***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

توسعه زیرساخت‌های عمرانی در کشور شگفت‌انگیز است/ عملکرد همه بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی کشور به زیرساخت وابسته است

دبیرنشست: دکتر سید جواد هاشمی فشارکی


کد خبر ۱۲۱۹۱۶انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰

پانزدهمین شنبه‌های انقلاب برگزار شد +تصاویر

پانزدهمین شنبه انقلاب با موضوع زیرساخت‌های عمرانی به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، در این نشست دکتر سید نصرالله ابراهیمی استاد دانشگاه و مشاور صنعت نفت و گاز کشورگفت: اعمال حاکمیت و مالکیت برمنابع و ذخایر زیرزمینی و سطح الارضی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، زیرا قبل از انقلاب، شرکت‌های نفتی خارجی، تصمیم‌گیری‌های مهم را در این عرصه در کشور انجام می‌دادند.

وی اضافه کرد: ایران در زمان رژیم سابق، بیش از ۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد و بزرگترین خام فروش جهان محسوب می‌شد؛صنعت نفت کاملا وابسته به صادرات بود و از صنابع پایین دستی خبری نبود، اما انقلاب اسلامی، نهضت ملی شدن صنعت نفت را به صورت واقعی محقق کرد و به منصه ظهور رساند.

ابراهیمی افزود: انقلاب اسلامی، نظام حقوقی و قراردادی حاکم بر صنعت نفت و گاز را به‌روزرسانی کرد و با تولد سه قلو‌های نفتی شامل اصلاح قانون نفت، تصویب قانون وظایف وزارت نفت و تصویب اساسنامه شرکت نفت، نظام نفت و گاز کشور را بهینه کرد و در فرایند مطلوب سازی قرار داد.

مشاور صنعت نفت و گاز کشور با اشاره فعالیت انقلاب اسلامی در حوزه عملیاتی صنعت نفت در سه بخش بالادستی، میان دستی و پایین دستی، تصریح کرد: جمع بین ذخایر نفت که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد بشکه است و ذخایر گاز که بیش از ۶۰ ترلیون بشکه است، ایران را اولین کشوری قرار داده که دارای قدرت بسیار و دشمنان فراوان است.

وی گفت: امروز صنعت نفت ایران این افتخار را دارد که متخصصان داخلی را جایگزین ۱۶ هزار مستشار خارجی قبل از انقلاب کرده است؛ تربیت و به کارگیری این نیرو‌های متخصص با تمام محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی محقق شده است، به طوری که امروز فرهیخته‌ترین و بهترین نیرو‌های مهندسی فنی کشور در بخش صنعت نفت و گاز مشغول به فعالیت هستند.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: امروز استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت داخلی و تجهیزات ملی در پروژه‌ها و فعالیت‌های صنعت نفت و گاز به بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیده است.

 

نشست شنبه‌های انقلاب، کم‌کاری‌ها در بیان دستاوردهای انقلاب را جبران می‌کند

مهندس سید منصور رضوی معاون رئیس‌جمهور سازندگی طی سخنانی اظهار داشتموضوع خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی بحث مفصلی است که تاکنون به‌طور شایسته به مردم اطلاع‌رسانی نشده است.

وی افزود: حق مردم است که در جریان خدمات و دستاوردهای اجرایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند و به همان میزان تکلیف اطلاع‌رسانی بر عهده دستگاه‌های اجرایی است.

عضو شورای اول شهر تهران ضمن تشکر از برگزارکنندگان نشست شنبه‌های انقلاب تصریح کرد: این سلسله نشست‌ها چند خاصیت دارد؛ اول اینکه عموم مردم در جریان خواسته‌های خود قرار می‌گیرند و دوم اینکه نسبت به وضعیت آینده خودآگاه می‌شوند.

 

 

http://www.raheshalamche.com/paper/subject/121916/پانزدهمین-شنبه‌های-انقلاب-برگزار-شد-+تصاویر
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۸