***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

حجة الاسلام والمسلمین محمدعلی مطلبی فشارکی در گفت وگو 


مجله افق حوزه 26 خردادماه 1389 شماره 274
برگزاری کارگاه های آموزشی اساتید حوزه ضروری است

مدیر مدرسه علمیه حجة بن الحسن عجل اللّه تعالی فرجه الشریف تهران

مدیر مدرسه علمیه حجة بن الحسن عجل اللّه تعالی فرجه الشریف برای آشنایی بیشتر با مسائل و شیوه های جدید آموزشی، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه اساتید حوزه های علمیه را ضروری دانست. حجة الاسلام والمسلمین محمدعلی مطلبی فشارکی در گفت وگو با سرویس استآن های مرکز خبر حوزه تأکید بر ضرورت افزایش سطح آگاهی اساتید حوزه افزود:

 ایامی مانند تابستان که اساتید فراغت بیشتری را در اختیار دارند، زمان مناسبی برای برگزاری کارگاه های آموزشی اساتید است. وی با بیان این که در شرایط کنونی روش های تدریس گذشته نمی تواند نیازهای علمی طلاب را برآورده سازد، گفت: مسئولان باید برای کارگاه های آموزشی اساتید اهمیت بیشتری قائل شوند، تا اساتید بتوانند تمامی مطالب مورد نیاز طلاب را به آن ها ارائه دهند. 

مدیر مدرسه علمیه حجة بن الحسن عجل اللّه تعالی فرجه الشریف در تکمیل سخن خود افزود: وقتی استادی در این کارگاه های آموزشی حضور پیدا کرد، با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شده و در نتیجه کیفیت تدریس خود را ارتقا می دهد. وی در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهش، گفت: متأسفانه برخی از مدارس علمیه هنوز اهمیت پژوهش را درک نکرد ه اند و نسبت به آن غافل هستند. برای گسترش فرهنگ پژوهش در میان طلاب و حوزه های علمیه، باید به مسئله پژوهش طلاب و راه اندازی معاونت پژوهش در حوزه های علمیه و تأمین اعتبارات آن بها داد و طلاب را در این زمینه همراهی کرد. 


وی با اشاره به این که هم اکنون در تهران مقدمات کار از سوی مرکز مدیریت در حال فراهم شدن است، تأکید کرد: این کار احتیاج به همتی والا دارد که مرکز مدیریت و در ادامه، مدیران و معاونت های پژوهشی مدارس علمیه تهران باید وارد عرصه شوند و طلاب را به این امر تشویق نمایند. حجة الاسلام مطلبی فشارکی با بیان این که پژوهش باید به عنوان یکی از مواد درسی برای راه یابی به سطوح بالاتر در نظر گرفته شود، 

ادامه داد: البته پژوهش طلبه باید مبتنی بر اندوخته های فکری خود او باشد. وی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به ضرورت تحول در حوزه، تصریح کرد: بعضی ها تصور می کنند که تحول به معنی به هم ریختن کتاب های درسی و پایه های تحصیلی است، در صورتی که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، تحول در حوزه باید با حفظ محتوا باشد. حجة الاسلام مطلبی فشارکی با اشاره به نا کارآمد بودن برخی از کتب درسی حوزه بیان داشت:

 برخی از کتب حوزه، با توجه به نیازهای روز، جوابگوی نیازهای علمی طلاب و جامعه نمی باشد. مدیر مدرسه علمیه حجة بن الحسن عجل اللّه تعالی فرجه الشریف تهران افزود: محتوای کتب آموزشی باید پرمحتواتر و پیشرفته تر از گذشته باشد. به این معنا که طلبه پایه سوم که ادبیات را خوانده، باید بتواند هم مقالات عربی بنویسد و هم مطالعه کند.




https://hawzah.net/fa/Magazine/View/6435/7798/99297/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%AF-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/?SearchText=??????