***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

محمدی فشارکی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان


خبر: ۳۴۶۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
گروه اجتماعی:عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه آزادی باید مدیریت شده باشد، گفت: با توجه به آسیب‌های ناشی از تکنولوژی ها، باید پیشگیری کرد و سواد رسانه ای کافی به دست آورد تا این آسیب ها کاسته شود.
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان محمدی فشارکی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان درنشست کرسی آزاد اندیشی با موضوع شبکه های اجتماعی و تأثیر آن بر سبک زندگی که از سوی دبیرخانه کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی حوزه علمیه اصفهان با همکاری مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس خاتون (س) اصفهان برگزارشد، اظهارکرد: امروزه رسانه ها تأثیر زیادی در زندگی‌ها ایفا می کنند و ابزارهای مختلفی بسیج شده اند تا همه حواس ما را درگیرکند.
وی افزود: ازدست دادن فرصت ها، منزوی شدن، کاهش اعتماد به نفس، ایجاد هویت جعلی، احساس افسردگی، به تاخیرافتادن ازدواج، خیانت خانواده و تغییرسبک زندگی از جمله آسیب های استفاده از این گونه تکنولوژی ها است. 
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه اعتیاد به شبکه های مجازی، نوعی وابستگی است که موجب محدودیت می شود، بیان‌کرد: حضور فرد به صورت ناشناس در این گونه محیط ها باعث کاهش عفت و حیا در فرد می شود.
فشارکی در ادامه تصریح کرد: باید نیازهای انسان درست و به جا تأمین شود و اگر انسان آزاد گذاشته شود، مشکلی حل نخواهدشد، چرا که انسان سیری ناپذیر است. 
وی با بیان اینکه آزادی باید مدیریت شده باشد، افزود: با توجه به آسیب ها، باید پیشگیری کرد و سوادرسانه ای کافی به دست آورد تا آسیب ها کم شود.
این استاد دانشگاه جلوگیری استفاده از این محیط را غیر ممکن دانست و گفت: از جمله راه کارهای آماده سازی جامعه این است که بدانیم کاری که می خواهیم انجام دهیم برای چیست و آیا ورود به این شبکه ها در راستای صحیح است؟
وی با بیان اینکه اگر با شناخت، آگاهی و هدف، اقداماتی صورت گیرد مشکلی به وجود نمی آید، ادامه داد: در رده سنی نوجوانان بهتر است، اجازه ورود به این محیط ها داده نشود و برای این منظور باید نیازهای این قشر جامعه به طور سالم تأمین شود.
 این استاد دانشگاه اصفهان گفت: تقویت رابطه با گروه سنی نوجوانان و آشنا کردن فرزندان با محیط‌هایی نظیر مسجد زمینه رشد فزرندان  را فراهم خواهد کرد. 




http://iqna.ir/fa/news/3461618/آزادی-باید-مدیریت-شده-باشد


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۳