***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

جواد هاشمی فشارکی، استاد دانشگاه و دبیر نشست دستاوردهای چهل سالگی انقلاب در حوزه روستا و عشایر، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص ابعاد واقعی اشتغال عشایر و روستاییان، اظهار کرد:


دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ access_time ۰۹:۳۷:۰۰ ق.ظ


هاشمی در مصاحبه با رادیو گفت وگو: 

ایجاد اشتغال نیازمند شناخت دقیق نیاز روستاییان است



یک استاد دانشگاه گفت: برای رسیدن به اشتغال و توسعه پایدار روستایی نیازمند هماهنگی بین نهادهای مختلف و شناخت دقیق نیازهای جامع روستایی و عشایری هستیم.


جواد هاشمی فشارکی، استاد دانشگاه و دبیر نشست دستاوردهای چهل سالگی انقلاب در حوزه روستا و عشایر، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص ابعاد واقعی اشتغال عشایر و روستاییان، اظهار کرد: قبل از انقلاب در نظام مدیریت و برنامه ریزی کشور روستا و عشایر جایگاهی نداشتند، اما پس از انقلاب به مدد سیاست هایی که در برنامه های پنچ ساله پیش بینی شد اساسا توجه به روستا به یک رویکرد جدید رسید. 

وی افزود: به دلیل اینکه انقلاب مبتنی بر بحث حمایت و کمک بر مردم بود، لذا توجه به روستاییان افزایش یافت چراکه قشر محروم و آسیب پذیر بیشتر در روستاها بودند و در این راستا نهادهای مختلف انقلابی برای کمک به محرومیت زدایی ها شکل گرفتند. 

دبیر نشست دستاوردهای چهل سالگی انقلاب در حوزه روستا و عشایرگفت: در برنامه دولت های قبل از انقلاب توجه چندانی به توسعه زیرساخت ها و راه های روستایی نمی شد و بسیاری از روستاها دسترسی به راه ها نداشتند، اما پس از انقلاب راه ها و دسترسی به آنها توسعه چشمگیری داشته است به گونه ای که روستاها حیات دوباره پیدا می کنند. 

هاشمی فشارکی ادامه داد: اگر خشکسالی بخشی از روستاها را با مشکل کم آبی مواجه نمی کرد و همچنین مهاجرت به شهرها رخ نمی داد، روستاها و عشایر سرآمد جامعه می شدند و بیش از پیش در بخش مولد مانند کشاورزی، دامداری، باغداری و صنایع دستی می توانستند ایفای نقش کنند. 

این استاد دانشگاه بیان کرد: در 40 سال اخیر دستاوردهای بسیار خوبی را در زمینه معیشت و اشتغال روستایی داشته ایم اگرچه به حد مطلوب دست پیدا نکرده ایم که این مسئله نیز ناشی از عدم هماهنگی در بین دستگاه های مختلف است. 

دبیر نشست دستاوردهای چهل سالگی انقلاب در حوزه روستا و عشایر توضیح داد: در رسیدن به اشتغال و توسعه پایدار روستایی اولین مسئله بحث هماهنگی بین نهادهای مختلف است، دومین موضوع شناخت دقیق نیازهای جامع روستایی و عشایری است و در نهایت نیز اولویت بندی فی ما بین انبوهی از نیازها با توجه به محدودیت ها ی امکانات و زمان است. 













http://8tag.ir/news/3233252363748740107-10105816177334973456



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۶