***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


حمایت از دوره های تحصیلات تکمیلی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

نقشه راه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که گام‌های اساسی برای تهیه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و ترتیب منطقی و زمان‌بندی آن را مشخص می کند، پس از بررسی تفصیلی در شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه راه و فرآیند طراحی و تدوین الگو با طرح مساله و خطوط راهنمایی تحقیق و توسعه الگو از نگاه مقام معظم رهبری آغاز می‌شود و با تدوین چیستی، چرایی و ویژگی‌های الگو، مبانی الگو، روش‌شناسی طراحی الگو، آسیب‌شناسی روند پیشرفت کشور، تحلیل و نقد نظریه‌های توسعه و تجربیات جهانی ادامه می‌یابد. همچنین حمایت از نظریه‌پردازی در زمینه الگو و تدوین الگوی پایه رهبری تحول از دیگر گام‌های مندرج در این نقشه است.

این نقشه گام‌های لازم را برای تهیه و تدوین بخش‌های مختلف الگو معین و کمک به نظریه‌پردازی و گفتمان‌سازی الگو و گام‌های دیگر مورد توجه قرار می‌دهد. براین اساس مراحل تایید و تصویب و بازخورد و بازنگری الگو نیز در نقشه تعیین شده است.

اهداف 3 گانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

در این راستا نقشه راه و فرآیند طراحی، تدوین، تصویب و پایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در نشستی با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه و رئیس و اعضای شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه شد.

دکتر صادق واعظ ‌زاده - رئیس شورای عالی و رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اهداف سه‌گانه ترسیم‌ شده برای مرکز که شامل تعمیق و توسعه فکر، تحقیق و نظریه‌پردازی و گفتمان‌سازی حول محور الگو و طراحی و تدوین آن است، اظهار داشت: در این راستا 14 وظیفه برعهده مرکز گذاشته شده که طی دو سال گذشته تلاش شده به همه این وظایف پرداخته شود؛ از جمله این وظایف، تعیین خطوط و زمینه‌های پژوهشی و تقسیم کار ملی برای انجام این پژوهش‌ها بوده که دراین ارتباط دو کار اساسی شامل مساله‌شناسی که برعهده انجمن‌های علمی کشور قرار گرفته و نیز تقسیم کار ملی که سندی در این خصوص تهیه شده، خواهد بود.

راه اندازی اندیشکده های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

وی بستر‌سازی در جهت پدید‌آمدن و هماهنگی بین حلقه‌ها و کانون‌های تفکر و طراحی‌ الگو در کشور به ویژه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و مراکز تحقیقاتی و ایجاد و راهبری شبکه فراگیر و منعطف الگو با مشارکت وسیع و موثر متخصصان و صاحب‌نظران را از جمله اهداف عنوان کرد که دراین راستا تاکنون حدود 13 اندیشکده به عنوان حلقه‌های اصلی تدوین الگو تاسیس شده و تعداد دیگری اندیشکده که عمدتا به مباحث تخصصی‌تر الگو می‌پردازند به تدریج راه‌اندازی خواهند شد.

به گفته رئیس شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ادامه داد: علاوه بر اندیشکده‌ها که البته تشکیلات جدیدی نبوده و عمدتا مراکز فکری هستند که مسئولیت پژوهشی هم ندارند تشکیل حلقه‌های فکری در مراکز علمی مختلف کشور پیش‌بینی شده که این حلقه‌ها نتایج کار خود را در اختیار اندیشکده‌های متناظر خود قرار می‌دهند.

سرمایه گذاری عمده روی نخبگان جوان

رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خاطرنشان کرد: وظیفه بعدی مرکز، سرمایه‌گذاری عمده بر روی نخبگان جوان مستعد حوزه و دانشگاه و اهتمام به ایجاد بستر‌های لازم برای تربیت نیروی علمی مورد نیاز کشور در جهت طراحی و اجرای الگوست که در این جهت هم در کنار کنفرانس‌هایی که مرکز برگزار می‌کند، یک جریان بحث و تبادل نظر در قالب کنگره پیشگامان پیشرفت شکل‌ گرفته که تاکنون دو دوره آن برگزار شده و سومین کنگره هم اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

در زمینه‌ تربیت نیروی علمی هم با یکی، دو مرکز آموزشی صحبت شده و برای حمایت از دوره‌های تحصیلات تکمیلی در زمینه‌ پیشرفت اعلام آمادگی کرده‌ایم البته مرکز هیچ‌گونه نقش آموزشی نخواهد داشت.

استفاده از حداکثر ظرفیتهای ملی در جهت ترویج الگوی پیشرفت

رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت زمینه‌سازی طراحی و هماهنگی به منظور استفاده از حداکثر ظرفیت‌های ملی به ویژه رسانه ملی در جهت گفتمان‌سازی و ترویج الگو، بستر‌سازی و تثبیت حضور گسترده و پر نشاط جوانان در عرصه‌ی تفکر و مطالعه و ابراز نظر برای پیشرفت جامعه و نظام و کمک به طرح مباحث پیشرفت در مراکز علمی و در سطح وسیع جامعه را از دیگر وظایف مرکز در راستای گفتمان‌سازی در راستای پیشرفت و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت عنوان کرد.

به گفته وی طراحی و تدوین پیش‌نویس الگو مبتنی بر ارزش‌ها و اصول اسلامی منطبق با ویژگی‌ها و نیازهای کشور و با توجه به دستاورد‌های متقن علمی و تجارب ارزشمند انقلاب دیگر وظیفه‌ی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است که از طریق اندیشکده‌های مرکز دنبال می‌شود.

کد خبر 2004269
موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۷/۰۵/۲۶