***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

خاطره-ای-از-شهید-سید-ابوالفضل-هاشمی-فشارکی

دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹ ب.ظ

 

Image result for ‫فشارک‬‎

 

 

به مناسبت سالروز شهادت سید اقا
بدن سردار شهید سید مصطفی سید آقا به همراه چهل تن از همرزمانش 291 روز در زیر آفتاب جاده آبادان - ماهشهر باقی ماند تا سمبل آزاد سازی 150 کیلومتر مربع از خاک ایران در عملیات شکست حصر آبادان باشند.
 
«سلام خبر» - شهید سید مصطفی سید آقا در زمان شروع جنگ تحمیلی صدام بعثی علیه جمهوری اسلامی ایران، از سوی مرحوم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی مأموریت پیدا می کند که فرماندهی پانصد نفر از پاسداران کمیته های چهارده گانه ی تهران را به عهده بگیرد و برای دفاع از شهر خرمشهر، عازم آن منطقه شود.
وی که تا آن زمان مسؤولیت کمیته انقلاب اسلامی مستقر در کلانتری بی سیم در حوالی میدان خراسان را به عهده داشت، به همراه پاسدارانش پس از نبرد قهرمانانه در خرمشهر و بعد از اشغال آن شهر و محاصره ی آبادان در مدرسه ی سعدی مستقر شد و در ایستگاه هفت جاده ی آبادان-ماهشهر به دفاع از شهر پرداخت.
سید آقا بعد از اینکه امام خمینی(ره) فرمود: "حصر آبادان باید شکسته شود" با پاسدارانش هم قسم شد تا پایان محاصره و آزادسازی شهر، آبادان را ترک نکنند. 
وی شب و روز در فکر عملیاتی کردن دستور امام بود و در 1359/9/19 در محور جاده ی آبادان-ماهشهر به خط دشمن بعثی زد که به همراه چهل نفر از پاسداران به شهادت رسید. 
این عملیات با فرماندهی نیروهای نظامی تحت امر بنی صدر هماهنگ شده بود و قرار بود از محورهای دیگر هم عملیات صورت گیرد و با توجه به اینکه که آن شب این عملیات انجام نشد، سید آقا بدون اطلاع از لغو عملیات بر اساس هماهنگی به وظیفه خود عمل کرد و می توان این موضوع را علت مهمی برای شکست و شهادت این قهرمانان و مردان خدا دانست هر چند جای هیچ شکی نیست که شهادت فیض و عطیه ای الهی است.
اجساد مطهر این شهدا به علت اینکه در نزدیکی نیروهای عراقی بود و امکان انتقال آنها نبود، پس از نه ماه و بیست و یک روز در تاریخ 1360/7/5 بعد از آزادسازی آبادان از محاصره به تهران آورده شد.
    
 شهید ابوالفضل هاشمی فشارکی در ذیل بیان خاطره ای از این شهید بزرگوار نقل می کرد در جیب شهید سید آقا اسامی افرادی مکتوب شده بود و قرار بود این پاسداران را به عنوان مخلص ترین و شجاع ترین رزمندگان به آقای مهدوی کنی معرفی کند و حال آنکه شدت شجاعت و اخلاص همه ی آن غیور مردان موجب اخذ برات شهادت از دست بابرکت ارباب بی کفنشان شده بود.
 شهید هاشمی می گفت من زمانی که یک یک شهدا را می دیدم، تازه معنی این نوحه ی قدیمی را فهمیدم: گلی گم کرده ها می جویم او را به هر گل می رسم می بویم او را
 
منبع: سلام خبر
http://salamkhabar.com/fa/news/13070/شهدای-چهل-تن-291-روز-زیر-آفتاب
http://javadfesharaki.blog.ir/1397/03/07/خاطره-ای-از-شهید-سید-ابوالفضل-هاشمی-فشارکی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۷