***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک

عنوان خبر : برگزاری کارگاه فرهنگی استانی با موضوع فرصت های پژوهشی و فعالیت های فرهنگی
موضوع خبر : اخبار معاونت
تاریخ درج : ۱۳۹۴/۲/۳۰ ساعت : ۰۹:۱۲

برگزاری کارگاه فرهنگی استانی با موضوع فرصت های پژوهشی و فعالیت های فرهنگی

کارگاه فرهنگی و فرصت های پژوهشی ویژه استادان با حضور دکتر احمدی فشارکی معاونت پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا نظام آبادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و دبیر هیأت امنای استان مرکزی و اعضای هیأت علمی واحداراک به همت دفترمطالعات و پژوهشهای فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاداسلامی اراک در تالارامیر کبیر شهرک دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اراک  برگزار گردید.

بنابراین گزارش دکتر علیرضا نظام آبادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و دبیر هیأت امنای استان مرکزی، ضمن خیرمقدم به حاضرین و تشکر از حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اظهار کرد : کوتاه ترین راه در همه شرایط حفظ و پیاده سازی بخش نامه ها می باشد و همه استادان و کارشناسان را دعوت کردند تا مسائلی که در ذهن دارند را مطرح کنند و در عرصه های فرهنگی واجتماعی دانشگاه فعالیت داشته باشند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک افزود: امید است با بسترهای مناسب و برنامه ریزی کامل و منسجمی که در دانشگاه ها به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی اراک وجود دارد بتوانیم در برگزاری کارگاه ها ونشست های فرهنگی واجتماعی تلاشی مضاعف داشته باشیم.

دکتر نظام آبادی گفت: با به کارگیری خلاقیت و نوآوری و بر اساس منویات مقام معظم رهبری، رهنمودهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، سند چشم انداز کشور و سیاست های کلان دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی که مدیریت ایشان همراه با خردورزی و توأم با اخلاق و عدالت محوری است و همچنین با حرکت در راستای برنامه های دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در راستای ارتقای مسائل فرهنگی و ارائه راهکارها و برنامه های منسجم فرهنگی اهتمام بورزد و با همت، تلاش و پشتکار حوزه فرهنگی را به سمت موفقیت بیشتر سوق دهد.

درادامه دکتر احمدی فشارکی بابیان اینکه ایمان افزایی و دانش افزایی دو رسالت مهم دانشگاه ها می باشد،افزود: همه بحث های ما بحث تزکیه است. وتمام برنامه ها با سه محور هدف محوری، برنامه محوری و اثربخشی ارائه می شوند.

معاونت پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: برنامه ها در قالب های نشست های تخصصی، اردوها، جشنواره ها، سمینارها و همایش ها، آموزش و پژوهش و... می باشد که در این کارگاه قالب آموزش و پژوهش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتراحمدی گفت : بحث پژوهش محوری در زمینه امنیت فرهنگی هم مطرح است. طی یک تحقیق انجام شده 70 درصد تأثیرپذیری دانشجویان از استادان می باشد. حال اگراستادان در بحث مسائل فرهنگی فعال نباشند نقش خانواده و محیط و ... 30 درصد است و تأثیر استادان بسیار چشمگیر است. اگر یک نگاه کلی به قضیه بیندازیم هیچ موضوعی نداریم که فاقد پیام فرهنگی باشد. در واقع فلسفه وجودی نشست ها را اثربخشی عنوان کردند.

وی گفت:حال این پرسش مطرح می شود که چطور وارد کار فرهنگی شویم . از کجا شروع کنیم؟

در اینجا بحث تألیف، ترجمه و انتشار مقالات علمی در زمینه مسائل فرهنگی و اجرای کارگاه های آموزشی مطرح می شود.

در ادامه دکتر احمدی اضافه کردند که در پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی یک فصلنامه داریم که در دانشگاه و وزارت علوم رتبه بندی شده است. و همه استادان در هر رشته ای می توانند در مورد مسائل اخلاقی و اخلاق حرفه ای به تحقیق بپردازند.

معاونت پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به این نکته اشاره کردند که هر واحدی موظف است در هر نیمسال حداقل 3 طرح در مورد مسائل فرهنگی داشته باشد. در صورت فعالیت استادان در زمینه چاپ کتاب، مقاله در زمینه فرهنگی امتیازاتی برای ارتقاء به آنها تعلق خواهد گرفت و این طرح ها حتما باید کاربردی شوند.

در پایان دکتر احمدی نقش استادان را به عنوان الگو بسیار مهم عنوان کردند و اضافه کردند: که اگر به حل مسائل فرهنگی ورود نکنیم دانشجویان بدون شک برای حل مسائل فرهنگی خود ناخودآگاه در بیرون از دانشگاه به دنبال پاسخ می روند و پاسخش را از جای دیگری می گیرند.

در پایان جلسه، دکتر حکمت معاون فرهنگی و اجتماعی واحد و دکتر احمدی به سوالات و ابهامات درخصوص چگونگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و نیز نحوه کسب امتیازات ماده یک ارتقاء فرهنگی استادان پاسخ دادند

.http://sca.iau-arak.ac.ir/print/22/



لینک خبر : http://sca.iau-arak.ac.ir/news/22/اخبار-معاونت/برگزاری-کارگاه-فرهنگی-استانی-با-موضوع-فرصت-های-پژوهشی-و-فعالیت-های-فرهنگی/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۲