***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب



متن نامه پادشاه وقت عربستان به آقای شیخ عبدالرحیم صاحب الفصول 👇


️ زیرکی علامه صاحب ‌الفصول در گرفتن اجازه ‌نامه شاه سعودی برای ترمیم و زیارت قبور ائمه بقیع (علیهم السلام)؛


فرزند عبدالرحیم حائری:

🔹پدرم هدف والایی بر سر داشت که حاضر به پذیرش درخواست‌های پادشاه عربستان می‌شد. فردا که نزد پادشاه می‌رود، می‌فرماید پادشاهان همیشه تمایل دارند یک چیزی را از خودشان باقی گذارند تا سال‌ها مردم نسبت به آن یادگار، یادی از آن پادشاه کنند. پادشاه مجدد به پدرم می‌گوید باز من میل دارم شما از من چیزی بخواهید. پدرم مجدد می‌گوید آیا من چیزی را بخواهم، یقین دارم شما به آن حرف خودتان پایبند هستید و حالتی دارید که آن را وفادار هستید؟ آقا این صحبت را مدام تکرار می‌کند. 

🔹مجدد از پادشاه سؤال می‌کند آیا تقاضای خود را مطرح کنم؟ پادشاه سعودی می‌گوید من که عرض کردم تقاضا کنید تا برآورده کنم. سپس فرمودند پس درخواست دارم اجازه دهید من حدود قبور ائمه بقیع را مشخص کنم. همچنین منع زیارت را بردارید. 

🔹پدرم که این ماجرا را برای مادرم تعریف می‌کرد، فرمود: وقتی این درخواست را به پادشاه سعودی مطرح کردم، دیدم رگ‌های پیشانی‌اش ورم کرد طوری که تمام سیستم اعصابش به کلی به هم ریخت. حتی اطرافیان و محافظان او یک حالت جدی‌تری به خود گرفتند، ولی در نهایت به آقا نگاهی انداخت و به تبسم آمد و گفت آن چیزی که به شما وعده دادم، وفادار خواهم بود. آقا نیز خیلی خوشحال شد و گفت احسنت، من هم این کار را انجام می‌دهم. عبدالعزیز بعد از آنکه دست پدرم را بوسه زد، دستور داد تا متن آنچه بر آن توافق شده است روی کاغذی بنویسند تا ثبت شود.



علامه صاحب الفصول حائری اولین مدافع قبور ائمه بقیع را بیشتر بشناسید

دریافت خبر : سه‌شنبه 19 تیر 1397 ساعت 13:38
علامه صاحب الفصول حائری اولین مدافع قبور ائمه بقیع را بیشتر بشناسید
خبرگزاری شبستان: علامه صاحب الفصول حائریاولین مدافع قبور ائمهبقیع است که پس ا دومین بار پیاپی تخریب این مکان وارد عرصه شد و توانست حقوق شیعیان را زنده کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ، بقیع مهم ترین مدفن مسلمانان است که هزاران نفر از مسلمانان از سال های نخست اسلام تاکنون در آن دفن شده اند، از جمله شخصیت های مدفون در بقیع چهار امام معصوم(ع) یعنی امام حسن، امام سجاد، امام باقر و امام صادق(ع) هستند، گزارش های بسیاری از توجه پیامبر(ص) و ائمه(ع) درباره این مکان مقدس وجود دارد و خود نیز مقید به زیارت بقیع بودند، همچنین علمای بسیاری از شیعه و سنی به استحباب زیارت بقیع فتوا داده اند . 
تاریخچه تخریب قبور ائمه بقیع 
متأسفانه در سده های اخیر اندیشه های وهابیت مبنی بر شرک دانستن زیارت قبور و توسل به ائمه و اولیا به تبع نظرات ابن تیمیه و عبدالوهاب باعث شد یکی از بدترین فجایع در تاریخ اسلام رخ دهند که همان تخریب قبور ائمه بقیع(ع) است. وهابیان حجاز، یک بار در 1220 به مدینه یورش بردند که دولت وقت عثمانی توسط والی مصر، آنان را در چهارشنبه 8 ذی القعده 1233 سرکوب ساخته و آثار تخریبی را بازسازی کردند.
وهابیان بار دیگر در ماه صفر 1344 قمری به مدینه حمله کردند و با بدعت شمردن بنای بر قبور و زیارت، به تخریب اماکن مذهبی پرداختند، این تخریب ها اعتراضات شدیدی را در کشورهای مسلمان از جمله ایران برانگیخت. عدم بازسازی اماکن تخریب شده بقیع، تا سال ها مانع از آن شد که حکومت ایران، دولت سعودی را به رسمیت بشناسد و پس از آن نیز این مسئله، تا مدت ها موجب تیرگی روابط طرفین بود . 
اما در جریان تخریب دوم که در هشتم شوال 1344 که به یوم الهدم مشهور است، مسلمانان از سفر حج، امتناع کردند، اما « علامه شیخ عبدالرحیم فصولی حائری » نوه (صاحب فصول) در همان سال یا سال بعد همراه با تعداد زیادی از ... 




https://tnews.ir/news/5708114735616.html

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۱