***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

همایش ملی مبانی طراحی موزه‌های دفاع مقدس

پنجشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹ ق.ظ

دکترسید جواد هاشمی فشارکی

 

 

 

 

 
دبیر همایش ملی مبانی طراحی موزه های دفاع مقدس:

نظام مهندسی در جنگ غیرممکن‌ها را ممکن کرد

 

 

دبیر همایش ملی مبانی طراحی موزه‌های دفاع مقدس گفت: جنگی که بر کشور ما به مدت هشت سال تحمیل شد، یک اتفاق عظیم و بی بدلیل در مقایسه با سایر جنگ‌ها بود.

سید جواد هاشمی فشارکی در همایش ملی مبانی طراحی موزه های دفاع مقدس که در تالار خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه بشر از ابتدا دستخوش جنگ های منطقه ای و حتی جهانی بوده که عواقب این جنگ ها خسارات بسیار سنگینی را بر کشور مورد هجوم قرار گرفته تحمیل کرد. اما نباید فراموش کنیم که پس از پایان جنگ، رونق ها و پیشرفت هایی در زمینه های گوناگون نظامی و تجهیزاتی در کشور ها پدیدار می شود.

وی ادامه داد: جنگی که بر کشور ما به مدت هشت سال تحمیل شد، یک اتفاق عظیم و بی بدلیل در مقایسه با سایر جنگ ها بود، و حماسه هایی که در این دوران شکل گرفت نیز بی نظیر و غرور آفرین بود.

هاشمی فشارکی تاکید کرد: هر کشوری بعد از پایان جنگ می کوشد تا با ساخت موزه هایی از حال و هوای جنگ؛ این اتفاق ناگوار را به نسل های بعد منتقل کند. تمام کشور ها برای خود موزه هایی از جنگ هایشان دارند که بیشتر به شکل ویترین است و اهداف و انگیزه های خاصی را دنبال نمی کنند اما کشور ایران با ساخت موزه های دفاع مقدس با اهداف و انگیزه های دفاع مقدسی می کوشد تا خط به خط دوران دفاع مقدس را سینه به سینه به نسل بعد و حتی آنان که روزها و نبرد رزمندگان را ندیده اند و یا حتی باور ندارند با دیدن این موزه ها حالت عجیبی در درونشان رشد می کند و به دلاوری و مظلوم واقع شدن رزمندگان در روزهای جنگ را می پذیرند.

وی بیان داشت: این رسالت ارزشمند و خطیر نظام مهندسی است که با ساخت موزه های دفاع مقدس تمام وقایع رخ داده در دوران جنگ تحمیلی را به مردم کشورمان، چه با آن عزیزانی که آن روزها را درک نکرده اند و چه آن دسته که آگاهی نسبت به جنگ ندارند نشان دهند. در پایان جنگ بحث ساخت موزه های دفاع مقدس مطرح شد، که آثار جنگ برای هویت و تاریخ کشورمان محفوظ بماند، بعد از جنگ بعضی از آثار جنگ دستخوش تغییرات قرار گرفت، مانند دشت عباس که تانک های دشمن در زمین باتلاق گیر کرده بود اما آن آثار امروز کجاست!؟؟

فشارکی گفت: صدام بعد از فتح خرمشهر گفته بود که اگر ایرانیان خرمشهر را بتوانند پس بگیرند کلید بصره را به ایرانیان خواهم داد. او به دلیل موانعی که ایجاد کرده بود به این حد از اطمینان رسیده بود که خرمشهر دیگر بازپس گرفته نخواهد شد اما رزمندگان با لطف خداوند و همت و غیرت و با تلاش های بی وقفه نظام مهندسی توانست این موانع را در هم بکوبد. نظام مهندسی در جنگ غیر ممکن ها را ممکن می کرد، با ساخت پل ها و مسیر ها راه را برای بسیاری از عملیات های طاقت فرسا باز می کرد.

 

 


٠٨:٣٧ - دوشنبه ٩ اسفند ١٣٩٥    /    شماره : ١٨٣٤    /    تعداد نمایش : ٦٢١

 

 

 

 

 

 

http://old.iranhdm.ir//index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=705&newsview=1834

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۰