیم شده است. در بخش اول اشکال ( فرم ها) کلی شهری از جمله دایره ، مثلث ، مربع و.. در بخش دوم الگوهای کلان شهری از جمله هندسی و خطی و شعاعی و ارگانیک و اقماری  ..بررسی و نحوه کاربرد  بهترین دفاع غیر عامل در هرکدام از این شهرها توضیح داده شده است.در بخش سوم بافت شهری به معنی چگونگی ترکیب و آمیخته شدن تار و پود شهرها توسط اجزاء ساختمان ها به یکدیگر و هم چنین توضیح بافت شهری در شهرهای گذشته در ایران و ویژگیهای آنان نسبت به شهرهای کنونی پرداخته شده است. در بخش چهارم کاربری های شهری و نحوه توزیع آنان اختصاص داده شده تا با اختصاص دادن بهترین مکان ها در شهر به این کاربریها ؛ امنیت ساکنان نیز بدست آید.

http://anthropology.ir/article/14440.html

 

عنوان و نام پدیدآور #هاشمی فشارکی
جواد
#طراحی شهری از منظر دفاع غیرعامل
وضعیت نشر و پخش و غیره تهران
بوستان حمید
#1390
یادداشتهای مربوط به کتابنامه،واژه نامه و نمایه های داخل اثر #کتابنامه
موضوع (اسم عام یاعبارت اسمی عام) شهرسازی- ایران- طرح و برنامه ریزی
دفاع از غیر نظامیان- ایران- پیش بینی های ایمنی
دفاع از غیر نظامیان- پیش بینی های ایمنی
رده بندی کنگره
# HT ،# 169 ،#/ الف 9 ه 2 ،# 1390
نام شخص به منزله سر شناسه - (مسئولیت معنوی درجه اول ) #1340-،#جواد هاشمی فشارکی،امیر شکیبا منش
نام شخص - ( مسئولیت معنوی درجه دوم ) پ،ع،شکیبامنش،امیر
ما بقی فیلدها ،#]244[ص.: مصور) بخشی رنگی،جدول،نمودار،،،،،،1363-،§،#اقاجانی

http://www.lib.ir/book/62562639/طراحی-شهری-از-منظر-دفاع-غیرعامل/

https://paydarymelli.ir/fa/news/2803/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84

https://www.gisoom.com/book/1751655/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84/

Seyed Javad Hashemi Fesharaki

منتشر شده در پایگاههای زیر " 

Civil defense of Iran.png

https://paydarymelli.ir/fa/news/2803/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84

 

خرید کتاب فدک بوک

http://5.22.198.54:8181/opac/index.php?lvl=author_see&id=3628

 

آدینه بوک

 پایگاه جامع اطلاعات و فروش کتاب ایران :

https://www.adinehbook.com/gp/product/6009229390

طراحی شهری از منظر دفاع غیرعامل

شبکه جامع کتاب گیسوم

https://www.gisoom.com/book/1751655/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84/

کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی اصفهان :

http://www.lib.ir/book/62562639/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84/

انسان شناسی و فرهنگ

انسان‌شناسی، علمی‌ترین رشته علوم انسانی و انسانی‌ترین رشته در علوم است.

http://anthropology.ir/article/14440.html

پایگاه تخصصی پدافند غیر عامل :

http://moh1592.blogfa.com/post/547

http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=2313356&pageStatus=1&sortKeyValue1=sortkey_&sortKeyValue2=sortkey_