***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سیدجواد هاشمی فشارکیدبیر کمیته روستاها، عشایر و جهاد سازندگی ،  اهم دستاورد‌های انقلاب اسلامی  در خصوص روستاها، عشایر و جهاد سازندگی 

 

پوشش بیش از 95 درصدی مراقبت های اولیه بهداشتی در مناطق روستایی بعد از انقلاب/ جهش 500 برابری راه های روستایی آسفالته/ دسترسی 95 درصد مردم روستا به آب شرب بهداشتی/ افزایش حدود 104 برابری مدارس شبانه‌روزی پس از انقلاب اسلامی/ رشد 193 برابری تجهیز روستاهای کشور به زمین های مجهز ورزشی/ تولید سالانه 120 میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی درسایه انقلاب/2/7 درصد عشایر کشور از کتابخانه برخوردارند

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
خبر: 457548
تاریخ انتشار: 10:34 - 14 مهر 1397 - 2018 October 06
 
خبرگزاری میزان- دبیرکمیته روستاها، عشایر و سازندگی گفت: بعد از انقلاب برق دار شدن صددرصد روستا‌های بالای ده خانوار را شاهد بودیم در حالی که پیش ازانقلاب تنها حدود ۷ درصد روستا‌ها برق داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ابتدای برنامه شنبه‌های انقلاب گفت: با شروع 40 سال دوم انقلاب اسلامی، شاهد عملیات سنگین اقتصادی علیه کشور بودیم تا افتخارات و دستاوردهای 40 ساله ابتدایی انقلاب کمرنگ شود و ادامه حرکت نظام با اختلال مواجه شود که برگزاری چنین مراسمی به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی برای ورود قدرتمند به 40 ساله دوم انقلاب بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است.

وی افزود: مردم باید بدانند که کشور در این 40 سال علیرغم مشکلات ایجاد شده ناشی از جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی، ناامنی های اول انقلاب، جنگ نیابتی در مرزها که فرصت های متعددی و جوانان بسیاری را از کشور گرفت در کجا قرار داشت و امروز در چه جایگاهی قرار دارد.

غلامی با اشاره به مشقت های تحصیل در دوران قبل از انقلاب اظهار کرد: تا کلاس پنجم را در مدارس روستا تحصیل می کردیم و در نهایت برای دوره راهنمایی مجبور بودیم هر روز صبح 7 کیلومتر پیاده راه برویم تا به مدرسه مرکز بخش برسیم؛ روستای ما 40 کیلومتر تا مرکز شهر ایلام فاصله داشت و از امکانات اولیه رفاهی تهی بود اما انقلاب اسلامی تحول بسیاری در عرصه های مختلف روستاها ایجاد کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه بیعت 700 هزار بسیجی در 12 مهرماه جلوه عظمت و شور جوانان انقلاب اسلامی برای پیشتازی کشور را به نمایش گذاشت، گفت:این جوانان به مدت یک ماه خدمات وسیعی را در قالب گروه های جهادی در کشور ارائه کرده بودند و در این مراسم نیز آمادگی خود را برای انجام فعالیت های جهادی اعلام کردند.

وی ادامه داد: امروز 200 هزار جهادگر در قالب 10 هزار گروه جهادی در کشور مشغول خدمت رسانی در عرصه های مختلف تخصصی همچون پزشکی، عمران، کشاورزی، دامپزشکی، حقوق و ... هستند.

غلامی با بیان اینکه امروز مردم برای محرومیت زدایی بخش های مختلف کشور در قالب بسیج سازندگی پای کار آمده اند، گفت: از سال 79 تا 96، بالغ بر 132 هزار 828 پروژه کوچک محرومیت زدایی در کشور توسط گروه های جهادی انجام شده است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود معیشت مردم نیز از سال 92 تا 96، 150 هزار واحد اقتصادی مقاومتی و صنایع تبدیلی حمایت و ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت و ایجاد از صنایع های تبدیلی، شناسایی قطب های این صنایع در دستور کار بسیج سازندگی قرار گرفته است.

وی  در ادامه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته بسیج سازندگی در راستای بیابان زدایی و آبخیزداری گفت: 22 هزار هکتار بیابان زدایی در کشور صورت گرفته و در راستای آبخیزداری نیز خدمات برای 2 میلیون نفر ارائه شده است.

هاشمی فشارکی دبیر کمیته روستاها، عشایر وسازندگی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت: در بحث گازسانی قبل از انقلاب تنها یک روستا به این نعمت دسترسی داشته که اکنون به ۲۶ هزار روستا افزایش یافته است.

وی افزود: یکی دیگر از دستاورد‌ها افزایش تعداد مراکز بهداشتی، درمانی و روستایی بود که با رشد ۴۲۱ درصدی روبه رو بوده است.

هاشمی فشارکی همچنین به بحث ریشه کنی بیماری‌های واگیردار اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب با پوشش صددرصدی واکسیناسیون توانستیم تمام بیماری‌های واگیردار را پوشش دهیم.

دبیر کمیته روستاها، عشایر وسازندگی افزود: دربحث راه‌های روستایی به دستاورد بزرگی رسیدیم که از جمله آن می‌توان جهش ۵۰۰ برابری راه‌های روستایی آسفالته که از رقم ۲۰۰ کیلومتر به ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رسیده را بیان کنیم به طوری که پیش از انقلاب تنها یک هزارم روستا‌ها به جاده آسفالته دسترسی داشته‌اند که این رقم درحال حاضر ۹۱ درصد روستا‌ها را پوشش می‌دهد.

وی در خصوص برق رسانی به روستا‌ها گفت: بعد از انقلاب برق دار شدن صددرصد روستا‌های بالای ده خانوار را شاهد بودیم در حالی که پیش ازانقلاب تنها حدود ۷ درصد روستا‌ها برق داشتند.
 
هاشمی فشارکی یکی دیگر از دستاورد‌های بعد از انقلاب را افزایش ۱۷۷ برابری مخابرات روستایی بیان کرد و افزود: از تعداد ۳۱۲ روستا که قبل از انقلاب به تلفن روستایی دسترسی داشتند این رقم به ۵۵ هزار و ۱۳۵ روستا افزایش یافته است که بالغ بر ۹۸ درصد از مناطق تحت تردد کل کشور تحت پوشش شبکه مخابرات هستند.

دبیر کمیته روستاها، عشایر وسازندگی در خصوص برخورداری از شبکه‌های تلویزیونی در روستا‌های کشور گفت: بعد از انقلاب ۹۸.۴ درصد از جمعیت روستایی از پوشش شبکه‌های سیما برخوردار شدند و درزمینه تجهیز روستا‌های کشور به زمین‌های مجهز ورزشی می‌توان رشد ۱۹۳ برابری را عنوان کرد.

وی با اشاره به نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی بعد از انقلاب اظهار کرد: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ تاکنون نوسازی شدند که جمعا ۲.۸ میلیون مسکن را شامل می‌شود.

هاشمی فشارکی افزود: در ۴۰ سال اخیر بازسازی حدود ۱.۵ میلیون واحد مسکونی که در اثر حوادث و سوانح از بین رفته بودند از دیگر افتخارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دوره جمهوری اسلامی است.

دبیر کمیته روستاها، عشایر وسازندگی در ادامه به خدمات کشاورزی مختلف بعد ازانقلاب اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۹۰ درصد از نیاز کشور به محصولات کشاورزی در داخل کشور تامین می‌شود که بخش عمده‌ای از آن به لطف روستاییان است.

وی گفت: سالانه بالغ بر ۱۲۰ میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی برای تامین مواد غذایی کشور تولید می‌شود به طوری که در سال ۵۳ مجموع تولید محصولات کشاورزی ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است.

هاشمی فشارکی با اشاره به رشد ۱۳۵ برابری تعداد دانشجویان روستایی تصریح کرد: از ۳ هزار و ۷۲۴ نفر دانشجویی روستایی این رقم بعد از انقلاب به ۵۰۳ هزار و ۹۳۸ نفر افزایش یافته است.

دبیر کمیته روستاها، عشایر وسازندگی درصد باسوادی روستاییان را قبل از انقلاب اینگونه بیان کرد که ۷۰ درصد جمعیت بالای ۶ سال روستاییان بی سواد بودند، اما امروزه بیش از ۸۰ درصد روستاییان بالای ۶ سال باسواد هستند.
 
در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمد علی مطلبی مدیر مدرسه حجت ابن الحسن تهران و استاد حوزه با بیان به اینکه قبل از انقلاب از همه جهات فرهنگی در روستا‌ها محرومیت وجود داشت گفت: روستا‌های کشور دانش آموز داشت، اما مدرسه نداشت یا اگر امام جماعت وجود داشت، مسجد نبود.

وی افزود:پس از انقلاب اسلامی، ۹۸ درصد افراد ۱۰ تا ۱۹ سال و ۹۷ درصد افراد ۱۴ تا ۲۹ سال با سواد شدند، این در حالی است که بی سوادی در رژیم پهلوی روز به روز در حال گسترش بود.

مدیر مدرسه حضرت حجت ابن الحسن (عج) خاطرنشان کرد: بی سوادی به خاطر وابستگی شدید رژیم پهلوی به غرب بود و حرکت‌هایی که در جهت گسترش بی سوادی انجام می‌شد حساب شده و راهبرد رژیم پهلوی برای بی‌سواد ماندن مردم بود.

مطلبی با اشاره به اینکه با سوادی، باعث از بین رفتن ناامنی در همه حوزه‌ها می‌شود، گفت: گسترش مدارس و رشد مساجد بعد از انقلاب موجب ایجاد امنیت علمی و فرهنگی درکشور شد و حضور پایگاه‌های بسیج در ۲۹ هزار روستا امنیت نظامی، فرهنگی و اجتماعی به وجود آورد.

وی افزود: قبل از انقلاب ۷۰ درصد جمعیت بالای ۶ سال کشور از داشتن سواد محروم بودند در حالی که پس از انقلاب اسلامی ۸۰ درصد افراد بالای ۶ سال باسواد شدند. 

این استاد حوزه گفت: در دوره رژیم پهلوی تنها ۳ هزار و ۷۲۴ نفر روستایی در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کردند، اما امروز و به برکت انقلاب اسلامی، بالغ بر ۵۳۹ هزار دانشجوی روستایی در کشور وجود دارد.

مطلبی در ادامه اظهار کرد: حدود ۴۶۵ روستا در زمینه جذب توریست و گردشگری پس از انقلاب اسلامی ثبت شدند و زمینه برای جذب گردشگر در این روستا‌ها فراهم شده است.
 
همچنین مجید خراسانی مسئول اسبق بسیج سازندگی گفت: قبل از انقلاب دو بلوک شرق تحت سلطه شوروی و بلوک غرب تحت سلطه آمریکا و اروپا در جهان وجود داشت که هدفگذاری آنان جلوگیری از رشد اسلام بود و در این راستا تلاش می‌کردند تا حکومتی با محوریت اسلام تشکیل نشود.
 
وی افزود: در زمان پهلوی کلان شهر‌هایی مانند اصفهان تنها میان فرودگاه و هتل‌ها آسفالت می‌شد و مابقی معابر تنگ و خاکی بود.
 
مسئول اسبق بسیج سازندگی با اشاره به اینکه در زمان پهلوی، ۹۰ درصد میوه‌ها و محصولات کشاورزی از لبنان و مصر وارد می‌شد، عنوان کرد: در آن زمان آناناس و توت فرنگی ندیده بودیم و ماهی تنها در برخی از مناطق کشور وجود داشت، اما شرایط در این زمینه امروز متحول شده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی (ره) با هدف الگوسازی برای جهان اسلام، جهاد سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن و دیگر ارکان انقلابی را تاسیس کردند افزود: دشمن از این برنامه‌ها و اهداف انقلاب باخبر شد به همین دلیل جنگ ۸ ساله را بر کشور تحمیل کرد تا انرژی کشور به جای سازندگی در عرصه دیگری متمرکز شود.
 
خراسانی اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته انقلاب تنها ۲۰ سال فرصت آبادانی داشت و دشمن فرصت سازندگی در ۲۰ ساله دیگر را با نقشه‌های مختلف از کشور گرفت.
 
مسئول اسبق بسیج سازندگی با بیا اینکه قبل از انقلاب اسلامی تنها ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور وجود داشت عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز ۱۰۰ هزار کیلومتر جاده آسفالت روستایی احداث شده است.
 

در ادامه جلیل بشارتی مسئول اسبق دفتر مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه انقلاب در اوایل خود همانند نوزاد یک انسان بود که با مراقبت و حفاظت اکنون به یک جایگاه عالی خود رسیده عنوان کرد: امروز انقلاب در چهل سالگی خود مانند یک انسان چهل ساله بالغ و عاقل شده که در جایگاه متعالی قرار گرفته است.

وی افزود: اکنون انقلاب اسلامی در چهل سالگی خود به یک پختگی کاملی رسیده است و در طول این چهل سال دشمنان از هرطریقی خواستند ضربه‌ای به انقلاب و نظام وارد کنند که هیچ گاه نتوانستند موفق باشند.

بشارتی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نیمی از سال، با لطف خداوند به خوبی گذشته است و دشمنان نتوانستند هیچ غلطی انجام بدهند و در نیمه‌ی دوم سال هم نمی‌توانند غلطی را انجام بدهند و ملت بزرگ ایران به لطف الهی جشن چهل سالگی خود را خواهند گرفت.

مسئول اسبق دفتر مناطق محروم کشور در ادامه تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی است که هدف آن برابر کردن سطح روستا‌ها با شهر‌ها است.

در بخش دیگری از نشست شنبه‌های انقلاب احمد زرگر پزشک و مدرس دانشگاه با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت روستا‌ها گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ درصد کشور تحت پوشش واکسیناسیون قرار دارند.

وی افزود: جراحی قلب و کلیه در ایران اسلامی در بین برترین کشور‌های جهان قرار دارد به طوریکه در حال حاضر پیوند‌های قلب و کلیه در ایران بین ۱۵ تا ۲۰ سال دوام می‌آورد در حالی که در کشور آمریکا این پیوند‌ها بین ۵ تا ۶ سال دوام می‌آورد. در ایران می‌توان پیوند قلب و کلیه را در همه گروه‌های خونی انجام داد، اما در آمریکا تنها باید پیوند بر روی هم گروه‌ها انجام شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه در دوران پهلوی با وجود صادرات میلیون‌ها بشکه نفت به روستا‌ها هیچ توجهی نمی‌شد، عنوان کرد: قبل از انقلاب تنها هزار و ۳۵۰ خانه بهداشت روستایی وجود داشت، اما در حال حاضر ۲۰ هزار خانه بهداشت روستایی در روستا‌ها وجود دارد.

زرگر با اشاره به خدمات گسترده نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت روستایی گفت: با خدمات جمهوری اسلامی ایران امید به زندگی پس از انقلاب اسلامی ۲۱ سال بالاتر رفته است.

وی افزود: در حال حاضر برای عشایر خانه بهداشت مخصوص وجود دارد و بهورز‌های ویژه برای این قشر قرار داده شده است.

این مدرس دانشگاه در پایان اظهارات خود گفت: کارنامه انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت بسیار موفق است و تعداد روستایی‌هایی که وارد عرصه بهداشت و پزشکی شده اند؛ کم نیست. موفقیت‌های گسترده‌ای در این حوزه کسب شده، اما هنوز هم جای خدمت و فعالیت زیاد است.

در انتهای این نشست خبری مهدی جمشیدی مسئول سابق سازمان بسیج عشایری به دستاورد‌های عشایر قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب رژیم پهلوی قصد حذف عشایر از صفحه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را داشت و همیشه با عشایر در ستیز بود.

وی افزود: امروزه به برکت انقلاب اسلامی ۷۲ درصد از عشایر از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار هستند و ۶۴ درصد آنان دارای برق، ۷۶ درصد دارای خدمات مخابرات، ۹۶ درصد دارای جاده‌های مواصلاتی و ۶۰ درصد دارای خانه بهداشت شده اند.

جمشیدی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب یک درصد از عشایر نیز باسواد نبودند گفت: در حال حاضر ۶۳ درصد از افراد بالای ۱۴ سال عشایر باسواد هستند که اگر این بازه را در حدود ۱۴ تا ۶۰ سال قرار دهیم، ۱۰۰ درصد افراد باسواد هستند.

مسئول سابق بسیج عشایر خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب تنها یک مرکز شبانه روزی آموزشی برای عشایر فعال بود، اما امروز ۱۳۸ مرکز شبانه روزی فعال است که با تمام امکانات به صورت یارانه‌ای به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازند.

انتهای پیام/

 

 

 

http://www.mizanonline.com/fa/news/457548/برق-رسانی-صددرصدی-به-روستا‌های-بالای-ده-خانوارخدمت-رسانی-۲۰۰-هزار-جهادگر-در-قالب-۱۰-هزار-گروه-جهادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سلام علیکم

 

 

جناب اقای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

 

 

با صلوات بر محمد وآل محمد (ص) و با احترام، نظر به شکل گیری جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب کبیر اسلامی در تقارن با سال 1397 و آغاز به کار کمیته «روستاها ، عشایر کشور»، و باتوجه به سوابق ارزنده تان

 

 

 جنابعالی بعنوان

 

 

" دبیر کمیته پاسداشت چهل سالگی انقلاب در حوزه های روستاها و عشایرکشور"

 

 

منصوب گردیده و انشاالله در جهت برگزاری بهتر و موثرتر این رویداد ملی موفق باشید.

 

 

 

 

 

رییس کمیته ستاد پاسداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی

 

 

مهدی چمران

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۶