***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** بنام خدا * پایگاه جامع اطلاع رسانی موضوعات عمومی و تخصصی زیر : ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** بنام خدا * پایگاه جامع اطلاع رسانی موضوعات عمومی و تخصصی زیر : ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

# با : سلام و تهیت # و # خوشامدگویی #
***برای یافتن مطالب مورد نظر: داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی" شوید.
***این پایگاه : بصورت مستمر درحال بارگزاری اطلاعات می باشد.
***مطالب خود را : جهت بارگزاری ارسال بفرمایید .-- موفق باشید --

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

مهندس محمد فشارکی

تحلیل دینامیکی سیستم دال خط با در نظر گرفتن اندرکنش خط و قطار


تحلیل دینامیکی سیستم دال خط با در نظر گرفتن اندرکنش خط و قطار


سال انتشار ۱۳۸۹
محل انتشار: دوازدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی
نویسندگان: حمید رضا فرجی - سعید محمدزاده - محمد فشارکی
تعداد صفحات: ۱۷ | زبان ارائه مقاله: فارسی




مشخصات نویسندگان مقاله تحلیل دینامیکی سیستم دال خط با در نظر گرفتن اندرکنش خط و قطار

حمید رضا فرجی - کارشناس ارشد راه آهن _ مهندسین مشاور ایمن سازان
سعید محمدزاده - استادیار دانشکدد راه اهن
محمد فشارکی - کارشناس ارشد راه اهن

چکیده مقاله:

با افزایش بار محوری و میزان مسافر و بار در سالهای اخیر ، استفاده از رویکردهای جدیددر طراحی خطوط الزامی می باشد. با توجه به حجم بالای عملیات نگهداری و زمان زیاد مسدودی و کیفیت پاسسن هندسه خط در خطوط بالاستی به نظر می رسد طراحی خطوط به شیوه کلاسیک امکان رقابت راه آهن با سایر گزینه های حمل و نقل را محدود کرده است. با پیدایش قطارهای سریع السیر و خطوط ریلی درون شهری نیاز به خطوط با حداقل نگهداری و مسدودی بیش از پیش احساس شده است. این نیاز منجر به توسعه خطوط با دال بتنی شده است. اگرچه این خطوط جوابگوی الزامات فنی و هندسی خط می باشند و میزان عملیات تعمیر و نگهداری را به صفر نزدیک نموده اند ولی هزینه بسیار بالای ساخت ، توسعه آنها را با مشکل مواجه نموده است. بنابراین بهینه سازی طراحی این خطوط و انتخاب مناسب پارامترهای آن به گونه ای که ضمن حفظ صلبیت و استحکام روسازی در برابر بارهای وارده ، که منجر به افزایش عمر این خطوط می گردد ، از اهمیت زیادی برخوردار است. گام اول در طراحی بهینه خطوط با دال بتنی ، تحلیل مساله دینامیکی خط و اندکنش خط و قطار و همچنین تعیین نیرو و لنگر خمشی ایجاد شده در اجزاءخط است . در نتیجه می توان تاثیر عوامل مختلفی چون ضخامت و سختی تکیه گاه دال را در پاسخ سیستم دال خط تعیین نمود. در این مقاله از برنامه matlab ، جهت حل معادلات دیفرانسیل حاکم بر مساله اندرکنش خط و قطار استفاده شده است. در این برنامه تحلیل حساسیت بر روی ضخامت دال که به صورت تیر اولر برنولی ، مدلسازی شده است انجام گرفته است. همچنین سختی فلز این دال به عنوان یک عامل مهم در کنترل پاسخ خط ، به بازهای وارده مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس نتایج به دست آمده افزایش ضخامت و سختی تکیه گاه دال سبب کاهش نیروها و لنگرهای وارده بر ریل و دال می گردد.

کلیدواژه‌ها:

دال خط ، نیروی برشی ،‌لنگر خمشی ، ضخامت دال ، سختی تکیه گاه دال ،‌اندرکنش خط و قطار

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.c




https://www.civilica.com/Paper-RTC12-RTC12_007=تحلیل-دینامیکی-سیستم-دال-خط-با-در-نظر-گرفتن-اندرکنش-خط-و-قطار.html



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی