***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

رادیاتورقرنیزی ، تحولی در تاسیسات ساختمان

چهارشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۸:۵۰ ق.ظ

 

 اختراع توسط سید جواد هاشمی فشارکی

 

رادیاتور قرنیزی

 

همانگونه که از اسمش پیداست قرنیزی است که همانند رادیاتورهای معمولی توانایی انتقال حرارت و گرمایش را دارد. در این سامانه یک پوسته از جنس آلیاژ آلومینیوم و یا الیاژی خاص با فرم و شکلی همانند قرنیزی زیبا و با تنوع رنگی بسیار گسترده، جایگزین قرنیزهای مرسوم می‌شود و بدین سبب فضای پشت این پوسته امکان جاسازی رادیاتورهای طولی را فراهم می‌سازد و نهایتا قرنیز تبدیل به سامانه گرمایشی فضا می‌ شود.

 

رادیاتور قرنیزی اختراعی جدید و محصولی جدید در صنعت تاسیسات ساختمان میباشد که توانسته است با توجه به قابلیتها، شکل ظاهری، راندمان بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی به سرعت نظر دست اندرکاران صنعت ساختمان و همچنین مصرف کنندگان را به خود جلب نماید. هر یک از سامانههای گرمایشی متداول از قبیل رادیاتور، گرمایش از کف، فن کوئل، هواساز، داکت اسپیلت، اسپیلت یونیتها و … دارای مزایا و معایبی میباشند لیکن سامانه گرمایشی رادیاتور قرنیزی توانسته است بسیاری از مزایای هر یک از این سامانه ها را در خود گردآورده و معایب آنها را نیز برطرف نماید.

 

یکنواختی دما: با توجه به اینکه سامانه گرمایش قرنیزی بصورت یک نوار حرارتی در محیط پیرامونی هر اتاق عمل مینماید، سبب میشود که یکنواختی دما در تمام نقاط صورت پذیرد و گرمایشی مطبوع بوجود آید.

 

صرفه جویی مصرف انرژی: سطح انتقال حرارات در این سامانه (برای ساختمانهای نرمال) بیشتر از رادیاتورهای معمولی میباشد و به همین سبب به دمای آب ورودی کمتری برای گرم کردن ساختمان نیاز است که موجب 30٪ کاهش مصرف انرژی خواهد شد که این امر گام مهمی در راستای بهینه سازی مصرف انرژی خواهد بود.

 

سرعت انتقال حرارت: در سامانه گرمایش قرنیزی با توجه به نوار حرارتی ایجاد شده هوای هر قسمت از اتاق توسط نزدیکترین رادیاتور قرنیزی گرم میشود و همچنین انتقال حرارت بصورت مستقیم و از پایینترین سطح صورت میگیرد. این دو عامل سبب میشود که سرعت انتقال حرارت در این سامانه بسیار بالا باشد. این در حالیست که در سامانه گرمایش از کف بدلیل مدفون بودن لوله ها ابتدا می بایست لایه های بتون و … گرم شود که موجب کند شدن سامانه میگردد همچنین در رادیاتورهای معمولی بدلیل اینکه رادیاتور در یک نقطه متمرکز میباشد و هوای تمام محیط می بایست توسط جریان همرفتی گرم شود نه تنها دمای یکنواخت بین نقاط مختلف بوجود نخواهد آمد بلکه برای گرم کردن نیاز به زمان بیشتری نسبت به رادیاتور قرنیزی دارد.

 

عدم اشغال فضا و همخوانی با دکوراسیون داخلی: ابعاد رادیاتور قرنیزی به شکلی است که تقریبا برابر قرنیزهای امروزی میباشد بنابراین هیچگونه فضای اضافه ایی را از محیط اشغال نمیکند. همچنین با توجه به قابلیت تغییر طرح و رنگ میتواند به دکوراسیون داخلی نیز کمک میکند.

 

سامانه گرمایش قرنیزی کاملا بصورت رو کار نصب میگردد به همین دلیل چنانچه نیاز به تعمیرات داشته باشد این امر بسادگی قابل انجام است. و مزایای دیگر.......

 

 

  نخستین ثبت اختراع : به گواه اسناد موجود ، ثبت اختراع اولیه رادیاتور قرنیزی در دنیا تحت عنوان " رادیاتور قرنیری با سیستم جدید گرمایش جداره سراسری محیط " به شماره ثبت : 31121   در تاریخ  اول  اذر   1383    توسط سید جوادهاشمی فشارکی  - در اداره مالکیت صنعتی [1] ثبت گردید. گواهی نامه ثبت اختراع آن در بالا می باشد.

 

 

 

 
Image result for ‫رادیاتور قرنیزی‬‎
 
 

http://javadfesharaki.blog.ir/1397/04/06/ثبت-اختراع-رادیاتورقرنیزی-