به گزارش ایرنا طی روزهای گذشته اخباری از سوی برخی سمن ها و فعالان اجتماعی آبادان در فضای مجازی در خصوص استخدام نیروی غیر بومی در پالایشگاه روغن سازی آبادان منتشر شد.
مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان در واکنش به این اخبار، گفت:تنها فرد غیر بومی در این مجتمع، مدیر پالایشگاه روغن سازی است که ۱۶ سال، ساکن آبادان و خرمشهر می باشد.
سیدعلی هاشمی دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با رد اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر استخدام افراد غیر بومی در پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان، افزود:در سایت آبادان ۱۶۰ نفر مشغول به کار هستند که ۱۵۷ نفر آنها ساکن آبادان هستند.
وی اظهار داشت:طی چند روز گذشته بازرسی اداره کار سازمان منطقه آزاد اروند نیز اسناد و مدارک پرسنل رشرکت را بررسی کرد که در این بازرسی، تخلفی مشاهده نشد.
هاشمی نیروهای غیر بومی فعال در بخش های مختلف این شرکت را در مجموع 'سه نفر' عنوان کرد و افزود:این نیروها به صورت درون سازمانی به این شرکت منتقل شدندو میانگین استخدامی نیروهای موجود پالایشگاه روغن سازی ایرانول آبادان بالای ۱۰ سال کار است.
وی تصریح کرد:حضور هر مسئول شهری و استانی برای بررسی وضعیت اشتغال در پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان را برای رفع ابهام در خصوص استخدام می پذیریم، آماده پاسخگویی و شفاف سازی بوده و خود را موظف به پاسخگویی به شهروندان در این زمینه می دانیم.
مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان در ادامه سخنانش به طرح توسعه جدید در این واحد تولیدی و جذب ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرسنل جدید در قالب شرکت های پیمانکاری اشاره کرد و گفت:در فاز نخست این طرح ۱۰ تا ۲۰ نیروی جدید جذب شده و در فاز دوم ۵۰ نفر با توجه به نیاز و تولید جذب خواهند شد.
** اولوبت شرکت؛ سپردن کار به پیمانکاران و نیروهای بومی
مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از واگذاری طرح های توسعه ای این پالایشگاه به پیمانکاران توانمند شهرستان آبادان خبر داد و اظهار داشت:با توجه به وضعیت مالی پیمانکاران شهرستان طرح های بزرگ را کوچک کردیم تا پیمانکاران و شرکت های بومی توان رقابت با شرکت ها بزرگ را داشته باشند.
وی افزود:هم اینک ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از افراد بومی منطقه در شرکت های پیمانکاری بومی شهرستان و یک شرکت استانی در سایت 'بریم' مشغول کار هستند.
هاشمی بیان داشت:طبق برنامه ریزی صورت گرفته ، عرضه محصول نهایی روغن سازی پالایشگاه آبادان پنجم مهرماه همزمان با سالروز شکست حصر آبادان به بهره‌برداری می رسد.
تولید روغن موتور در آبادان به دلیل جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ متوقف شده بود. بازسازی پالایشگاه از سال گذشته آغاز شد و مرحله نخست این طرح به بهره برداری رسید.
پالایشگاه شرکت نفت ایرانول در ضلع شرقی اروندرود و مساحتی به وسعت ٢٠ هکتار قرار دارد، این پالایشگاه نخستین تولید کننده روغن‌های موتور و صنعتی در ایران می‌باشد که سال ١٣٢٩ راه‌اندازی شد.
انواع روغن های پایه سبک و سنگین، واع روغن هی موتور و صنعتی،(اکستراکت) برای مصرف در کارخانجات ساخت دوده صنعتی، اسلاک واکس به عنوان خوراک اولیه کارخانجات پارافین‌سازی و مصارف صنعتی از تولیدات این پالایشگاه بود.
این پالایشگاه می‌تواند تمامی سفارشات صادرکنندگان روغن (روغن پایه، روغن موتور و روغن‌های صنعتی) را با رعایت استانداردهای بین‌المللی و تعیین شده در سفارش خرید، تولید کرده و این محصولات را به صورت بالک یا مظروف در اختیار خریداران قرار ‌دهد.
پالایشگاه روغن‌سازی آبادان در آینده ای نزدیک با راه‌اندازی تأسیسات صادراتی و نیز با ایجاد مخازن ذخیره مناسب، تأسیس یک ترمینال مجهز ذخیره‌سازی، نگهداری و اختلاط مواد شیمیایی مطابق استانداردهای شناخته شده و معتبر بین‌المللی در اروندرود و در مجاورت اسکله‌های نفتی سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تسهیلات لازم پشتیبانی برای صادرات محصولات تولید شده و واردات مواد اولیه را تأمین می کند.