***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب





در ابتدای این نشست که روز چهارشنبه ۱۴ شهریور97 در موزه دفاع مقدس برگزار شد، سیدجواد هاشمی فشارکی دبیر جلسه با بیان.....


پا


نقد و ارزیابی نظام آموزش معماری و شهرسازی کشور با رویکرد هویتی


معماری و شهرسازی
    -     کد خبر: 5219
    -     تاریخ انتشار : 1397/6/18|19:35
جلسه نقد و ارزیابی نظام آموزش معماری و شهرسازی کشور با رویکرد هویتی به همت مرکز معماری اسلامی در موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، در ابتدای این نشست که روز چهارشنبه ۱۴ شهریور در موزه دفاع مقدس برگزار شد، سیدجواد هاشمی فشارکی دبیر جلسه با بیان ضرورت تحول در نظام آموزش معماری و شهرسازی (با تاکید بر هویت اسلامی) به بیان شرح و نواقص ساختار نظام آموزشی و نبود سیاست‌های دانشگاهی هم‌راستا با این گفتمان و همچنین عدم‌ تغییر محتوا و مدیران دانشگاهی در حوزه‌ معماری پس از انقلاب اسلامی پرداخت و مشکلات امروز این رشته را به‌دلیل عدم تغییر ساختار نظام آموزشی دانست.

در ادامه مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با نامتناسب خواندن نظام آموزش معماری و شهرسازی کشور با حوزه‌ اجرایی به بیان نقد وضعیت هویتی معماری حاکم بر فضای شهری و عدم اجرای طرح‌های متناسب با هویت معماری ایرانی-اسلامی و عدم تعریف بازار هدف این گفتمان پرداخت.

پس‌ از آن عبدالحمید نقره‌کار عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان ارکان، منابع و مبانی تحقق معماری و شهرسازی با هویت اسلامی ایرانی با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری به اهمیت طرح این موضوع تاکید کرد و در ادامه بر چیستی ارکان ایجاد تمدن اسلامی و نقد گفتمان ایرانشهری در برابر گفتمان تمدن اسلامی و نیاز به سند جامعه و طرح بحث درخصوص اهداف بالادستی آمایش سرزمین اشاره داشت.

مهدی زندیه عضو هیئت‌ علمی دانشگاه، جایگاه سیما و منظر شهری در نظام آموزشی معماری و شهرسازی کشور را مورد بررسی قرار داد و در ادامه به‌ نقد و سردرگمی هویتی شهر تهران و نبود بسترهای مناسب در فضای شهری برای تمام افراد شهر پرداخت.

در ادامه‌ این نشست مهدی حمزه‌نژاد شرحی از تاریخچه‌ شکل‌گیری رشته‌ مطالعات معماری ایران و رشته‌ معماری اسلامی و بررسی وضعیت کنونی رشته‌ معماری اسلامی به‌ نقد و ارزیابی منابع دروس و آسیب‌شناسی این رشته پرداخت.

پس از آن نادی قمی، وضعیت کنونی دانشگاه‌ها را متناقض با ساختار جامعه‌ اسلامی دانست و در نقد روش تحقیق در معماری و شهرسازی اسلامی و پارادایم‌های نظام آموزش سخن گفت.

در ادامه علی‌ فروزانفر مدیر مرکز معماری اسلامی به شرح فعالیت‌های این مرکز و چشم‌‌انداز و مسیری که برای رسیدن به اهداف و اهمیت نظام آموزشی معماری ایرانی اسلامی با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ و دیگر فعالیت‌هایی که این مرکز دارد پرداخت.

پس از سخنان فروزانفر، افراد حاضر در جلسه به طرح سوال و ابهامات وضعیت موجود این رشته و بیانات سخنرانان پرداختند و در ادامه شهریار زرشناس استاد جامعه‌شناسی با بیان نقد گفتمان و ساختار حاکم بر مصوبات برای بهبود شرایط کنونی راه برون‌رفت از این شرایط و مشکلات را طرح مسئله‌ جامعه‌شناختی موضوع دانست.

انتهای پیام/

 


http://sourehonar.ir/content/news/5219/-نقد-و-ارزیابی-نظام-آموزش-معماری-و-شهرسازی-کشور-با-رویکرد-هویتی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۰