***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

«سیدجواد هاشمی فشارکی»، دبیر این نشست با بیان ضرورت تحول در نظام آموزش معماری و شهرسازی (با تأکید بر هویت اسلامی) به بیان شرح و نواقص ساختار نظام آموزشی و نبود سیاست‌های دانشگاهی هم‌راستا با این گفتمان پرداخت.

https://www.mehrnews.com/news/4398290/%D9%86%D9%82%D8%AF-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%85%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

 

۱۸ شهریور ۱۳۹۷،‏ ۱۳:۲۳

در نشست نقد نظام آموزش معماری و شهرسازی تاکید شد

نقد گفتمان ایرانشهری در برابر گفتمان تمدن اسلامی

نقد گفتمان ایرانشهری در برابر گفتمان تمدن اسلامی

جلسه نقد و ارزیابی نظام آموزش معماری و شهرسازی کشور با رویکرد هویتی به همت مرکز معماری اسلامی در موزه دفاع مقدس برگزار شد؛ در این نشست بحران وضعیت آکادمیک معماری مورد تاکید سخنرانان بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست نقد و ارزیابی نظام آموزش معماری و شهرسازی کشور با رویکرد هویتی «سیدجواد هاشمی فشارکی»، دبیر این نشست با بیان ضرورت تحول در نظام آموزش معماری و شهرسازی (با تأکید بر هویت اسلامی) به بیان شرح و نواقص ساختار نظام آموزشی و نبود سیاست‌های دانشگاهی هم‌راستا با این گفتمان پرداخت.

هاشمی فشارکی با تاکید بر عدم‌تغییر محتوا و مدیران دانشگاهی در حوزه‌ معماری پس از انقلاب اسلامی بر مشکلات امروز این رشته دست گذاشت و آن را ناشی از عدم تغییر ساختار  نظام آموزشی دانست.

در ادامه این نشست «مهدی چمران»، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با نامتناسب خواندن نظام آموزش معماری و شهرسازی کشور با حوزه‌ی اجرایی، به بیان نقد وضعیت هویتی معماری حاکم بر فضای شهری و عدم اجرای طرح‌های متناسب با هویت معماری ایرانی-اسلامی پرداخت.

سپس «عبدالحمید نقره‌کار»، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان ارکان، منابع و مبانی تحقق معماری و شهرسازی با هویت اسلامی ایرانی با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری بر اهمیت طرح این موضوع تاکید کرد.

وی در ادامه بر چیستی ارکان ایجاد تمدن اسلامی و نقد گفتمان ایرانشهری در برابر گفتمان تمدن اسلامی تاکید کرده و ضرورت وجود سند جامع و طرح آمایش سرزمین را مورد اشاره قرار داد.

«مهدی زندیه»، استاد دانشگاه هم در سخنرانی خود جایگاه سیما و منظر شهری در نظام آموزشی معماری و شهرسازی کشور را مورد بررسی قرارداد.

او در ادامه با اشاره به سردرگمی هویتی شهر تهران، نبود بسترهای مناسب در فضای شهری برای شهروندان را تحلیل و نقد کرد.

در ادامه‌ این نشست، مهدی حمزه‌نژاد شرحی از تاریخچه‌ شکل‌گیری رشته‌ی مطالعات معماری ایران و رشته‌ معماری اسلامی و بررسی وضعیت کنونی آنها ارائه کرد و به نقد و ارزیابی منابع دروس و آسیب‌شناسی این رشته پرداخت.

سپس «نادی قمی» پژوهشگر معماری وضعیت کنونی دانشگاه‌های فعال در حوزه معماری را متناقض با ساختار جامعه‌ی اسلامی دانست و به نقد روش تحقیق در معماری و شهرسازی اسلامی و پارادایم‌های نظام آموزش پرداخت.

در ادامه علی‌ فروزانفر مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری به شرح فعالیت‌های این مرکز و چشم‌انداز و مسیری که برای رسیدن به اهداف و اهمیت نظام آموزشی معماری ایرانی اسلامی با برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها و دیگر فعالیت‌های این مرکز پرداخت.

در پایان این نشست هم حاضران جلسه به طرح سؤال و ابهامات در خصوص وضعیت موجود این رشته پرداختند و پس آن «شهریار زرشناس» جامعه‌شناس، با بیان نقد گفتمان و ساختار حاکم بر مصوبات برای بهبود شرایط کنونی راه برون‌رفت از این شرایط و مشکلات را، طرح جامعه‌شناسانه مسئله عنوان کرد.

کد خبر 4398290

 

 

https://www.mehrnews.com/news/4398290/%D9%86%D9%82%D8%AF-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%85%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

###############################################################

مهر   |  فرهنگی  |  

نقد گفتمان ایرانشهری در برابر گفتمان تمدن اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست نقد و ارزیابی نظام آموزش معماری و شهرسازی کشور با رویکرد هویتی «سیدجواد هاشمی فشارکی»، دبیر این نشست با بیان ضرورت تحول در نظام آموزش معماری و شهرسازی (با تأکید بر هویت اسلامی) به بیان شرح و نواقص ساختار نظام آموزشی و نبود سیاست‌های دانشگاهی هم‌راستا با این گفتمان پرداخت. هاشمی فشارکی با تاکید بر عدم‌تغییر محتوا و مدیران دانشگاهی در حوزه‌ معماری پس…

نقد گفتمان ایرانشهری در برابر گفتمان تمدن اسلامی

 

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست نقد و ارزیابی نظام آموزش معماری و شهرسازی کشور با رویکرد هویتی «سیدجواد هاشمی فشارکی»، دبیر این نشست با بیان ضرورت تحول در نظام آموزش معماری و شهرسازی (با تأکید بر هویت اسلامی) به بیان شرح و نواقص ساختار نظام آموزشی و نبود سیاست‌های دانشگاهی هم‌راستا با این گفتمان پرداخت.

هاشمی فشارکی با تاکید بر عدم‌تغییر محتوا و مدیران دانشگاهی در حوزه‌ معماری پس از انقلاب اسلامی بر مشکلات امروز این رشته دست گذاشت و آن را ناشی از عدم تغییر ساختار  نظام آموزشی دانست.

در ادامه این نشست «مهدی چمران»، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با نامتناسب خواندن نظام آموزش معماری و شهرسازی کشور با حوزه‌ی اجرایی، به بیان نقد وضعیت هویتی معماری حاکم بر فضای شهری و عدم اجرای طرح‌های متناسب با هویت معماری ایرانی-اسلامی پرداخت.

سپس «عبدالحمید نقره‌کار»، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان ارکان، منابع و مبانی تحقق معماری و شهرسازی با هویت اسلامی ایرانی با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری بر اهمیت طرح این موضوع تاکید کرد.

وی در ادامه بر چیستی ارکان ایجاد تمدن اسلامی و نقد گفتمان ایرانشهری در برابر گفتمان تمدن اسلامی تاکید کرده و ضرورت وجود سند جامع و طرح آمایش سرزمین را مورد اشاره قرار داد.

«مهدی زندیه»، استاد دانشگاه هم در سخنرانی خود جایگاه سیما و منظر شهری در نظام آموزشی معماری و شهرسازی کشور را مورد بررسی قرارداد.

او در ادامه با اشاره به سردرگمی هویتی شهر تهران، نبود بسترهای مناسب در فضای شهری برای شهروندان را تحلیل و نقد کرد.

در ادامه‌ این نشست، مهدی حمزه‌نژاد شرحی از تاریخچه‌ شکل‌گیری رشته‌ی مطالعات معماری ایران و رشته‌ معماری اسلامی و بررسی وضعیت کنونی آنها ارائه کرد و به نقد و ارزیابی منابع دروس و آسیب‌شناسی این رشته پرداخت.

سپس «نادی قمی» پژوهشگر معماری وضعیت کنونی دانشگاه‌های فعال در حوزه معماری را متناقض با ساختار جامعه‌ی اسلامی دانست و به نقد روش تحقیق در معماری و شهرسازی اسلامی و پارادایم‌های نظام آموزش پرداخت.

در ادامه علی‌ فروزانفر مدیر مرکز معماری اسلامی حوزه هنری به شرح فعالیت‌های این مرکز و چشم‌انداز و مسیری که برای رسیدن به اهداف و اهمیت نظام آموزشی معماری ایرانی اسلامی با برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها و دیگر فعالیت‌های این مرکز پرداخت.

در پایان این نشست هم حاضران جلسه به طرح سؤال و ابهامات در خصوص وضعیت موجود این رشته پرداختند و پس آن «شهریار زرشناس» جامعه‌شناس، با بیان نقد گفتمان و ساختار حاکم بر مصوبات برای بهبود شرایط کنونی راه برون‌رفت از این شرایط و مشکلات را، طرح جامعه‌شناسانه مسئله عنوان کرد.

 

تمدن دانشگاه علم و صنعت آموزش 

 

 

 

 

https://rokhdad.news/news/Pp0szY0rQ3YdrOlC/نقد-گفتمان-ایرانشهری-در-برابر-گفتمان-تمدن-اسلامی