***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

اصفهان به عنوان اولین شهر بدون قلیان جهان

جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۳۳ ق.ظ

مهندس جواد محمدی فشارکی گفت:


د خبر: 860720
 لینک کوتاه: http://www.Javann.ir/003bua
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان :
بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان،برای سلامتی مردم پایتخت فرهنگی کشور«جهان اسلام » عرضه قلیان وآلات آن رادر واحدهای صنفی اصفهان ممنوع اعلام کردند.

عرضه کنندگان آلات و ادوات مصرف قلیان را شناسایی و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل آورده و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با واحدهای صنفی که عرضه قلیان را در معرض فروش بگذارند و یا در ویترین‌شان نمایش دهند، برخورد قانونی می شود و با خاطیان برابر قانون برخورد لازم انجام خواهد شد، اظهارداشت : از اول تیرماه سال جاری طی بازرسی به عمل آمده از صنوفی که مبادرت به عرضه ادوات قلیان می کردند، به ۱۴ واحد صنفی متخلف اخطاریه داده شد و ۶واحد صنفی پلمب صادر و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل آمد.

جواد محمدی فشارکی گفت: این اقدام در قالب طرح مقابله با امراض وشیوع بیمارهای تنفسی است وعرضه وترویج قلیان و آلات آن در سطح استان اصفهان و اجرای قانون جامع مبارزه با دخانیات و حفظ سلامتی مردم صورت می گیرد چرا که عرضه آن در جامعه نقش مهمی در افزایش تقاضای جوانان ایفا می‌کند.

وی افزود :با توجه به تعطیلی واحد های صنفی چایخانه در اصفهان که در آن عرضه این نوع اجناس انجام و در اختیار شهروندان قرار می گرفت، از این پس فروش هر نوع ادوات و ابزارآلات قلیان توسط واحدهای صنفی مربوطه تخلف و عرضه ادوات قلیان ممنوع شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به شیوع انواع بیماریهای تنفسی ،قلبی وعروقی وهزینه های بالا ی آن بیان نمود : سلامتی یکی ازنعماتی است که تا انسان بیمار نشود قدر آن را متوجه نمی شود ومتاسفانه طبق اماربعد ازتصادف بیشترین فوت شدگان بیماری قلب و عروق است که یکی از عامل های رایج آن مصرف دخانیات بخصوص قلیان است و متاسفانه بسیاری از  مردم وجوانان ازاین موضوع مهم غافل شده اند .

 وی اعلام داشت: از فروشندگان ادوات قلیان درخواست می کنیم ،تا تغییر شغل داده و جواز کسب رسته های دیگر را انتخاب و به شغل دیگری مشغول شوند و یا ادوات قلیان را از واحدهای صنفی حذف کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تاکید کرد: بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان، عرضه کنندگان آلات و ادوات مصرف قلیان را شناسایی و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل  آورده و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

وی با اشاره به مشوق هایی که برای صنوف مرتبط با قلیان که تغییر شغل داده اند، اظهارداشت: کاهش روال اداری و تسهیل در صدور پروانه کسب جدید و ارائه تخفیفات مربوطه از مشوقها در این زمینه هستند.

محمدی فشارکی گفت: امیدواریم با اقدامات در حال انجام تا پایان تابستان امسال فعالیت تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده ادوات قلیان در اصفهان متوقف شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در پایان گفت : مردم فهیم وجوانان غیور وآگاه اصفهان در ادوار مختلف در هر امرخیری پیشگام بوده اند واین خصلت زبانزد مردم کشور است ودر این مسیرترویج سلامت وپایداری با دخانیات مبارزه  نمایند وقطعا کار پیشگالم خواهند شد وما نیزبرای سلامتی مردم پایتخت فرهنگ وتمدن کشور«جهان اسلام » عرضه قلیان وآلات آن رادر واحدهای صنفی  اصفهان ممنوع  اعلام کرده ایم ونمی گذاریم این فرهنگ وارداتی شیوع پیدا کند  وجوانان ما را به گام انحراف ونابودی بکشد.وبنا داریم  بااستمرار این رخ داداصفهان را به عنوان اولین شهر بدون دخانیات و قلیان  درجهان معرفی کنیم.

شایان ذکر است شهرداری اصفهان در یک اقدام بسیار زیبا روزهای سه شنبه را روز بدون خودرو اعلام نموده است که طبق آمار در این روز تردد خودرو در سطح شهر ومصرف بنزین گاهش داشته است و امید است با همکاری مردم مصرف دخانیات در این شهر کاهش پیداکند واصفهان به عنوان الگوی سلامت وعدم مصرف  دخانیات معرفی گردد.



http://www.javanonline.ir/fa/news/860720/اصفهان-به-عنوان-اولین-شهر-بدون-قلیان-جهان-معرفی-می-شود