***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

در سن 19سالگی به کسب اجازه نماز جماعت از سوی مرحوم آیت الله فشارکی نایل شد... 


کد خبر 9506
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۳

آیت الله حاج عطاءالله اشرفی اصفهانی، یکی از مجتهدان و علمای به نام روزگاری نه چندان دور است.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، سیره اخلاقی و عملی وی آنچنان جذاب و گیراست که هر کس در آن روزگار با ایشان برخوردی داشت جذب وی می شد. وی جزو علمای وارسته‌ای است که نه تنها به بالاترین درجات علمی دست یافت بلکه با مجاهدت نفس و آراستگی به اخلاق انسانی به کسب عالی ترین کرامات انسانی، نائل آمد و اسوه‌ای شد در نقش روزگار برای اهل دیانت، سیاست و عمل. 


امام(ره) در خصوص ایشان به راستی تعبیری خوش بیان کردند: چه سعادت مندند آنان که عمری را در خدمت به اسلام و مسلمین بگذرانند و در آخر عمر فانی به فیض عظیمی که دل باختگان به لقاءاللّه آرزو می‌کنند، نایل آیند. چه سعادت مند و پیروزند آنان که در نشیب و فرازها و پست و بلندی‌های حیات خویش به دام‌های شیطانی و وسوسه‌های نفسانی نیافتادند، آخرین حجاب بین محبوب و خود را با محاسن غرقه به خون، خرق نموده، به قرارگاه مجاهدین فی سبیل اللّه راه یافتند. چه سعادت مند و خوش بخت اند آنان که به دنیا و زخارف آن، پشت پا زدند و عمری را به زهد و تقوا گذراندند و آخرین درجات سعادت را در محراب عبادت و در اقامه ی جمعه با دست یکی از منافقین و منحرفین شقی فائض و به والاترین شهید محراب که به دست جنایت کاران اشقی الاشقیاء به ملاء اعلا شتافت، محلق شدند.
شهید آیت الله اشرفی اصفهانی در سال 1281 هجری شمسی در «خمینی شهر» اصفهان و در خانواده‌ای روحانی و مذهبی، دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خود به پایان رساند. هوش سرشار وی از ابتدا بر همگان اشکار شد حفظ کامل کتاب نصاب الصبیان در 9 سالگی، نشان این امر بود. وی سپس در نوجوانی، برای ادامه ی تحصیل، راهی اصفهان شد و نزدیک به ده سال از محضر استادان بنام حوزه ی علمیه ی اصفهان بهره جست. در سن 19سالگی به کسب اجازه نماز جماعت از سوی مرحوم آیت الله فشارکی نایل شد و در بیست سالگی برای ادامه ی تحصیل و رسیدن به مقام‌های عالی علمی و معنوی، ره سپار شهر مقدس قم شد.
پس از سالها ممارست در سن 40 سالگی به درجه اجتهاد رسید و اولین اجازه ی اجتهاد ایشان توسط عالم مجاهد و مجتهد متقی حضرت آیت الله خوانساری صادر گردید و پس از چندی بعنوان ممتحن از طرف آیت الله بروجردی برای برگزاری امتحانات دروس سطح و خارج فقه و اصول انتخاب گردید. در سال 1335- بدستور و توصیه آیت الله بروجردی و برای نشر معارف و احکام دین عازم کرمانشاه شد. 
ورود ایشان به کرمانشاه آغازی بود بر فعالیت گسترده ایشان در غرب کشور برای وحدت بین برادران شیعه و سنی. در سال 57 در پی مبارزات علیه رژیم طاغوت بارها از طرف ساواک تحت فشار قرار گرفت و تهدید به قتل شد. پس از پیروزی انقلاب با حکم اما م(ره) به امامت جمعه کرمانشاه منصوب گردید و در میان ابراز احساسات مردم این شهر اولین نماز جمعه را برگزار نمود. 
ایجاد همدلی میان شیعه و سنی و سیره اخلاقی وی باعث جذب مردم خطه کرمانشاه به وی بود. درباره ی وحدت بین شیعه و سنی، رنج‌های فراوانی را متحمل شد. او با انجام مسافرت‌های متعدد به شهرهای پاوه، جوانرود و روانسر و تشکیل سمینارهای بی شمار مرکب از ائمه ی جمعه سنی و شیعه، در خنثی کردن توطئه‌های تفرقه افکنان داخلی و خارجی، سهم بسزایی داشت و این امر باعث شد تا ایشان در صدر فهرست ترور منافقین و دشمنان اسلام قرار گیرد. در سال‌های 59 و 60، 2 بار اقدام به ترور وی ناکام ماند و خداوند ایشان را از شر دشمنان حفظ نمود تا برگی دیگر از شخصیت این مرد والامقام، رو شود. 

با آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، در آستانه هشتمین دهه زندگی همچون شیری خروشان، نمونه‌ای از حبیب عاشورا را به رخ این زمانیان کشید و نعلین بر پا و عصا بدست به جبهه‌ها شتافت تا نشان دهد عالم دین محمد سیره اش، در جنگ با طاغوت‌ها زمان و مکان و سن نمیشناسد. 

ایشان برای روحیه دادن به سربازان، در هشتم مهرماه در ستاد عملیاتی منطقه غرب بهمراه تنی چند از مقامات کشوری و لشکری حضور یافت تا عملیات مسلم بن عقیل به یمن حضور مبارکش شروع گردد.
سپس به عنوان یک بسیجی در تیپ المهدی و حمزه سیدالشهداء ثبت نام نمود و لباس پاسداری بر تن به برپای نماز برخاست. 
هنگام آغاز عملیات فتح المبین در دوم فروردین 1361، حضور وی در قرارگاه آرام بخش روحیه فرماندهان بود و بیمن پیشنهاد ایشان، عملیات به نام حضرت زهرا (س) نامگذاری شد. 

زندگی نامه آیت الله اشرفی اصفهانی
دمیدن روح شهادت طلبی در میان رزمندگان و دل گرم کردن آنان برای مقابله با دشمن بعثی، بسیار با اهمیت بود آیت اللّه اشرفی اصفهانی، با حضور خود در میدان‌های نبرد و ایراد سخنرانی‌های شورانگیز، روح مقاومت و شهادت را در کالبد جوانان غیور میهن اسلامی می‌دمید و با این اعمال معنوی به آن عزیزان، دل گرمی خاصی می‌داد. 
وسرانجام پس از 8 دهه مجاهدت در راه خدا، تاج زرین شهادت در محراب شهادت نصیب وی شدو در 23 مهرماه سال 61 و در روز جمعه بهنگام شروع خطبه اول نماز جمعه یکنفر از منافقین بطرف ایشان حمله ور شد و با انفجار نارنجک محراب نماز جمعه کرمانشاه با خون آیت الله رنگین شد. 
و این گونه بود که، مصداق علی وار زندگی کردن و علی وار شهید شدن را به رخ این زمانیان کشید. 
خدایش بیامرزاد



https://www.mashreghnews.ir/news/9506/یک-مجتهد-در-لباس-جنگ-عکس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۶