***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

 دبیر نشست  پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی درحوزه زیرساخت زیرساختهای عمرانی کشور: سید جواد هاشمی فشارکی

منبع هر قسمت در زیرآن درج شده است

پانزدهمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با عنوان « زیرساخت‌های عمرانی» صبح روز شنبه 6 مرداد ساعت 9:30 صبح در ساختمان مترو تهران برگزار می‌شود.

 
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
 
پ

سید جواد هاشمی فشارکی دبیر کمیته زیرساخت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فرهنگ سدید بیان داشت: پانزدهمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با عنوان « زیرساخت‌های عمرانی» صبح روز شنبه 6 مرداد ساعت 9:30 صبح در ساختمان مترو تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: در این برنامه کارنامه چهل‌ساله انقلاب، در حوزه زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های حاصل‌شده در بخش‌های مختلف عمرانی کشور اعم از انرژی و تولید، ارتباطات، بهداشت، فرهنگ، شهری، نظامی، انسانی و نهادی با حضور پیشکسوتان و نخبگان عرصه مختلف زیرساخت‌های عمرانی موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

http://farhangesadid.ir/fa/news/488/پانزدهمین‌-شنبه‌-انقلاب-با-موضوع-زیرساخت‌های‌-عمرانی-برگزار-می‌شود

هاشمی فشارکی گفت: زیرساختها، اعم از زیرساخت های عمرانی، انرژی، حمل و نقل، ارتباطات، بهداشت، فرهنگی، نظامی و ... یکی از مهمترین بخش های اثر گذار در پیشرفت اقتصادی کشور بوده و عملکرد سایر بخش های اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی کشور بدان وابسته است.

 
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
 
پ

 

به گزارش فرهنگ سدید سید جواد هاشمی فشارکی دبیر کمیته زیرساخت‌های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در پانزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب که به همت جنبش مردمی پاسداشت انقلاب اسلامی در سالن جلسات شرکت بهره‌برداری مترو و حومه برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 1357 و استقرار پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، واقعه‌ای شگفت بود که نه‌تنها در سطح ملی باعث ثمرات و برکات فراوانی شد بلکه در عرصه بین‌المللی نیز طلوع بشارت آزادگی و آزادی را برای همه مستضعفین جهان به ارمغان آورد و موجب دلگرمی آنان شد.

عملکرد همه بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی کشور به زیرساخت وابسته است

وی افزود: در چهلمین سال پیروزی انقلاب، دشمنان مردم و نظام با همکاری ایادی و پیاده‌نظام داخلی خود که عمدتاً منافقین و وابستگان رژیم منحوس پهلوی هستند، سعی در زیر سؤال بردن دستاوردهای ارزشمند و عظیم نظام مبارک جمهوری اسلامی دارند و در پی آن به دنبال گسترش روحیه یاس و ناامیدی در سطح عموم کشور به‌ویژه نسل جوان و تاریک نشان دادن وضع آینده کشور هستند.

هاشمی فشارکی گفت: ازآنجاکه بخش زیرساخت‌ها، اعم از زیرساخت‌های عمرانی، انرژی، حمل‌ونقل، ارتباطات، بهداشت، فرهنگی، نظامی و ... یکی از مهم‌ترین بخش‌های اثرگذار در پیشرفت اقتصادی کشور بوده و عملکرد سایر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی کشور بدان وابسته است و از طرف دیگر نقش اساسی در رفاه عمومی، آسایش مردم و ارتقاء کیفیت زندگی آن‌ها دارد؛ در این نشست شنبه‌های انقلاب تلاش شد تا به بخشی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام در حوزه زیرساخت‌ها به‌صورت مقایسه‌ای و به‌اختصار پرداخته شود.

بیش از 16 هزار شبکه عظیم بزرگراهی در کشور 

این استاد دانشگاه در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل گفت: پس از انقلاب اسلامی پروژه ساخت شبکه عظیم بزرگراهی در کشور به طول بیش از 16000 کیلومتر آغاز شد و تمام مناطق کشور بخصوص کلان‌شهرها را به هم متصل نموده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر 280 هزار کیلومتر راه در کشور احداث شد که این آمار قبل از انقلاب و در سال 57 به میران  46 هزار کیلومتر راه بوده است و نشان از  افزایش 6 برابری کل راه‌های کشور می‌دهد به‌نحوی‌که تمام 1245 شهر و 61 هزار روستا را به هم مرتبط شده است.

دبیر کمیته زیرساخت‌های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی  ادامه داد: افزایش 500 برابری راه آسفالته روستایی با رسیدن از 200 کیلومتر در سال 57 به 107 هزار کیلومتر در سال 95 بیانگر سرعت بی‌وقفه جمهوری اسلامی ایران در تکمیل زیرساخت حمل‌ونقل کشور دارد.

احداث 157 هزار متر تونل و 355 هزار پل پس از انقلاب

وی با اشاره به بومی شن فناوری‌های عمرانی در حوزه حمل‌ونقل گفت: پس از انقلاب طول تونل‌های جاده‌ای ساخته‌شده به 157 هزار متر افزایش یافت و بیش از 30 برابر شد. ساخت بیش از 355 هزار پل نیز از برکات جمهوری اسلامی ایران است.

این کارشناس حوزه زیرساخت با اشاره به اینکه کشور ایران از یک واردکننده محض واگن و لوکوموتیو در قبل از انقلاب به طراح و سازنده واگن و لوکوموتیو در سال‌های بعد از انقلاب تبدیل‌شده است، گفت: طول خطوط ریلی کشور در بازه زمانی 37 ساله نسبت به میزان خطوط 62 ساله قبل انقلاب افزایش3 برابری داشته است و میزان آن از 4567 کیلومتر به 13437 کیلومتر رسیده است.

هاشمی فشارکی با اشاره به ساخت و توسعه مترو در همه کلان‌شهرهای کشور با توان مهندسین داخلی تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که رتبه 2 جهان ازنظر سرعت ساخت، رتبه 9 جهان ازنظر تعداد خطوط، رتبه 8 جهان ازنظر جابجایی مسافر در حوزه مترو برای ایران به ثبت رسیده است، درحالی‌که بسیاری از کشورها از بیش از 50 سال پیش اقدام به ساخت مترو کرده‌اند.

وی در خصوص دستاوردهای انقلاب در حوزه حمل‌ونقل هوایی گفت: ایران از یک کشور 100 درصد واردکننده هواپیما، حتی هواپیماهای سم‌پاشی به سازنده انواع هواپیماهای کوچک و متوسط تبدیل‌شده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تعداد فرودگاه‌های کشور بادانش و توان مهندسی شرکت‌ها و مهندسین داخلی از 32 به 54 فرودگاه افزایش یافت به‌نحوی‌که به استاندارد شعاع 250 کیلومتری دسترسی به فرودگاه دست‌یافته‌ایم.

هاشمی فشارکی در ادامه بیان دستاوردهای حوزه زیرساخت در بخش حمل‌ونقل دریایی اظهار کرد: ساخت کشتی، تولید انواع قایق و موتور دریایی برای اولین بار در تاریخ کشور در سال‌های بعد از انقلاب رخ‌داده است.

100 درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه آب رسانی است

دبیر کمیته زیرساخت‌های  ملی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی  در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زیرساخت‌های انرژی و تولید گفت: 100 درصد جمعیت شهری و 73 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه آب شرب سالم قرارگرفته است، این در حالی است که در سال 55 حدود 80 درصد روستاها فاقد تأسیسات لوله‌کشی بوده‌اند.

وی تشریح کرد: 100 درصد روستاهای بالای 10 خانوار و 99.5 درصد روستاهای زیر 10 خانوار بعد از انقلاب برق‌دار شده است؛ درحالی‌که این میزان در سال‌های قبل از انقلاب صرفاً 7 درصد بود.

این کارشناس حوزه زیرساخت افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون به‌طور متوسط هرروز برای 4 روستا برق‌رسانی شده است به‌طوری‌که امروزه تعداد روستاهای برق‌دار شده با 13 برابر افزایش از 4 هزار روستا به 57 هزار روستا رسیده است.

هاشمی فشارکی با اشاره به تلاش جهادی صنعتگران گاز کشور گفت: تعداد شهرهای گازرسانی شده از 9 شهر قبل از انقلاب به 1083 شهر در سال 95 نشان از رشد 120 برابری در این حوزه است. همچنین تعداد روستاهای گازرسانی شده از 1 روستا قبل انقلاب به 23 هزار روستا در سال 95 رسیده است.

وی ادامه داد: ایران از یک واردکننده به تولیدکننده تمام‌عیار تجهیزات گازی و پالایشگاهی تبدیل‌شده است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون ۹۵ درصد تجهیزات موردنیاز گازرسانی و ۸۰ درصد اقلام پالایشگاهی در داخل کشور تولید می‌شود.

رشد 30 برابری سد های مخزنی پس از انقلاب

دبیر کمیته زیرساخت‌های  ملی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سد و منابع آبی گفت: با رشد 30 برابری سدهای مخزنی کشور بعد از انقلاب و رسیدن تعداد آن‌ها از 13 سد به حدود 400 سد بزرگ در سال1395، آب‌های هرز و بلااستفاده کشور در خدمت صنعت، کشاورزی و شرب مردم مدیریت‌شده است.

وی با اشاره به دستیابی ایران به فناوری ساخت سکوهای نفتی عظیم در کشور و خودکفایی در این زمینه گفت: ایران از یک کشور نیازمند به ساخت پالایشگاه توسط بیگانگان به سازنده پالایشگاه‌های مدرنی همچون پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تبدیل‌شده است، تا حدی که اقدام به ساخت پالایشگاه در کشورهای خارجی می‌نماید.

با تولید 90 میلیون لیتر بنزین خودکفا شدیم

هاشمی فشارکی با اشاره به فراتر رفتن میزان تولید بنزین از مصرف آن در کشور گفت: درحالی‌که متوسط مصرف روزانه بنزین 84 میلیون لیتر محاسبه‌شده، تولید بنزین در پالایشگاه‌های کشور 90 میلیون لیتر است که در حقیقت خودکفایی بی‌نظیری در تولید بنزین عملاً اتفاق افتاده است.

وی گفت: ایران با دستیابی به فن‌آوری و دانش کامل چرخه سوخت هسته‌ای در ردیف پنج کشور برتر جهان قرارگرفته است.

این کارشناس حوزه زیرساخت گفت: طی سال‌های بعد از انقلاب با ساخت و راه‌اندازی نزدیک به 1000 شهرک صنعتی در سراسر کشور زمینه توسعه صنایع کوچک و تولید انواع کالاهای ایرانی فراهم‌شده است.

این استاد دانشگاه در خصوص دستاوردهای انقلاب در حوزه زیرساخت‌های ارتباطات گفت: با ایجاد زیرساخت‌های تلفن ثابت در کشور، حدود 90 درصد روستاهای کشور از نعمت ارتباط تلفنی برخوردار شده‌اند. که از این میزان، 54 هزار و 286 روستا دارای ارتباط  و 48 هزار و 33 روستا دارای تلفن خانگی شدند.

وی افزود: با افزایش  ۱۰۴ درصد ضریب نفوذ تلفن همراه و دایری این شبکه به ۸۳ میلیون خط فعال در کشور رسید که کل پهنه سرزمین ایران تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرارگرفته است.

هاشمی فشارکی ادامه داد: تعداد شبکه‌های تلویزیونی کشور از 2 شبکه سیاه‌وسفید چندساعته در سال 1357 به 62 شبکه 24 ساعته در سال 1395 رسیده و با رشد بیش از 30 برابر، زمینه و بستر ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه را فراهم نموده است.

وی تصریح کرد: با گسترش اینترنت رساندن آن تا سطح روستاها، بستری برای ارائه خدمات الکترونیک برای مردم فراهم شد.

ایران رتبه اول زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در منطقه است

دبیر کمیته زیرساخت‌های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در بیان دستاوردهای حوزه زیرساخت‌های بهداشت گفت: با ساخت بیش از 18000 خانه بهداشت، 350 مرکز بهداشت شهرستان و تأسیس بیش از 50 دانشگاه علوم پزشکی و 170 دانشکده در رشته‌های مختلف علوم پزشکی؛ 100 درصد جمعیت شهری و روستایی کشور به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی دست‌یافته‌اند که این امر موجب شده تا ایران رتبه اول در منطقه را کسب کند.

وی افزود: ساخت و توسعه زیرساخت‌های صنعت داروسازی و تولید بیش از 95 % داروی موردنیاز کشور در داخل کشور، ایران را به مرز خودکفایی در این زمینه رسانده است.

این کارشناس حوزه زیرساخت ادامه داد: در حال حاضر بیش از 1000 شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد و تولید بسیاری از ملزومات و تجهیزات پزشکی در داخل کشور انجام می‌گیرد. راه‌اندازی مراکز پزشکی هسته‌ای و برنامه‌ریزی برای توسعه بیمارستان‌های هسته‌ای برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

هاشمی فشارکی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زیرساخت‌های فرهنگ گفت: با افزایش تعداد مساجد کشور از 25 هزار در قبل از انقلاب به 72 هزار در سال 1393، دسترسی مردم به مساجد افزایش قابل‌توجهی پیداکرده است.

وی افزود: تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور، بدون در نظر گرفتن تعداد بی‌شمار کتابخانه‌های غیررسمی موجود در مساجد و مدارس کشور، نسبت به قبل از انقلاب افزایش 8 برابری داشته است که تعداد آن از 400 کتابخانه به 3278 کتابخانه افزایش‌یافته است.

از 223 دانشگاه در سال 55 به 2640 دانشگاه در سال 1395 رسیدیم

این استاد دانشگاه با اشاره به افزایش بی‌سابقه تعداد دانشگاه‌ها ادامه داد: دانشگاه‌ها از 223 دانشگاه در سال 55 به 2640 دانشگاه در سال 1395 رسیده است که رشد بیش از یازده برابر داشته به‌طوری‌که هرکسی که در ایران تمایل داشته باشد می‌تواند به مدارج آموزش عالی دست پیدا کند.

وی در ادامه بیان دستاوردهای زیرساخت‌های فرهنگی گفت: طی سال‌های بعد از انقلاب تعداد مدارس کشور از 48 هزار مدرسه به 108 هزار مدرسه (به‌طور میانگین 4 مدرسه در روز) و تعداد کلاس‌های درس از 185 هزار کلاس در سال 1357 به 587 هزار در سال 1396 (به‌طور میانگین 28 کلاس در روز) افزایش پیداکرده است و در سایه آن درصد باسوادی در کشور نزدیک به 100 درصد شده است.

دبیر کمیته زیرساخت‌های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی  گفت: با ساخت و توسعه اماکن ورزشی در سراسر کشور اعم از شهرها  و روستاها، سرانه اماکن ورزشی در کشور باوجود دو برابر شدن جمعیت از 2 صدم مترمربع در قبل از انقلاب به حدود یک مترمربع طی سال‌های اخیر رسیده است. (افزایش 100 برابری)

هاشمی فشارکی در بیان دستاوردهای زیرساخت‌های شهر گفت: تهیه طرح‌های توسعه شهری (طرح جامع، تفصیلی و هادی) برای تمامی 1148 شهر کشور توسط مهندسین و متخصصین معماری و شهرسازی داخلی؛ این در حالی انجام شد که معدود طرح‌های جامع شهری قبل از انقلاب توسط مهندسین مشاور فرانسوی، آلمانی و آمریکایی تهیه گردیده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های بعد از انقلاب تعداد واحدهای مسکونی شهری با مصالح بادوام و مقاوم به 88 درصد کل واحدها رسیده است.

این استاد دانشگاه گفت: طی سال‌های بعد از انقلاب تعداد پارک‌ها و بوستان‌های شهری از 75 پارک به 2135 پارک رسیده است.

این کارشناس حوزه ریز ساخت در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زیرساخت‌های انسانی و نهادی گفت: طی سال‌های بعد از انقلاب تا به امروز بیش از 400 هزار نفر مهندس ساختمان و ده‌ها هزار مهندس در سایر رشته‌ها تربیت‌شده است و کشور را از خدمات مهندسان خارجی بی‌نیاز نموده است به‌نحوی‌که ایران به بزرگ‌ترین صادرکننده خدمات مهندسی در دنیا تبدیل‌شده است.

ایران با آذرخش، صاعقه و قاهر 313 در لیست سازندگان جنگنده قرار گرفت

وی دربیان دستاوردهای زیرساخت‌های دفاعی گفت: با دستیابی به دانش و فن ساخت هواپیماهای نظامی باسرنشین و بدون سرنشین و ساخت انواع هواپیماهای جنگی همچون آذرخش، صاعقه و قاهر 313 ایران در بین معدود کشورهای سازنده این هواپیماها قرارگرفته است.

وی با ادامه داد: طی سال‌های بعد از انقلاب با دستیابی ایران به چرخه کامل فناوری ماهواره‌ای و قرارگیری در بین 9 کشور صاحب این فناوری موفق به پرتاب انواع ماهواره به فضا شده است.

هاشمی فشارکی در پایان در برشمردن زیرساخت‌های امنیتی گفت: با ایجاد 3000 پاسگاه و کلانتری در کشور در کنار پایگاه‌های بسیج مردمی، تأمین امنیت پایدار در کشور اتفاق افتاده است.

 http://farhangesadid.ir/fa/news/500/توسعه-زیرساخت‌های-عمرانی-در-کشور-شگفت‌انگیز-است-عملکرد-همه-بخش‌های-اقتصادی-و-اجتماعی-و-حتی-فرهنگی-کشور-به-زیرساخت-وابسته-است

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به زیرساخت های آموزش عالی در کردستان گفت: قبل انقلاب تعداد دانشجویان 360 نفر بوده که بعد از انقلاب با افزایش زیرساخت ها این رقم به 70 هزار دانشجو رسیده است این یعنی 200 برابر شدن دانشجو در کردستان است.

 
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
 
پ

به گزارش فرهنگ سدید، آیت‌الله حسینی شاهرودی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پانزدهمین شنبه انقلاب با موضوع زیرساخت‌های عمرانی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد، اظهار داشت: عمران و سازندگی باید تمدن ساز باشد. ازاین‌رو ارزش‌ها و باورهای انسانی و اسلامی در معماری‌ها باید تبدیل به نمادهایی در عمران و سازندگی شوند.

وی ادامه داد: حتی می‌توان از آیه‌های قرآن کریم هم در معماری‌های شهری و روستایی استفاده کرد.

بعد از انقلاب کردستان از نظر تولید برق به خودکفایی رسیده است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: شرایط استان کردستان ازنظر جغرافیایی در سخت و دشوار است اما ازنظر زیرساخت‌های عمرانی مانند برق، گاز، آب و ارتباطات حتی در روستاها برخوردار است.

وی افزود: بعد از انقلاب، کردستان ازنظر تولید برق خودکفا شده است. تولید برق در این استان 2 برابر شده که در آینده به 4 برابر نیز خواهد رسید.

با افزایش زیرساخت های آموزش عالی در کردستان تعداد دانشجویان 200 برابر شده است

حسینی شاهرودی با اشاره به زیرساخت‌های آموزش عالی در کردستان گفت: قبل انقلاب تعداد دانشجویان در این استان 360 نفر بوده که بعد از انقلاب با افزایش زیرساخت‌ها، تعداد دانشجویان به 70 هزار دانشجو رسیده که این یعنی 200 برابر شدن دانشجو در کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: اولین استانی که دارای شبکه استانی شد کردستان بود و برای مهار کردن آب‌های جاری در کردستان بعد از انقلاب سدهایی تأسیس شد که قبل انقلاب چنین زیرساختی وجود نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سالانه یک‌میلیون و 200 هزار تن گندم در کردستان تولید می‌شود. قبل از انقلاب برای ذخیره کردن گندم سیلویی وجود نداشت ولی به برکت انقلاب اسلامی این زیرساخت در کردستان بیش‌ازحد ایجادشده است.

انقلاب اسلامی نه تنها ایران بلکه دیگر کشورهای اسلامی را نیز آباد کرده است

وی  با اشاره به لزوم وجود زیرساخت‌های مناسب ارتباطی تصریح کرد: قبل از انقلاب در استان کردستان راه آسفالتی وجود نداشت اما بعد از انقلاب تمامی راه‌های ارتباطی آسفالت و حتی بزرگراه‌هایی در این استان ساخته شد.

حسینی شاهرودی در پایان گفت: انقلاب اسلامی نه‌تنها ایران را آباد کرده بلکه کشورهای اسلامی را هم ازنظر عمرانی آباد کرده است.

 http://farhangesadid.ir/fa/news/498/با-افزایش-زیرساخت-های-آموزش-عالی-در-کردستان-تعداد-دانشجویان-200-برابر-شده-استباید-از-آیه-های-قرآن-کریم-هم-در-معماری-های-شهری-و-روستایی-استفاده-کردبعد-از-انقلاب-کردستان-از-نظر-تولید-برق-به-خودکفایی-رسیده-استانقلاب-اسلامی-نه-تنها-ایران-بلکه-دیگر-کشورهای-اسلامی-را-نیز-آباد-کرده-است

چمران گفت: قبل از انقلاب در تهران کمتر از ۱۰۰ پارک وجود داشت، اما اکنون تعداد پارک‌ها به ۲۱۳۵ پارک رسیده است و از ۲ متر مربع فضای سبز در سال ۵۷ به ۱۶.۲۴ متر مربع رسیده ایم.

 
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
 
پ

به گزارش فرهنگ سدید، مهندس مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در پانزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع زیرساخت‌های عمرانی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: متروی کشور یکی از افتخاراتی است که باید به آن بالید.

وی افزود: قدرت مهندسی بومی در ساخت مترو کارهای فوق‌العاده‌ای انجام داده به‌نحوی‌که خطوط مترو از سخت‌ترین پوسته‌ها و نرم‌ترین زمین‌ها عبور داده‌شده است.

مترو در شرایط تحریم و با مهندسی بومی ساخته شد

رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: مترو در شرایط تحریم و با استفاده از مهندسی ایران ساخته شد به‌نحوی‌که امروز 3 میلیون مسافر را جابجا می‌کند.

وی بابیان اینکه برای توسعه حمل‌ونقل به واگن‌های جدید نیاز است، تصریح کرد: اگر بتوان با فراهم کردن شرایطی واگن‌هایی که 50 درصد آن در داخل کشور ساخته می‌شود را به خط ناوگان مترو اضافه کرد و تعداد آن را به 2 هزار واگن رساند آنگاه می‌توان زمان توقف قطار در ایستگاه را به 3 الی 4 دقیقه کاهش داد و جابجایی مسافر را افزایش داد.

چمران در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه توسعه‌شهری و انتقال جمعیت از روستا به شهرها کار صحیحی نیست اما در همه جهان اتفاق می افتد، گفت: با توجه به‌ضرورت، 38 شهر جدید در کشور ایجاد شد که 17 مورد آن جهت تأمین مسکن کم‌درآمدها بوده است.

سرانه فضای سبز تهران در دوران طاغوت از ۲ متر مربع به ۱۶.۲۴ متر مربع در دوران انقلاب رسیده است

رئیس کمیته زیرساخت‌های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت انقلاب اسلامی با اشاره به رشد چشمگیر پارک‌های ساخته‌شده پس از انقلاب گفت: قبل از انقلاب در تهران کمتر از 100 پارک وجود داشت اما اکنون تعداد پارک‌ها به 2135 پارک رسیده است و از 2 مترمربع فضای سبز در سال 57 به 16.24 مترمربع رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب در سطح کشور پارک جنگلی وجود نداشت اما اکنون 270 پارک جنگلی در سراسر کشور وجود دارد.

چمران با اشاره به گسترش طرح جامع شهری در همه استان‌ها گفت: طرح جامع شهری برای اولین بار در سال 49 در تهران تهیه شد که نویسندگان و مشاوران آن از کشور‌های خارجی بودند اما اکنون 1148 شهر ایران دارای نقشه جامع شهری است به‌نحوی‌که در سال 82 برای اولین بار در تهران طرح جامع راهبردی نوشته شد و در حال گسترش به سایر کلان‌شهرها است.

وی افزود: طرح هادی که برای توسعه روستاها نوشته‌شده در اغلب روستاها اجراشده است.

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به نظارت جدی برساخت ساختمان‌ها پس از انقلاب گفت: طرح استانداردسازی ساختمان که بسیار امری ضروری است توسط شرکت‌های مهندسی تخصصی انجام می‌شود.

چمران ادامه داد: در حوزه فنی و محاسبات ساختمان نه‌تنها کمبود نداریم بلکه علاوه بر حرکت خوب انقلاب امروز با همه کشورها در این حوزه رقابت می‌کنیم.

مسکن مهر، مشکل اکثر افراد کم درامد را حل کرد

رئیس کمیته زیرساخت‌های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت انقلاب اسلامی با توجه به نیاز جامعه به مسکن گفت: در ارتباط با مسکن تحرک ویژه‌ای پس از انقلاب شکل گرفت که در بخش مسکن روستایی این پیشرفت چشمگیر بود.

چمران در پایان گفت: مسکن مهر توانست حرکت خوبی را برای مردم کم‌درآمد ایجاد کند و در اغلب شهرها و روستاها مشکل مسکن را حل کند.

http://farhangesadid.ir/fa/news/493/مسکن-مهر-مشکل-اکثر-افراد-کم-درامد-را-حل-کردسرانه-فضای-سبز-تهران-در-دوران-طاغوت-از-۲-متر-مربع-به-۱۶۲۴-متر-مربع-در-دوران-انقلاب-رسیده-است-مترو-در-شرایط-تحریم-و-با-مهندسی-بومی-ساخته-شد

معاون سابق رییس جمهور گفت: شورای عالی فنی مستقل از کلیه قوا و نهادها با تکیه بر مهندسی فنی خود قانون گذاری می کند و در حال حاضر وجود 400 هزار نفر مهندس ساختمان و ده ها هزار مهندس در سایر رشته های نشان از رشد بی وقفه انقلاب در حوزه فنی و مهندسی است.

 
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
 
پ

 

به گزارش فرهنگ سدید، مسعود زریبافان معاون سابق رئیس‌جمهور در پانزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع زیرساخت‌های عمرانی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد در سخنانی ضمن تشکر از مبلغینی که دستاوردهای انقلاب اسلامی را تشریح می‌کنند اظهار داشت: اگر زیرساخت را به‌عنوان یک اساس برای ساخت کشور تلقی کنیم به معنای گسترده‌ای در این حوزه دست پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه انسان زمینه‌ساز رشد و تعالی زیرساخت‌ها است گفت: آنچه از ابتدا موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت بود که توانست از همان ابتدا با ایجاد روحیه کار انقلاب را پیش ببرد.

معاون سابق رئیس‌جمهور با اشاره به خدمات گسترده جهاد سازندگی گفت: خدمات جهاد در روستاها که خود مرکز تولید و توسعه کشور است (در انتقال برق، آب، گاز و سایر خدمات) کم‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: در کردستان جهادگران شبانه‌روز کار می‌کردند اما ضدانقلاب دستاورد آن‌ها را تخریب می‌کرد؛ به‌عنوان نمونه ضدانقلاب 4 نفر از جهادگرانی که در حال ساخت شبکه مخابرات مهاباد را بودند را سوزاند اما کار متوقف نشد تا زمانی که این پروژه پایان یافت.

زریبافان افزود: روحیه خودباوری موضوع دیگر در زیرساخت‌های انسانی است که نمونه عینی آن موفقیت‌ها و پیشرفت‌های هسته‌ای، نانو، فضایی و ... است که ایران را به برترین کشورهای دنیا مبدل کرده است؛ این روحیه خودباوری در سایر نظام‌های دیگر وجود ندارد.

امروز چشم امید منطقه به توان نظامی ایران است

وی تشریح کرد: در زمان جنگ ما از کشورهایی مانند سوریه درخواست موشک داشتیم اما امروز چشم منطقه به کمک‌ها و یاری‌های انقلاب اسلامی است.

معاون سابق رئیس‌جمهور با اشاره به روحیه خودباوری در زمان جنگ گفت: پل‌ها، جاده‌ها و مسیرها برای رزمندگان با همین روحیه خودباوری ساخته شد.

زریبافان با اشاره به روحیه خودباوری در ساخت یک مترو منحصربه‌فرد در تهران گفت: خط مترو در تهران از لجن، آب، خاک و سنگ عبور کرد و این دستاورد بومی، توسط خودباوری مهندسان داخلی اتفاق افتاد.

تربیت 400 هزار مهندس عمران نشان از رشد بی وقفه انقلاب در حوزه فنی و مهندسی است

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه مهندسی ساختمان گفت: در مقررات ملی ساختمان 22 جلد کتاب مقررات تدوین‌شده است که تعداد آئین‌نامه‌ها از 87 آئین‌نامه قبل از انقلاب بالغ‌بر یک هزار آئین ماه رسیده است.

معاون سابق رئیس‌جمهور در پایان گفت: شورای عالی فنی مستقل از کلیه قوا و نهادها با تکیه‌بر مهندسی فنی خود قانون‌گذاری می‌کند. در حال حاضر وجود 400 هزار نفر مهندس ساختمان و ده‌ها هزار مهندس ایرانی در سایر رشته‌های نشان از رشد بی‌وقفه انقلاب در حوزه فنی و مهندسی است.

http://farhangesadid.ir/fa/news/499/در-ابتدای-جنگ-از-دیگر-کشورهای-درخواست-موشک-داشتیم-امروز-چشم-امید-منطقه-به-توان-نظامی-ایران-استتربیت-400-هزار-مهندس-عمران-نشان-از-رشد-بی-وقفه-انقلاب-در-حوزه-فنی-و-مهندسی-است

قنبری گفت: طی سالهای دوره اول، تمامی تصمیم گیری های مهم صنعت هوایی توسط خارجی ها صورت می گرفت و نیروهای ایرانی در حد تکنسین و در حد سطوح مقدماتی آموزش داده می شدند و حتی در برخی مواقع در مواجه با این علم، ترسانده می شدند.

 
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
 
پ

 

به گزارش فرهنگ سدید، دکتر حسین قنبری استاد دانشگاه و رئیس دانشکده صنعت هوایی در پانزدهمین شنبه انقلاب با موضوع زیرساخت‌های عمرانی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد، اظهار داشت: صنعت هوایی با توجه به تأثیر بر سایر عرصه‌های بشری دارای اهمیت فراوانی است که با وقوع جنگ‌های جهانی اول و دوم شاهد رشد و پیشرفت بسیاری در این عرصه بوده‌ایم.

تصمیمات مهم صنعت هوایی در دروان پهلوی توسط خارجی‌ها انجام می‌شد

وی بابیان اینکه صنعت هوایی در ایران دارای عمر مفید 80 ساله است، تصریح کرد: این صنعت دارای عمر 40 ساله قبل و40 سال بعد از انقلاب اسلامی است که در دوره اول طی سال‌های 1317 تا 1357 شاهد ورود وسایل پرنده، احداث فرودگاه در شهرهای مختلف و رشد حضور مستشاران آمریکایی و انگلیسی بودیم.

قنبری گفت: طی سال‌های دوره اول، تمامی تصمیم‌گیری‌های مهم صنعت هوایی توسط خارجی‌ها صورت می‌گرفت و نیروهای ایرانی در حد تکنسین و در حد سطوح مقدماتی آموزش می‌دیدند و حتی در برخی مواقع در مواجه با این علم، ترسانده می‌شدند

خروج مستشاران خارجی از صنعت هوایی، دستاورد انقلاب است.

رئیس دانشکده صنعت هوایی با اشاره به اینکه این وضعیت تا پایان دوره اول و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت، گفت: در دوره دوم شاهد رشد و شکوفایی این صنعت و آموزش و تربیت نیروهای بسیار بودیم و توانستیم در تمامی رشته‌های هوا و فضا به تربیت و آموزش نیروهای انسانی در بخش‌های نظامی و غیرنظامی بپردازیم.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، امروز ساخت انواع شبیه‌سازهای پروازی، سیستم‌های راداری و سیستم‌های سوییچ، توسط نیروهای متخصص داخلی صورت می‌گیرد و این در شرایطی است که کشور تحت تحریم‌های شدید قرار دارد.

قنبری گفت: کلیه فعالیت‌های نصب، راه‌اندازی و طراحی سیستم‌های پروازی امروزه توسط متخصصین داخلی صورت می‌گیرد و در سال‌های بعد از انقلاب، تعمیر و نگهداری هواپیماها که قبلاً توسط خارجی‌ها صورت می‌گرفت، توسط نیروهای متخصص داخلی انجام می‌گیرد.

http://farhangesadid.ir/fa/news/497/خروج-مستشاران-خارجی-از-صنعت-هوایی-دستاورد-انقلاب-استتصمیمات-مهم-صنعت-هوایی-در-دروان-پهلوی-توسط-خارجی‌ها-انجام-می‌شدنیروهای-ایرانی-در-حد-تکنیسین-آموزش-می‌دیدندبه-برکت-انقلاب-تحولات-چشمگیری-در-صنعت-هوایی-صورت-گرفته

دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: باید وضعیت کشور های مشابه ایران در سال 1978 مانند کشور مصر، عربستان، ترکیه، عراق، سوریه و کره جنوبی را با امروز کشور ایران بررسی کنیم تا مشاهده شود کشورهایی که آمریکا را به عنوان ابر قدرت و کد خدا پدیرفته بودند هم اکنون دارای چه وضعیتی هستند.

 
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
 
پ

 

به گزارش «فرهنگ سدید»، منصور واعظی دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی کشور در پانزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع زیرساخت‌های عمرانی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تمامی مستکبران عالم به دنبال ضربه زدن به حیات این انقلاب بوده اند که مردم با حمایت‌های خود آن را تا امروز حفظ کرده اند.

وی با اشاره به اینکه انسان، اصل و اساس زیر ساخت‌های فرهنگی است تصریح کرد: در این حوزه باید به ۳ بخش امکانات، فعالیت‌ها و تولیدات توجه کرد که در بخش امکانات، بررسی داشته‌های فرهنگی امروز نسبت به سال ۵۶ در زمینه تعداد دانشگاه ها، مدارس کتابخانه‌ها و مساجد گویای پیشرفت و دستاورد است.

واعظی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی کشور نیز دستاورد‌های بسیاری را شاهد بودیم افزود: میزان کتب تالیف شده، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، افزایش رسانه‌ها، گسترش شبکه‌های تلویزیونی از شاخص‌های مهم پیشرفت در زمینه فعالیت‌های فرهنگی است.

دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی کشور با برشمردن شاخص‌های پیشرفت در حوزه فعالیت‌های فرهنگی گفت: تولید علم، روحیه ایثارگری و مفهوم شهادت، عزت ملی و ... از جمله شاخص‌های مهم پیشرفت در زمینه‌های فرهنگی است.

وی اضافه کرد: امروز اشرافیگری در کشور وجود دارد، اما ارزش محسوب نمی‌شود و جامعه این رویکرد را تحقیر می‌کند و در مقابل آن، عدالت طلبی دارای ارزش و جایگاه است.

وی با طرح این سوال که اگر رژیم قبلی همچنان حاکم بود این میزان دستاورد و پیشرفت در کشور رقم می‌خورد؟ گفت: باید وضعیت کشور‌های مشابه ایران در سال ۱۹۷۸ مانند کشور‌های مصر، عربستان، ترکیه، عراق، سوریه و کره جنوبی را با امروز ایران بررسی کنیم تا مشاهده شود کشور‌هایی که آمریکا را به عنوان ابر قدرت و کدخدا پذیرفته بودند هم اکنون دارای چه وضعیتی هستند.

واعظی با طرح این سوال که آیا اهداف انقلاب اسلامی در سایه دستیابی به دستاورد‌ها محقق شده است؟ گفت: در سال ۱۹۷۸ پنج کشور قدرتمند آمریکا، انگلیس، شوروی، فرانسه و چین دارای قدرت بودند که می‌توان با طرح شاخص‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بررسی کرد که این کشور‌ها هم اکنون دارای چه جایگاهی هستند و کشور ایران در مقایسه با آن‌ها چه پیشرفت‌هایی را به دست آورده است.

دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی با بیان یکی از این دستاورد‌ها گفت: در زمان رژیم سابق اگر سفیر آمریکا اخمی به شاه می‌کرد یک هفته خواب به چشم مسئولان کشور نمی‌آمد، اما امروز تمام ابر قدرت‌ها در برابر ایران حالت خشوع دارند.

وی گفت: اگر امروز از مردم آمریکا سوال شود نسبت به چهل سال قبل دارای چه وضعیتی هستند پاسخ خواهند داد که وضعیت بدتر شده است که این موضوع باید در رسانه‌های کشور منعکس شود تا وضعیت یاس و نا امیدی در بین مردم با مقایسه وضعیت کشور با آن‌ها حاکم نشود.

واعظی در پایان خاطرنشان کرد: طی ۱۰۰ سال اخیر ۴ انقلاب بزرگ در اتحادیه جماهیر شوروی، آمریکا، فرانسه و چین رخ داده است که اگر ۴۰ سال اول آن‌ها در زمینه پیشرفت ها، فرصت‌ها و امکانات بررسی شود دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی بیش از پیش نمایان خواهد شد.

http://farhangesadid.ir/fa/news/495/مقایسه‌-کارنامه‌-چهل‌-سال‌-انقلاب-با-دیگر-کشورها-امید-را-در-جامعه‌-ایران‌-تزریق‌-می‌کند

رضوی گفت: حق مردم است که در جریان خدمات و دستاوردهای اجرایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند و به همان میزان تکلیف اطلاع رسانی بر عهده دستگاه های اجرایی است.

 
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
 
پ

 

به گزارش فرهنگ سدید، مهندس سید منصور رضوی معاون رئیس‌جمهور سازندگی در پانزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع زیرساخت‌های عمرانی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد طی سخنانی اظهار داشتموضوع خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی بحث مفصلی است که تاکنون به‌طور شایسته به مردم اطلاع‌رسانی نشده است.

وی افزود: حق مردم است که در جریان خدمات و دستاوردهای اجرایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند و به همان میزان تکلیف اطلاع‌رسانی بر عهده دستگاه‌های اجرایی است.

عضو شورای اول شهر تهران ضمن تشکر از برگزارکنندگان نشست شنبه‌های انقلاب تصریح کرد: این سلسله نشست‌ها چند خاصیت دارد؛ اول اینکه عموم مردم در جریان خواسته‌های خود قرار می‌گیرند و دوم اینکه نسبت به وضعیت آینده خودآگاه می‌شوند.

http://farhangesadid.ir/fa/news/494/حق-مردم-است-که-در-جریان-دستاوردهای-اجرایی-انقلاب-قرار-بگیرندنشست-شنبه‌های-انقلاب-کم‌کاری‌ها-در-بیان-دستاوردهای-انقلاب-را-جبران-می‌کند

معاون امور ایستگاهها شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: مترو تهران هم اکنون جز 20 مترو برتر دنیاست و این از دستاوردهای انقلاب اسلامی محصوب می شود و افرادی که سکان دار مدیریت مترو هستند همگی فرزندان بعد از انقلاب محسوب می شوند.

 
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
 
پ

 

به گزارش فرهنگ سدید، مهندس عبدالله پور معاون شرکت بهره‌برداری مترو در پانزدهمین شنبه انقلاب با موضوع زیرساخت‌های عمرانی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت:  صنعت مترو کاملاً بعد از انقلاب ایجاد شد و مترو تهران هم‌اکنون جز 20 مترو برتر دنیاست و این از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی افزود: افرادی که سکان‌دار هدایت مترو هستند همگی فرزندان بعد از انقلاب محسوب می‌شوند.

وی بابیان اینکه مترو تهران دارای 2 بخش ساخت و بهره‌برداری است؛ گفت: در بخش ساخت مسئولیت تولید مترو و ایجاد واگن و تأمین تجهیزات صورت می‌گیرد. شرکت بهره‌برداری نیز از سال 86 مسئولیت بهره‌برداری از خطوط به عهده دارد که در این بخش به سایر شهرهای کشور نیز مشاوره داده می‌شود.

روزانه 3 میلیون سفر از طریق مترو در پایتخت صورت می‌گیرد

عبدالله پور با برشمردن دستاوردهای دو دهه متروی تهران گفت: در حال حاضر این مترو دارای 116 ایستگاه، بیش از 1250 واگن است که روزانه 1 میلیون 600 هزار مسافر را جابجا می‌کند که درمجموع رقمی بالغ‌بر 3 میلیون سفر در روز می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره شرکت بهره‌برداری متروی تهران بابیان اینکه این مترو دارای 5 خط فعال است که اخیراً بخش از خط 7 نیز به بهره‌برداری رسیده است افزود: 10 هزار کارکنان در کلیه خطوط مترو در حال فعالیت هستند که اکنون ایران ارزان‌ترین بلیت را در میان خطوط متروی جهان داراست.

وی اضافه کرد: تلاش داریم تا پایان سال 97 خط 6 و 7 مترو نیز به بهره‌برداری برسد تا درمجموع متروی تهران به  بیش از 300  کیلومتر خطوط ریلی دست یابد.

عبدالله پور در پایان خاطرنشان کرد: ترافیک و آلودگی هوا معضل کلان‌شهر تهران محسوب می‌شود که گسترش و فعالیت مترو درمان آن خواهد بود.

http://farhangesadid.ir/fa/news/492/مترو-دستاورد-بزرگ-عمرانی-انقلاب-اسلامی-است-مترو-تهران-جزو-20-مترو-برتر-دنیاست-روزانه-3-میلیون-سفر-از-طریق-مترو-در-پایتخت-صورت-می‌گیرد

مشاور صنعت نفت و گاز کشور گفت: امروز استفاده و بهره گیری از ظرفیت داخلی و تجهیزات ملی در پروژه‌ها و فعالیت‌های صنعت نفت و گاز به بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیده است.

 
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
 
پ

 

به گزارش «فرهنگ سدید»، دکتر سید نصرالله ابراهیمی، استاد دانشگاه و مشاور صنعت نفت و گاز کشور در پانزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع زیرساخت‌های عمرانی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد، اظهارداشت: اعمال حاکمیت و مالکیت برمنابع و ذخایر زیرزمینی و سطح الارضی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، زیرا قبل از انقلاب، شرکت‌های نفتی خارجی، تصمیم گیری‌های مهم را در این عرصه در کشور انجام می‌دادند.

وی اضافه کرد: ایران در زمان رژیم سابق، بیش از ۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد و بزرگترین خام فروش جهان محسوب می‌شد؛صنعت نفت کاملا وابسته به صادرات بود و از صنابع پایین دستی خبری نبود، اما انقلاب اسلامی، نهضت ملی شدن صنعت نفت را به صورت واقعی محقق کرد و به منصه ظهور رساند.

ابراهیمی افزود: انقلاب اسلامی، نظام حقوقی و قراردادی حاکم بر صنعت نفت و گاز را به‌روزرسانی کرد و با تولد سه قلو‌های نفتی شامل اصلاح قانون نفت، تصویب قانون وظایف وزارت نفت و تصویب اساسنامه شرکت نفت، نظام نفت و گاز کشور را بهینه کرد و در فرایند مطلوب سازی قرار داد.

مشاور صنعت نفت و گاز کشور با اشاره فعالیت انقلاب اسلامی در حوزه عملیاتی صنعت نفت در سه بخش بالادستی، میان دستی و پایین دستی، تصریح کرد: جمع بین ذخایر نفت که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد بشکه است و ذخایر گاز که بیش از ۶۰ ترلیون بشکه است، ایران را اولین کشوری قرار داده که دارای قدرت بسیار و دشمنان فراوان است.

وی گفت: امروز صنعت نفت ایران این افتخار را دارد که متخصصان داخلی را جایگزین ۱۶ هزار مستشار خارجی قبل از انقلاب کرده است؛ تربیت و به کارگیری این نیرو‌های متخصص با تمام محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی محقق شده است، به طوری که امروز فرهیخته‌ترین و بهترین نیرو‌های مهندسی فنی کشور در بخش صنعت نفت و گاز مشغول به فعالیت هستند.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: امروز استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت داخلی و تجهیزات ملی در پروژه‌ها و فعالیت‌های صنعت نفت و گاز به بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیده است.

http://farhangesadid.ir/fa/news/503/ایرانِ-قبل-از-انقلاب-بزرگترین-خام‌فروش-جهان-بود-به-برکت-انقلاب-اسلامی-متخصصان-داخلی-جایگزین-۱۶-هزار-مستشار-خارجی-شده‌اند-بهره‌گیری-از-ظرفیت‌های-داخلی-صنعت-نفت-و-گاز-به-بالای-80-درصد-رسیده-است

ابوالحسنی گفت: پل خیبر که ۱۳ کیلومتر آن ظرف یک ماه در منطقه هورالعظیم کشیده شد نمونه‌ موفق مهندسی دفاعی است که توانست در زمان جنگ جزایر ما را حفظ کند.

 
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
 
پ

به گزارش «فرهنگ سدید»، دکتر علی ابوالحسنی، یکی از فرماندهان اسبق سازمان مهندسی سپاه پاسداران در پانزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع زیرساخت‌های عمرانی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد با اشاره دستاورد‌های زیرساخت‌های عمرانی در بعد نظامی اظهار داشت: اولین خواسته بشر امنیت و مطالبه دوم، معیشت و اقتصاد است.

وی با اشاره به آیه و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه تاکید کرد: با توجه به اولویت مردم برای ایجاد امنیت، لازم است تا به موضوع دفاع بهتر پرداخته شود.

ابوالحسنی گفت: پس از انقلاب، ایران از نفوذ بیگانه خارج شد و این موضوع موجب شد تا جنگ نابرابری علیه ایران آغاز شود.

وی ادامه داد: جنگ در حالی به ایران تحمیل شد که مستشاران و سرسپردگان جریان غرب از ارتش ایران خارج شده بودند و ایران به لحاظ دانش دفاعی در شرایط خوبی قرار نداشت.

این فرمانده اسبق سپاه تاکید کرد: شهید چمران، شهید کلاهدوز و شهید صیاد شیرازی با تشکیل ارتش انقلابی و ایجاد جنگ‌های نامنظم به مدت ۸ سال از کشور دفاع کردند و برای اولین بار در طول تاریخ یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد.

وی در تبیین دستاورد‌های حوزه دفاعی ادامه داد: سپاه و بسیج یکی از دستاورد‌های ویژه انقلاب اسلامی است که ایران به واسطه این دو نهاد توانست مدیریت جنگ را فرا گیرد.

ابوالحسنی گفت: پیش از انقلاب کاملا تحت مدیریت مستشاران نظامی خارجی بودیم اما امروز در حال فرستادن مستشار به سایر کشور‌ها و آموزش‌های نظامی به آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه موشکی بیان داشت: امروز ایران به موشک‌های برد بلند دست یافته که می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد و همچنان که امام خامنه‌ای فرمودند «اگر دشمن دست از پا خطا کند حیفا و تل آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد».

این فرمانده با سابقه سپاه با تاکید بر اینکه توان نظامی توانسته امنیت کشور را فراهم کند، خاطرنشان کرد: پهبادها، هواپیماها، اژدر‌ها، زیردریایی ها، قایق‌های تندرو و پدافند هوایی، نمونه‌ای از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه دفاعی است.

وی به دستاورد‌های مهندسی دفاعی در دوران دفاع مقدس نیز اشاره و تصریح کرد: پل خیبر که ۱۳ کیلومتر آن ظرف یک ماه در منطقه هورالعظیم کشیده شد نمونه‌ موفق مهندسی دفاعی است که توانست در زمان جنگ جزایر ما را حفظ کند.

ابوالحسنی افزود: پس از جنگ، نیرو‌های مسلح با کسب اجازه از فرمانده کل قوا، دولت و مجلس، فضایی را جهت بازسازی مناطق جنگی ایجاد کردند که این بازسازی با مناطق آلوده به مین و شهر و روستا‌های تخریب شده آغاز شد و در ادامه قرارگاه خاتم الانیاء شکل گرفت.

وی با اشاره به خدمات قرارگاه خاتم الانبیاء پس از جنگ گفت: پالایشگاه خلیج فارس، ده‌ها سد بزرگ، کیلومتر‌ها تونل و سایر خدمات عمرانی توسط نیرو‌های مردمی تحت نظر قرارگاه خاتم الانیاء انجام شد و این قرارگاه امروز ۲ هزار نیرو تحت مدیریت دارد.

ابوالحسنی در پایان گفت: در خصوص خدمات قرارگاه خاتم الانبیاء می‌توانیم ساخت ۵ فاز پارس جنوبی را نام ببریم که نمونه آن را شرکت‌های شل و توتال در یک فاز نتوانستند بسازند؛ همچنین از دیگر موارد، ساخت ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه است که بیش از ۳۸۰ پیمانکار داخلی در ساخت آن مشارکت داشتند.

http://farhangesadid.ir/fa/news/502/ستاره-خلیج-فارس-به-عنوان-بزرگترین-پالایشگاه-خاورمیانه-دستاورد‌-مهم-انقلاب-در-حوزه-زیرساخت-است-قرارگاه-خاتم-الانبیاء-اقداماتی-دارد-که-نمونه-های-کوچک‌تر-آن-را-شل-و-توتال-نتوانستند-انجام-دهند-در-دروان-پهلوی-کاملا-تحت-مدیریت-مستشاران-نظامی-خارجی-بودیم