***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** بنام خدا * پایگاه جامع اطلاع رسانی موضوعات عمومی و تخصصی زیر : ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** بنام خدا * پایگاه جامع اطلاع رسانی موضوعات عمومی و تخصصی زیر : ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

# با : سلام و تهیت * و * خوشامدگویی #
***برای یافتن مطالب مورد نظر: داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی" شوید.
***این پایگاه : بصورت مستمر درحال بارگزاری اطلاعات می باشد.-- موفق باشید --

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دبیرخانه شورای عالی عتف

شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۱ ب.ظ



دبیرخانه شورای عالی عتف

در سال ۱۳۸۳ با توجه به تشکیل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، اساسنامه مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تغییر پیدا کرد و از معاونت پژوهشی وزارت مستقل شد و مأموریت‌ها و گروه‌های علمی آن در راستای نیازهای شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تعریف گردید و مقرر شد مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به‌عنوان کانون تفکر در زمینه سیاست‌پژوهی و سیاست‌سازی علم، پژوهش و فناوری در سطح ملی و به‌صورت فرابخشی در کنار شورای مذکور ایفای نقش کند. در پی این امر و در راستای بهره گیری حداکثری از ظرفیت علمی و مشاوره ای مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به منظور پشتیبانی کارشناسی و پژوهشی دبیرخانه شورای عالی عتف، در بهمن ماه سال ۱۳۸۸ دبیرخانه شورا به مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور انتقال یافت.


http://www.nrisp.ac.ir/fa/page/%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D8%AA%D9%81 



اساس‎نامه مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

مقدمه

به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه‎ی سیاست‎گذاری علمی و پژوهشی کشور، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس مجوز شماره ۳۶۶/۹۷/۳۴ مورخ ۷۱/۱/۱۶ شورای گسترش آموزش عالی تأسیس شده‎است طبق مجوز شماره‌ی ۲۲۹۹۱/۲۲ مورخ ۸۳/۳/۲۳ شورای گسترش آمورزش عالی به مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تغییر نام یافته است.

مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور طبق قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (مصوب۱۳۸۳/۵/۱۸)، مفاد این اساس‎نامه، قوانین، ضوابط و مقررات مربوط اداره می‎‏شود.

در این اساس‎نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اختصار "وزارت"و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به اختصار "مرکز" نامیده می‏شود.

ماده ۱- اهداف

۱- توسعه و گسترش پژوهش در زمینه‎ی سیاست‎گذاری علمی کشور؛

۲- زمینه‎سازی و ایجاد زیرساخت‎های مناسب برای ارتقاء فعالیت‎های پژوهشی در زمینه‎ی سیاست‎گذاری علمی و دانش‎های مرتبط؛

۳- تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی

ماده ۲- وظایف و اختیارات

۱- بررسی و شناسائی نیازهای پژوهشی کشور در حوزه‎ی تخصصی سیاست‎گذاری علمی کشور و تدوین طرح‎های پژوهشی متناسب برای رفع این نیازها؛

۲- اجرای طرح‎های پژوهشی بنیادی، کاربردی وتوسعه‎ای به منظور تحقق اهداف "مرکز"؛

۳- همکاری پژوهشی با دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مرکز علمی دولتی و غیر دولتی داخل وخارج کشور به منظور ارتقای کیفیت فعالیت‎های پژوهشی در زمینه‎های مرتبط با اهداف " مرکز" با رعایت ضوابط و مقررات مربوط؛

۴- اشاعه‎ی دانش و نگرش‎های نوین در زمینه‎ی سیاست‎گذاری علمی کشور و انتقال آن به دست‎اندرکاران حوزه‎ی سیاست‎گذاری علمی کشور و ارائه‎ی نتایج کسب‎شده در راستای تصمیم‎سازی مسئولان ذی‎ربط؛

۵- انتشار و انتقال تازه‎ترین داده‎ها و دستاوردهای  مطالعاتی و پژوهشی در زمینه‌ی سیاست‎گذاری علمی کشور در سطح ملی، منطقه‎ای و بین‎المللی در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور؛

۶- ارائه خدمات علمی-تخصصی و مشاوره به اشخاص حقیقی و حقوقی براساس نتایج حاصل از فعالیت‎های پژوهش و فناوری انجام‎شده در "مرکز":

۷- انتشار مجله، کتاب علمی، جزوه‎ی آموزشی، تولید نرم افزار و برنامه‎های رایانه‎ای متناسب با اهداف "مرکز" طبق ضوابط و مقررات مربوط؛

۸- برگزاری همایش‎های علمی و ارائه‎ی دستاوردهای پژوهشی و فناوری در قالب کارگاه‎های آموزشی با رعایت ضوابط و مقررات مربوط.

ماده ۳- "مرکز" دارای شخصیت حقوقی و استقلال اداری، مالی و وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است.

ماده۴- محل فعالیت "مرکز" در شهر تهران است.

تبصره: تأسیس واحدهای پژوهشی وابسته به "مرکز" در سایر شهرها پس از اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی "وزارت" امکان‎پذیر خواهد بود.

ماده ۵ - ارکان

۱- هیأت‌امنا

۲- رئیس

۳- هیأت‎رئیسه

۴- شورای"مرکز"

ماده ۶- ترکیب هیأت‌امنا

۱- وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری

۲- معاون برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی رئیس‎جمهور (یا نماینده وی) یا معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‎جمهور ( یا نماینده وی)، حسب مورد

۳- رئیس "مرکز" (دبیر هیأت‌امنا)

۴- چهار تا شش تن از شخصیت‎های علمی– فرهنگی کشور که نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت "مرکز" داشته باشند.

تبصره ۱- حداقل دوتن از شخصیت‎های مذکور در بند ۴ باید از اعضای هیأت علمی دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور باشند.

تبصره ۲- اعضای مذکور در بند ۴ با تأیید و حکم وزیر علوم، تحقیقات وفناوری برای مدت چهار سال منصوب می‎شوند و در یک زمان، حداکثر می‎توانند عضو دو هیأت‌امنا باشند و انتصاب مجدد آن بلامانع است و تازمانی که افراد جدیدی به جای آن منصوب نشده‎باشند همچنان به وظایف و اختیارات قانونی خود ادامه می‎دهند.

ماده ۷- وظایف و اختیارات هیأت‌امنا

۱- تصویب آیین‎نامه داخلی هیأت‌امنا

۲- تصویب نمودار سازمانی و تشکیلاتی "مرکز" براساس ضوابط و مقررات مربوط که پس از تأیید وزیر علوم، تحیقات و فناوری قابل اجرا خواهد بود؛

۳- تصویب آیین‎نامه‎های مالی-معاملاتی، اداری، استخدامی و تشکیلاتی "مرکز" ( از جمله آیین‎نامه‎های سفرهای علمی، بورس‎های تحصیلی، و فرصت‎های مطالعاتی) که پس از تایید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قابل اجرا خواهد بود؛

۴- بررسی و تصویب بودجه سالیانه و تفصیلی "مرکز" که توسط رئیس "مرکز" پس از تایید هیأت‎رئیسه پیشنهاد می‎شود؛

۵- تصویب حساب‎ها و ترازنامه سالیانه "مرکز"؛

۶- تصویب نحوه‎ی وصول درآمدهای اختصاصی و مصرف آن با رعایت ضوابط ومقررات مربوط؛

۷- تصویب دریافت کمک‎های مالی و امکانات از اشخاص حقیقی و حقوقی با رعایت ضوابط و مقررات مربوط؛

۸- پیشنهاد میزان فوق‎العاده‎های اعضای هیأت‎علمی و غیر هیأت‎علمی "مرکز" به "وزارت"برای تأیید ؛

۹- تعیین میزان آموزانه، پژوهانه، نویسانه، ترجمانه و نظایر آن با رعایت ضوابط و مقررات "وزارت"؛

۱۰- پیشنهاد توسعه یا انحلال گروه‎های پژوهشی و فناوری "مرکز" به "وزارت" برای طی مراحل قانونی؛

۱۱- برسی گزارش عملکرد سالیانه " مرکز" که توسط رئیس "مرکز" ارائه می‎شود و اظهار نظر نسبت به آن.

ماده ۸- رئیس

رئیس "مرکز"، که نماینده‎ی قانونی "مرکز" نزد مراجع حقیقی و حقوقی است، از میان اعضای هیأت‎علمی رسمی با مرتبه علمی حداقل استادیار، دارای حداقل پنج سال سابقه خدمت در دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در وضعیت هیأت‎علمی و حداقل دارای دو سال سابقه اجرایی در دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای مدت چهار سال منصوب می‎شود.

تبصره ۱- انتصاب مجدد وی بطور متوالی فقط برای یک دوره امکان‎پذیر می‎باشد، در موارد استثنا، انتصاب مجدد وی فقط برای دوره‎ی بعدی امکان‎پذیر می‎باشد.

تبصره ۲- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تا صدرو حکم رئیس "مرکز" می‎تواند فردی را حداکثر به مدت شش‎ماه به عنوان سرپرست "مرکز" منصوب نماید.

تبصره ۳- پذیرش استعفا یا عزل رئیس "مرکز" با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‎پذیرد.

ماده ۹- وظایف و اختیارات رئیس

۱- برنامه‎ریزی برای "مرکز"، هدایت و اداره‎‏ی امور آن و نظارت بر حسن اجرای همه‎ی فعالیت‎های آن در چارچوب اساس‎نامه، ضوابط و مقررات مربوط؛

۲- پیشنهاد نمودار سازمانی و تشکیلات "مرکز" پس از تصویب هیأت‎امنا به "وزارت" برای تأیید و طی مراحل قانونی؛

۳- صدور احکام مربوط به استخدام، انتصاب، ترفیع، ارتقا، مأموریت، اخراج و... اعضای هیأت‎علمی و کارمندان "مرکز" در چارچوب قوانین ومقررات مربوط؛

۴- انتخاب وانتصاب معاونان، مشاوران و مسئولان "مرکز" براساس نمودار سازمانی و تشکیلات مصوب "مرکز" و عزل آنان؛

۵- امضای قراردادها، اسناد تعهدآور، اسناد مالی و اداری مکاتبات "مرکز" در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط؛

۶- افتتاح حساب‎های بانکی مورد نیاز "مرکز" و معرفی دارندگان حق امضای مجاز با رعایت قوانین ومقررات مربوط؛

۷- تهیه بودجه تفصیلی سالیانه "مرکز" با رعایت مفاد آیین‎نامه مالی و معاملاتی و ارائه به هیأت‎امنا و همچنین نظارت بر نحوه‎ی هزینه‎نمودن بودجه تخصیصی به "مرکز"؛

۸- تنظیم آیین‎نامه‎های مالی-معاملاتی، اداری، رفاهی و اجرایی"مرکز" و همچنین تغییر در اصلاح آن‎ها طبق ضوابط و مقررات مربوط و پیشنهاد آن‎ها به هیأت‎امنا برای طی مراحل قانونی؛

۹- تنظیم آیین‎نامه‎های سفرهای علمی، بورس‎های تحصیلی و فرصت‎های مطالعاتی در چارچوب ضوابط و مقررات مریوط و پیشنهاد آن‎ها به هیأت‎امنا برای طی مراحل قانونی؛

۱۰- ارائه گزارش عملکرد سالیانه‎ی"مرکز"؛

۱۱- پیشنهاد تأسیس و انحلال گروه‎های پژوهشی و فناوری موردنیاز به شورای " مرکز"؛

۱۲- استیفای منافع و حفظ حقوق "مرکز" در مراجع قانونی ( اعم از قضائی، اجرائی، اداری و...) به نمایندگی از "مرکز"؛

۱۳- اجرای مصوبات هیأت‌امنا و شورای "مرکز" در چارچوب قوانین ومقررات مربوطه.

تبصره: رئیس "مرکز" می‎تواند بخشی از وظایف و اختیارات اداری و مالی خود را با حفظ مسئولیت خویش و رعایت قوانین و مقررات مربوطه، به معاونان "مرکز" تفویض نماید.

ماده ۱۰- ترکیب هیأت‎رئیسه

۱- رئیس "مرکز"

۲- معاونان "مرکز"

ماده ۱۱- وظایف و اختیارات هیأت رئیسه

۱- مشارکت و همکاری فعالانه در تنظیم برنامه‎های راهبردی "مرکز" مبتنی بر سند چشم‎انداز، برنامه‎های توسعه کشور، نقشه جامع علمی کشور و برنامه‎های تقدیمی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی، به منظور ارائه و تصویب هیأت‎امنا؛

۲- فراهم‎نمودن زمینه‎های لازم جهت تحقق اهداف برنامه‎های راهبردی مرکز؛

۳- فراهم‎نمودن زمینه مناسب به منظور اجرایی‎نمودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیأت‎امنا، آیین‎نامه‎ها و بخشنامه‎های ابلاغی از سوی "وزارت" و سایر جوامع ذی‎صلاح؛

۴- بررسی آیین‎نامه‎ها، شیوه‎نامه‎ها، دستور جلسات و سایر موارد ارائه‎شده از سوی معاونت‎ها و شورای "مرکز" به منظور طرح در هیأت‎امنا و یا سایر مراجع ذی‎صلاح؛

۵- پیشنهاد بودجه سالیانه "مرکز" به هیأت‎امنا از طریق رئیس "مرکز"؛

۶- تنوع‎بخشی به منابع مالی "مرکز" از طریق جذب کمک‎های مردمی و افزایش درآمدهای اختصاصی از طریق ارائه خدمات پژوهشی، فناوری و سایر منابع دیگر از اخذ مجوزهای لازم از هیأت‌امنا و سایر مراجع ذی‎صلاح؛

۷- پیشنهاد توزیع و تخصیص فرصت‎های مطالعاتی و دوره‎های کوتاه‎مدت پژوهشی داخل و خارج که طبق ضوابط  به اعضای هیأت‎علمی تعلق می‎گیرد از طریق رئیس "مرکز" به "وزارت"؛

۸- بررسی و تصویب پیشنهادهای ارائه‎شده در خصوص فعالیت‎های تربیتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تربیت‎بدنی که بر اساس تقویم سالیانه "مرکز" ارائه گردیده است؛

۹- نظارت و پی‎گیری گزارش‎های تربیتی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و... با هماهنگی دیگر دستگاه‎های ذی‎ربط تا حصول نتیجه؛

۱۰- بررسی و ارزیابی نحوه‎ی اجرای تصمیمات هیأت‎رئیسه توسط حوزه‎های مختلف "مرکز" و نظارت برعملکرد آنان؛

۱۱- ارزیابی عملکرد حوزه‎های مختلف "مرکز" و بررسی گزارش‎های ادواری در شورای "مرکز"؛

۱۲- ایجاد هماهنگی لازم بین حوزه‎های مختلف "مرکز".

ماده۱۲- معاونان "مرکز"

تعداد معاونان "مرکز" بر اساس تشکیلات مصوب "مرکز" تعیین می‎گردد. شرایط عمومی معاونان طبق آیین‎نامه جامع مدیریت دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مصوب ۱۰/۱۲/۱۳۸۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی می‎باشد.

ماده۱۳- ترکیب شورای "مرکز"

۱- رئیس "مرکز"

۲- معاونان "مرکز"

۳- مدیران گروه‎های پژوهشی

۴- دو تا پنج تن از اعضای هیأت‎علمی

تبصره ۱: حداقل دوتن از اعضای مذکور در بند ۴ باید از میان پژوهشگران و صاحب‎نظران خارج از "مرکز" با تشخیص رئیس "مرکز" انتخاب شوند.

تبصره ۲- اعضای مذکور در بند ۴ با حکم رئیس "مرکز" برای مدت دوسال منصوب می‎شوند و انتصاب مجدد آن بلامانع است.

ماده۱۴- جلسات شورای "مرکز"

جلسات شورای "مرکز" دست کم هرماه یک بار و با حضور حداقل دوسوم اعضا به شرط حضور رئیس شورا رسمیت می‎یابد و تصمیم‎های آن با رأی اکثریت نصف به علاوه یک کل اعضاء شورا معتبر است.

تبصره: اداره جلسات شورا طبق آیین‎نامه داخلی شورا است.

ماده ۱۵- وظایف و اختیارات شورای "مرکز"

۱- تصویب آیین‎نامه داخلی شورا؛

۲- تعیین خط‎مشی و برنامه‎های علمی و پژوهشی و فناوری "مرکز" در چارچوب سیاست‎ها و مصوبات " وزارت"

۳- تصویب آیین‎نامه‎ها و شیوه‎نامه‎های پژوهشی و فناوری "مرکز"؛

۴- بررسی وتصویب طرح‎های پژوهشی و فناوری "مرکز" و نظارت بر کیفیت و حسن اجرای آن‌ها؛

۵- بررسی و نظارت بر پیشرفت طرح‎های پژوهشی و فناوری طبق برنامه زمان‎بندی مصوب و در صورت لزوم تجدید نظر و تصویب تغییرات آن‎ها؛

۶- تعیین داور یا هیأت‎داوران طرح‎های پژوهشی و فناوری خاتمه‎یافته که از سوی معاون پژوهشی و فناوری " مرکز" معرفی می‎شوند؛

۷- ارزیابی نتایج فعالیت‎های علمی، پژوهشی و فناوری "مرکز"؛

۸- تأیید پیشنهاد تأسیس و انحلال گروه‎های پژوهشی و فناوری مورد نیاز به منظور ارسال به هیأت‎امنا برای تأیید و طی مراحل قانونی؛

۹- برنامه‎ریزی برای ایجاد و تعمیق ارتباط علمی با سایر مؤسسات و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور برابر ضوابط و مقررات مربوط؛

۱۰- تصویب آیین‎نامه‎های سفرهای علمی، بورس‎های تحصیلی و فرصت‎های مطالعاتی در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط؛

۱۱- بررسی و تصویب سفرهای علمی، بورس‎های تحصیلی و فرصت‎های مطالعاتی کارگاه "مرکز" طبق ضوابط و مقررات؛

۱۲- بررسی امکانات علمی (نیروی انسانی وتجهیزات) "مرکز" و تعیین کمبودها و پیشنهاد تأمین آن‎ها به  رئیس "مرکز"؛

۱۳- تصویب آیین‏‎نامه‎های تألیف، ترجمه‎ی کتاب، مقاله و نحوه انتشار فعالیت‎های علمی، پژوهشی و فناوری " مرکز"؛

۱۴- انجام سایر اموری که در چارچوب ضوابط و مقررات از سوی هیأت‎امنا یا رئیس "مرکز" به شورا محول می‎شود.

ماده ۱۶- "مرکز" از نظر مالی– معاملاتی تابع آیین‎نامه مالی-معاملاتی است که به تصویب هیأت‎امنا و تأیید وزیر علوم، تحقیقات وفناوری می‎رسد.

ماده۱۷- نحوه گزینش عمومی داوطلبان عضویت در هیأت علمی "مرکز" تابع ضوابط و مقررات "وزارت" و سایر مراجع ذی‎صلاح است.

ماده ۱۸- صلاحیت علمی داوطلبان عضویت در هیأت علمی "مرکز" طبق ضوابط و مقررات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و "وزارت" تعیین می‎شود.

ماده ۱۹- "مرکز" تابع کلیه قوانین، مقررات، ضوابط و آیین‎نامه‎های مربوط به مؤسسات پژوهشی و فناوری مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و "وزارت" و سایر قوانین و مقررات مربوط است.

ماده ۲۰- فضا، امکانات و تجهیزات پژوهشی و فناوری "مرکز" باید مطابق ضوابط "وزارت" باشد.

ماده ۲۱- "وزارت" بر کلیه فعالیت‎های "مرکز" نظارت می‎نماید و در صورت احراز تخلف از ضوابط نسبت به جلوگیری از ادامه فعالیت، تعلیق فعالیت و یا انحلال "مرکز" اقدام می‎کند.

ماده ۲۲- سال مالی "مرکز" عبارت است از یک سال شمسی  که از اول فروردین ماه سال شروع و به پایان اسفند ماه همان سال ختم می‎شود.

ماده ۲۳- منابع مالی "مرکز"

۱- اعتبار بودجه عمومی که در ردیف مستقل ذیل بودجه سالیانه "وزارت" پیش‎بینی می‎شود؛

۲- درآمدهای حاصل از اجرای طرح‎های پژوهشی و فناوری، ارائه خدمات مشاوره‎ای، برگزاری کارگاه‎های آموزشی و عرضه محصولات علمی (کتاب، مجله) با رعایت ضوابط و مقررات مربوط؛

۳- کمک‎های دریافتی از وزارتخانه‎ها و دستگاه‎های مرتبط؛

۴- هدایا و کمک‎های دریافتی از اشخاص حقیقی و حقوقی با رعایت ضوابط و مقررات مربوط؛

ماده ۲۴- انحلال "مرکز"

مرکز در موارد زیر پس از تصویب نهایی شورای گسترش آموزش عالی منحل می‎شود:

۱- به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

۲- در صورت عملکرد ضعیف و تخلف "مرکز" از مقررات اساس‎نامه، مصوبات "وزارت" و سایر قوانین و مقررات جاری کشور به تشخیص "وزارت"

ماده ۲۵- درصورتی که شورای گسترش آموزش عالی وزارت با انحلال مرکز موافقت اولیه نماید، "مرکز" موظف است:

۱- تمامی تعهدات خود دربرابر وزارتخانه‎ها، مؤسسات دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، بانک‎ها، شهرداری‎ها، سایر اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی (اعم از اعضای هیأت‎علمی و کارمندان خود) را انجام دهد  یا "وزارت" با توافق صاحبان حق، تعهدات "مرکز"  را رأساً بپذیرد.

۲- تمامی امتیازات و اموالی را که از منابع عمومی، دولتی، بانک‎ها، شهرداری‎ها و غیره در اختیار مرکز قرارگرفته است، مسترد نماید یا موافقت صاحبان حق، مبنی بر واگذاری امتیازات و اموال مذکور به "وزارت" ارائه دهد.

ماده ۲۶- پس از احراز اجرای تعهدات مذکور در ماده ۲۵ و حل و فصل امور اداری، مالی، حقوقی و تصویب نهایی انحلال "مرکز" توسط شورای گسترش آموزش عالی، هیأت‎تصفیه‎ای مرکب از:

۱- نماینده حقوقی وزارت

۲- نماینده حقوقی مرکز

۳- رئیس وقت مرکز (در غیاب رئیس وقت "مرکز" یکی از معاونان  وقت "مرکز" بنا به تشخیص وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) تشکیل و با رعایت مقررات قانونی در مدتی که شورای گسترش آموزش عالی تعیین می‎کند امر تصفیه "مرکز" را برعهده خواهد داشت.

ماده ۲۷- پس از انجام تعهدات، تعیین و تکلیف دیون "مرکز" و اعلام ختم تصفیه توسط هیأت‎تصفیه، باقیمانده دارایی "مرکز" با رعایت بند ۲ ماده ۲۵ اساس‎نامه به "وزارت" منتقل می‎شود.  

تبصره : هیأت‎تصفیه موظف است در مورد فوق صورت‎مجلسی را که به امضای تمامی اعضای هیأت می‎رسد تنظیم و یک نسخه از آن را به "مرکز" و نسخه دیگر آن را به "وزارت" تسلیم نماید.

ماده ۲۸- مواردی که در این اساس‎نامه پیش‎بینی نشده‎است تابع ضوابط و مقررات مصوب "وزارت" و سایر ضوابط و مقررات مربوط است.

ماده۲۹- هرگونه تغییر در مفاد این اساس‎نامه به تصویب شورای گسترش آموزش عالی و ابلاغ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یا معاون آموزشی وزارت امکان‎پذیر است.

ماده ۳۰- این اساس‎نامه در ۳۰ ماده و ۱۱ تبصره، در جلسه مورخ ۱۳۹۱/۶/۱۸ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید و از تاریخ ابلاغ معتبر و جایگزین اساس‎نامه مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور مصوب ۱۳۸۳/۵/۱۰ شورا گسترش آموزش عالی می‎شود.    


http://www.nrisp.ac.ir/fa/page/%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%E2%80%8E%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی