***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مقاله آشنایی با سازمان سوانح پزشکی بحران روسیه

چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۰۴ ق.ظ

بسمه تعالی

آشنایی با سازمان سوانح پزشکی  بحران روسیه

سید جواد هاشمی فشارکی 

·       چاپ شده در : فصلنامه پیام بحران ش 23- پاییز 1389- ص 29

± چکیده

کشور پهناور جمهوری فدراتیو روسیه و 15 جمهوری تازه استقلال یافته‌ای که تحت عنوان کشورهای مشترک‌المنافع شکل گرفته‌اند، همواره با حوادث طبیعی و غیر طبیعی گوناگون و زیادی مواجه می‌باشند و به جهت امکان امداد رسانی و مدیریت سریع و مؤثر در مواقع وقوع این‌گونه حوادث ، وزارت‌خانه‌ای تحت عنوان وزارت شرایط اضطراری (ام.‌چ.اس) ایجاد نموده است تا بتواند تمامی موضوعات آموزشی، پژوهشی، امدادرسانی، مدیریتی و ... را در سطوح مختلف ملی (و فراملی)، منطقه ای و شهری تحت پوشش دهد. و در این راستادرخصوص موضوعات پزشکی در حوادث طبیعی و غیر طبیعی حدوداً 500 قانون (که توسط مجلس مصوب گردیده ) و امریه (که توسط وزارت بهداشت مصوب) و ابلاغ نموده است.

سازمان سوانح پزشکی بحران زاشیتا، درحومه شهر 10ملیون نفری مسکو و در یک ساختمان 6 طبقه قدیمی که حیاط سرسبزی، چهار سوی آنرا احاطه کرده است، استقرار دارد. در کنار هلال احمر که یک نهاد مردمی است، این سازمان زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان روسیه بوده که حدود 90 درصد سوانح پزشکی حوادث غیر مترقبه کشور روسیه را تحت پوشش دارد و مسئولیت حفاظت ازسلامت و بهداشت مردم را در هنگام حوادث غیر مترقبه عهده‌دار می باشد . این سازمان دارای 84 مرکز پزشکی سوانح در استانها و جمهوریهای مستقل مشترک المنافع بوده و نیز دارای 3 مرکز پزشکی ویژه دفاع بیولوژیک (حوادث طبیعی و صنعتی) جنگ و تروریسم میباشد. همچنین هریک از کارخانجات و مراکزی که دارای مواد خطرناک (آلوده یا انفجاری) هستند و دارای تهدیداتی برای جان انسانها میباشد، نیز یک واحد پزشکی سوانح دارند.

 لغات کلیدی

پزشکی بحران- سوانح پزشکی – دفاع غیر عامل -




2- U.R.S.S