***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

نشست برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

سه شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۱۱ ق.ظ





نشست برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

نـــشـست کارگروه‌های تخصـصی سـتاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور آیت الله جنتی، نمایندگان نهادها و سازمان ها برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در نشست کارگروه های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، نمایندگان سازمان ها و نهادهای عضو این ستاد به ارائه گزارشی درباب فعالیت های سازمان متبوع خود پرداختند.

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در جلسه سال گذشته در مجلس خبرگان خواهش کردیم که تمام دستگاه ها نمایندگانی برای حضور در این ستاد به عنوان روئسای کارگروه‌ها معرفی کنند. این اتفاق افتاده است. الان نمایندگان کارگروه‌های ۲۱ گانه ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در این جلسه برای ارائه گزارش هایی اینجا حاضر شدند.

وی ادامه داد: حرف برای دفاع از کارنامه جمهوری اسلامی خیلی داریم؛ بر همین اساس شعارمان را افتخار به گذشته و آینده قرار دادیم.

وی همچنین گفت: در برگزاری مراسم چهل سالگی انقلاب رسانه‌ها به صورت جدی دیده‌ایم. فضای مجازی ، صداوسیما و رسانه‌های مکتوب همه باید فعال شوند.

سردار شکارچی ، معاون فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح نیز اظهار کرد: ما تهدیدشناسی کردیم و در مقابل هر تهدید یک آسیب را شناختیم، برای توطعه‌ها برنامه‌ریزی کردیم. خوشبختانه با مشارکت نیروهای مسلح و آمادگی‌هایی که دارند تقسیم کار انجام شده، هم‌افزایی هم بین نیروهای مسلح انجام شده است. در بخش بسیج هم ، بسیجیان با توانایی خوبی وارد عمل شد و ان‌شاالله در جلسات بعد گزارشات آن را اعلام می‌کنیم. بین سه سازمان ارتش، بسیج و سپاه در استان‌ها تقسیم کار کردیم.

جعفر پور نماینده وزارت علوم فن آوری و تحقیقات نیز گفت: وزارت علوم بر اساس رسالت علمی و فرهنگی کارگروهی تشکیل داده است. دانشگاه‌های مختلف در تمام استان‌ها فعالیت‌های فرهنگی استان‌ها را رصد و ابلاغ می‌کند. نشست‌های تخصصی در حوزه انقلاب اسلامی بر گزار خواهیم کرد. دستاوردهایی که در بیداری اسلامی ما ثر بوده را مطرح می‌کنیم. آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی و معرفی چهره‌ای موثر ، آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های ماست. پایان‌نامه‌های دانشجویی نیز دستور کار است.

هم‌چنین سردار نقدی در ادامه این نشست خاطرنشان کرد : انقلاب اسلامی یک پدیده اعجاب انگیز و در طول تاریخ شاید بشود گفت بی‌نظیر است. نظام ظلم با این انقلاب پایان گرفت. باید دید بر مردم چه گذشته و چه انقلاب‌هایی به نتیجه نرسیده و در آخر انقلاب اسلامی، ایران را چگونه از ظلم نجات داده است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی ، یک کشور تنها مقابل همه ابرقدرت‌های جهان ایستاد. توطئه‌هایی شد؛ همانطور که حضرت آقا فرمودند نظیر نداشته است. در مقابل این توطئه‌ها اگر می‌توانستیم فقط استقلال خود را حفظ کنیم یک اعجاز است؛ حالا نه تنها استقلال و آزادی را حفظ کردیم بلکه در هر جهت و عنوان پیشرفت کرده‌ایم.

وی افزود: در همانجایی که دشمنان ما را متهم می‌کنند ما پیشرفت کردیم ، باید این پیشرفت‌ها بازگو شود. در سیاست هیچ کدام از انقلاب‌ها بعد از چند سال پایبند به آرمان‌های‌شان نبودند؛ ما بعد از چهل سال هنوز پاییند به آرمان‌ها هستیم.

نقدی گفت: امروز در اوج پیروزی هستیم، اگر فقط یک سال گذشته را نگاه کنید پیروزی‌های جمهوری اسلامی در یمن، لبنان، سوریه و خود ایران در ابعاد داخلی و خارجی نقش داشته است. وقتی در کمیته‌های مردمی گزارش کارها بررسی می‌شود خود اعضای کمیته‌ها متوجه می‌شوند که واقعا کارهایی در زیر سایه انقلاب مطرح شده است. در عرصه رسانه‌ای با افتخار باید از افتخارات یاد کنیم. ابزار رسانه ای در اختیار دوستان است و باید این موضوعات را جدی‌تر مطرح کنند. سایت‌ها و فضاهایی در شبکه‌های مجازی آغاز به کار کردند. امیدواریم طرح شنبه‌های انقلاب مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

عامری نماینده موزه انقلاب اسلامی و نشر ارزش های مقدس نیز تصریح کرد: ما نیاز داریم در حوزه وحدت و انسجام قدم‌های مهم‌تری برداریم. در کنار فعالیت ها استفاده از ظرفیت‌های مردم نهادنیز لازم است . همایش بین‌المللی گفتمان اسلامی با حضور متخصصین برگزار خواهد شد. چهل مرکز اکادمی و فرهنگی تشکیل شده که دارند دستاوردهای انقلاب را احصا می‌کنند. در حوزه فیلم و سینما جشنواره فانوس را خواهیم داشت، در فضای مجازی غعالیت داریم، کنگره چهل سال مقاومت و پایداری را برگزار می کنیم. حدود صد کتاب را رونمایی خواهیم کرد. اجتماعات بالای ۱۰ هزار نفره پیشگامان انقلاب مقدس را خواهیم داشت .

نماینده دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت : همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی را پیگیری می‌کنیم. سطح همایش بین المللی است. با حدود ۲۰ پژوهشگاه جهت همکاری هماهنگ هستیم. سازمان فرهنگ و وزارت خارجه با واحدهای دانشگاه آزاد در خارج کشور همکاری می‌کنند تا در حوزه‌های آزاداندیشی فعال شوند. در سطح تاریخ شفاهی و مقالات علمی فعالیت‌هایی انجام شده است. همایش در نهم تا یازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود. مبناشناسی انقلاب اسلامی ، فرهنگ و دفاع ، چالش‌های پیش رو از جمله موضوعات همایش است. این همایش به صورت سه زبانه برگزار می‌شود. برای تقویت جنبه علمی همایش دبیران تخصصی مشخص و سعی شده جنبه علمی آن تقویت شود. صدا و سیما و مراکز آموزشی و پژوهی هم همکاری دارند.

هم‌چنین اکبری از کارگروه اجتماعی وزارت کشور تاکید کرد: عمده فعالیت‌ها باید با کمک تشکل‌های مردم‌نهاد انفاق بیافتد، کمک کنیم به نام مردم فعالیت‌ها اتفاق بیافتد. باید تاکید کنیم که به صحنه آمدن خود مردم مهم ترین دستاورد امسال باشد.

در ادامه نماینده کارگروه اقتصاد وزارت کشور گفت: استقلال اقتصادی و زیر ساخت‌ها را طی چهل سال گذشته تبیین خواهیم کرد؛ کمیته های استانی نیز فعال شده‌اند.

انتهای پیام



https://www.isna.ir/news/97041709357/نشست-برای-چهلمین-سالگرد-پیروزی-انقلاب-اسلامی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۹