***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

اهتزاز پرچم‌ جمهوری اسلامی بر بالای سر اشغالگران قدس شریف یادگاری از حسام خوش‌نویس

خبرگزاری تسنیم: اهتزاز پرچم‌های جمهوری اسلامی بر بالای سر اشغالگران قدس شریف یادگاری از شهیدی والامقام است که همین روزها سالروز شهادتش فرا رسید؛ شهید حسام خوش‌نویس.

اهتزاز پرچم‌ جمهوری اسلامی بر بالای سر اشغالگران قدس شریف یادگاری از حسام خوش‌نویس

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیروت، اهتزاز پرچم‌های جمهوری اسلامی بر بالای سر اشغالگران قدس شریف، در پارک ایران، یادگاری از شهیدی والامقام است که همین روزها سالروز شهادتش فرا رسید؛ شهیدی که لبنانی‌ها او را با نام حسام خوش‌نویس می‌شناسند؛ همان حسن شاطری خودمان ! رئیس ستاد بازسازی ایران در لبنان. او به‌قدری کار عمرانی برای محرومان لبنان انجام داده که به یک چهره دوست داشتنی برای مردم لبنان تبدیل شده است. کمتر جایی را در جنوب لبنان دیدیم که کنار تصاویر شهیدان حزب‌الله که در سر هر کوی و برزن نصب شده، تصویر شهید شاطری نباشد.

پارک ایران غروری به یاد ماندنی را در دل هر ایرانی مسلمانی ایجاد می‌نماید و حسرتی از جهادی که شاید دیر یا زود قسمتش شود. پارک ایران، بی‌شک خاری است در چشم رژیم اشغالگر قدس و نمادی از رسیدن بیرق اسلام ناب محمدی پشت دروازه‌های دولت صهیونیست.

یکی از خدمات عمرانی سردار شهید حسن شاطری  که شاید بتوان آن را یکی از پروژه‌های ماندگار جمهوری اسلامی ایران در لبنان دانست، ساخت پارک تفریحی ایران در نقطه صفر مرزی لبنان است که با هدف شناخت کودکان و جوانان لبنانی با شخصیت‌های اسوه و بزرگان انقلاب اسلامی ایران ساخته شده است.

مارون الرأس به‌لحاظ موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی‌ای که با مرزهای فلسطین اشغالی دارد، اولین منطقه‌ای بود که در جنگ 33روزه مورد طمع صهیونیست‌ها قرار گرفت، اما حملات متعدد به این روستای کوچک با مقاومت جانانه حزب‌الله و ساکنان منطقه مواجه شد و کابوس‌های وحشتناکی را برای نظامیان صهیونیست رقم زد. پارک تفریحی  ایرانیان نزدیک مرز مشترک با فلسطین در منطقه مرزی "بوابه فاطمه" در "کفرکلا" جنوب لبنان واقع است. احداث این پارک با همکاری هیئت ایرانی "بازسای جنوب لبنان" و شهرداری کفرکلا، انجام شده است. این پارک در چهارصد متری مانده به مرز بنا شده است و شنبه و یک‌شنبه بسیار شلوغ می‌شد و کودکان لبنانی در این پارک به‌راحتی و در کمال آرامش بازی می‌کردند. این فضا برای کسانی که لبنان را از نزدیک می‌دیدند بسیار جالب است.

مارون الرأس یکی از روستاهای لبنان در منطقه بنت‌جبیل و در حوزه نبطیه است. این روستا در یک کیلومتری مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی و 120 کیلومتری جنوب شرقی بیروت قرار دارد و مشرف به 14 شهرک اسرائیلی است. این روستای مرزی در جنگ سی و سه روزه یکی از مناطق اصلی درگیری نیروهای حزب‌الله لبنان با ارتش رژیم غاصب صهیونیستی بود. در سال 2006 و پس از پایان جنگ 33روزه ایران اقدام به ساخت این پارک تفریحی ــ گردشگری به‌نام پارک ایران در این منطقه نمود. مسجد این پارک مانند قبة الصخره، نماد فلسطین اشغالی، ساخته شده است. استفاده از تصاویر و مجسمه افراد مشهور مذهبی ــ سیاسی ایران و لبنان، امکانات تفریحی مختلف پارک از جمله آلاچیق‌های خانوادگی، وسایل ورزشی، پینت‌بال، زمین فوتبال و ... از دیگر ویژگی‌های این پارک است.

مجسمه «شهید حسن شاطری» را که یک مجسمه‌ساز پیشکسوت ایرانی ساخته و در کشور لبنان نصب شده است. ساخت مجسمه‌ای از شهید «حسن شاطری» معروف به «حسام خوش‌نویس» از سوی مسئولان کشور لبنان به یکی از هنرمندان مجسمه‌ساز پیشکسوت ایران سفارش داده شده بود. این مجسمه در پارک ایران در مارون الرأس و رو به سرزمین‌های اشغالی نصب شده و در ابعاد حدود 80 سانتی‌متر روی پایه سنگی و از جنس فلز قرار گرفته است. پیش از این نیز مجسمه جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان در این پارک نصب شده بود. مجسمه شهید شاطری به‌عنوان نماد سپاسگزاری مردم لبنان به‌واسطه اقدامات بزرگ این شهید بزرگوار در این کشور نصب شده است.

شهید حسن شاطری معروف به حسام خوش‌نویس متولد سمنان و مسئول بازسازی لبنان بود. وی در جریان جنگ ایران و عراق در حوزه مهندسی جنگ، جاده‌سازی و راه‌سازی مناطق جنگی فعالیت داشت و با پایان یافتن جنگ در بازسازی کردستان و افغانستان به فعالیت پرداخت. او پس از جنگ 33روزه لبنان، به‌عنوان رئیس ستاد بازسازی جنوب لبنان فعالیت داشت. از جمله اقدامات وی می‌توان به بازسازی کلیساهای جنوب لبنان و بازسازی و تعمیر راه‌ها و پل‌ها و همچنین ساخت مسجد قدس در مرز اسرائیل و لبنان اشاره کرد. شهید شاطری 24 بهمن ماه سال 91 در مسیر دمشق به بیروت و در جریان رسیدگی به کارهای ستاد بازسازی به شهادت رسید.

شهید خوش‌نویس تأکید داشت که حزب‌الله لبنان در اسکان دادن مردم در حین و پس از جنگ 2006 بسیار موفقیت آمیز عمل نموده است. او با مقایسه و حضورش در افغانستان و عراق و تجربیات آن دو کشور اعتقاد داشت شرایط روحی پس از جنگ و وجود گسترده آسیب‌ها و تخریب‌ها سخت‌ترین شرایط را بر انسجام فکری و روحی مردم تحمیل می‌نماید که ارائه طرحها در آن هنگام بسیار مهم و ضروری است، به‌ویژه با این هدف که مردم سرزمین‌های‌شان را ترک نکنند. در نهایت آنچه ایشان انتظار داشت انسجام فعالیتی پژوهشی و فرهنگی در راستای اقدامات انجام شده و انتقال تجربیات بود. وقتی سیدحسن نصرالله گفته بود  بازسازی مناطق جنگ‌زده خود جهاد است، این جمله شهید خوش‌نویس را خیلی تحت تأثیر قرار داده بود. مهندس شهید می‌گفت: «پس از جنگ 2006 تازه به لبنان آمده بودم، به‌همراه تعدادی از همکاران برای بازدید به روستاهای جنوب و مناطق جنگ‌زده رفته بودیم . در روستایی که وضعیت بسیار نامناسبی داشت پیرزنی را با لباس‌های کهنه و دست پینه‌بسته دیدم که به‌سمت من آمده و عکسی قدیمی از امام خمینی(ره) را به من نشان داده و گفت: همه‌چیز ما برای امام خمینی(ره)، او به ما عزت داده و ما دوستش داریم . شهید خوش‌نویس افزوده بود: بسیار تحت تأثیر آن پیرزن قرار گرفتم، او ما را فرزندان خمینی(ره) خطاب می‌کرد و من به خود قول دادم که در این زمینه کوتاهی نکنم.

فعالیت‌های ستاد بازسازی ایران در لبنان با مدیریت شهید خوش‌نویس، برکات فراوانی را برای مردم جنگ‌زده و جبهه مقاومت ایجاد نمود. ساخت جاده‌های مواصلاتی، پل‌های تخریب شده، مدارس و مساجد مورد حمله واقع شده که از قبل و با برنامه، مورد هدف‌گیری رژیم صهیونیستی برای فلج نمودن اماکن اجتماعی و مذهبی قرار گرفته شده بود، احیا شد و بر صلابت و کارآمدی جبهه مقاومت لبنان افزود. آثار آن شهید بزرگوار همواره از جنوب تا شهرهای مرکزی شیعه‌نشین مشخص و محرز است. فعالیت‌های آن شهید توانست تا حد زیادی فعالیت‌های خائنان و جبهه مقابل مقاومت در داخل لبنان را که ایران و حزب‌الله را عاملی برای توطئه و بیچارگی مردم لبنان خطاب می‌کردند نقش بر آب نموده و با عزت دادن به شیعیان و مردم لبنان حقیقت مقاومت و خدمت اصلی آن به «مردم » را عزیزتر نماید.

مهندس حسام خوش‌نویس (شهید حسن شاطری) مصادف با سالروز شهادت عماد مغنیه به شهادت رسید، سیدحسن نصرالله در سومین روز شهادت شهید شاطری در مراسم یادبود شهید عماد مغنیه در جمع هزاران نفر لبنانی و رسانه‌های بیشمار بود. او از شهید خوش‌نویس (شاطری) به‌عنوان خدمت‌گزار یاد کرد و او را مورد تقدیر قرار داد. در کوچه‌ها و خیابان‌های مختلف لبنان به‌ویژه محل‌های شیعه‌نشین از سوی مردم و مراکز لبنانی در مناطقی مانند ضاحیه، حاره حریک و برج البراجنه پرچم‌های سیاه و تسلیت به پیشگاه امام زمان(ع) و امام خامنه‌ای به‌مناسبت شهید خوش‌نویس نصب شده است، می‌گویند در مراسم آن شهید در بیروت، دسته‌جات مختلف حضور یافتند، از مسئولین دولتی تا اقشار مختلف به‌ویژه سران مذهبی مارونی، اهل تسنن، کشیش‌های مسیحی و... ؛ تازه خون ریخته شده آن شهید غوغایی وصف‌نشده بر پا کرده بود و نقشش را به رخ کشیده و سرآغازی دیگر را ترسیم می‌کرد.

او توانست با تکیه بر تجربیات جهادی خود در سالهای دفاع مقدس، منشأ خدمات بی‌نظیری برای شیعیان مظلوم لبنانی گردد و مرهمی بر زخمهای آن مردم ستم‌کشیده باشد. او که مسئولیت جهاد سازندگی لبنان را پس از جنگ 33روزه به‌عهده داشت، سرانجام در 24 بهمن 1391 توسط مزدوران رژیم صهیونیستی، شهدِ شیرین شهادت نوشید و اجر سالها خدمات خالصانه خود به فرزندان امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه) را دریافت کرد. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

منابع :/*

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1392/12/21/310459/اهتزاز-پرچم-جمهوری-اسلامی-بر-بالای-سر-اشغالگران-قدس-شریف-یادگاری-از-حسام-خوش-نویس

http://www.ghatreh.com/news/nn18494255/اهتزاز-پرچم-ایران-بالای-اسراییل-تصاویر

http://javadfesharaki.blog.ir/1397/03/05/حدیقه-ایرانی-درمرز-لبنان-مشرف-بر-اسراییل-غاصب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۵