***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

سید‌جواد هاشمی فشارکی، دبیر کمیته زیرساخت‌های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت ۴۰ سال انقلاب اسلامی 



رشد 500 برابری زیر‌ساخت‌های عمرانی به برکت انقلاب

یک صنعت کاملاً انقلابی که حالا صحنه‌گردان اصلی حمل و نقل شهری شده است. آن‌طور که مهندس عبدالله‌پور، معاون شرکت بهره‌برداری مترو می‌گوید این صنعت کاملاً بعد از انقلاب ایجاد شده و متروی تهران هم اکنون جزو ۲۰ متروی برتر دنیاست. متروی کشور تنها بخش کوچکی از دستاورد‌های انقلاب در حوزه‌های زیرساختی و عمرانی است و انقلاب، انقلابی در این حوزه‌ها را رقم زده، به گونه‌ای که شاهد رشد ۵۰۰ برابری در حوزه زیر‌ساخت‌های عمرانی هستیم. 
پانزدهمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با عنوان «زیرساخت‌های عمرانی» صبح روز گذشته در ساختمان متروی تهران برگزار شد. در این برنامه کارنامه ۴۰ ساله انقلاب، در حوزه زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های حاصل‌شده در بخش‌های مختلف عمرانی کشور، اعم از انرژی و تولید، ارتباطات، بهداشت، فرهنگ، شهری، نظامی، انسانی و نهادی با حضور پیشکسوتان و نخبگان عرصه‌های مختلف زیرساخت‌های عمرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
رتبه دوم جهان در سرعت ساخت مترو
سید‌جواد هاشمی فشارکی، دبیر کمیته زیرساخت‌های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت ۴۰ سال انقلاب اسلامی در پانزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب در خصوص دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل گفت: در سال‌های اخیر ۲۸۰ هزار کیلومتر راه در کشور احداث شد که این آمار قبل از انقلاب و در سال ۵۷ به میزان ۴۶ هزار کیلومتر راه بود. ساخت بیش از ۳۵۵ هزار پل نیز از برکات جمهوری اسلامی ایران است. این کارشناس حوزه زیرساخت با اشاره به اینکه کشور ایران از یک واردکننده محض واگن و لوکوموتیو در قبل از انقلاب به طراح و سازنده واگن و لوکوموتیو در سال‌های بعد از انقلاب تبدیل شده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که رتبه دوم جهان از نظر سرعت ساخت، رتبه نهم جهان از نظر تعداد خطوط، رتبه هشتم جهان از نظر جابه‌جایی مسافر در حوزه مترو برای ایران به ثبت رسیده است، در حالی که بسیاری از کشور‌ها از بیش از ۵۰ سال پیش اقدام به ساخت مترو کرده‌اند. 
رتبه اول در منطقه در مراقبت‌های بهداشتی و درمانی
دبیر کمیته زیرساخت‌های ملی جنبش مردمی پاسداشت ۴۰ سال انقلاب اسلامی در خصوص دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه زیرساخت‌های انرژی و تولید گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۷۳ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه آب شرب سالم قرار گرفته است و از ابتدای انقلاب تاکنون به طور متوسط هر روز برای چهار روستا برق رسانی شده است به‌طوری که امروزه تعداد روستا‌های برقدار شده با ۱۳ برابر افزایش از ۴ هزار روستا به ۵۷ هزار روستا رسیده است. 
هاشمی فشارکی گفت: ایران با دستیابی به فناوری و دانش کامل چرخه سوخت هسته‌ای در ردیف پنج کشور برتر جهان قرار گرفته است. 
دبیر کمیته زیرساخت‌های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت ۴۰ سال انقلاب اسلامی در بیان دستاورد‌های حوزه زیرساخت‌های بهداشت افزود: با ساخت بیش از ۱۸ هزار خانه بهداشت، ۳۵۰ مرکز بهداشت شهرستان و تأسیس بیش از ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۱۷۰ دانشکده در رشته‌های مختلف علوم پزشکی؛ ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی کشور به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی دست یافته‌اند که این امر موجب شده تا ایران رتبه اول در منطقه را کسب کند. وی افزود: ساخت و توسعه زیرساخت‌های صنعت داروسازی و تولید بیش از ۹۵ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل کشور، ایران را به مرز خودکفایی در این زمینه رسانده است. این کارشناس حوزه زیرساخت ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ شرکت تولید‌کننده تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد و تولید بسیاری از ملزومات و تجهیزات پزشکی در داخل کشور انجام می‌گیرد. راه‌اندازی مراکز پزشکی هسته‌ای و برنامه ریزی برای توسعه بیمارستان‌های هسته‌ای برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است. 
این استاد دانشگاه با اشاره به افزایش بی سابقه تعداد دانشگاه‌ها ادامه داد: دانشگاه‌ها رشد بیش از ۱۱ برابر داشته و طی سال‌های بعد از انقلاب تعداد مدارس کشور از ۴۸ هزار مدرسه به ۱۰۸ هزار مدرسه (به طور میانگین چهار مدرسه در روز) و تعداد کلاس‌های درس از ۱۸۵ هزار کلاس در سال ۱۳۵۷ به ۵۸۷ هزار در سال ۱۳۹۶ (به طور میانگین ۲۸ کلاس در روز) افزایش پیدا کرده است و در سایه آن درصد باسوادی در کشور نزدیک به ۱۰۰ درصد شده است. وی با ادامه داد: طی سال‌های بعد از انقلاب با دستیابی ایران به چرخه کامل فناوری ماهواره‌ای و قرار‌گیری در بین ۹ کشور صاحب این فناوری موفق به پرتاب انواع ماهواره به فضا شده است. 
ارزان‌ترین بلیت در میان خطوط متروی جهان
مهندس عبدالله‌پور، معاون شرکت بهره‌برداری مترو هم با بر شمردن دستاورد‌های دو دهه متروی تهران گفت: در حال حاضر این مترو دارای ۱۱۶ ایستگاه، بیش از ۱۲۵۰ واگن است که روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند که در مجموع رقمی بالغ بر ۳ میلیون سفر در روز می‌شود. عضو هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان اینکه این مترو دارای پنج خط فعال است، افزود: ۱۰ هزار پرسنل در کلیه خطوط مترو در حال فعالیت هستند که ارزان‌ترین بلیت را در میان خطوط متروی جهان داراست. 
مسکن مهر برای کم درآمد‌ها حرکت خوبی بود
مهندس مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران هم در پانزدهمین نشست شنبه‌های انقلاب متروی کشور را یکی از افتخاراتی دانست که باید به آن بالید. وی افزود: مترو در شرایط تحریم و با استفاده از مهندسی ایران ساخته شد به نحوی که امروز ۳ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. 
چمران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتقال جمعیت از روستا به شهر‌ها کار صحیحی نیست، گفت: با توجه به ضرورت، ۳۸ شهر جدید در کشور ایجاد شد که ۱۷ مورد آن جهت تأمین مسکن کم درآمد‌ها بوده است. رئیس کمیته زیر‌ساخت‌های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت انقلاب اسلامی درباره مسکن مهر نیز تأکید کرد: مسکن مهر توانست حرکت خوبی را برای مردم کم در آمد ایجاد و در اغلب شهر‌ها و روستا‌ها مشکل مسکن را حل کند. 
رشد ۵۰۰ برابری در حوزه زیر‌ساخت‌های عمرانی
دکتر سیدمهدی هاشمی، رئیس سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق نظام مهندسی نیروی انسانی هم در این مراسم گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین دستاورد و سرمایه کشور محسوب می‌شود و با توانمندی‌ها و تعهد خود توانسته است، عملکرد‌ها و رشد‌های ۵۰۰ برابری در حوزه زیر‌ساخت‌های عمرانی را نسبت به گذشته رقم بزند. 
وی با اشاره به اینکه برای بیان دستورد‌های انقلاب اسلامی باید محدودیت‌ها و بازه‌های زمانی را نیز بیان کرد، افزود: متروی تهران در یک بازه زمانی طی دوره‌ای ۲۵ ساله، ۵/۲ کیلومتر تولید خطوط داشت، اما در دوره‌های اخیر این تولید به بالای ۲۰ کیلومتر رسیده است که نشان‌دهنده ظرفیت و قابلیت بالای نیروی انسانی است. 
خروج مستشاران خارجی از صنعت هوایی
دکتر حسین قنبری، استاد دانشگاه و رئیس دانشکده صنعت هوایی در پانزدهمین شنبه انقلاب با بیان اینکه صنعت هوایی در ایران دارای عمر مفید ۸۰ ساله است، تصریح کرد: طی سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ شاهد وسایل پرنده، احداث فرودگاه در شهر‌های مختلف و رشد حضور مستشاران امریکایی و انگلیسی بودیم. 
وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، امروز ساخت انواع شبیه ساز‌های پروازی، سیستم‌های راداری و سیستم‌های سوییچ، توسط نیرو‌های متخصص داخلی صورت می‌گیرد و این در شرایطی است که کشور تحت تحریم‌های شدید قرار دارد.
http://www.pishkhaan.net/news/98910/?utm_campaign=newsdetails&utm_source=news_page&utm_medium=Javan

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۶