***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

شهر ابوکمال سوریه / مدینة ابو الکمال سوریا

يكشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۶:۴۱ ب.ظ

 

Syrian city of al-bukamal

شهر بوکمال ( أبو کمال) در استان دیرالزور در کشور سوریه واقع شده‌است. جمعیت این شهر ۶۰٫۵۰۵ نفر بوده است. این شهر هم مرز با شهر القایم عراق بوده و رودخانه فرات از کنار ان میگذرد.

گروهک جنایتکار داعش در سال 1391 ( ۲۰۱۴ م) این شهر را تصرف کرده بود، برخی خانه ها را دفاتر اداری و زندان مردم و....تبدیل کرده و استحکامات زیادی در آن ایجادکرده بودو حتی دربرخی خانه ها تونلهای زیرزمینی مخفی حفرکرده بود.

 ، اما در 1396  (نوامبر ۲۰۱۷ ) نیروهای محور مقاومت با فرماندهی مستشاری ایران و با عملیات نظامی یگانهای محور مقاومت و دولت سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه این شهر ازدست تروریستهای داعش ازاد شد.

و اخرین پایگاه دولت ضد اسلامی داعش که با خمایت امریکا و اروپا واسراییل تشکیل شده بود، عملا فروپاشیدو به هفت سال جنایت سازماندهی شده پایان داده شد ولی نیروهای پراکنده داعش با حمایت مستقیم ارتش متجاوز امریکا که در شهر التنف مستقر می باشد همچنان شرارت وناامنی دامن زده میشود.

چندین محموله کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران، وارد شهر تازه آزاد شده «بوکمال» سوریه شده و به مردم اواره در حومه شهر داده شده است

شهر البوکمال در مرز سوریه و عراق آخرین پایگاه گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه بود که یکشنبه 28 آبان ماه به طور کامل به کنترل نیروهای ارتش سوریه در آمد و تروریست ‌های داعش به سمت مناطق بیابانی فراری شدند.
نامه واپسین روز آبان ماه سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به رهبر معظم انقلاب و اعلان پایان داعش در عراق به منزله خاتمه خلافت خودخوانده افراطی گری و خشونت افسارگسیخته عده ای مزدور و خودفروخته در این کشور بود.
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نامه خود به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام کرد و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریک گفت.
اقشار مختلف مردم سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز خوشحالی از نجات جهان از لکه ننگی به نام داعش اعلام کردند که همواره آماده اند برای دفاع از مظلومان عالم همانند شهدای مدافع حرم به صحنه بیایند.

 

مختصات: ۳۴°۲۷′۱۳″ شمالی ۴۰°۵۶′۱۲″ شرقی
کشور  سوریه
استان استان دیرالزور
شهرستان شهرستان ابوکمال

 

Image result for ‫توضیحات شهر بوکمال سوریه‬‎

موقعیت ابوکمال درکشور سوریه ومرز عراق
 
Image result for ‫تصویر هوایی شهر بوکمال سوریه‬‎
استان دیرالزور
 
Image result for ‫توضیحات شهر بوکمال سوریه‬‎
 
موقعیت منطقه ابوکمال
 
تکذیب شایعۀ عقب‌نشینی ارتش سوریه از ابوکمال
 
حاصل خیز بودن طرفین رودخانه فرات - بیابان بودن بقیه مناطق 
 
 
 
 
یکی از خیاباتهای اصلی بوکمال - سقف برخی از خیابانها با ژوئومبران جهت مقابله با شدت افتاب پوشانده شده بوده که در درگیریهافرو میریزند
 
یکی از خیابانهای فرعی بوکمال
 
ورودی مدینه بوکمال
 
شهر ابوکمال سوریه 
منبع :
هاشمی فشارکی ، سید جواد ، ره توشه مدافعان حرم ، انتشارات وانیا ، زمستان 1396
 
 
 
 
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۴