***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

بین الحرمین شیراز

پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۰۸:۴۸ ق.ظ

طرح ها و تصاویر هوایی ناب


Image result for ‫نقشه شیراز حرم شاهچراغ‬‎


Image result for ‫نقشه شیراز حرم شاهچراغ‬‎


Image result for ‫نقشه شیراز حرم شاهچراغ‬‎

Image result for ‫تصویرخوایی درنما  شیراز حرم شاهچراغ‬‎



Image result for ‫نقشه بین الحرمین‬‎


Related image




Related image


Image result for ‫نقشه بین الحرمین شیراز‬‎


/////////////////////////////////////////////////////////


کارفرما: شرکت سرمایه گذاری بین المللی تواصل
تاریخ شروع پروژه: ۱۳۸۵/۰۵/۱۵
تاریخ پایان پروژه : ۱۳۹۰/۰۶/۳۱

خلاصه موضوع پروژه: 
– انجام کلیه عــملیات ساختمانی و تأسیساتی از مرحله گودبرداری تا کـلید تـحویل ۳۲۰۰۰ مترمربع مجموعه تجــاری بین الحرمین شامل : ۳۵۰ واحد تجاری، مسجد، پارکینگ، انباری های تجاری و تأسیسات مرتبط با آنها
بصورت مدیریت طرح.
-طراحی و نظارت بر اجرای عملیات ساختمانی.

boh 1.
boh 2

آخرین وضعیت پروژه:
زون ۱ در تاریخ ۱۳۹۰/۰۶/۳۱ به اتمام رسید. خلاصه مدیریت، طراحی و نظارت بر اجرای عملیات انجام شده به شرح زیر می باشد:
– طراحی و اجرای عملیات بهسازی خاک، زهکـشی و تثبیت جداره های گود شامل گودبرداری، لجن برداری، مخلوط ریزی و سنگ لاشه چینی در لایه های متعدد و کوبیدن آنها به ارتفاع ۲ متر، اجرای مخلوط سمنته، بلوکاژ و بکفیل، نصب لوله بتنی قطر ۵۰۰ برای زهکشی و اجرای ژئونت و ژئوتکستایل دور لوله ها.
-طراحی و اجرای اسکلت بتنی شامل شمع های بتنی مسلح به قطر ۱ متر و عمق ۸ تا ۱۱ متر ،عایق ایزوگــام و لایـه حفاظــتی ۶و۳ سانتی متری پلی رول پشت دیوارهای حائل بتنی.
– سفت کاری شامل نصب و شات کریت دیوارهای ۳D و دیوارهای بتنی راسته طلا فروشی ها.
– طراحی و اجرای تأسیسات برقی و مکانیکی شامل چیلرهای جذبی، پله های برقی، آسانسورها، سیستم اعلام و اطفاء حریق، صوت مرکزی، تلویزیون مداربسته و …
-طراحی و اجرای نماسازی سنتی و نازک کاری مدرن درون مجتمع تجاری، نصب چادرهای وارداتی سقف ها ، محوطه سازی، آب نما و …

در ادامه آخرین وضعیت اجرایی زون ۱ پروژه بصورت تصویری نشان داده شده است؛

1.

Z1-P1020968

Z1-P1020929

Z1-P1020939

Z1-P1020974

Z1-P1020956

Z1-P1020993

parking

http://parsidco.com/new/wp/?p=151



////////////////////////////////////////////////////

کارفرما: سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح
مدیر طرح: شرکت سمت و سوی توسعه ایرانیان
تاریخ شروع پروژه: ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
تاریخ پایان پروژه : ۱۳۹۵/۱۰/۱۹

خلاصه موضوع پروژه:
– طراحی، نظارت و کنترل پروژه کلیه عــملیات ساختمانی و تأسیساتی از مرحله گودبرداری تا کـلید تـحویل ۷۸۰۰۰ مترمربع مجموعه فرهنگی تجــاری بین الــحرمین شامل : کاربریهای تجاری،فرهنگی، اداری، هتل، رستوران،ورزشی، پارکینگ، انباری های تجاری و تأسیسات مرتبط با آنها.
Picture1

Picture2

آخرین وضعیت پروژه:
زون۲ پروژه در خردادماه سال ۹۳ تحویل و شورای اسلامی شهر شیراز در آن مستقر گردیده است.
زون۳ پروژه در دیماه ۹۵ تحویل گردید.
خلاصه طراحی و نظارت بر اجرای عملیات انجام شده به شرح زیر است :
– طـراحی و نظـارت بر اجرای عملیـات بهسـازی خاک و زهکــشی شـامل گودبرداری و لـــجن برداری، مخــلوط ریزی و کوبیدن آنها در حفــره هاو چــاله های لجنی، مخــلوط ریزی و سنگ لاشه چــینی در لایه های متعدد و کوبیدن آنها به ارتفاع ۲ متر، اجرای مخلوط سمنته، بلوکاژ و بکفیل، نصب لوله بتنی قطر ۵۰۰ برای زهکشی و اجرای ژئونت و ژئوتکستایل دور لوله ها که به طور کامل اجرا شده است.
– طراحی و نظارت بر اسکلت بتنی شامل شمع بتنی مسلح به قطر ۱ متر و عمق ۸ تا ۱۱ متر، عایق ایزوگــام و لایـه حفاظــتی ۶و۳ سانتی متری پلی رول پشت دیوارهای حائل بتنی که در زون ۲و۳ به طور کامل انجام شده است.
– طراحی و نظارت بر اجرای سفت کاری شامل نصب و شات کریت دیوارهای ۳D و لیکا بتن در زون ۲و۳ خاتمه یافته است و طراحی و نظارت بر اجرای نماسازی سنتی و نازک کاری مدرن داخلی از جمله دکوراسیون چوبی در زون ۲ خاتمه یافته و در زون ۳ در مراحل پایانی است.
– طراحی و نظارت بر اجرای تأسیسات برقی و مکانیکی شامـل چیلرهـای جذبی،آسانسـورها، سیستم اعلام و اطفاء حـریق، صوت مرکزی، تلویـزیون مدار بستـه و … در زون ۲ خاتمه یافته و در زون ۳ در مراحل پایانی است.

در ادامه آخرین وضعیت اجرایی زون های ۲و۳ پروژه بصورت تصویری نشان داده شده است؛

zone2-1

zone2-1

zone2-2

zone2-3

zone2-4

zone2-5

Z2-IMG_20150513_081923.jpg

Z3-2

Z3-4

Z3-4

Z3-4

z3-4

Z3-7

Z3-7

Z3-7

Z3-7

Z3-7

Z3-7

Z3-7

Z3-7

۲۰۱۶۰۷۲۷_۱۰۴۹۲۵

موضوعات: SLIDERپروژه ها
http://parsidco.com/new/wp/?p=247



بین الحرمین شیراز؛ علیه شهر اسلامی

در پروژه بین الحرمین شیراز، مسیر زیارتی شاهچراغ به آستانه، مسیری تجاری تعریف شده که زائران را از صراط مستقیم حرم، به سوی بازار مکاره اجناس وارداتی منحرف می‌سازد. هیچ عقل سلیمی نافی تجارت و سودآوری نیست، اما در شهری اسلامی که تکامل روحی، بر تکامل دنیوی اولویت دارد، جابجایی این اولویت، یا نشانه عدول از مفهوم شهر اسلامی و معارف حقه اسلام است، و یا کوته فکری و بی‌مبالاتی.

حرم شاهچراغ مدفن دو برادر بزرگوار از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است که برادر سوم، حضرت میرعلاالدین حسین (ع)، در مرقدشان که با عنوان آستانه شناخته می‌شود، مدفون است. زائران بنابر رعایت ادب، از برادر بزرگ‌تر که حضرت احمد بن موسی (ع) است، زیارت را شروع می‌کنند و بعد از زیارت برادر دوم به زیارت آستانه مشرف می‌شوند. در حقیقت این روند، چرخه زیارت را کامل می‌کند. شخص زائر بنابر آداب زیارت با طهارت و توجه قلب و کسب اجازه و سلام وارد این چرخه می‌شود و با دعا و نماز پایانش می‌دهد. در چنین چرخه‌ای که بر حفظ طهارت در مراحل مختلف آن تاکید شده، حفظ حال و هوا و کیفیت حسی محیط زیارت، برای استمرار آن ضرورت دارد و هر عامل برهم زننده‌ای مکروه و مذموم است. بر این اساس، نهادهای متولی شهری اسلامی چون شیراز نیز باید این مسیر واصل دو حرم را به عنوان بخشی از اماکن مقدس، به‌‌ همان حیثیت و جایگاه ارتقا دهند.

بر اساس اسناد و مدارکی که موجود است، از‌‌ همان ابتدا عموم مردم شیراز، اعم از علما، مردم و تولیت و کارکنان آستان همه با تغییر ماهیت و هویت این طرح مخالفت کردند. وقتی جزییات بیشتری آشکار شد مشخص گردید که قرار است این مجموعه تجاری- فرهنگی از ابتدای خیابان احمدی تا آستانه ادامه پیدا کند. البته برای حفظ ظاهر و یا شاید برای کسب مجوز، واحد‌های فرهنگی هم در این طرح دیده شده بود. ولی ماهیت آن اصالتاً تجاری بود. به طور دقیق، بیش از ۶۰ درصد طرح تجاری بود. می‌گفتند پارکینگ آن کاربری خدماتی دارد، زائر سرا و هتل آن فرهنگی- خدماتی است و مغازه‌هایی که می‌خواهند محصولات صنایع دستی بفروشد هم گردشگری است. بله! اگه قرار باشد این طور حساب کنید همه طرح فرهنگی می‌شود! بعد از روشن شدن این ابعاد، مخالفت‌های آستان شدید‌تر شد. این کشمکش ادامه پیدا کرد تا زمان حضور رهبری در شیراز. با حضور ایشان و دیدن از نزدیک صحنه، مقام معظم رهبری شدیدا با این مساله مخالفت کردند و امر به توقف طرح نمودند که از‌‌ همان فردای آن روز، استانداری موظف به متوقف کردن این طرح شد. بعد از سفر مقام معظم رهبری و زمانی که آب‌ها از آسیاب افتاد و ما خیالمان راحت شد که ساخت و ساز متوقف شده، این‌ها دوباره شبانه شروع به کار کردند و شب‌ها مصالح و.. می‌آوردند و ساخت و ساز را ادامه دادند.

نگاهی به تصویر هوایی منطقه، بافت ریزدانه‌ای را که با پیوندهایی ارگانیک، یکی از سنتی‌ترین و زنده‌ترین عرصه‌های زیستی شیراز را در مجاورت اماکن مقدس ایجاد کرده، نشان می‌دهد. تخریب قریب به صد ساختمان که بیش از بیست خانه آن بناهایی تاریخی و به ثبت رسیده در میراث فرهنگی به شمار می‌آمده‌اند در کنار حمام‌ها و یا تخریب جدید الوقوع سردر مسجد نو در کنار خانه تاریخی ویران شده دادگر با آن کاشی کاری منحصر به فرد، آشکار کننده هجمه اقتصاد سوداگرانه وارداتی به اقتصاد پایدار گردشگری است.

در حقیقت ادامه پروژه بین الحرمین، وارد شدن به مسیری بی‌بازگشت است که می‌تواند آرزوی گسترش مجدد شیراز را مبتنی بر اماکن مقدسش که در برند شهری "سومین حرم اهل بیت" مدنظر گرفته شده را به حسرتی ابدی تبدیل کند.

عجیب است که علی رغم مخالفت هایی که مقام رهبری و مسئولان نظام و  شخصیت‌های مذهبی شیراز و البته مردم شیراز با این پروژه دارند، ساخت روزانه آن در کنار تخریب‌های شبانه بافت سنتی همچنان به پیش می‌رود. واحدها برای فروش آگهی می‌شوند و در غیاب یک آگاهی عمومی، شهر برای همیشه فروخته می‌شود. شهری که بنا بود به عنوان ظرف تعالی انسانی، محمل و فرصتی برای تکامل باشد؛ اکنون بازار بی‌ابتدا و انتهایی است که در آن هر چیزی قابل خرید و فروش است.

این پروژه، از آن دست پروژه هایی نیست که بشود برایش تاسف خورد، بلکه از آن دسته‌ای است که باید عزمی عمومی برای بر طرف کردن معایبش شکل بگیرد. اگر طرح توسعه 40 هکتاری حرم شاهچراغ بتواند با تامین مالی مجموعه ساخته شده را خریداری کند، شاید بخشی از این آسیب‌ها تعدیل شود، اما این شکاف کالبدی در اندام‌های شهری شیراز، با این شدت تخریب برای همیشه بازگشت ناپذیر است.

https://jaberdanesh.persianblog.ir/x35e73lb03Hlv7EMDkxk-بین-الحرمین-شیراز؛-علیه-شهر-اسلامی