***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

دبیر علمی

دکتر سید جوادهاشمی فشارکی



برگزاری نخستین  همایش ملی شهرسازی ، معماری و مدیریت شهری اسلامی ایرانی
(آموزش و نظام آموزش شهرسازی و معماری در ایران)
 

 
 نخستین  همایش ملی شهرسازی ، معماری و مدیریت شهری اسلامی ایرانی

 
معماری در جهان اسلام یکی از بزرگترین جلوه‌های ظهور یک حقیقت هنری در کالبد مادی بشمار می‌رود. از لحاظ تاریخی معماری اولین هنری بشمار می‌آید که توانست خود را با مفاهیم اسلامی سازگار نموده، از طرف مسلمانان مورد استقبال قرار گیرد. معماری اسلامی بعنوان یکی از موفق‌ترین شیوه‌های معماری در تاریخ معماری جهان قابل بازشناسی است. در یک نگاه جامع­ نگر می‌توان پیوستاری ارزشمند و پویا را در بناهای اسلامی باز شناسی کرد که موجب شده تمامی آنها در قالبی واحد با عنوان معماری اسلامی در کنار یکدیگر قرار گیرند.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی ویژگی­های اساسی شهر اسلامی را در دو حوزه؛ نمادهای بصری و جلوه ­های ظاهری در شهر و دیگری محتوای شهر و برنامه­ های شهری مورد توجه قرار داده ­اند؛ تأکیدات مقام معظم رهبری بر نمادهای بصری و جلوه­ های ظاهری در شهر در بر دارنده این مسئله است که شهر به عنوان لباس تمدن باید مملو از ظواهر و ارزش های تاریخی تمدن خود باشد. شهر باید نمونه اعلای هنر و فرهنگ اسلامی ایرانی و سرشار از معنویت مؤمنانه نهفته در ارزش های دینی ایرانیان باشد به طوری که آرامش روحی و سهولت زندگی متناسب با معیارهای دینی و معنوی برای ساکنان آن فراهم گردد. شهر ایرانی باید نشان هویت و اصالت شهروندان خود باشد؛ هویتی که از برقراری نسبت مناسب میان هنر ایرانی و معنویت اسلامی بدست می ­آید. این شهر همچنین باید به لحاظ شکل ظاهری آرامش و صلابت روانی را برای ساکنین خود فراهم آورد.[1]
 
بنای شهر آرمانی اسلامی بعنوان مقدمه ­ای برای ایجاد جامعه آرمانی و مدینه فاضله اسلامی ضرورتی انکار ناپذیر است. جمهوری اسلامی ایران بعنوان ام القرای جهان اسلام و نمونه کامل و آرمانی مردم­سالاری دینی در جهان، بهترین جایگاه را برای ارائه و تأسیس شهر آرمانی اسلامی دارا می­ باشد. شهری که می تواند الگویی برای سایر شهرهای جهان اسلام و حتی تمامی شهرهای جهان باشد. تحقق ایده انسان کامل و رسیدن به اوج قله ­های ایمان و معنویت تنها با زیستن در چنین شهری امکان­پذیر خواهد بود. بنابراین ضرورت ایجاد شهر آرمانی اسلامی رابطه مستقیم با اهداف عالیه اسلام در راستای تربیت و پرورش انسان کامل الهی دارد.
 
در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مبنی بر توجه به سیمای شهر اسلامی و پایبندی به معماری اسلامی و ایرانی، حفظ هویت و اصالت شهرها و روستاها و رعایت زیبایی و استحکام بناها) همچنین ماده 2 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری و مدیریت مرکز معماری و شهرسازی اسلامی ژرفا با همکاریموسسه آرمان پژوهش کمال دانش تصمیم به برگزاری نخستین همایش ملی پیرامون معماری، شهرسازی و مدیریت شهری اسلامی ایرانی (آموزش و نظام آموزش شهرسازی و معماری در ایران)؛ در روز های 3 و 4 اردیبهشت ماه سال 1397 با همکاری و حمایت علمی و معنوی دانشگاه ها و سایر نهادهای مرتبط دارد.
 
 [1] http://www.leader.ir



http://aumiconf.ir/fa/news.php?id=4


Image result for ‫سید جواد هاشمی فشارکی‬‎

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۳