***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

کارگاه آشنایی و آموزش پدافند غیرعامل

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳ ب.ظ

 دکتر سید جواد هاشمی فشارکی مشاور فنی سازمان پدافند غیر عامل 

کارگاه آشنایی و آموزش پدافند غیرعامل

 

۱۵ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۳

 

http://www.imna.ir/vdcee78p.jh8fvi9bbj.txt

 

خبرگزاری ایمنا: کارگاه آشنایی و آموزش پدافند غیرعامل ویژه مدیران دانشگاه روز گذشته در سالن اجتماعات دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان برگزارشد.

 

به گزارش ایمنا، کارگاه آشنایی و آموزش پدافند غیرعامل ویژه مدیران دانشگاه با حضور هیئت رئیسه و معاونین و مدیران دانشگاه اصفهان و سخنرانی سردار دکتر جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در محل سالن اجتماعات دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان برگزار شد.
در این کارگاه دکتر محمد حسین رامشت رئیس دانشگاه اصفهان هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آماده سازی فضای فکری مدیران دانشگاه برای درک مفهوم پدافند غیرعامل و تولید دانش در این خصوص دانست .
وی در ادامه نشان علمی دانشگاه اصفهان را به دکتر جلالی تقدیم و از خدمات وی تشکر و قدردانی نمود.

 

در ادامه مراسم دکتر جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز سیر تحول فکری پدافند غیر عامل را مورد بررسی قرار داد و گفت: رویکرد تاثیر محور به عنوان یک اندیشه و تفکر نظامی،موضوع جدیدی نیست و می توان نمونه های بسیاری از این نوع عملیات را در تاریخ جنگ تمدن های بشری سراغ گرفت اما به عنوان یک رویکرد و روش نظام مند سابقه چندانی ندارد.
اندیشه ی تاثیر محور به طور رسمی برای اولین بار در جنگ ۱۹۹۱ خلیج فارس به منصه ی ظهور رسید،این اندیشه به تدریج در حال تبدیل شدن به یک دکترین در ارتش آمریکا و کشور های ائتلاف است .
وی در ادامه تغییرات احتمالی رویکرد تاثیر محور را از سال ۱۹۹۱ تا کنون مورد بررسی قرار داد و سپس به بررسی انواع جنگ ها پرداخت و پدافند غیر عامل در خصوص این جنگ ها را مورد توجه قرار داد و گفت : ویژگی های کلی دفاع غیرعامل شامل موارد زیر است: دفاع هوشمندانه،مهندسی شده،علمی و دانشی،فناورانه،چند لایه،پیوسته با مردم ،مکمل دفاع عامل،برقرار کننده تعادل ملی،دارای سامانه فضای امن،تاکید بر اداره غیر تمرکزی،تاکید بر حفظ سیستم فرماندهی و تاکید بر حفظ ایران و اداره مردم است.

 

گفتنی است کارگاه یک روزه آموزش پدافند غیر عامل ویژه مدیران دانشگاه اصفهان موضوعات پدافند غیر عامل در حوزه فضای سایبر ، حوزه اجتماعی و فرهنگی و حوزه زیر ساخت ها و شریان های اصلی را مورد بررسی قرار داد و به ترتیب با سخنرانی مهندس فرج پور معاون فاواسازمان پدافند غیر عامل کشور ،حجت الاسلام مصطفوی معاون فرهنگی سازمان پدافند غیر عامل و دکتر هاشمی فشارکی مشاور فنی سازمان پدافند غیر عامل در خصوص این موضوعات به کار خود خاتمه داد.

https://www.imna.ir/news/67084/%D9%83%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D9%88-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%81%D9%86%D8%AF-%D8%BA%D9%8A%D8%B1%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84