***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

استاد راهنما: حمیدرضا طبایی زاده فشارکی


در دنیای دائماً در حال تغییر و رقابتی امروز، بیشتر شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای افزایش مزیت رقابتی خود هستند که یکی از این راه‌ها حرکت به سمت بهبود در ارائ? خدمات به مشتریان است. عوامل گوناگونی قادر به اثرگذاری بر این استراتژی سازمانی می‌باشد که یکی از مهمترین این عوامل تلاش سازمان در جهت اثرگذاری بر نگرش‌ها و رفتارهای سازمانی کارکنان است. در مطالعه حاضر تأثیر مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان و ابعاد مختلف آن در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است. به واقع، در این پژوهش تلاش شده است تا تأثیر ابعاد مسئولیت‌های اجتماعی معرفی‌شده توسط لی و همکاران بر اعتماد، تعهد و رضایت کارکنان و تأثیر این نگرش‌ها بر رفتارهای مشتری مدارانه کارکنان سنجیده شود. این تحقیق بر اساس هدف کاربردی و بر اساس ماهیت گردآوری داده‌ها توصیفی-پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش متشکل از کارکنان شرکت بیمه ایران بوده و نمونه آماری مورداستفاده متشکل از 285 تن می‌باشد. داده‌های موردنیاز پژوهش از طریق پرسشنامه توزیع‌شده در میان این افراد جمع‌آوری گردیده و با استفاده از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری و نرم‌افزار ایموس مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. بر مبنای اهداف پژوهشی، مطالعه حاضر شامل هفت فرضیه می‌باشد؛ نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که از میان این فرضیات، شش فرضیه‌ مورد تأیید قرار گرفتند. به ‌بیان ‌دیگر و در جامعه مورد مطالعه، مسئولیت‌های اجتماعی-اقتصادی و اجتماعی- قانونی شرکت بر اعتماد سازمانی کارکنان شرکت بیمه ایران تأثیر مثبت و معناداری دارد ولی مسئولیت‌های اجتماعی بشردوستانه شرکت تأثیر معناداری بر اعتماد سازمانی کارکنان شرکت بیمه ایران ندارد. همچنین با توجه به نتایج مشخص شد که اعتماد سازمانی بر رضایت شغلی و رضایت شغلی بر مشتری مداری کارکنان شرکت بیمه ایران تأثیر مثبت و معناداری دارد. نهایتاً اینکه در پژوهش حاضر نقش میانجی تعهد سازمانی نیز مورد تأیید قرار گرفت. به‌طوری‌که، اعتماد سازمانی و رضایت شغلی از طریق میانجیگری تعهد سازمانی، بر مشتری مداری کارکنان شرکت بیمه ایران تأثیر مثبت و معناداری دارند. مبتنی بر نتایج حاصل‌شده می‌توان این‌گونه برداشت نمود که در حیطه مورد بررسی، ابعاد مسئولیت‌های اجتماعی به ‌طور کلی تأثیرات مطلوبی بر اعتماد سازمانی در صنعت بیمه داشته و همچنین تعهد سازمانی نیز به‌عنوان یک متغیر میانجی می‌تواند بر رویه‌های مشتری‌مدارانه تأثیرگذار باشد. کلمات کلیدی: مسئولیت‌های اجتماعی سازمان، تعهد سازمانی، اعتماد سازمانی، رضایت شغلی، مشتری مداری کارکنان. 







































https://ganj-old.irandoc.ac.ir/articles/915891