***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب



مصری گفت: اکنون ۹۰ درصد مناطق شهری و روستایی کشور از گاز برخوردار هستند که نسبت به پیش از انقلاب در مناطق شهری ۸۳ درصد و در روستا‌ها ۷۸ درصد رشد کرده است؛ همچنین ۸۵ درصد مناطق کشور از شبکه بهداشت و درمان برخوردار هستند.

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی در هجدهمین شنبه انقلاب با موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه رفاه و ارتقاء سطح زندگی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در سخنانی گفت: پس از جنگ تحمیلی پیش بینی می‌شد که بازسازی کشور بیش از ۲۰ سال زمان ببرد، اما مدیریت جهادی باعث شد تا این زمان کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه دشمن توان دیدن پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را نداشت، تصریح کرد: سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران تحمیل شد؛ نمونه آن تحریم بانک مرکزی که در دنیا بی سابقه است، اما با همه این مشکلات، محققان کشور توانستند در مولفه‌های اصلی پیشرفت، همچون توان‌های علمی، نانو، موشکی و پزشکی موفقیت‌های چشمگیری کسب کنند.
مصری تصریح کرد: در دوره تحریم‌ها در امر سازماندهی بسیار موفق عمل کردیم؛ مردم سالاری ذخیره مهم انقلاب است که توانستیم از ظرفیت آن به خوبی استفاده کنیم.
نماینده مجلس گفت: ضرر جنگ تحمیلی تنها مادی نبود. سرداران بزرگی که در دوره دفاع مقدس و یا توسط ترور‌ها به شهادت رسیدند اگر در حیطه سازندگی حضور داشتند ده‌ها برابر پیشرفت حاصل می‌شد.
وی با اشاره به خدمات اجتماعی پس از انقلاب گفت: شاخص‌های برخورداری از رفاه شامل خدمات زیربنایی، آموزش، بهداشت و درمان، امنیت و ایمنی، سرمایه اجتماعی و... به صورت مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است؛ لازم است شاخص احساس نیز بررسی شود تا مشخص شود که آیا مردم، پیشرفت‌های مختلف پس از انقلاب را احساس می‌کنند یا خیر.
عضوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به اقدامات خصمانه دشمنان برای انحراف افکار عمومی در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ شبکه ماهواره فارسی زبان علیه ایران فعالیت می‌کنند تا مردم احساس بدی نسبت به وضعیت موجود داشته باشند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین به شاخص‌های رفاه پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر شاخص‌های پیشرفت در انقلاب اسلامی را هر انسان آزاده‌ای بدون نگاه مغرضانه بررسی کند بی شک نمره قابل قبولی به جمهوری اسلامی ایران می‌دهد.
وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی افزود: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های دنیا امید به زندگی است؛ ایران در دوره قبل از انقلاب با میانگین ۵۵ سال در رتبه ۱۴۲ جهان قرار داشت و بعد از انقلاب اسلامی با میانگین ۷۶ سال به رتبه ۶۳ جهان رسیده است.
مصری به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ایجاد رفاه اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: امروز ۱۰۰ درصد شهر‌ها و ۹۹.۵ درصد روستا‌ها دارای برق هستند که اصلا با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست؛ همچنین ۱۰۰ درصد مردم شهر‌ها و ۹۱ درصد مردم روستا‌ها از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.
وی ادامه داد: اکنون ۹۰ درصد مناطق شهری و روستایی کشور از گاز برخوردار هستند که نسبت به پیش از انقلاب در مناطق شهری ۸۳ درصد و در روستا‌ها ۷۸ درصد رشد کرده است؛ همچنین ۸۵ درصد مناطق کشور از شبکه بهداشت و درمان برخوردار هستند.
مصری در پایان گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد مردم از مخابرات برخوردار هستند؛ قبل از انقلاب تنها ۸۳۰ هزار خط تلفن وجود داشت، اما امروز ۱۲۵ میلیون خط تلفن در کشور فعال است.

وی با اشاره به نظام پرداخت بیمه در کشور، گفت: در تمام دنیا محاسبات پرداخت بیمه‌شونده اهمیت دارد این در حالی است که در کشور ما سهم پرداختی دولت بسیار بالاست در بحث بیمه کارگران روزمزد ساختمانی 7 درصد را کارگران پرداخت می‌کنند که در حال حاضر 1.2 میلیون خانوار از این بیمه برخوردارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و وزیر سابق رفاه افزود: در بحث بیمه رانندگان نیز بیش از یک میلیون راننده تحت پوشش بیمه رفته‌اند که 16 درصد حق بیمه را دولت می‌دهد و در بیمه روستاییان و عشایر 66 درصد را دولت واریز می‌کند و بیمه سلامت نیز صد درصد رایگان است.

مصری گفت: به دنبال این هستیم از بسته‌های حمایتی بکاهیم و به سمت بسته‌های بیمه‌ای برویم و در این راستا از دو میلیون خانوار به 10 میلیون خانوار جمعیت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی را افزایش دادیم و در این میان دولت 120 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است یعنی حق بیمه خود را نپرداخته است.

وی گفت: از نظر بانک جهانی در حوزه قدرت خرید مردم رتبه 18 در دنیا را داریم که در گذشته اصلاً رتبه‌ای نداشته‌ایم همچنین در گذشته 40 درصد از افراد واجدالتعلیم امکان تعلیم و آموزش نداشتند اما اکنون پوشش صد درصدی داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و وزیر سابق رفاه در مورد شاخص مرگ‌ومیر اطفال کمتر از 5 سال، گفت: در گذشته 200 نفر در صد هزار نفر مرگ‌ومیر در این شاخص رخ می‌داد که اکنون 23 نفر در صد هزار رسیده است.

مصری بر افزایش سهم زنان در عرصه‌ مختلف تأکید کرد و گفت: مشارکت آنان 6.5 درصد بوده اما اکنون 34.5 درصد شده است در گذشته زنان فقط در بخش آموزش و پرورش و در بهداشت و درمان به عنوان بهورز و پرستار فعالیت داشتند اما اکنون متخصصان و فوق‌تخصصان در تمام رشته‌های پزشکی از زنان وجود دارد و آنها در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اجرایی و فرهنگی فعالیت دارند.

وی به شاخص تراکم نفر در واحد مسکونی اشاره کرد و گفت: دغدغه زمین همواره وجود داشته این در حالی است که شاخص تراکم نفر در واحد مسکونی از 6.7 در سال 57 به 3.52 در سال 95 رسیده و همچنین شاخص تعداد خانوار در واحد مسکونی از 1.27 به 1.06 رسیده و در حال حاضر 1.5 میلیون نفر از طریق مسکن مهر صاحب خانه شده‌اند و 40 درصد از شهرهای ما اکنون خانه‌های مهر ویژه بازنشستگان دارند. 

http://farhangesadid.ir/fa/news/559/رتبه-امید-به-زندگی-بعد-از-انقلاب-۷۹-پله-ارتقاء-یافت-رشد-۸۳-و-۷۸-درصدی-گازرسانی-به-شهر‌ها-و-روستا-در-مقایسه-با-قبل-از-انقلاب-امروز-۱۰۰-درصد-شهر‌های-ایران-از-برق-و-آب-شرب-بهره‌مند-هستند۹۹۵-درصد-روستا‌های-کشور-دارای-برق-و-بیش-از-۹۱-درصد-نیز-از-آب-شرب-سالم-برخوردارند-رتبه-۱۸-ایران-در-دنیا-از-نظر-قدرت-خرید-مردم


طریقت منفرد گفت: در حقیقت در نظام بهداشت و درمان ما پس از انقلاب اسلامی یک معجزه رخ داده است؛ ایران علیرغم ثروت فراوان، اما در دوران قبل از انقلاب در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خود پزشک ایرانی نداشت و شرکت‌های دلالی، پزشک‌های هندی و بنگالی را به ایران می‌فرستادند.

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، محمد حسن طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت و درمان پزشکی در هجدهمین شنبه انقلاب با موضوع رفاه و ارتقاء سطح زندگی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در سخنانی اظهارداشت: لازم است دستاورد‌های انقلاب اسلامی را به نحوی برای جامعه تشریح کرد که مردم بدانند اگر مشکلی نیز وجود دارد حاصل هجمه‌های علیه ایران است و این مشکلات قابل حل شدن است.
وی افزود: آمریکا به عنوان ثروتمند‌ترین کشور دنیا در بیمه نیازمندان و افراد جامعه خود دچار مشکل است و نمی‌تواند همه آن‌ها را تحت پوشش بیمه اجتماعی خود قرار دهد. اما اگر بررسی شود نظام کامل و جامع بیمه ایران را در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهید کرد.
طریقت منفرد گفت: در حقیقت در نظام بهداشت و درمان ما پس از انقلاب اسلامی یک معجزه رخ داده است؛ ایران علیرغم ثروت فراوان، اما در دوران قبل از انقلاب در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خود پزشک ایرانی نداشت و شرکت‌های دلالی، پزشک‌های هندی و بنگالی را به ایران می‌فرستادند.
وی افزود: در روستا‌ها و مناظق محروم ما نیز تحت هیچ عنوان از خدمات درمانی و بهداشتی بهره‌مند نبودند.
طریقت‌ممنفرد با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی گفت: سال‌های ۶۴ و ۶۵ ایران توسط نهاد‌های بین المللی به عنوان اولین کشور موفق در بهداشت و درمان معرفی شد و این به برکت انقلاب اسلامی بوده است.
وزیر سابق بهداشت و درمان گفت: بزرگترین سرمایه یک کشور نیروی انسانی متخصص آن است که ایران فراتر از نیاز خود پزشک و پیراپزشک دارد و همه مناطق روستایی و محروم کشور از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار هستند، اما ممکن است شهد آن را مردم نچشیده باشند.
وی با اشاره به رفتار‌های سلیقه‌ای توسط عده‌ای پس از انقلاب اسلامی گفت: ممکن است با این رویه موجود و با تصمیمات سلیقه‌ای، صنعت بیمه دچار ورشکستگی شود، اما این ربطی به قوانین و سازمان بیمه ندارد.
طریقت منفرد تصریح کرد: ایران پس از انقلاب در همه ابعاد معجزه کرده است و دشمن تمام امکانات خود را به کاربسته تا استقلال کشور را زیر سوال ببرد، اما علیرغم همه توطئه‌ها و تحریم‌ها ایران ایستادگی کرده است.
وزیر سابق بهداشت و درمان در پایان گفت: وضع بهداشت و درمان به لحاظ خدمات، قانون و توانمندی نه تنها نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست بلکه نسبت به دنیا بی نظیر است.

http://farhangesadid.ir/fa/news/561/نظام-کامل-و-جامع-بیمه-ایران-در-هیچ-جای-دنیا-مشابه-ندارد-در-نظام-بهداشت-و-درمان-ما-پس-از-انقلاب-اسلامی-معجزه-رخ-داده-است-در-دوران-پهلوی-علیرغم-ثروت-فراوان-کشور-از-اطباء-هندی-و-بنگالی-استفاده-می‌شد

ضیایی افزود: پیشرفت‌های انقلاب در حوزه بیمه بی نظیر بوده است به نحوی که با تواجه به اینکه جمعیت ۲ تا ۲.۵ برابر شده است سطح رفاه زندگی نیز ده‌ها برابر رشد چشمگیر داشته است.

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، حسینعلی ضیائی مدیر عامل اسبق سازمان تامین اجتماعی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در هجدهمین شنبه انقلاب با موضوع رفاه و ارتقاء سطح زندگی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در سخنانی اظهارداشت: آنچه موجب شد جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر بگذاریم حضور آحاد مردم در صحنه‌های اجتماعی بود.

وی ادامه داد: زنان و مردان با حضور در میدان‌های مختلف مبارزه از دوران پهلوی تا دفاع مقدس و همین امروز موجب حفظ انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های چشمگیری شده اند.

ضیائی با اشاره به تاثیر حضور بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب گفت: علیرغم تبلیغات دشمن علیه انقلاب اسلامی، حضور فعال زنان در سطوح مختلف اجتماعی بیش از پیش است و در حال حاضر ۷ سازمان و نهاد به حمایت از بانوان مشغول هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و ۱۷ صندوق حمایتی در این راستا تشکیل شده است.

مدیر عامل اسبق تامین اجتماعی در خصوص گسترش صنعت بیمه در ایران نیز گفت: در حال حاضر ۸۰ میلیون دفترچه بیمه صادر شده است.

وی در بیان دستاورد‌های صنعت بیمه گفت: شرایط در ایران به گونه‌ای فراهم شده است تا افرادی که کارفرما ندارند نیز بتوانند از بیمه استفاده کنند و دولت به عنوان کارفرما مابقی هزینه را به تامین اجتماعی واریز کند.

ضیایی افزود: پیشرفت‌های انقلاب در حوزه بیمه بی نظیر بوده است به نحوی که با تواجه به اینکه جمعیت ۲ تا ۲.۵ برابر شده است سطح رفاه زندگی نیز ده‌ها برابر رشد چشمگیر داشته است.

وی تصریح کرد: میزان سفر‌ها و برگزاری میهمانی‌ها نشان از پیشرفت سطح رفاهی زندگی مردم است. نباید اجازه دهیم که دشمن با هجمه دستاورد‌های انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار دهد.

نماینده اسبق مجلس گفت: ایران نگین منطقه است و همه دنیا توان خود را جمع کرده که به دستاورد‌های انقلا اسلامی به عنوان یک کشور مستقل ضربه بزند.

ضیایی در پایان با اشاره یه اینکه امنیت مهم‌ترین مقوله برای مردم است، گفت: امنتی که در ایران وجود دارد نه تنها در منظقه بلکه در دنیا بی نظیر است.

http://farhangesadid.ir/fa/news/560/بعد-از-انقلاب-۷-نهاد-برای-حمایت-از-بانوان-تشکیل-شده-است-صدور-بیش-از-۸۰-میلیون-دفترچه-تامین-اجتماعی-در-دوران-انقلاب-اسلامی

رئیس اسبق سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: طی دیداری با مقام معظم رهبری مشکلات پیش روی مدارس کشور مطرح شد که معظم له راه حل این مشکلات را صحبت و ارائه گزارش به مردم عنوان کردند و در این راستا جامعه خیرین مدرسه ساز کشور راه اندازی شد که امروز دارای 528 شعبه در سراسر کشور است.

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، حبیب الله بوربور، مسئول اسبق سازمان دامپروری کشور و رئیس اسبق سازمان نوسازی مدارس کشور در هجدهمین شنبه انقلاب که با موضوع رفاه و ارتقاء سطح زندگی به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد،اظهارداشت: قبل از انقلاب، برای جمعیتی بالغ بر 35 میلیون نفر، شیرخشک، پنیر، کره، تخم مرغ، گوشت و مرغ وارد می شد اما امروز با وجود 70 میلیون نفر جمعیت، قادر به صادرات در این حوزه ها هستیم.

وی اضافه کرد: 30 سال قبل برای دامداری ها، جنین، اسپرم و گاو آماده زایش وارد کردیم که در مجموع 270 هزار دام ، دو میلیون اسپرم و 100 هزار جنین وارد شد که در دانشگاه شیراز در آن زمان برروی انتقال جنین تحقیقاتی صورت گرفت تا میزان بهره وری دامداری های کشور افزایش یابد.

بوربور با اشاره به اینکه باید بررسی کنیم، کدامیک از مولفه های شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» محقق شده است، افزود: امروز کشور مستقل است و مردم از پایین ترین تا بالاترین رده مسئولان نظام را طی فرایند دموکراسی انتخاب می کنند.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در کشور آزادی کامل وجود دارد به طوری که حتی در برخی مواقع موجب هرج و مرج نیز می شود و شهادت امام حسین(ع) زیر سوال می رود که اگر رژیم گذشته بود، برای جلوگیری از اعتراضات مردمی حتما  برخورد می شد اما جمهوری اسلامی به دلیل آزادی حاکم، مماشات دارد.

وی اضافه کرد: بعد اسلامیت در جمهوری اسلامی، دارای سابقه 1400 ساله است و امروز مدافعانی مانند علما، روحانیون، مراجع و ... دارد اما برروی بعد جمهوریت آن هیچ برنامه ریزی و تبلیغی صورت نگرفته است، درحالی که باید احزابی در کشور وجود داشته باشند تا باکادرسازی، برنامه ریزی و ارائه تیم به اداره امور کشور بپردازند و از قبل برای رشد شاخص های مختلف به مردم تعهداتی ارائه کنند.

رئیس اسبق سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه در زمان مسئولیت 21 سال قبل وی در این سازمان، مدارس 5 نوبته فعالیت می کردند، افزود: طی دیداری با مقام معظم رهبری مشکلات پیش روی مدارس کشور مطرح شد که معظم له راه حل این مشکلات را صحبت و ارائه گزارش به مردم عنوان کردند و در این راستا جامعه خیرین مدرسه ساز کشور راه اندازی شد که امروز دارای 528 شعبه در سراسر کشور است.

وی اضافه کرد: در مجموع طی آن سالها 20 هزار مدرسه با 100 هزار کلاس درس ساخته شد که معتقدم این حرکت مدرسه سازی خیرین در کشور، ناشی از دعای خیر مقام معظم رهبری در آن سالها بود.

بوربور اضافه کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز بعد از زلزله کرمانشاه در همان هفته اول، 160 مدرسه مورد نیاز را بازسازی و یا احداث کردند.

http://farhangesadid.ir/fa/news/557/ایرانِ-واردکننده-کالاهای-اساسی-امروز-در-حال-صادرات-است-رهنمود-مقام-معظم-رهبری-برای-رفع-مشکل-مدارس-کشور-بازسازی-و-احداث-160-مدرسه-بعد-از-زلزله-کرمانشاه

معاون سابق سازمان برنامه و بودجه گفت: بیشترین اعتبارات و احکام بودجه کشور برخلاف تبلیغات دشمن به حوزه رفاه اختصاص پیدا می‌کند و بودجه دفاعی و امنیت کشور با وجود تمام دشمنان، در حد متوسط میانگین است.

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، نادعلی الفت‌پور، معاون سابق سازمان برنامه و بودجه در هجدهمین شنبه انقلاب با موضوع رفاه و ارتقاء سطح زندگی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در سخنانی اظهارداشت: بیان عملکرد همواره سخت‌تر از نقد عملکرد است، اما در چهل سالگی انقلاب اسلامی به دلیل دور شدن از زمان پیروزی انقلاب و همچنین تولد نسل‌های جدید، فرصت مغتنمی برای بیان دستاورد‌ها رخ داده است.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که «انقلاب ما معجزه قرن بود» که این تعبیر در بیان اهمیت و ویژگی‌های انقلاب اسلامی کاملا گویاست.

الفت‌پور با اشاره به اینکه عملکرد خبرنگاران و نخبگان در پیگیری امور و اطلاع رسانی امور در جامعه، موجب شاخص شدن موضوعات در جامعه می‌شود، تصریح کرد: اگر تنشی در شرایط کنونی جامعه بوجود می‌آید، خبرنگاران باید میان آن با خط مشی انقلاب تفکیک قائل شوند.

معاون سابق سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه قانون تامین اجتماعی برای اولین بار در قرن ۱۷ در اروپا به تصویب رسید، گفت: در اوایل این قرن در یک کشور اروپایی مصوب شد که بخشی از حقوق کارگران معادن برای بیمه، درمان بیماری و بازنشستگی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه اولین قانون تامین اجتماعی در ایران در سال ۱۳۰۱ مصوب شد، گفت: تامین اجتماعی سابقه‌ای ۹۶ ساله در ایران دارد که خدمات ۴۰ ساله آن در دوران انقلاب بسیار چشم گیر‌تر از ۵۶ سال قبل از آن است.

الفت پور با اشاره به اینکه در کشور‌های مختلف هدف توسعه صرفا رفاه است و توسعه را رفاه معنی می‌کنند، افزود: بیشترین اعتبارات و احکام بودجه کشور برخلاف تبلیغات دشمن به حوزه رفاه اختصاص پیدا می‌کند و اگر جست‌وجویی در قانون برنامه و بودجه کشور صورت گیرد، مشهود است که بیشترین بودجه را وزارت خانه‌های رفاه، آموزش عالی و آموزش و پرورش دریافت می‌کنند در حالی که بودجه دفاعی و امنیت کشور با وجود تمام دشمنان، در حد متوسط میانگین است.

سرپرست اسبق وزارت رفاه و تامین اجتماعی در پایان گفت: جایگاه آموزش عالی ایران امروز براساس اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله در منطقه اول است و در همین رابطه بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور در کشور در راستای برنامه ریزی‌های صورت گرفته در زمینه تحقق عدالت اجتماعی از میان روستاییان کشور هستند.

http://farhangesadid.ir/fa/news/558/بیشترین-اعتبارات-و-احکام-بودجه-کشور-به-حوزه-رفاه-اختصاص-پیدا-می‌کند-خدمات-چشم-گیر-تامین-اجتماعی-در-۴۰-سال-انقلاب‌اسلامی-رتبه-نخست-جایگاه-آموزش-عالی-ایران-در-منطقه

اسفندیاری گفت: فعالیت اورژانس اجتماعی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که تنها در ۴ یا ۵ کشور جهان رواج دارد.

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، دکتر احمد اسفندیاری، رئیس اسبق سازمان بهزیستی کشور در هجدهمین شنبه انقلاب با موضوع رفاه و ارتقای سطح زندگی که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در سخنانی اظهارداشت: انقلابیون از بطن جامعه و قشر محروم بودند، به همین دلیل بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و ... تاسیس شد تا در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی به فعالیت بپردازند که اجرای طرح‌هایی همچون شهیدرجایی و یا کمک به معلولین و سالمندان از این قبیل است.
وی با اشاره به اینکه کشور‌های معدودی در جهان، دارای قانون حمایت از معلولین هستند که ایران یکی از آنهاست، افزود: یکی از بند‌های این قانون، مناسب سازی معابر برای حضور معلولین و سالمندان در جامعه است و مورد دیگر نیز فراهم سازی اشتغال آنهاست که در این زمینه سهمیه‌هایی برای جذب و استخدام آنان در دستگاه‌ها وجود دارد.
اسفندیاری اضافه کرد: امروز ۲۲۰۰ مرکز توانبخشی دولتی و خصوصی و ۲۴ هزار مرکز خدمات اجتماعی و توامندی مردمی به معلولین و سالمندان، خدمات ارائه می‌کنند.
رئیس اسبق سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه گفت: فعالیت اورژانس اجتماعی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که تنها در ۴ یا ۵ کشور جهان رواج دارد.
وی با اشاره به اینکه خدمات درمانی ارائه شده به معلولین، جانبازان توسط نظام پزشکی ایران در طراز جهانی است، افزود: در زمینه توانبخشی و تولید پروتز‌های مورد نیاز خدمات مناسبی به این قشر ارائه می‌شود بطوری که برخی از کشور‌ها از تجربیات ما در این زمینه‌ها استفاده می‌کنند.
اسفندیاری گفت: طی سال‌های اخیر، ۹۷ واحد مسکونی به معلولین و زنان سرپرست خانوار بهزیستی ارائه شده و تعداد زیادی واحد مسکونی نیز در اختیار افراد تحت پوشش کمیته امداد قرار داده شده است.
رئیس اسبق سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطرنشان کرد: برخی از نهاد‌های خدماتی ایران در سطح جهان سابقه و مانندی ندارند، بطور مثال می‌توان به سازمان بهزیستی اشاره کرد که توسط شهید فیاض بخش با برنامه ریزی مدون، برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت راه اندازی شد.

http://farhangesadid.ir/fa/news/555/به-برکت-انقلاب-۲۲۰۰-مرکز-توانبخشی-و-۲۴-هزار-مرکز-خدمات-اجتماعی-در-خدمت-سالمندان-و-معلولین-هستند-علاوه-بر-ایران-تنها-۵-کشور-دارای-اورژانس-اجتماعی-هستند

هجدهمین نشست شنبه های انقلاب با عنوان «رفاه و ارتقاء سطح زندگی»، صبح روز شنبه 27 مرداد ماه ساعت 9 صبح در تالار گفتگوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران  برگزار می‌شود.

تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید به نقل از روابط عمومی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی، هجدهمین نشست شنبه های انقلاب با عنوان «رفاه و ارتقاء سطح زندگی»، صبح روز شنبه 27 مرداد ماه ساعت 9 صبح در تالار گفتگوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران  برگزار می‌شود.
در این برنامه، کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه رفاه و ارتقاء سطح زندگی در زمینه های رفاه اقتصادی (اعم از زیربنایی و خدمات عمومی)، رفاه فرهنگی و اجتماعی، رفاه آموزشی، رفاه در بخش بهداشت و سلامت و رفاه امنیتی بررسی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با قبل از انقلاب و نسبت به منطقه و جهان تبیین می شود.
در این نشست کارشناسان و صاحب نظران حوزه رفاه، همچون عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، محمدحسن طریقت منفرد وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نادعلی الفت پور معاون اسبق پارلمانی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، دکتر احمد اسفندیاری رئیس اسبق سازمان بهزیستی کشور، اسدالله عباسی وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایروان مسعودی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از کارشناسان و نخبگان، دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی را در این حوزه، بیان خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، برنامه شنبه‌های انقلاب که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی برگزار می‌شود در شنبه‌های هر هفته یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف را با حضور چهره‌های شاخص آن حوزه بررسی می‌کند.

http://farhangesadid.ir/fa/news/552/هجدهمین-شنبه-انقلاب-با-موضوع-رفاه-و-ارتقاء-سطح-زندگی-برگزار-می‌شود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۲