***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

 

 

 

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fstatic10.tgstat.ru%2Fchannels%2F_0%2F5b%2F5baa10af508ac14d8a57b75c43d4fadc.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Ftgstat.com%2Fchannel%2F%40basijmechanic&tbnid=xXMSCkWaL5e8dM&vet=10CIcBEDMoiwJqFwoTCPC_0b_LuOcCFQAAAAAdAAAAABAD..i&docid=AneBsj4zkuYuEM&w=640&h=640&itg=1&q=%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C%20%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C&ved=0CIcBEDMoiwJqFwoTCPC_0b_LuOcCFQAAAAAdAAAAABAD

 

https://tgstat.com/channel/@basijmechanic

 

 

 

https://taghvim.iut.ac.ir/%D9%85%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87/%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C

 

دبیرستان دوره دوم دخترانه نمونه دولتی شهید سید ساعد هاشمی ناحیه 3 اصفهان

دوره دوم متوسطه- نظری دخترانه نمونه دولتی اصفهان ناحیه 3 اصفهان

استان : اصفهان
ناحیه : ناحیه 3 اصفهان
امکانات : هنوز هیچ امکاناتی ثبت نشده است.
آدرس : خیابان شهید نیکبخت شرقی، کوچه شهید کریمیان
کد پستی :  شما وارد کنید
تلفن : (031) 36612192

 

 

شهید سید ساعد هاشمی فشارکی از اصفهان

 

 جمعه 7 فروردین 1394 - 09:15

   

خبرگزاری پانا: نخستین کنگره شهدای امور تربیتی با تجلیل از 411 شهید از سراسر کشور 7 اسفند ماه سال 93 در برج میلاد تهران برگزار شد که در پایان از 32 نفر از خانواده های شهدا به نمایندگی از سایر شهدای استان تجلیل شد .

 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا،این کنگره با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی در مورخ 7 اسفندماه 93 و به مناسبت سالروز تاسیس امور تربیتی و بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان این وزارتخانه برگزار شد .

یکی از 32 شهیدی که به نمایندگی آن 411 شقایق امور تربیتی تجلیل شدند شهید سید ساعد هاشمی فشارکی از استان اصفهان شهرستان اصفهان است که در این بخش قصد داریم تا با این شهید بیشتر آشنا شویم بلکه بتوانیم نکات مهمی را برای آینده زندگی شخصی و همچنین سربلندی ایران اسلامی استفاده کنیم .

مشخصات شهید:

نام و نام خانوادگی: سید ساعد هاشمی فشارکی

سال تولد: 1340

محل تولد: اصفهان

سال ورود به امور تربیتی: 1357

مدرک تحصیلی: لیسانس

محل اشتغال: مدرسه

تاریخ اعزام به جبهه: مهر 1360

محل اعزام: اصفهان

نحوه شهادت: جهاد در جبهه‌های حق علیه باطل

تاریخ شهادت: 10/7/1361

محل شهادت: سومار عملیات مسلم ابن عقیل

محل دفن شهید: گلستان شهدای اصفهان

مدت حضور در جبهه: 1 سال

زندگی‌نامه شهید:

مسعود با طلوع خورشید چهاردهم بهمن ماه 1340 هجری شمسی، در خانواده ای روحانی به دنیا آمد.روح تشنه او پدر را وا داشت تا در 5 سالگی با گرفتن شناسنامه دیگری با نام ساعد، او را به دبستان روانه سازد. دوران تحصیل را در مدارس زند، صیرفیان پور و دکتر چمران به پایان ببرد.

در سال چهارم دبیرستان بارها در تظاهرات علیه رژیم جابر پهلوی شرکت نمود. در سال 1357 در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرفته شد. در دانشگاه با زبان و قلم خود، خط منافقین و مارکسیست ها را افشا نمود. مدتی جهت آشنایی با علوم اسلامی به حوزه علمیه اصفهان وارد شد و در سال 1358 در کنار آیت الله مفتح در برپایی سمینارهای وحدت حوزه و دانشگاه فعالیت نمود. سپس در تشکیل دومین و بزرگترین سمینار انجمن ها و سازمان های اسلامی در قم، به همراه دوستان خود در دانشگاه نقش مؤثری ایفا نمود. با تعطیلی دانشگاه ها، سید ساعد به یادگیری علوم نقلی پرداخت و در تابستان 1359 به تهران عزیمت نمود و درس خود را در حوزه علمیه تهران در علم منطق ادامه داد و در کوتاهترین مدت، اعجاب اساتیدش را برانگیخت. او استعداد شگرفی در علم منطق داشت. به طوریکه پس از مدتی به عنوان مدرس علم منطق به شهر شهیدان بازگشت و در اداره آموزش و پرورش در سمت مربی تربیتی بکار مشغول شد.

در نوروز 1360 برای اعزام به جبهه تلاش بسیاری کرد ولی موفق نشد. با آغاز سال تحصیلی برای زیارت مولایش امام رضا (ع) به مشهد مشرف شد و بعد به قم آمد. در بازگشت از قم، پس از آخرین وداع با یاران خود عازم جبهه شد.

در عملیات مسلم ابن عقیل (ع) سید ساعد از سوی کمیته امداد و درمان جهاد سازندگی به عنوان راننده آمبولانس در لشگر عاشورا به یاری رزمندگان شتافت و در تاریخ شنبه 10 مهر ماه 1361 در اثر برخورد خمپاره ای به آمبولانس به لقاء الله پیوست.

وصیت‌نامه شهید :

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون

و این جملات را درلحظه ای می نویسم که ساعتی به نبرد مانده است و در شبی می نویسم که امید زنده ماندن تا شب دیگر را ندارم که رسول اکرم (ص) می فرمایند:

و برترین شهداء آنانی هستند که در خط مقدم به شهادت رسند و تا هنگام کشته شدن روگردان نبرد نباشند، و اینان کسانی هستند که در غرفه های بلند بهشت آرمیده اند و خدا برویشان لبخند می زند و بر آنان حسابی نیست.

آری! من نیز صف اول را برگزیده ام و روی بر نمیتابم تا آنکه جنازه پاره پاره شده ام را به موطنم باز آرند. اما قبل از هذ سخنی باید این را بگویم که چرا به جبهه آمده ام و چرا شهادت را برگزیدم و چرا از درس و مدرسه بریدم و تا چند صباح دیگر با بازگشایی دانشگاه ها می توانستم ادامه تحصیل بدهم و با استفاده از این به دور از هیاهوی نبرد و جنگ در گوشه ای خزیده و تنها به درس خواندن و ادامه تحصیل بپردازم اما چرا چنین نکردم؟ پاسخ این سؤال شاید تمام دوستان و اقوامم بیاید. شعری است که امیرالمؤمنین (ع) در روز ورود به صفین و امام حسین (ع) در روز ورود در صحرای کربلا باخویش زمزمه کرده است:

اگر چه دنیا و آنچه در آن است دوست داشتنی است اما خانه آخرت زیباتر و برتر است و اگر قرار است اموال که فرد در دنیا جمع آوری می کنند باید کنار بگذارند و بروند پس چه بهتر آن ها را در راه خدا انفاق کند و اگر قرار است روزی از این دنیا بروم چه بهتر که در را خدا با شمشیر قطعه قطعه بشوم و این بود که هر سه را برگزیدم تکه تکه شدن جسم در راه خدا، انفاق مال در راه خدا و ترجیح آخرت به دنیا را. من راهی را برگزیدم که در آن پاسخ نکیر و منکر قبل از موت و در صحنه رشادت و نبرد است، من راهی را انتخاب کردم که در صف اول به شهادت برسم. و جالب و شگفت انگیز در مورد شهادت شعر امام سید الشهداء است که در روز عاشورا می فرمایند: من به سوی مرگی می روم که مرگ برای جوانمردان ننگ نیست آنگاه که مرگ در راه اسلام و حقانیت باشد...

چرا مرگ در راه خدا و شهادت را با آغوش باز پذیرا نباشم مگر نه اینکه عمری را پس از نماز صبح در فشارک پدربزرگ زیارت عهد برایم نمی خواند که نوید فجر و عشق به انتظار ظهور آقایم را در دل زنده کنم. من امشب آماده می شوم که فردا در صف شهداء باشم تا بلکه به لطف خداوندی در روز ظهور آخرین ذخیره الهی سربازش باشم درحالیکه خون کفنم را رنگین کرده است و این مقامات وعده داده شده کجا و مدرک مهندسی و ثروت و خود دنیا کجا، همش به عشق یک دیدار او که مولایم است زیر پا بگذارم.

آری اگر رهبر بزرگ انقلابمان امام خمینی می گویند: آنان که حلقه ذکر عارفان و دعای سحر مناجاتتانحوزه ها و روحانیت را درک کرده اند، در خلسه حضورشان آرزویی جز شهادت ندیده اند.

و اما سخنی چند درباره دانشگاه؛ امیدوارم با بازگشایی دانشگاه ها در آنجا فضای اسلامی حاکم باشد. من در زمانی به تحصیل در دانشگاه پرداختم که در اتاق های آن به جای علم و تحصیل اطاق جنگ و فرماندهی شعبات مختاف گروه های چریکی در کردستان و خوزستان و محل جاسوسی و خیانت و وطن فروشی بود. جهان خواران غرب و شرق بهترین راه هجوم را به فرهنگ و ادب کشورهای ضعیف می دانستند که این را با تربیت معلمین و استادان غربی و بکار گماردن آنها در دبستان ها و دبیرستان ها و دانشگاه ها بدست می آورند و مهمترین این نمونه معلمین را در مدت کوتاه تدریسم دیده ام. امیدوارم در بهاران بازگشایی دانشگاه ها هوایی را تنفس کنید آکنده از اسلام و در راهی جز به پیشرفت ایران و عظمت اسلام گام برندارید.

و اما سخنی با پدر و مادرم: ای پدر بزرگوار و ای مادر گرامیم آن هنگام که تن در خون غلطیتده مرا دیدید جزع نکنید که شما را به صابر و بردبار یافته ام. من شما را به صبر می خوانم که امیر المؤمنین (ع) در سوگ رسول اکرم (ص) می فرمانید: همانا که شکیبایی بسیار زیباست جز در وفات رسول خدا. جزع زشت ست جز در وفات رسول خدا و پس از وفات رسول خدا تمام غمها آسان و سبک است. و بدانید که شهادت من برای آزمایش است. اگر چه برای من سعادت و رستگاری است که خداوند بندگانش را به کاهش در مال و از دست دادن فرزندان آزمایش می کند.

و در پایان سخن از تمام دوستان و خویشاوندانم می خواهم که اگر از من خطائی دیده اند مرا ببخشید که خداوند بخشنده و مهربان است. خداوندا! مرا و پدر و مادرم و هر مؤمنی که بر خانه من وارد می شود و مردان و زنان مؤمنه را بیامرز و بر ستمکاران جز تباهی میفزای.

سید ساعد هاشمی فشارکی

 

 

http://www.pana.ir/news/327899/comment

 

 -  - 

جشن بزرگ دانش آموختگان سال تحصیلی 94-93 برگزار شد + گزارش تصویری

همزمان با تجلیل از 120 دانش آموخته ممتاز و برتر:

جشن بزرگ دانش آموختگان سال تحصیلی 94-93 برگزار شد + گزارش تصویری

جشن بزرگ دانش آموختگی فارغ التحصیلان سال تحصیلی 94-93 دانشگاه صنعتی اصفهان همراه با تجلیل از 120 دانش آموخته ممتاز و برتر این دانشگاه برگزار شد.

در این آئین که همزمان با عید بزرگ ولادت پیامبر مکرم اسلام و امام جعفر صادق (علیه السلام) برگزار شد، دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان، فارغ التحصیلی خود را در کنار خانواده هایشان جشن گرفتند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با بیان این که انسان در جای جای قرآن، به ‌علم و آگاهی و تفکر دعوت شده است گفت: خوشبختانه امروز گفتمان علم و فناوری، گفتمان غالب و مسلط در کشور است.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی افزود: باعث خوشحالی است که همه ما به عنوان دانشجو و استاد، عمرمان را در دانشگاهی سپری کرده ایم که منشأ خدمات وسیعی به کشور بوده است.

وی تولید علم، محصولات فناورانه، حل مشکلات صنعت و کسب رتبه ها و جایگاه های برتر در عرصه های علمی کشور را از جمله خدمات علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان به کشور عنوان کرد و گفت: بزرگترین دستاورد دانشگاه صنعتی اصفهان، فعالیت بیش از 40 هزار دانش آموخته این دانشگاه در بخش های مختلف صنعتی و علمی کشور است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که امروز در جامعه ما جای اخلاق حرفه ای، اخلاق عمومی و توجه به فرهنگ، بیشتر از دیگر مواقع خالی است، از دانش آموختگان این دانشگاه خواست تا علاوه بر انجام مسئولیت های حرفه ای رعایت اخلاق علمی را هم حتماً مد نظر قرار دهند.

مدرس هاشمی ارتباط کم دانشگاه ها با سازمان ها و صنایع را از معضلات امروز در همه عرصه ها دانست و تصریح کرد: بخشی از این معضل به دانشگاه و فرآیندهای داخلی آن باز می‌گردد اما بخش عمده‌ای از این موضوع مربوط به فارغ‌التحصیلانی که در همه سازمان‌ها، ادارات و صنایع مشغول به کار هستند که لازم است در ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت تلاش کنند.

وی اضافه کرد: بنیاد دانشگاه صنعتی اصفهان و انجمن دانش آموختگان این دانشگاه، زمینه ها و بسترهای لازم به منظور این ارتباط را فراهم نموده تا دانش آموختگان ضمن ارتباط مستمر با دانشگاه، برای بهبود فرایندها در انجام پژوهش های مشترک با سازمان ها و صنایع و انتقال بازخورد به دانشگاه و نیز تثبیت روال ها، بازنگری دروس و...کمک نمایند.

در این آئین، از 121 دانش آموخته برتر دانشگاه صنعتی اصفهان شامل 105 دانش آموخته ممتاز رشته های مختلف در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و نیز 16 دانش آموخته صاحب پایان نامه و رساله های برتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با اهداء لوح تقدیر و هدایای نقدی و غیرنقدی تجلیل بعمل آمد.

تجلیل از خانواده شهید والامقام سید ساعد هاشمی فشارکی از شهدای دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان، قرائت سوگندنامه دانش آموختگی توسط فارغ التحصیلان، اجرای برنامه های هنری و مروری بر خاطرات دانشجویی در قالب کلیپ تصویری، از دیگر برنامه های جشن دانش آموختگی فارغ التحصیلان سال تحصیلی 94-93 دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

 

https://news.iut.ac.ir/news/24821

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۳۰