***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

رئیس مرکز معماری حوزه هنری


هفته هنر انقلاب/ ۵۰

فروزانفر: احیای معماری اصیل ایرانی – اسلامی دستاورد بزرگی برای انقلاب است

فروزان فر
    -     کد خبر: 4026
    -     تاریخ انتشار : 1397/1/26|12:44
رئیس مرکز معماری حوزه هنری درباره دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه معماری گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و تمام‌عیار در تمامی رشته‌ها بود و معماری نیز از این مسئله مستثنا نیست. از همین رو باید احیای بسیاری از اصول فراموش شده معماری را دستاورد انقلاب دانست.

علی فروزانفر، رئیس مرکز معماری حوزه هنری، در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری، درباره دستاورد 40 ساله انقلاب در حوزه معماری، گفت: انقلاب اسلامی با زنده کردن و احیای بسیاری از اصول فراموش شده گام بلندی در عرصه معماری برداشته است. تربیت جوانان دغدغه‌مند، مبتکر و خلاق در حوزه معماری یکی از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم شهید مرتضی آوینی به عنوان یکی از پرچمداران عرصه فرهنگ انقلاب در کنار تخصص‌هایی همچون ادبیات و سینما، یک معمار هم بوده است. هرچند به دلیل وقوع اتفاقاتی همچون هشت سال دفاع مقدس آوینی را بیشتر به عنوان یک فیلم‌ساز و یا تئوریسین حوزه فرهنگ انقلاب می‌شناسیم اما او از معماری هم سررشته داشته و این یک افتخار برای معماری پس از انقلاب است.

رئیس مرکز معماری حوزه هنری با تشریح برنامه‌های این مرکز در سال 97، گفت: هفته هنر انقلاب یک سرآغاز برای برنامه‌های مفصل این مرکز در سال 97 است. ما تصمیم گرفته‌ایم تا با برگزاری کارگاه‌های تخصصی در دو حوزه عملی و نظری، دانشجویان و علاقه‌مندان به معماری را با عرصه معماری ایرانی اسلامی آشنا کرده و فرصتی برای کسب تجربه برای آن‌ها فراهم سازیم.

فروزانفر با تاکید بر اینکه کیفیت این کارگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های عملی با دعوت از اساتید تراز اول، گزینش از میان داوطلبان و ایجاد امکانات لازم و تجیهزات کامل برای برگزاری دوره‌ها از مزیت‌های این دوره‌ها خواهد بود که رفته رفته به کیفیت آن‌ها اضافه شده و قطعا در حوزه معماری یکی از باکیفیت‌ترین کارگاه‌ها را ارائه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نخستین کارگاه با موضوع قطاربندی و گچ‌بری، برگزار شده است، تصریح کرد: ما یک دوره از این کارگاه‌ها را با موضوع قطاربندی و گچ‌بری با حضور استاد مجربی که در این حوزه تخصص دارد و با حضور پرشور علاقه‌مندان برگزار کردیم. این کارگاه سرآغاز یک تحول بزرگ در شناخت و احیای بیش از پیش معماری اسلامی خواهد بود. معماری ایرانی دارای ظرایف و فرعیات بسیار است که باید این فنون و جزئیات با دقت آموزش داده شود. متاسفانه بسیاری از استاتید از دنیا رفته‌اند و این مسئله خطر فراموش شدن بسیاری از این فنون را گوشزد می‌کند. از همین رو تصمیم گرفته‌ایم تا اولویت کار را بر روی آموزش چنین موضوعاتی قرار دهیم.

رئیس مرکز معماری حوزه هنری در ادامه گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این مرکز در سال 97 برگزاری جشنواره معماری ایران است، که در آن نشست‌های ترویجی و انتقادی با حضور کارشناسان خبره برگزار می‌شود. این نشست‌ها در سطوح بسیار جامع به بررسی وضعیت معماری ایران و نحوه تغییر پذیری و به‌روزرسانی در عین حفظ اصول معماری ناب ایرانی برگزار می‌شود. ما برنامه‌ریزی کردیم با مصاحبه از خبرگان عرصه معماری مجموعه‌ای مفصل را تهیه کنیم که در آن بسیاری از موضوعات فراموش شده از نو بازخوانی شود تا به عنوان یک گنجینه ماندگار معماری باقی بماند.

 




http://sourehonar.ir/content/news/4026/-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%B1-%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%E2%80%93-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۱