***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بررسی ابعاد بحران و سامانه مدیریت بحران

 

 

در پالایشگاه ها

 

 

مطالعه موردی: پالایشگاه نفت شیراز

 

 

 

پذیرفته شده در: دومین همایش مدیریت بحران در صنعت ساختمان، سازه های زیرزمینی وشریانهای حیاتی ، 28 اردیبهشت 1391، اصفهان ، کتاب گزیده مقالات دومین همایش، صفحه 42

 

 

 

 

 

   سیدجواد هاشمی فشارکی[1]، ناصر شریفلو[2]، شهاب الدین شهردار[3]

 

 

 

 

 

 

 

 

1- چکیده

 

 

   در کشورهای در حال توسعه مانند جمهوری اسلامی ایران، مدیریت بحران از جنبه های مختلف قابل بررسی است. با توجه به تعداد زیاد پروژه های پالایشگاهی در دست اجرا درکشور و همچنین بالا بودن آمار سوانح در این پروژه ها، لزوم برنامه ریزی و توجه ویژه به مدیریت بحران در آنها، بیش از پیش به چشم می خورد. بحران از هر نوع که باشد آثار قابل ملاحظه ای در سرنوشت یک مجموعه خواهد داشت و امروزه مدیریت بحران یک بخش اساسی از مدیریت راهبردی است. با این دیدگاه، عدم وجود نگرش جامع در مدیریت بحران باعث گسترش دامنه این خسارات گردیده و مدیریت سوانح را روز به روز پیچیده تر می سازد و در عمل سبب می گردد بهره برداری از این پروژه های عمرانی روز به روز به تأخیر بیفتد .

 

 

در این تحقیق ضمن ارائه تعاریف اولیه از بحران و مدیرت بحران ، به مبانی نظری سامانه مدیریت بحران و ویژگی های آن پرداخته و ضمن معرفی پالایشگاه نفت شیراز و شرح مختصری از فرایندهای عملیاتی آن، انواع بحرانهای متوجه پالایشگاه ها برشمرده و مراحل مدیریت بحران در حوادث و بحرانهای ناشی از حملات نظامی و اقدامات حین وقوع بحران جهت یک پالایشگاه ارائه می شود .

 

 

کلید واژه: مدیریت بحران، پالایشگاه، پالایشگاه نفت شیراز.

 

 

 

 

 

 

 

[1] مدرس دانشگاه صنعتی مالک اشتر.

 

 

[2] استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع).

 

 

[3] دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی پدافند غیرعامل.

 

 

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی ابعاد بحران و سامانه مدیریت بحران در پالایشگاه ؛ مطالعه موردی پالایشگاه نفت شیراز

  سید جواد هاشمی فشارکی - مدرس دانشگاه صنعتی مالک اشتر
  ناصر شریفلو - استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین
شهاب الدین شهردار - دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی پدافند غیر عامل

چکیده مقاله:

در کشورهای در حال توسعه مانند جمهوری اسلامی ایران، مدیریت بحران از جنبه های مختلف قابل بررسی است. با توجه به تعداد زیاد پروژه های پالایشگاهی در دست اجرا در کشور و همچنین بالا بودن آمار سوانح در این پروژه ها، لزوم برنامه ریزی و توجه ویژه به مدیریت بحران در آنها، بیش از پیش به چشم می خورد. بحران از هر نوع که باشد آثار قابل ملاحظه ای در سرنوشت یک مجموعه خواهد داشت و امروزه مدیریت بحران یک بخش اساسی از مدیریت راهبردی است. با این دیدگاه عدم وجود نگرش جامع در مدیریت بحران باعث گسترش دامنه این خسارات گردیده و مدیریت سوانح را روز به روز پیچیده تر می سازد و در عمل سبب میگردد بهره برداری از این پروژه های عمرانی روز به روز به تاخیر بیفتد. در این تحقیق ضمن ارائه تعاریف اولیه بحران و مدیریت بحران، به مبانی نظری سامانه مدیریت بحران و ویژگی های آن پرداخته و ضمن معرفی پالایشگاه نفت شیراز و شرح مختصری از فرآیندهای عملیاتی آن انواع بحران های متوجه پالایشگاه ها برشمرده و مراحل مدیریت بحران در حوادث و بحران های ناشی از حملات نظامی و اقدامات حین وقوع بحران جهت یک پالایشگاه ارائه می شود.

کلیدواژه‌ها:

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CMCILFUS02-CMCILFUS02_022.html 
کد COI مقاله: CMCILFUS02_022

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

هاشمی فشارکی, سید جواد؛ ناصر شریفلو و شهاب الدین شهردار، ۱۳۹۱، بررسی ابعاد بحران و سامانه مدیریت بحران در پالایشگاه ؛ مطالعه موردی پالایشگاه نفت شیراز، دومین همایش مدیریت بحران در صنعت ساختمان، شریانهای حیاتی و سازه های زیر زمینی، اصفهان، مرکز پژوهشی مهندسی بحران های طبیعی شاخص سازان، https://www.civilica.com/Paper-CMCILFUS02-CMCILFUS02_022.html


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (هاشمی فشارکی, سید جواد؛ ناصر شریفلو و شهاب الدین شهردار، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (هاشمی فشارکی؛ شریفلو و شهردار، ۱۳۹۱)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند : 
 

  • رضوانی، حمیدرضا. مدیریت بحران سازمانی، ماهنامه تدبیر، سال۱۸، شماره .۱۷۰ ... (مقاله ژورنالی)
  • - علیزاده اوصالو، مجمد حسین. غلالامی، مهدی و درفشی، سیاوش. ... (مقاله کنفرانسی)
  • - جک گاتز چاک؛ مدیریت بحران (در بخش های خصوصی ...
  • - روش اجرایی آمادگی و واکنش در وضعیت اضطراری و ...
  • -I۵] راهنمای مدیریت در برابر شرایط اضطراری در سامانه های ...
  • -I۶] علی علیزاده، حسین سپرهم، علی حاجی حسین لو، صادق ...
  • 0] -NFPA، Emergency planning and continuity B usiness، NFPA 16000، ...
  • -MITROFF, IAN I.; _ S HRIVAS TAV A ; AND ...

 

 

 

 

https://www.civilica.com/Paper-CMCILFUS02-CMCILFUS02_022=%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%B9%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%9B-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%AA-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2.html