***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 دکتر سید حسین هاشمی فشارکی

بررسی تکنیک انجماد خاک در حفاری تونل و ایستگاه های مترو


بررسی تکنیک انجماد خاک در حفاری تونل و ایستگاه های مترو

  محمدرضا صادقی - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اصفهان
  حسین هاشمی فشارکی - دانشجوی دکتری دانشگاه اراک

چکیده مقاله:

تکنیک انجماد خاک یکی از جدیدترین روش های پایداری حفاری های زیرزمینی و مهار آب های زیرسطحی جهت جلوگیری از ورود آب به داخل تونل های در حال حفاری می باشد از جمله راهکارهای ایجاد پایداری موقت در زمین های سست و اشباع متجمد نمودن خاک اشباع می باشد بر اثر انجماد آب حجم آب به میزان 9% افزایش می یابد این افزایش حجم باعث تغییر در خصوصیات مهندسی خاک های اشباع مانند مقاومت تراکمی تک محوری، مدول الاستیسه، تورم و حدود روانی آنها می شود. بررسی میزان این تغییرات و خاک هایی که مشخصات فنی آن با عملیات انجماد تطبیق دارد یکی از مسائل مهم در بکارگیری روش انجماد در خاک های اشباع از آب بویژه در پروژه های زیرسطحی مانند تونل سازی و اجرای ایستگاه های مترو که در عمق پایین قرار دارند می باشد این مقاله بر آن است تا خواص خاک منجمد شده پارامترهای طراحی (شامل دمای محلول، ضخامت حلقه انجماد، فواصل لوله های انجماد و...) روش های اجرای تکنیک انجماد خاک شامل تزریق نیتروژن و یا مایع کلرید کلسیم، تاسیسات مورد نیاز در روش مستقیم و غیرمستقیم و چالش های موجود و دلیل استفاده از این روش در پروژه های توسعه ایستگاه متروشهر ورتردام هلند و انجماد خاک در ورودی شرق تونل شهر fIUTH آلمان را بررسی نماید.

کلیدواژه‌ها:

انجماد خاک، انجماد مستقیم و غیرمستقیم، حفاری تونل، ننیتروژن مایع، دیوار حائل یخی، مایه کلرید کلسیم، مدول الاستیسیته

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-ARCHITECTURE01-ARCHITECTURE01_138.html 
کد COI مقاله: ARCHITECTURE01_138



https://www.civilica.com/Paper-ARCHITECTURE01-ARCHITECTURE01_138=بررسی-تکنیک-انجماد-خاک-در-حفاری-تونل-و-ایستگاه-های-مترو.html

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۵