***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) 

 

منبع : کتاب  کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدا ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص 209 الی 214

​​​​​​  

وصیت به خواهران (نسبی و دینی)

شهدای گرانقدر به خواهران نسبی و خواهران دینی خود چنین وصیت کردهاند:

  1.  و تو‌ ای خواهر عزیزم ! باید زینب وار پیام شهدا را به جهانیان برسانی. و با حجاب خود از خون شهدا پاسداری کنی.(شهید مهدی مطلبی فشارکی فرزند محمد علی )
  2. و به خواهران خود سفارش می‌کنم: که این حجاب توست که می‌تواند پاسداری از این خون شهدا بکنید. در غیر اینصورت در آخرت بازخواست می‌شوید. (نجف علی مطلبی فشارکی)
  3. و‌ ای خواهرانم ! بیشتر از هر چیز اسلام، دنبال معنویات آن باشید و همیشه به یاد زینب کبری شیرزن دشت کربلای حسین باشید. راه زینب راه شماست. بیاد آرید صحرای کربلا را، زینب را، کودکان را، خیمه‌های سوخته شده را، سر بریده ابا عبدالله (ع) را، دست و پای از پیکر جدای عباس را و رقیه دختر سه ساله حسین(ع) را. به یاد سر بریده ابا عبدالله الحسین(ع) سرور آزادگان، شهید کربلا ناله سردهید، نه برای من، برای پهلوی شکسته فاطمه ناله سردهید. (شهید امیر حسین نقیان فشارکی )
  4. از خواهرانم می‌خواهم که زینب(س) گونه راه مرا ادامه دهند. و حجابشان را حفظ کنند. (شهید سید حسین حسینی فشارکی)
  5. خواهر مهربانم ! گرچه من برادری شایسته برای شما نبودم. اما شما به بزرگواری خود مرا عفو کرده و مرا حلال کنید. و همانطور که زینب کبری(س) از خون برادرش حسین(ع) حمایت کرد و انقلاب حسین(ع) را گسترش داد، شما هم راهی را ادامه دهید. که از خون من برنده تر و سلاحی برگیرید،که کوبنده تر باشد. ( شهید جواد حاج شریفی )
  6. پدر و مادر عزیزم ! در غم فراغم گریه نکنید. به خواهرانم بگوئید: که با حفظ حجابشان خون شهداء را پایمال نکنند. (شهیدمصطفی نقیان فشارکی)
  7. و تو‌ ای خواهر عزیزم ! باید زینب وار پیام شهدا را به جهانیان برسانی. و با حجاب خود از خون شهدا پاسداری کنی.(شهید مهدی مطلبی فشارکی)
  8. و سخنی هم با خواهران و برادران دارم و آن اینکه: عزیزان مبادا روحانیت عزیز و آگاهمان را تنها بگذارید. چون این روحانیت عزیز بودند، که ما را از منجلاب فساد و بدبختی نجات دادند. چرا اینکه روحانیت بودند،که مثل شمع چون سوختند و نور به اطراف پخش نمودند. و راه به ما نشان دادند. و اما امام عزیز را این پیر جماران را این نائب بر حق امام زمان (عج) را این اسطوره مقاومت را این رهبر تمام مستضعفان جهان را دعا کنید. دعا کنید. دعا کنید. و به سخنان او گوش فرا دهید.و او را تنها نگذارید. آنها را دعا کنید. در مقابل، روبروی ضد انقلاب بایستید و این چیره خواران شرق و غرب را برای همیشه به زباله دان تاریخ بیاندازید. چون اگر ضد انقلاب را آزاد گذارید، آنها هر روز برعلیه دین و آئین و انقلاب و مملکت توطئه می‌کنند. و اگر شما در مقابل آنها نایستید، به خون تمام شهدا خیانت کردهاید. (شهیدجعفر جعفری فشارکی)
  9. به خواهران خود سفارش می‌کنم که این حجاب توست، که می‌تواند پاسداری از این خون شهدا بکنید. در غیر اینصورت در آخرت بازخواست می‌شوید. و به بردارانم می‌گویم اگر این راهی که من رفته‌ام را ادامه دهید. این راه شما را نجات می‌دهد.(شهید نجف علی مطلبی فشارکی)
  10. و حالا از خواهرانم که همچون امام حسین (ع) که در آخر که خواست برود به میدان، زینب (س) و ارث و وصی او بود حلالیت طلبید، ‌ای خواهران عزیز من به عنوان یک شهید در راه خدا می‌خواهم که همچون زینب (س) پشتیبان امام باشید که این دعای تمام رزمندگان و امت قهرمان است (که " تا خون در رگ ماست خمینی رهبر ماست ") و به شما وصیت میکنم که صدای خود را به گوش منافقین نرسانید که آنها خوشحال شوند. (شهید مهدی عظیمی)
  11. خواهرجانم وصیتی هم برای شما دارم ‌ای خواهر مهربانم اگر من شهید شدم از شما می‌خواهم در سوگ من گریه نکنی و خواهشی که از شما به عنوان خواهر شهید دارم، این است که مانند زینب کبری باشی. و راه برادرت را ادامه دهی. (شهید یحیی احمدی فشارکی)
  12. و شما‌‌ ای خواهران ! حجاب خودتان را رعایت کنید. زیرا با حجاب خودتان مشت محکمی بر دهان امریکا و شوروی می‌زنید. هر کدام شما واقعاً حجاب دارید، از بی حجابی جلوگیری کنید (شهید مجید محمدی فشارکی)
  13. و چند پیامی هم به خواهران دارم و آن این است که: حجاب تو است که می‌تواند پاسداری از این خون هزاران شهید بکند و‌ ای خواهران این شما هستید که باید پاسدار این خون شهدا باشید و اگر از این خون شهدا پاسداری ننمائید روز قیامت مؤاخذه می‌شوید و در پیشگاه خداوند مسئول هستید (شهید نجفعلی مطلبی فشارکی)
  14. و اما خواهرهای عزیز ! مرا حلال کنید آن وقتی را که حسین (ع) شهید شد، حضرت زینب (س) دربار یزید را ویران کرد. و او را خوار نمود شما هم باید هنگام شهادت برادر خود این گونه باشید. و هنگام شهادت برادر افتخار کنید. و لباس عروسی مرا بپوشید و شادی کنید و با همدیگر گفتگو کنید. (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی)
  15. و شما خواهران را، به حجاب کامل سفارش میکنم(شهید علی اشجع)
  16. خواهرانم ! بعد از شهادت من چون کوه مقاومت کرده و حجابتان را حفظ کنید. (شهید محسن سوریان)
  17. خواهر عزیز ! این را بدان که سیاهی چادر تو از خون من برندهتر است. (شهید منصور سوریان)
  18.    و مطلبى که به خواهرانم مربوط مىشود، این بود که شما را به حجاب کامل سفارش مى کنم . آن حجابى که در قرآن فرموده است خدا و در سوره نساء. و خواهران و برادران عزیزم، از شما تقاضا مندم که فرزندانتان را به حقایق اسلام روشن کنید و آنها را اسلامى تربیت کنید. (شهید علی اشجع)
  19. برادران و خواهران عزیزم تقوا را نصبالعین خود قرار دهید و من زیادتر از همه چیز شما را به تقوا سفارش مى کنم و در تمام امور زندگى خود افراط و تفریط نکنید و اگر مىخواهید مداوم راه من و پاسدار خون من باشید به نکاتى که گفته شده و میشود عمل کنید. (شهید علی اشجع)

وصیت به برادران ( نسبی و دینی)

شهدای گرانقدر به برادران نسبی و برادران دینی خود، چنین وصیت کردهاند:

  1. سخنی با تو برادر عزیز و خوبم دارم: مبادا در هیچ جا و هیچ مکانی، در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی ضعف از خود نشان بدهید. همیشه در مقابل آنان بایست. تا جایی که در این راه کشته بشوی. یک خواهش دیگر از تو برادرم دارم،که اگر چنانچه من قابلیت شهید شدن را داشته باشم، و شهید شدم، اسلحه مرا تو بردار، چون به تو نیاز دارد. (شهیدجعفر جعفری فشارکی).
  2. و تو‌ ای برادرانم ! به شما توصیه می‌کنم: از اسلام و روحانیت مبارز و آگاه، مخصوصاً امام عزیزم، آن رهبر دل شکسته دین خدا و عاشق حسین (ع) و مهدی (عج) که تا به حال اسلام عزیز را، به این مرحله رسانده حمایت کرده.که براستی راهگشای خوبی هست. و دست‌های خلاف خدا و قرآن و اسلام را قطع نموده. و همیشه خط‌ها و باطل‌ها را بشناسید. (شهیدامیر حسین نقیان فشارکی)
  3. از برادرانم می‌خواهم، اگر که من شهید شدم، سلاح من را بر زمین نگذارند. و راه من را ادامه دهند. (شهید سید حسین حسینی فشارکی)
  4. ای برادرانم ! آمده‌ام به جبهه، تا به فرمان امام لبیک بگویم. آمده‌ام، جبهه تا بتوانم در راه خدا کاری کنم. آمده‌ام، تا مسئولیتی که بر دوشم بوده برآورده کنم. و راه شهیدانی که در راه اسلام جان خود را فدا کرده‌اند، ادامه بدهم. آمده‌ام، به جبهه تا بتوانم خودم را بشناسم. و به خدا نزدیکتر شوم. (شهید ابراهیم محمدی فشارکی)
  5. و شما‌‌ ای برادران عزیزم ! گرچه من کوچک‌تر از شما هستم، ولی خود می‌دانم که حقّ برادری شما را ادا نکرده‌ام. و از شما می‌خواهم که ادامه دهندگان راه ما باشید. و نگذارید اسلحه من و دیگر هم‌رزمان ما که بخون خفته روی زمین سرد بماند. شما سلاح بر گیرید. و مردانه به نبرد بپردازید، که شما هم جز بندگان منتخب خداوند قرار گیرید. (شهید جواد حاج شریفی)
  6. و تو ای برادرم ! صحنه پیکار حق علیه باطل و حسین زمان، یعنی امام خمینی را یاری نما. اگر خبر شهادتم به تو رسید، ناراحت مشو بلکه به جبهه حق بیا. و اسلحه مرا بردار و با دشمنان به مبارزه برخیز. (شهید مهدی مطلبی فشارکی فرزند محمد علی)
  7. و سخنی هم با خواهران و برادران دارم. و آن اینکه عزیزان مبادا روحانیت عزیز و آگاهمان را تنها بگذارید. چون این روحانیت عزیز بودند، که ما را از منجلاب فساد و بدبختی نجات دادند. چرا اینکه روحانیت بودند، که مثل شمع سوختند. و نور به اطراف پخش نمودند و راه به ما نشان دادند. (شهید جعفر جعفری فشارکی فرزند قدم علی).
  8. سخنی با تو برادر عزیز و خوبم دارم. مبادا در هیچ جا و هیچ مکانی در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی ضعف از خود نشان بدهید همیشه در مقابل آنان بایست تا جایی که در این راه کشته بشوی یک خواهش دیگر از تو برادرم دارم که اگر چنانچه من قابلیت شهید شدن را داشته باشم و شهید شوم اسلحه مرا تو بردار چون به تو نیاز دارد. (جعفر جعفری فشارکی فرزند قدم علی)
  9. برادرم ! من اولین شهید راه اسلام نیستم. و آخرین آن هم نخواهم بود. بنابراین برای شادی روح من و دیگر شهدای اسلام، بعد از ما سنگر را خالی نگذارید. و با تمام وجود خویش تا آخرین قطره خون خویش را،در راه الله اهدا کنید.در آخر از خداوند متعال می خواهم،که با قدرت لایزال خود همه دشمنان اسلام را نابود کند. (شهید حسین سلمانی فشارکی)
  10. و‌ ای برادرانم شما هم اگر من در نزد شما کوتاهی کردم مرا حلال کنید (شهید مهدی عظیمی)
  11. وصیتی به شما برادران عزیزم دارم.‌ ای برادران ! وظیفه‌ای که دارید، این است که جای مرا پر کنید و راه مرا ادامه دهید. و نگذارید که اسلحه من بر زمین بیفتد. دیگر این که دوست ندارم در سوگ من گریه کنید، بلکه خوشحال باشید. (شهید یحیی احمدی فشارکی)
  12. از برادرانم تقاضا می‌کنم،که مواظب مادرم باشند. و او را تنها نگذارند. و همیشه سعی کنید، در بین هم تفرقه و ناراحتی به وجود نیاورید. و همیشه دست در دست هم داشته باشید، که کسی نتواند شما را از همدیگر جدا کند. و همیشه سعی کنید که در هر کجا و در هر لباس و مکانی که هستید، برای خدا کار کنید. و گوش به فرمان امام خمینی باشید. (شهید مجید محمدی فشارکی)
  13. از برادرانم می‌خواهم، که بعد از من راهم را که همان راه اسلام عزیز است، ادامه دهند. و از دیگر برادران می‌خواهم،که به سوی جبهه‌ها مردانه هجوم بیاورند. تا جنگ اسلام بر کفر به زودی به نفع اسلام و مسلمین پایان گیرد. و تا پرچم اسلام در سرتاسر جهان برافراشته شود. (شهید احمدرضا مطلبی فشارکی)
  14. و یک پیام هم به برادران خودم دارم. و آن این است که این راهی که من رفتم راه الله است. و راه مرا ادامه دهید. این راه شما را نجات می‌دهد. درود بر پیرمرد هشتاد ساله‌ای که 36 میلیون نفر را نجات داد. (شهید نجف علی مطلبی فشارکی)
  15. و شما ‌‌ای برادرانم ! اگر من شهید شدم اسلحه من را زمین نگذارید. و راه مرا که همان راه اسلام و قرآن است و انبیاء و اولیاء رفتند بروید. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته. (شهید مصطفی مطلبی فشارکی)
  16. و تو‌ ای برادر عزیزم ! اسلحه خونین مرا بردار. و راهم را ادامه بده. (شهید اصغر بورانی)
  17. اما برادرم ! تو، چون برادرت به میدان‌های جنگ برو. و اسلحه بر زمین افتاده‌ام را بردوش بگیر. ( شهید محسن سوریان)
  18. برادر عزیزم !هرچند کوچکی خود را به ایمان مسلح کن،که قدس در انتظار شماست. و انشاءالله همیشه به مسجد بروید و نمازهایتان را در مسجد بخوانید. از روحانیت جدا نشوید. یعنی از اسلام جدا نشوید. (شهید منصور سوریان)
  19. و اکنون رو به برادرانی می‌کنم، که فساد اخلاقی دارند. به عنوان یک برادر دینی خواهش می‌کنم که توبه کنند. و انشاالله خداوند و شهیدان آنها را ببخشند (شهید علیرضا آقاجانی فشارکی)
  20. ای برادران ! شما را به خداوند می‌سپارم و شما را به بندگی خداوند سفارش می کنم. که بندگی مال و جاه و زن و فرزند زودگذر است، و باعث غضب خداوند می شود. شما را با دوستی اهل بیت سفارش می‌کنم. (طلبه شهید حسین محمدی فشارکی)
  21. برادران و خواهران عزیزم تقوا را نصب‌العین خود قرار دهید و من زیادتر از همه چیز شما را به تقوا سفارش مى کنم و در تمام امور زندگى خود افراط و تفریط نکنید و اگر مى‌خواهید مداوم راه من و پاسدار خون من باشید به نکاتى که گفته شده و می‌شود عمل کنید. (شهید علی اشجع)