***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر



مشخصات پژوهش


/ژئوشیمی و پتروژنز توده نفوذی ...
عنوان ژئوشیمی و پتروژنز توده نفوذی فشارک (شمال خاور شهر اصفهان)
نوع پژوهش مقاله چاپ‌شده
کلیدواژه‌ها توده نفوذی، پتروژنز، محیط تکتونیکی، فشارک، اصفهان، ارومیه- دختر.
چکیده توده نفوذی فشارک با سن احتمالی الیگومیوسن، بخش کوچکی از نوار ماگمایی ارومیه- دختر شمرده می شود و شامل دو فاز تزریق گرانودیوریتی و کوارتز دیوریتی است که ترکیب گرانودیوریتی در برخی نواحی به ترکیب گرانیت و تونالیت متمایل شده است. این سنگ ها حاوی برونبوم های نسبتاً فراوان کوارتز دیوریتی و کوارتز مونزودیوریتی است. این توده نفوذی دارای کانی های اصلی کوارتز، فلدسپار، بیوتیت، آمفیبول و پیروکسن با بافت گرانولار است، در صورتی که در برونبوم ها دارای ترکیب کانی شناسی مشابه با توده نفوذی است منتها، بافت میکروگرانولار نشان می دهد. نمودار عناصر کمیاب خاکی عادی سازی شده به کندریت همراه با افزایش میزان Ba و کاهش جزئی Sr با افزایش Rb، بیانگر نقش تفریق فلدسپار در تحولات ماگمایی است. نمودارهای تمایز کننده محیط تکتونیکی همراه با غنی شدگی از عناصر ناسازگار LILE و LREE نسبت به عناصر HFSE و HREE و آنومالی منفی عناصر Nb، Ti و Eu نمایانگر شکل گیری این سنگ ها در مناطق مرتبط با فرورانش در حاشیه فعال قاره ای است. نمودارهای تعیین کننده منشأ سنگ ها بیانگر نقش گسترده پوسته قاره ای آمفیبولیتی در شکل گیری توده نفوذی فشارک است.
پژوهشگران علی کنعانیان (نفر اول)، فاطمه قهرمانی (نفر دوم)، جمشید احمدیان (نفر چهارم)، کاظم کاظمی (نفر پنجم)، فاطمه سرجوقیان (نفر سوم)



https://research.uok.ac.ir/_Pages/Research.aspx?ID=40228

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۳۰