***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مرگ در وصیت نامه شهدای فشارکی

دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۹ ق.ظ

کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی)

 

منبع : کتاب  کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدا ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص 180 الی 182

 

 


درخصوص مرگ

شهدای گرانقدر از مرگ هراسی به دل نداشته و در وصیت‌نامه خود اینگونه بیان داشته‌اند:

  1. اى که مى‌ترسى ز مرگ اندر فراز هان ز خود ترسانى اى جان هوشمندار زشت روى توست. نه رخسار مرگ جان تو همچون درخت و مرگ، برگ از همه جالب تر و شگفت انگیزتر در مورد مرگ و شهادت شعر امام السیدالشهداء است. که در روز عاشورا مى فرمایند: "فتأمحق و ما بالموت عار على الفتى اذا ما نوى حقا و جاهد مسلما و واسى الرجال الصالحین بنفسه و فارق مثبورا و باعد مجرما فان عثت کم اندم وان مت لم الم کفى بک ذلا ان تعیش و ترعا "- من به سوى مرگى مى روم که مرگ براى جوانمردان ننگ نیست، آنگاه که مرگ در راه عقیده اسلام و هدف، حقانیت باشد و مرد بخواهد با ایثار جانش از مردان نیک حمایت کند و با جنایتکاران مخالفت نماید و از دشمنان خداوند دورى گزیند (شهید سید ساعد هاشمی فشارکی)
  2. من جانم را در طبق اخلاص گذارده و دست از زندگى مى‌شویم. اگر زنده ماندم پشیمانى ندارم.آرى این مستى است،که پرستش و اعتقاد ما به هستى است.که جز خدا را نبینیم که چه خوب گفت علامه طباطبائى:

همى گویـــم و گفتـــه‌ام بــارهـــا            بود کیش من مهر دلدارها
پرستش به مستى است در کیش مهر            برونند زین جرگه هوشیارها
چرا مرگ در راه خدا و شهادت را با آغوش باز پذیرا نباشم. مگر نه آنکه عمرى را پس ازهر نماز صبح در فشارک پدربزرگ [1] زیارت عهد را برایم نمى خواند، که نوید فجر و عشق به انتظار ظهور آقایم حجة ابن الحسن(عج) را دردلم زنده کنم و در آن متاجانش که با اشکش همراه بود نمى‌خواند
. (شهید سید ساعد هاشمی فشارکی)

  1. اللَّهُمَّ إِنْ حَالَ بَیْنِی وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَى عِبَادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً فَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی مُؤْتَزِراً کَفَنِی شَاهِراً سَیْفِی مُجَرِّداً »[2] خداوندا ! اگر مرگى که براى تمام بندگانت حتم قرارداده‌اى، میان دیدار من و آقایم فاصله انداخت، درآن روز که منادى ندا مى‌دهد: اى اهل قبور برخیزید. و به یارى مهدی امام زمان (عج)آیید. قبور شهدا شکافته مى‌شود. و شهدا در حالى که کفنى خونین بر تن و شمشیرى از غلاف درآمده بردست دارند و در دستى دیگر نیزه‌اى به یارى و مدد امام زمان مى‌شتابند. (شهید سید ساعد هاشمی فشارکی)
  2. آری حسین فاطمه(ع)، اگر در آن روز نبودیم،که به صدای «هَلَ مِن ناصِرٍ یَنصُرُنى» تو لبیک گوییم. ولی اینک به رهبرم لبیک می‌گوییم، و به جبهه‌ها روی می‌آوریم. (شهید امیر حسین نقیان فشارکی)
  3. من فقط به عشق پیروزی اسلام عزیز و دیدار کربلای حسین(ع) و دیدار روی یوسف فاطمه، مهدی قائم (عج) به جبهه آمده‌ام. آمده‌ام تا به خودسازی درونی و تکمیل معنویات اسلام و در مراحل آخر اگر لیاقت داشتم پر کشیدن به سوی معبود و معشوقم. انشاءالله. (شهیدامیر حسین نقیان فشارکی)
  4. ملت ایران از کشته شدن نمی‌هراسند. و کشته شدن را شهادت و شهادت را سعادت می‌دانند. ( شهید ابراهیم محمدی فشارکی)
  5. ما آخر از این دنیا خواهیم رفت. پس چه بهتر که بیاییم، و در راه خدا شهید شویم. (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی)
  6. مرگ در کمین است و فرصت جهت پیوستن به الله از طریق شهادت بدست می آید. شهادت فوز عظیمی است، که نصیب همه کس نخواهد شد. شهادت درجه‌ای است بزرگ که خداوند به بندگان شایسته خود عطا خواهد کرد. و من با آغوش باز به استقبال شهادت می‌روم تا بلکه خون خویش را در لا به لای خون پاک شهیدان اسلام و در راه الله ریخته شود و پاک گردد. (شهید حسین سلمانی فشارکی)
  7. سختی‌های دنیا را تحمل کنید که شیرینی آخرت را همراه دارد همان طور که حضرت علی (ع) می‌فرماید: «مَرَارَةُ آلدُّنْیَا حَلاَوَةُ آلاْخِرَةِ، وَحَلاَوَةُ آلدُّنْیَا مَرَارَةُ آلاْخِرَةِ. »[3] آری سختی دنیا شیرینی آخرت و شیرینی دنیا سختی آخرت می‌باشد. (شهید مرتضی احمدی فشارکی)
  8. ...ما از اوئیم و به سوی او باز می‌گردیم... (شهید امیرحسین آقاجانی فشارکی)
  9. به نام او که از اویم، آمدنم برای اوست، ماندنم برای اوست و رفتنم به سوی اوست. (شهید جواد حاج شریفی فشارکی)
  10. این راهی است که باید رفت. «انا لله و انا الیه راجعون». (شهید مهدی مطلبی فشارکی فرزند علی اصغر)
  11. و از این که امانتی را پروردگار به شما عطا کرده و دوباره به سویش برگردانید ناراحت نباشید (شهید مهدی مطلبی فشارکی فرزندعلی اصغر)
  12. ما آخر از این دنیا خواهیم رفت پس چه بهتر بیائیم و در راه خدا شهید شویم و همان طور که رسول خدا(ص) فرمود: «ان افضل عمل المؤمن الجهاد فی سبیل الله».[4] (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی)
  13. حال که من شهید شده‌ام، امیدوارم برای من هیچ ناراحت نباشید.و گریه هم نکنید. چرا که ما از این دنیا به دنیای دیگری می‌رویم. و این کاری است،که همه ما باید بکنیم. دیر یا زود مرگ برای همه است. پس چه بهتر که انسان این دو روز عمر خود را برای خدا کار کند، و مرگش هم در راه خدا باشد. (شهید محمد علی مطلبی فشارکی)
 

[1] مرحوم حجه الاسلام حاج سیدمحمد هاشمی فشارکی امام جماعت مسجد فشارک

[2] مفاتیح الجنان دعای عهد

[3] نهج البلاغه حکمت 251 ومیزان الحکمه ج 4 ص 119

[4] بهترین عمل مؤمن، جهاد در راه خداست.کاف2 ص 158 حدیث 4 ومیزان الحکمه جلد ششمص 159