***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

 

 

 

بخش چهارم

دستورالعمل نگارش مقاله حاصل از پایان نامه

 

 

1- دانشجویان دانشگاه موظفند قبل از فراغت از تحصیل حاصل کار تحقیقاتی خود را به صورت یک مقاله جهت چاپ در مجلات داخل و یا خارج از کشور ارائه دهند.

2- دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد یک مقاله و مقطع دکتری می بایستی حداقل یک مقاله علمی پژوهشی تهیه نماید.

3-دانشجو می بایست مقاله را تحت چهارچوب و روال مجله ای که با نظر استاد راهنما انتخاب می نماید تهیه نموده و برای ارسال به گروه آموزشی مربوط ارائه نمایند.

4- ترتیب ذکر اسامی محققین به ترتیب نام دانشجو، استاد راهنما و مشاورین می باشد، ذکر نام اساتید مشاور بسته به نظر استاد راهنما است و ذکر دانشگاه به عنوان نشانی الزامی است.

5- پس از این مرحله دانشجوی کارشناسی ارشد امکان ترخیص داشته اما برای دانشجوی دکتری جواب مثبت مجله جهت چاپ الزامی می باشد.

6- مخارج تایپ مقاله به عهده دانشگاه می باشد.

7- در مواردی استثنایی در صورت عدم امکان تحقق بند 3 دانشجو موظف است مقاله ای با مشخصات ذیل جهت اقدام بعدی به دانشکده ارائه دهد:

الف )‌ مقاله باید حداکثر در 10 صفحه در ورق A4 با کیفیت عالی به دو زبان فارسی و انگلیسی تایپ شود.

ب )  در صفحه اول اسامی محققین و نشانی محل تحقیق به ترتیب ذکر شده در بند 4، در صفحه دوم خلاصه مقاله و کلمات کلیدی و در صفحه سوم به بعد مقدمه، مطالب و روش کار، نتایج، بحث و نتیجه گیری، تشکر و قدردانی (در صورت لزوم) و منابع نوشته شود. منابع باید شماره گذاری شده و مطابق شماره در متن باشد. فهرست منابع در آخر مقاله باید به ترتیب شامل نام نویسندگان، سال نشر (در پرانتز)،‌ عنوان کامل مقاله، عنوان مجله یا کتاب و شماره جلد و صفحات باشد.

ج )‌ اصل عکسها، نمودارها و جداول باید همراه مقاله در محل مناسب در مقاله علامت گذاری شوند.

8- تأیید کتبی استاد راهنما در مورد مقاله ارائه شده الزامی است.

9- عدم رعایت نکات فوق در تدوین و تحویل مقالات باعث تأخیر در فارغ التحصیلی خواهد گردید.

10- ارائه چکیده مقاله باید بر اساس ضوابط مصوب صورت گیرد.


 

بخش پنجم

آیین نگارش متون در زبان فارسی

 

 

نقطه گذاری

هدف از نقطه گذاری، آسان سازی مطالعه و یاری رساندن به درک صحیح نوشته هاست. استفاده از
نشانه های نقطه گذاری امروزی،‌در ادبیات فارسی پرسابقه نیست. این نشانه ها به دنبال آشنایی با نوشته های معاصر غربی و خصوصاً با شکل گیری ادبیات مشروطیت، در ایران رایج گردید. در زیر نشانه های متداول در ادبیات فارسی معرفی می گردد:

 

نقطه (.) 

نقطه نشانه ایست و مکث کامل است. موارد استفاده:

1ـ در انتهای جمله های کامل دستوری، مانند:

   هوا گرام است.

2ـ‌ پس از کلمه یا عبارتی که به جای جملة کامل به کار میرود. مانند:

   آری. (در پاسخ سؤالی مشخص)

3ـ پس از حروف اختصاری، مانند:

   ج . ا. ا. (جمهوری اسلامی ایران)

4ـ پس از اعدادی که معرف ترتیب مطالبند،‌ مانند:

الف)‌ اصطلاحاتی که تنها در یک علم به کار می روند.

ب) ‌اصطلاحاتی که در بیش از یک علم به کار می روند.

تذکر: هرگاه دو جمله کامل با ً و ً عطف به یکدیگر مرتبط شوند، نقطه از انتهای جملة‌ اول حذف و در پایان جملة دوم درج میگردد. مانند:

باد شدیدی وزید و هوا سرد شد.

ویرگول (،)

ویرگول نشانة تأمل، درنگ و مکث کوتاه در مطالعة نوشته است و معمولاً برای تفکیک واژه ها یا بخشهای یک جمله به کار می رود. موارد استفاده:‌

1-  میان عبارتها و یا جمله های غیر مستقلی که در مجموع، جمله ای کامل را تشکیل می دهند، مانند:

در پی هشدار های فوق، اینک که ملاحظه میکنیم که آمریکا چگونه به کمک  ایادی خود در اوپک، علیه این سازمان دست به توطئه زده است.

2-    در جائی که کلمه ویا عبارتی به عنوان توضیح در ضمن جمله ویا عبارتی دیگر آورده می شود، مانند:

 کاسپرو این برگر، وزیر دفاع آمریکا، ضرورت اس. دی. ای را به ترتیب مذکور توجیه کرده است.

3-    در جایی که در مورد چند کلمه استناد واحدی داده می شود. مانند:

   فردوسی، مولوی، سعدی و حافظ از جمله مشاهیر ادب ایرانند.

4-    برای جداکردن مشخصات یک کتاب یا نشریه در کتابنامه و فهرست نویسی، مانند:

فرشاد گهر، ناصر. بررسی قدرت اوپک و سیاست جهانی نفت، تهران، پژو هشکده علوم دفاعی استراتژیک 1374.

نقطه- ویرگول (؛)

نقطه - ویرگول نشانة درنگی است که از تاًُمل بیشتر و از همان در علامت نقطه کمتر باشد ( مکث متوسط تا کامل ). موارد استفاده:

برای جدا کردن عبارتهای مختلف و مستقل یک جملة طولانی که در معنی با یکدیگر ارتباط دارند. مانند:

مشک آن است که خود ببوید ؛ نه آنکه عطار بگوید.

2- هنگام بر شمردن و تفکیک اجزای مختلف وابسته به یک حکم کلی. مانند:

لوازم مورد نیاز یک نجار عبارت است از ؛ اره ای که با آن چوبها را ببرد؛ رنده ای که با آن سطح چوب ها را صاف و صیقلی کند ؛ میخ و...

نشانه سؤال (؟)

1-    در پایان جملات پرسشی مستقیم، مانند:

 بازدارندگی تا چه حد می تواند از بر خورد اتمی جلوگیری کند؟

تذکر: در جملات پرسشی غیر مستقیم، از علامت سؤال استفاده نمی شود، مانند:

استاد از دانشجو پرسید که آیا کتاب وی را خوانده است

2-    برای  نشان دادن تردید یا استهزا، مانند:

آمریکا خود را حامی حقوق بشر (؟) در جهان می داند.

تذکر: در این گونه عبارتها همواره باید علامت سؤال را درون پرانتز قرار داد.

3-    در پایان عنوان کتاب، مقاله و یا نوشته ای که استفهامی است  و خود درون جمله ای قرار دارد، مانند:

لنین‘‘ کتاب چه باید کرد؟‘‘ را در سال 1902 تألیف کرد.

4-    بعد از کلمه و یا عباراتی که جای پرسشی مستقیم را بگیرد، مانند:

کدام را باید مقدم داست ؟ اجتهاد یا نص؟

5-    پس از ادوات استفهام، مانند:

کجا ؟ کی ؟

نشانة تعجب، توجه و ندا(! )

این  نشانه در پایان کلمات و یا جملاتی که حاکی از حالات شدید عاطفی، از قبیل توجه، تعجب، تأکید، تحسین،تحقیر، تمسخر، امر و نهی، دعا، ندا، تهدید، حسرت و...  است به کار می رود، مانند:

عجب روزگاری !

ای خدا !

ایست !

ای کاش چنین نمی شد !

مبادا چنین کنی!

تذکر: در استفاده از نشانة تعجب نباید زیاده روی کرد. همچنین در به کاربردن آن باید تنها یک علامت ! را به کاربرد. استفاده از نشانه هایی مانند !!! یا !!!! صحیح نیست.

دونقطه (:)

موارد استفاده:

1-    پیش از نقل قول مستقیم، مانند:

 دمنه گفت:‘‘ چون مرد دانا و توانا باشد،‌ مباشرت کار بزرگ و حمل بارگران او را رنجور نگرداند. ‘‘

2-    برای بر شمردن جزئیات یک کل، مانند:

چهار فصل سال عبارت است از: بهار، تابستان، پاییز و زمستان.

3-    پیش از تفصیل حکمی که به اجمال به آن اشاره شده است،‌ مانند:

      در آن سال، تحولی عظیم در کشور روی داد: سلطنت سقوط کرد و انقلاب پیروز شد.

4-     میان عنوان اصلی و فرعی یک کتاب، مقاله و یا نوشته، مانند:

     تروریسم دولتی: بهانه تجاوز نظامی آمریکا

5-    به هنگام معنی کردن کلمات،‌ مانند:‌

     اعراض:‌روی گردانیدن

6-     برای ارجاع به آیات قرآن و کتب دینی دیگر،‌ مانند :

      قرآن مجید،‌45:2 (سوره بقره، آیه 45)

گیومه("‘‘)

موارد استفاده:

1- در ابتدا و انتهای نقل قول مستقیم و نقل نوشته ای از یک منبع، مانند:‌

 پیامبر (ص) گفته است:‌ً‘‘ العاقل یبصر بقلبه مالاتبصر تجاهل بعینه ‘‘

در کلیله و دمنه،‌ باب بروزویه طبیب، آمده است:‌‘‘چه بزرگ جنونی و عظیم غبنی باشد باقی را به فانی و دائمی را به زایلی فروختن و جان پاک را فدای تن نجس داشتن. ‘‘

تذکر: ‌چنانچه مطلب نقل شده، گفته یا ضرب المثلی معروفی باشد، می توان گیومه را حذف کرد.

2-    در ابتدا و انتهای اصطلاحهای تازه یا جعلی و همچنین واژه های مورد تأکید یا تعریف، مانند:‌

      از قریب پنجاه سال پیش، کلمة‘‘‌ً پیش‘‘ به جای‘‘رل‘‘فرانسوی معادل گرفته شده است.

3-    هنگام ذکر عنوان مقاله ها، فصلهای یک کتاب و سخنرانی ها، مانند:

       در ابتدای دومین شمارة مجله سیاست دفاعی  سال پنجم،‌ شمارة 2، زمستان 1375

4- برای مشخص نمودن اسامی خاص، مانند:

     مرحوم‘‘ فروزانفر‘‘ از استادان مسلم ادب فارسی بود.

     تذکر: در یکئ نوشته، هر اسم خاص تنها یک بار در گیو مه قرار می گیرد و چنانچه همان اسم در  سطرها یا صفحات بعد نیز آمده باشد، نباید در داخل گیومه گذاشته شود.

5-  به هنگام بکار بردن عبارت یا عباراتی که به معنای مجازی و یا برای تمسخر و کنایه به کار رفته باشد،‌ مانند:  عمل ایشان به هیچ وجه "محجوبانه" نیست.

در استفاده از نشانة گیومه(‘‘)، باید به نکات زیر توجه کرد:

1- جملات یا عبارات نقل شده در داخل گیومه،‌ نشانه های نقطه گذاری خود را حفظ می کنند.

2- هرگاه نقل قولی در ضمن نقل دیگر آورده شود، می توان از این علامت استفاده نمود. (،، ) که بالای خط کرسی قرار می گیرد. مانند:

 گفت: ‘‘ نشنیده ای که پیامبر (ص) فرمود:، طلب العلم فریضه علی کل مسلم، ‘‘

پرانتز ( )

1- این نشانه برای توضیح اضافی یا ذکر نکته ای که در حکم گریز از مطلب است، به کار می رود، مانند:

 ریگان طرح اس. دی. ای (که در رسانه های خبری جهانی به ‘‘جنگ ستارگان ‘‘ معروف شده است ) را در سال 1983 مطرح نمود.

در تاریخ 6 دسامبر 1985 (15 آذر ماه 1364 ) این امر اعلام شد.

2-  برای درج عناوین اختصاری برخی از اسامی و عبارات نیز می توان از پرانتز استفاده کرد، مانند:

     ابتکار دفاع استراتژیک (اس. دی. ای).

تذکر: باید توجه داشت که مطلب اضافه ای که درون پرانتز قرار می گیرد، به نحوی با متن اصلی ارتباط دارد.

قلاب یا کروشه ] [

موارد استفاده:

1-  این نشان برای درج مطلبی اضافی که نسبتاً با متن اصلی ارتباط کمتری دارد به کار می رود، مانند:

       نگاهی به آن کتاب ]البته نه به جلد و کاغذ آن ![ بی دانشی نویسنده را آشکار می سازد.

2-  برای مشخص کردن حروف یا کلماتی که بر نوشته ای افزوده می شود، مانند:‌

      در کتاب اخلاق عالم آرا  آمده است: ‘‘اول عقل، محبت نام نیک است. چه ]از[سلطنت و ریاست لذتها مقصود نیست، ] بلکه[ مقصود از آن، نام نیک است. ‘‘

تذکر: باید به خاطر داشت که در نقل قولهای مستقیم، همواره برای افزودن مطلبی در درون متن، از علامت قلاب استفاده شود.

خط (ــ)

موارد استفاده:‌

1-  برای مشخص کردن عبارت یا جملة‌ معترضه، مانند:

 سوسیالیسم مصری پیوند نزدیکی با ناسیونالیسم ـ‌ یک کیش جاهلی دیگر که مطرود اسلام است ـ دارد.

تذکر: چنانچه جملة‌ معترضه در پایان مطلب قرار گیرد، در انتهای آن نشانة نقطه گذاشته خواهد شد و از آوردن خط دوم خودداری می گردد. مانند:‌

 از نظر او قدرت صرفاً به معنای شکل نهادی آن است ـ یعنی قدرت مادی.

2-  به جای ًاز ً، ً تا ً و ً به ً بین تاریخها، اعداد و کلمات،‌ مانند:

دهة 80- 1970

خط آهن تهران مشهد

3- برای نشان دادن گفتگوی دو نفر، مانند:

 ـ به کجا رفته بودی ؟

 ـ به خانه

4-  برای پیوستن اجزای یک کلمة‌مرکب، مانند:

مارکسیسم ـ لنینیسم

5-  برای نشان دادن نا تمامی کلمه ای که در انتهای یک سطر قرار دارد و بخشی از آن در ابتدای سطر بعد نوشته شده است.            مانند: مسئله رابطة‌ قدرت خلفا با قدرت سلاطین، امرا و ملوک و سایر فرمانروا-

یان دنیوی،‌شایان توجه است.

تذکر:‌  معمولاً در حروفچینی کتاب برای چاپ،‌مابین تیره های نوع 1، 2 و 3 و تیره های 4 و 5، تفاوتی قائل می شوند ؛ بدین ترتیب که تیره های نوع اول تا سوم با خط کامل (ــ) و به طول 6 پوینت و تیره های نوع چهارم و پنجم با نیم خط (ـ) و به طول 3 پونت چیده می شود. بهتر است در نوشتن رسالات تحقیقی نیز تا حد امکان این قاعده رعایت شود.

خط ممتد یا بزرگ نما ( ـــــــــــــــــ)

موارد استفاده:‌

1- برای برجسته نمودن برخی از کلمات و یا عبارات متن، مانند:

      قرآن کریم انسان را قطع نظر از عقاید و پایگاه سیاسیش به رسمیت می شناسد.

2-  برای مشخص شدن عنوان کتابها، نشریات و مجموعه ها، مانند:‌

       حائری، عبدالهادی،‌ تشیع و مشروطیت در ایران تهران:‌ امیر کبیر،‌1360

سه نقطه یا نشانة حذف و تعلیق (

موارد استفاده:

1-  در محل یک یا چند کلمة حذف شده، مانند:

      عزیزا

2-  در معنی واژه های ً و غیره ً  و الخ ً،‌  مانند:

      اصفهان، مشهد، شیراز و . از شهرهای بزرگ ایران به شمار می آیند.

3- هنگامی که در جمله تأمل یا ابهامی پیش آید و یا برای واداشتن خواننده به خیالپردازی، مانند:‌

      آینده 

خط مایل (/)

موارد استفاده:‌

1- برای جداکردن اعداد روز، ماه و سال از یکدیگر، مانند:

     در 22/11/57  انقلاب به پیروزی رسید.

2-    برای نشان دادن کلمات معادلی که تنها در حروف یا حروفی، تخفیفی در آنها صورت گرفته است.

مانند:‌

پولاو / پلاو / پلو

نشانة تکرار یا ایضاً  (//)

 این علامت به جای کلمِه های مشابهی که عیناً در سطرهای متوالی و با حکمی واحد تکرار می شود به کار می رود.

نشانة مکث یا ستاره (*)

موارد استفاده:

1-  برای ایجاد فاصله مابین بندها و پارگرافهایی که موضوع آنها با یکدیگر متفاوت است.

 تذکر: به این منظور برخی از سه ستاره، به جای یک ستاره، استفاده می کنند که اینکار دلیلی منطقی ندارد.

2-  برای ارجاع به پانوشت نیز، به جای استفاده از اعداد ارجاعی (اعداد)،‌ از علامت ستاره استفاده می شود.

 تذکر: معمولاً از ستاره به این منظور استفاده می شود که از اعداد برای امر دیگری استفاده شده و تعداد پانوشت های هر صفحه معدود باشد.


 

 

 

بخش ششم

گردش کار پایان نامه های کارشناسی ارشد

 

 

روند اخذ، اجرا و سنوات تحصیلی پایان نامة دانشجویان کارشناسی ارشد بشرح زیر می باشد:

 

6- 1- اخذ واحد پایان نامه:

دانشجو باید در انتهای ترم دوم قبل از انتخاب واحد ترم سوم با توافق استاد راهنمای خود موضوع پایان نامه را به تصویب کمیته تحصیلات تکمیلی گروه برساند و انتخاب واحد در ترم سوم منوط به انتخاب و تصویب موضوع پایان نامه میباشد.

 

6-2- تصویب پایان نامه

6-2-1- اخذ فرم پیشنهاد موضوع پایان نامه از تحصیلات تکمیلی گروه و تکمیل آن با هماهنگی استاد راهنما.

6-2-2- بررسی موضوع پایان نامه و سپس ارجاع فرم پیشنهاد پایان نامة تکمیل شده به گروه آموزشی مربوط جهت طرح در کمیته تحصیلات تکمیلی گروه.

6-2-3- تهیه فرم پیشنهاد پایان نامه در پنج نسخه برای:

الف- دایرة تحصیلات تکمیلی برای درج در پروندة آموزشی 

ب استاد راهنما

ج استاد مشاور

د گروه آموزشی جهت درج در پروندة اطلاعات دانشجو

هـ _ خود دانشجو

 

6-3- زمان انجام پایان نامه

6- 3-1- دانشجو بعد از اخذ واحد پایان نامه باید هرماه یک بار از روند پیشرفت پایان نامة خود به گروه آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده گزارش تحویل دهد. یک نمره از نمره پایان نامه مربوط به انجام درست این امر است.

6-3-2- حداکثر سنوات تحصیلی در حالت عادی دو سال و یا چهار ترم تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد می باشد.

6- 3-3-برای دانشجویانی که تا دو سال موفق به گذراندن کلیه واحدها نشوند در صورت تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه این زمان حداکثر تا یک ترم دیگر قابل تمدید است در این بازه به ازاء هر یک ماه تأخیر 25/0 نمره از نمرة پایان نامة دانشجو کسر خواهد شد.

 

6-4- مراحل دفاع از پایان نامه

6-4-1- اخذ تأیید کتبی از استاد راهنمای پایان نامه برای مسئول گروه آموزشی مبنی بر اتمام کار پایان نامه و آمادگی دفاع توسط دانشجو و اطلاع کتبی  آن به دایره تحصیلات تکمیلی دانشکده.

6-4-2- تحویل یک نسخه از پایان نامه برای بررسی رعایت نگارش به دفتر تحصیلات تکمیلی گروه  

6-4-3- اخذ فرم آمادگی دفاع از پایان نامه  از دایره تحصیلات تکمیلی دانشکده و تکمیل آن با هماهنگی استاد راهنما، استاد مشاور و مسؤول گروه آموزشی

6-4-4- هماهنگی با سالن کنفرانس

6-4-5- تسلیم دعوت نامه بهمراه یک نسخه از پایان نامه به هیأت داوران ( استاد راهنما استاد مشاور ممتحن داخلی ممتحن خارجی ) حداقل ده روز قبل از زمان دفاع

6-4-6- یک هفته قبل از زمان دفاع باید اطلاعیة زمان و مکان دفاع تهیه و در معرض دید همگان قرار گیرد.

6-4-7- ارائه دانشجو باید حداقل با استفاده از نرم افزار Power Point یا سیستم های مشابه و بهتر صورت گیرد.

6-4-8- زمان ارائه مطالب توسط دانشجو 30 الی40 دقیقه خواهد بود. عدم تنظیم وقت دانشجو باعث نمره منفی خواهد شد.

6-4-9 پس از ارائه مطالب توسط دانشجو هیأت داوران و حاضران  سئوالات خود را مطرح خواهند کردکه دانشجو باید پاسخگو باشد.

6-4-10 نمرة دانشجو توسط هیأت داوران تنظیم و بصورت محرمانه از طریق گروه مربوط به آموزش ارسال خواهد شد.

6-4-11- در صورت قبولی مشروط هیأت داوران، دانشجو بایستی ایرادات احتمالی پایان نامه خود را رفع نماید و پایان نامة صحافی شده خود را در 7 نسخه به  استاد راهنما، استاد یا اساتید مشاور، تحصیلات تکمیلی گروه، کتابخانه دانشکده و کتابخانه دانشگاه (دو نسخه) تحویل نماید.

6-4-12- دانشجو موظف است از پایان نامة خود حداقل یک مقاله تهیه کند چنانچه این مقاله در یکی از مجلات علمی-پژوهشی جهت چاپ پذیرفته شود یک نمره تشویق به ازاء هر مقاله به نمره پایان نامه اضافه خواهد شد.

6-4-13- بعد از انجام مراحل بالا دانشجو می تواند جهت تسویه حساب و اخذ مدارک کارشناسی ارشد مراجعه نماید.

 

 

 

 

 

 

 

پیوست ها

 

پیوست الف- ترتیب حروف «ابجد»

ترتیب حروف «ابجد» جهت استفاده در شماره گذاری صفحات اول پایان نامه به ترتیب زیر می باشد:‌

 

الف

1

یح

18

ض

800

ب

2

یط

19

ظ

900

ج

3

ک

20

غ

1000

د

4

ل

30

 

 

هـ

5

مـ

40

 

 

و

6

ن

50

 

 

ز

7

س

60

 

 

ح

8

ع

70

 

 

ط

9

ف

80

 

 

ی

10

ص

90

 

 

یا

11

ق

100

 

 

یب

12

ر

200

 

 

یج

13

ش

300

 

 

ید

14

ت

400

 

 

یهـ

15

ث

500

 

 

یو

16

خ

600

 

 

یز

17

ذ

700

 

 

 

 

 

 

danJame1

 

 

 

پیوست ب- نمونه روی جلد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان نامه

 جهت اخذ درجة کارشناسی ارشد

در رشته ......................  گرایش .........................

 

عنوان:

 

عنوان دقیق پایان نامه مطابق موضوع مصوب

 در فرم تصویب پایان نامه

 

 

 

استاد راهنما:   دکتر .....................

استاد مشاور:  دکتر ......................

دانشجو: ................................

 

تیرماه 1381

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیوست ج- نمونة صفحة فهرست

فهرست

 

عنوان                                                                                           صفحه

 
فصل اول

1ـ1ـ.………………………………………………………………………….……

  1ـ1ـ1ـ……..…………………………………………………………………

      1ـ1ـ2- ………………………………………………………………………

1ـ 2ـ .……..………………………………………………………………………

      1ـ2ـ1ـ.…………………………………………………………………….....

فصل دوم

2ـ1ـ ……………………………………………………………………………....

2ـ1ـ1ـ ……………………………………………………………………....

2ـ2ـ …..………………………………………………………………………….

2ـ2ـ1ـ ……………………………………………………………………....

فصل سوم

3ـ1ـ ….…………………………………………………………………………...

3ـ2ـ ….…………………………………………………………………………...

3ـ2ـ1ـ ..…..…………………………………………………………………

3ـ3ـ ...……………………………………………………………………………

3ـ3ـ1 ـ …….…………………………………………………………............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیوست  د- نمونة صفحة چکیدة لاتین

 

 

فونت Times New Roman قلم 18 حالت Bold

 

Determination of Elastic Constants of Composite Materials Using modal Analysis

 

 

 Times New Roman قلم  14 حالت Bold                          Abstract

متن Times New Roman قلم 12

 

Because of high strength and low weight, the composite materials are very suitable for structural engineers. These materials, generally, are non-homogeneous and anisotropic and have different properties in different directions. With accomplishing of special tests we can obtain the characteristics of these materials and their engineering parameters. Elastic constants and strength are the most basic characteristics.

There are four independent coefficients for single layer composite materials, which are: modulus of elasticity in same and normal to the directions of fibers, shearing modulus and Poisson ratio, in this paper we try that use a non-destructive  method and by measuring the natural frequencies using modal analysis for determination of elastic constants for these materials.

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۴