***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب


یاداشت محمد حسین محمدی فشارکی برای مدافع حرم آل الله شهید حججی

محمد حسین محمدی فشارکی، فعال فرهنگی بیان داشت: مدافع حرم آل الله شهید حججی، یکی از رویش های انقلاب اسلامی در عصر حاضر بود که آتش وجودش و بیداری وجدانش او را آرام نگذاشت تا اینکه در مصاف با شقی ترین انسان ها در قتلگاه خون آرام گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار؛  در این یاداشت آمده است: مدافع حرم آل الله شهید حججی، یکی از رویش های انقلاب اسلامی در عصر حاضر بود که آتش وجودش و بیداری وجدانش او را آرام نگذاشت تا اینکه در مصاف با شقی ترین انسان ها در قتلگاه خون آرام گرفت.

امثال شهید حججی، کار فرهنگی را از همان مراحلی شروع می کنند که شاید اگر به بعضی از مدعیان عرصه فرهنگ پیشنهاد شود آن را به دور از شان و جایگاه خود بدانند!! احساس تکلیف، آن هم با انجام ابتدایی ترین کارهای فرهنگی و روحیه بدهکاری به مردم اولین درسی است که این شهید عزیز به ما می دهد، اینکه منتظر پیشنهادات پر رنگ و لعات نباشیم، منتظر درخواست یک مجموعه مهم و با نام و نشان نباشیم، منتظر پیشنهاد یک شخصیت اجرایی مشهور نباشیم و خودمان را بدهکار انقلاب اسلامی و مردم عزیز کشورمان بدانیم حتی اگر لازم باشد کتاب فروشی کنیم، با بچه های مسجد محل مانوس شویم، با بچه های کم سن و سال هم ردیف شویم و از محله خودمان شروع کنیم.
دومین ویژگی شهید حججی، روحیه اخلاص و صداقت در رفتار ایشان با مردم بود همان اخلاق حسنه ای که امام معصوم(ع) فرمودند اعمال انسان به نیت اوست، این نیت خالص همان چیزیست که عظمت کار یک انسان را تا عرش الهی همراهی می کند خلوص این شهید والامقام، همه کارهای به ظاهر معمول او را آنچنان رنگ خدایی داد  که شهادتش امواج نور را در این دنیای منیت ها به یکباره منتشر ساخت.
در جهاد فی سبیل الله دیگر مهم نیست که کارهای تو را ببینند! حتی اگر محله تو را نسناسند حتی اگر چهره تو را نشناسند، حتی اگر پیشنهادات تو را بنام خوشان مطرح کنند و یا حتی اگر مورد اتهام و نگاههای قدرشناس اطرافیان قرار بگیری، اما همچنان خود را بدهکار و مدیون امام زمانت خواهی یافت.
کار شهدای مدافع حرم بالاخص شهید حججی، انتشار نور در فضای ظلمانی معاصر بود . چرا که این ویژگی مجاهد فی سبیل الله و خاصیت خون ریخته شده در مسیر محبوب است که امواج معنویت را به دل های خسته می کوبد و کالبد مرده جامعه را احیا می کند.
امروز ما با دو نسل تاثیر گذار در عرصه انقلاب اسلامی مواجهیم. نسلی که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را طی کرده ودر عمر با برکت و نورانی خود حماسه ها آفریده است، همان نسلی که همراه امام بت شکن و روح الله زمان ما بود، زندان های مخفوف ساواک و اسارت ها و ترکش های مزدوران بعثی را درک کرد، همان نسل همت ها، باکری ها، خرازی ها و  کاظمی ها، همان نسلی که کربلای 4 و 5 را به چشم خوددید، اما نگذاشت طوفان دشمنی غرب، کمرش را خم کند. همان نسلی که امام روح الله را با قدر شناسی وصف ناپذیر تا بهشت زهرا همراهی کرد و با بصیرت و صلابت با امام خامنه ای بیعت نمود.
این جماعت بهشتی ، آرام آرام در حال خداحافظی است و جسم و کالبد این نسل در حال رفتن از میان ماست، نسلی با کوله باری از خاطرات و تجربیات ناب!
امروزه جماعتی از جنس ایمان و اخلاص در بیابان های عراق در حال تفحص شهدا هستند اما تفحص شهدای زنده شهر و دیارمان همچنان در کش و قوس کاغذ بازی های اداری و کمبود اعتبارات معطل مانده است!!
شهدای زنده ای که چندان نیاز به جستجو نیست! کافیست با چشم روزمرگی و دیده دنیاطلبی نبینیم در اینصورت حتما آن ها را در کنار خود خواهیم یافت.
جریان تولیدات فرهنگی و ترویج روحیه مقاومت و ایثار را با تفحص این ستارگان هدایت، باتفحص خاطرات، دست نوشته ها و ثبت صدای ماندگار این عزیزان، می توان به یک جریان تاثیر گذار بلند مدت ماندگار در عرصه بین الملل، بالاخص در عرصه بیداری اسلامی تبدیل کرد. این نسل هر کدامشان که بروند، کتاب هزار برگیست که دیگر دستمان به آن نخواهد رسید!
قطعاً جریان آتش به اختیار و مومن می طلبد تا هر چه زودتر به ثبت این گنجینه جنگ بپردازد! و از طرفی با نسلی مواجهیم که دغدغه امام راحل مبنی بر صدر و انقلاب اسلامی را در قالب تشکل های فرهنگی و اقتصادی خود جوش و همچنین حرکت مجاهدانه مدافعان حرم در آنسوی مرزهای جغرافیایی دنبال می کند. امروزه باید حججی های زمان خودمان راتفحص کنیم. اینها در گوشه گوشه های شهرها و روستاها با گمنامی تمام، بی آلایش و بی منت، در حوزه های فرهنگی و اقتصادی در حال خدمتند. نگذاریم گرد و غبار دنیا طلبان و قدرت طلبان، چهره معصوم و با صلابت این شهدای زنده گمنام را در میان ما پنهان کند.

http://www.dana.ir/news/1171706.html/یاداشت-محمد-حسین-محمدی-فشارکی-برای-مدافع-حرم-آل-الله-شهید-حججی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۹