***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سی و دومین شنبه انقلاب


کد خبر: ۸۴۷

سی و دومین نشست شنبه های انقلاب با موضوع «وحدت مذاهب اسلامی» با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه صبح امروز در دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد.

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، سی و دومین نشست شنبه های انقلاب صبح امروز با موضوع «وحدت مذاهب اسلامی» با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه به همت جنبش مردمی چهل سال انقلاب اسلامی در دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد.

در این مراسم، اساتید و صاحب نظرانی، چون آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام  دکتر محمد حسن زمانی دبیر کنگره بین المللی مقابله با خطر اندیشه های تکفیری و مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، ماموستا محمد امین راستی عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و امام جمعه موقت سنندج، آخوند عبدالباسط  نوری زاد امام جمعه گنبد کاووس و قاضی دادگستری استان گلستان، شیخ خلیل افرا عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و رئیس شورای افتاء و روحانیت اهل سنت استان بوشهر و امام جمعه موقت کنگان، خانم حمیرا ریگی فرماندار شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان، حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، مولوی اسحاق مدنی استاد برجسته حوزه و دانشگاه و عضو شورای عالی مجمع التقریب و مشاور اسبق امور اهل سنت ریاست جمهوری، دکتر مصطفی ذوالفقار طلب مشاور دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، حجت الاسلام کاظم لطفیان دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی و دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و جمع دیگری از کارشناسان و نخبگان، دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی در این حوزه را را بیان کردند.

آیت الله اراکی: تشکیل امت واحده و برقراری وحدت میان مسلمانان شرعا و قانونا تکلیف است/ زمانی: جمهوری اسلامی، اولین دولت پس از صدر اسلام است که پرچم وحدت را برافراشته است / اکبری:انقلاب اسلامی با شعار وحدت از حضور مذاهب در کشور دفاع می کند/ لطفیان: مهمترین دستاورد و ثمره انقلاب اسلامی، احیای و بازیابی هویت اسلامی

انقلاب نمونه تحسین برانگیزی از وحدت را به جهان ارائه کرده است/ هویت و اسلامیت یک جامعه اسلامی به وحدت بستگی دارد/ تشکیل امت واحده و برقراری وحدت میان مسلمانان شرعا و قانونا تکلیف است/پول شیعه انگلیسی و اسلامی آمریکایی را عربستان برای تفرقه افکنی تامین می‌کند

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ابتدای این نشست طی سخنرانی که به صورت ویدئویی پخش شد، اظهارداشت: وحدت در جهان اسلام  از بنیادی ترین اصولی است که هم در قرآن کریم و هم در روایات پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) فراوان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون وحدت مسلمین تصریح کرد: در آیات قرآن کریم داریم : « إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ؛ این است امت شما که امتى یگانه است، و منم پروردگار شما، پس مرا بپرستید.» یا در آیه ای دیگر داریم : « إِنَّ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ وَکَانُوا شِیَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِی شَیْءٍ  إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ یُنَبِّئُهُمْ بِمَا کَانُوا یَفْعَلُونَ؛ آنان که دین را پراکنده نمودند و (در آن) فرقه فرقه شدند (چشم از آنها بپوش) چنین کسان به کار تو نیایند، (و از دست آنها غمگین مباش که مجازات) کار آنها با خداست و بعد از این به آنچه می‌کردند آگاهشان می‌گرداند. » که در این آیات اشاره شده است که هویت و اسلامیت یک جامعه اسلامی به وحدت بستگی دارد و تفرقه، هویت جامعه را نابود می کند لذا وحدت در میان امت اسلامی اهمیت فوق العاده ای دارد.

اراکی اضافه کرد: پیامبر(ص) در روایتی ضمن آن که اهل بیت(ع) را به عنوان محور وحدت معرفی می کنند، می فرمایند که گریز از وحدت و تفرقه افکنی میان مسلمین موجب پاره پاره شدن آنان می شود و افرادی که تلاش می کنند این تفرقه را ایجاد کنند، حزب ابلیس هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: حزب الله آن جماعتی است که دعوت به وحدت، انسجام، یکدلی و یکپارچگی می کند.

وی با اشاره به اینکه از آیات قرآن کریم این برداشت می شود که وحدت مسئله ای بنیادین است، افزود: یکی از اصول اصلی قانون اساسی ایران وحدت است لذا یک ماموریت مهم نظام اسلامی، تلاش برای ایجاد وحدت و تشکیل امت واحده است.

اراکی ادامه داد: تشکیل امت واحده و برقراری وحدت میان مسلمانان، هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ قانون های بالادستی کشور یک ضرورت و تکلیف محسوب می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه براساس همین ضروریات، امام خمینی(ره) برروی وحدت تاکید بسیار داشتند، تصریح کرد:  امام خمینی(ره)، انقلاب را اسلامی قرار دادند و مردم را اعم از شیعه و سنی به وحدت دعوت کردند و بعد از ایشان نیز مقام معظم رهبری همین شیوه را ادامه دادند و برروی وحدت تاکید بسیار دارند و جریان های وحدت ستیز را مورد نکوهش قرار می دهند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نکوهش جریان های وحدت ستیز افزود: ایشان آن جریان اهل سنت را که دعوت به تفرقه می کند مسلمان نمی دانند و پیرو اسلام آمریکایی معرفی می کنند و آن شیعه ای را که به تفرقه افکنی می پردازد، شیعه نمی داند و شیعه انگلیسی معرفی می کنند و این امر تشریفاتی نیست بلکه ناشی از اندیشه بنیادی برخاسته از واقعیت جامعه اسلامی و حتی یک تحلیل نیست بلکه بر مبنای شناخت دقیق از جامعه بیان شده است.

اراکی اضافه کرد: دستگاه جاسوسی انگلیس تلاش دارد با استفاده از تشکیلاتی که دارد جریان هایی را در میان جهان اسلام ایجاد کند تا برای برافروختن آتش جنگ میان شیعه و سنی تلاش کنند لذا شیعه انگلیسی را به وجود آورده است و در جریان مقابل نیز آمریکایی ها رسما اعلام کرده اند که جریان های تکفیری و گروه القاعده را آنها ایجاد کرده اند، البته پول و حمایت های مالی از این دو جریان انگلیسی و آمریکایی از سوی عربستان تامین می شود لذا جمهوری اسلامی باید هوشیار باشد و توطئه خطرناک را بشناسد که ما را در دنیا سیاه بخت و در آخرت نیز دچار فشل و عذاب الهی خواهد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم تفرقه را به عذاب الهی تعبیر کرده است، افزود: پیامبر (ص) در روایتی می فرمایند که نبینم بعد از من شما راه کفر را در پیش بگیرید و همدیگر را تکفیر کنید و به قتل برسانید که این راه کفر و جدایی از من است.

وی گفت: انقلاب ما به این دلیل که بر گرفته از اسلام است، از آغاز بر وحدت پافشاری کرده است و خدا را شاکریم که انقلاب توانسته نمونه برجسته و تحسین برانگیزی از وحدت را به جهانیان ارائه دهد.

اراکی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: وحدت ایجاد شده در انقلاب اسلامی این ظرفیت را ایجاد کرده است که مذاهب و قومیت های مختلف کشور در مجلس شورای اسلامی، مدیریت کشور و دفاع از کیان کشور حضور داشته باشند و براین اساس نیز مذاهب و قومیت های مختلف کشور سرباز و شهید برای دفاع از کشور اهدا کرده اند تا نظام به مسیر پیشرفت خود ادامه دهد.

 

آیت الله اراکی: تشکیل امت واحده و برقراری وحدت میان مسلمانان شرعا و قانونا تکلیف است/ زمانی: جمهوری اسلامی، اولین دولت پس از صدر اسلام است که پرچم وحدت را برافراشته است

 اگر در مسئله فلسطین مسلمانان متحد بودند هیچگاه اشغال نمی شد/ اگر حضور ایران در بوسنی و هرزگوین نبود تمام مسلمانان آن کشور نابود می شدند/ انقلاب اسلامی با شعار وحدت از حضور مذاهب در کشور دفاع می کند/ عربستان با خرید تجهیزات پیشرفته 1500 میلیارد دلاری، در جنگ با یمن موفقیتی کسب نکرده است

حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، کارشناس نظام بین الملل و سفیر سابق ایران در لیبی در در بخش دیگر این نشست طی سخنانی، با بیان اینکه کلمه وحدت یک کلمه ارزشمندی است اظهار داشت: امروزه علیه نظام اسلامی جنگ جهانی آغاز شده است که این جنگ در قبل از انقلاب هم علیه اسلام دیده می شد به طوری که زمان جنگ سرد بین لیبرالیسم و کمونیسم نیز این دو متحد علیه اسلام شدند.

وی ادامه داد: مسلمانان امروز باید با هم متحد باشند زیرا بسیاری از منابع طبیعی و راهبردی در کشورهای اسلامی وجود دارد که اگر متحد نباشند دشمنان به آنها رحم نخواهند کرد.

اکبری تاکید کرد: اگر در مسئله فلسطین مسلمانان با هم اتحاد داشتند، اشغال فلسطین رخ نمی داد و حتی کشورهای دیگر اسلامی دچار تجزیه نمی شدند.

این کارشناس نظام بین الملل خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی در سایه وحدت محقق خواهد شد و این که هنوز این تمدن محقق نشده است بدلیل آن است که هنوز غرب  کشورهای اسلامی تصمیم گیری می کند.

وی با بیان این که اگر مسلمانان در زیر پرچم اسلام جمع شوند دچارهیچ اختلافی مانند تکفیر و ... نمی شوند گفت: داعش نمونه عینی این مسئله است که اعتقاد دارد مسلمانان دیگر کشورها از جمله ایران و ترکیه دشمنان اول آنهاست و بعد یهودی و مسیحی را دشمن دوم می دانند.

اکبری ادامه داد: برخی جمهوری اسلامی ایران را متهم به فتنه انگیزی در منطقه می کنند اما این آمریکا و غرب است که در منطقه به دنبال ایجاد فتنه و اختلاف است.

این کارشناس نظام بین الملل بیان کرد: انقلاب اسلامی با شعار وحدت از حضور مذاهب در کشور دفاع می کند و اگر حضور ایران در بوسنی و هرزگوین نبود تمام مسلمانان آن کشور نابود می شدند.

سفیر سابق ایران در لیبی اضافه کرد: آمریکا طی 15 سالی که در عراق حضور داشت، نتوانست اختلافی بین شیعه و سنی ایجاد کند که این خود یک شکست بزرگ برای آنها به حساب می آید و اگر از مردم این کشور امروز سوال شود که چگونه از شر داعش رهایی پیدا کردید، آنها جریان مقاومت، کمک های انقلاب اسلامی و حشدالشعبی را نام می برند و نامی از ائتلاف آمریکایی و غربی نخواهند برد و حتی آنان را مسبب این دشمنی ها می نامند.

اکبری گفت: در لبنان نیز حزب الله افتخارش این است که در راستای جریان انقلاب اسلامی در حرکت است .

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه بزرگترین خریداران تجهیزات مدرن آمریکا و اروپا کشورهای عرب خلیج فارس مانند عربستان هستند که برای برقراری امنیت خویش این سلاح ها را خریدارای می کنند اما عربستان با خرید این تجهیزات پیشرفته با هزینه 1500 میلیارد دلاری در جنگ با یمن موفقیتی کسب نکرده است و در حالی که دولت این کشور سقوط کرده است، جوانان این کشور برای رهایی از استعمار 80 ساله عربستان در حال تلاش و مبارزه هستند.

http://farhangesadid.ir/fa/news/847/آیت-الله-اراکی-تشکیل-امت-واحده-و-برقراری-وحدت-میان-مسلمانان-شرعا-و-قانونا-تکلیف-است-زمانی-جمهوری-اسلامی-اولین-دولت-پس-از-صدر-اسلام-است-که-پرچم-وحدت-را-برافراشته-است



کد خبر: ۸۵۰

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: قبل از انقلاب اسلامی 3 هزار طلبه اهل سنت در کشور مشغول تحصیل بود اما امروز 12 هزار طلبه اهل سنت مشغول تحصیل است و هیچ سدی در برابر تحصیل آنان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، ماموستا محمد امین راستی عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و امام جمعه موقت سنندجدر سی و دومین نشست شنبه های انقلاب که با موضوع «وحدت مذاهب اسلامی» با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه به همت جنبش مردمی چهل سال انقلاب اسلامی در دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد، با طرح این سوال که حق چیست و منشاء آن از کجاست؟ اظهارداشت: منشاء حق در اسلام اراده خداوند است یعنی تنها خدا به انسان حق می‌دهد نه دیگری، در حالی که در دیگر مکاتب غیراسلامی، حق را ناشی از اراده انسان توصیف می کنند به طوری که در بررسی های دقیق نیز خواهیم دید همین تعریف از حق نیز به اراده خداوند باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: قانون الهی جامع ترین و کامل ترین قانون بشری است و جمهوری اسلامی نیز قوانین خود اعم از قانون اساسی، قانون مدنی، قانون مجازات اسلامی و شیوه رسیدگی به این قوانین را از شریعت اسلامی گرفته است به نوعی که حتی یک ماده قانونی مخالف اسلام در قوانین اساسی ایران وجود ندارد لذا زمانی که این نظام قانونش را از اسلام دریافت کرده است حق دیگران را رعایت خواهد کرد.

راستی ادامه داد: در اصل 19 و 20 قانون اساسی به حقوق اسلام پرداخته شده است، به طوری که تمام مذاهب براساس این قانون از حقوق سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار شده اند و در اصل 12 قانون اساسی نیز مراعات احوالات شخصیت مدنظر قرار گرفته است که براین اساس اختلافاتی در اصل طلاق، نفقه، وصیت، میراث و ... مورد قضاوت قرار می گیرد که این احوالات براساس قانون اساسی ایران، مطابق مذهب مبتوع هر فرد قضاوت می شود و برای بررسی موضوع نیز قاضی متناسب تعیین می شود.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی برای رفع دغدغه معیشت طلاب اهل سنت، حوزه های علمیه را تاسیس کرده است و مرکز خدمات حوزه نیز طلاب اهل سنت را تحت پوشش قرار می دهد و تامین بیمه عمر، بیمه تکمیلی، اهدای تسهیلات از قبیل وام ازدواج، اهدای بن معیشت و همچنین تجهیز مدارس به رایانه و تجهیز کتابخانه و پرداخت شهریه اساتید و طلاب را برای آنان در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: شهریه برنامه ریزی شده برای پرداخت به طلاب اهل سنت اگر از شهریه طلاب شیعه بیشتر نباشد از آنان کمتر نیست و محصلین اهل سنت نیز برای ادامه تحصیل همچون طلاب هستند و با امکانات فراهم شده این افراد می توانند به راحتی از سطح مقدماتی تا دکتری را تحصیل کنند.

راستی افزود: قبل از انقلاب اسلامی 3 هزار طلبه اهل سنت در کشور مشغول تحصیل بود اما امروز 12 هزار طلبه اهل سنت مشغول تحصیل است و هیچ سدی در برابر تحصیل آنان وجود ندارد و برای این امر نیز مدارس علمیه اهل سنت از 100 مدرسه قبل از انقلاب به 358 مدرسه رسیده است که نشان از اهتمام جمهوری اسلامی برای ایجاد بستر جهت تحصیل طلاب اهل نست است.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در تقریب مذاهب گفت: ریشه اهل سنت و تشیع از کجاست؟ اختلاف های آنان ناشی از چیست؟ واقعیت این است که منابع اهل سنت و تشیع هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و ادله آنها از قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و اجماع است.

وی ادامه داد: اختلاف شیعه و سنی برروی مسائل فرعی و ظنی است و این اختلافات نیز بد نیست و مایه خیر و برکت است اما این اختلافات به هیچ وجه بر روی مسائل اصولی نیست، اهل سنت و شیعه یکی هستند زیرا در قرآن کریم نیز داریم که إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.

راستی گفت: قبل از انقلاب اسلامی نماز جمعه و نماز اعیاد برای اهل سنت به طور رسمی برگزار نمی شد اما پس از انقلاب این برنامه ها به صورت رسمی در کشور برگزار می شود و تعداد مساجد اهل سنت نیز بعد از انقلاب رشد چشمگیر داشته است و از 4 هزار مسجد به 17 هزار مسجد رسیده است و این برکت انقلاب اسلامی است که براساس دین اسلام، حق را از اراده خداوند گرفته و به ما داده است.

http://farhangesadid.ir/fa/news/850/بعد-از-انقلاب-زمینه-تحصیل-برای-12-هزار-طلبه-اهل-سنت-فراهم-شده-است-هیچ-سدی-در-برابر-تحصیل-طلاب-اهل-سنت-تا-سطوح-عالی-در-ایران-وجود-ندارد-افزایش-4-برابری-مساجد-اهل-سنت-بعد-از-انقلاب-اسلامی



کد خبر: ۸۵۱

عضو شورای عالی مجمع التقریب گفت: قبل از انقلاب تعداد دبیرستان ها در استان سیستان و بلوچستان 3 یا 4 دبیرستان بود اما اکنون این تعداد افزایش یافته و در هریک از شهرهای استان سیستان و بلوچستان 3 یا 4 دانشگاه ساخته شده است.

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، مولوی دکتر اسحاق مدنی استاد برجسته حوزه و دانشگاه و عضو شورای عالی مجمع التقریب و مشاور اسبق امور اهل سنت ریاست جمهوری، در سی و دومین نشست شنبه های انقلاب که با موضوع «وحدت مذاهب اسلامی» با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه به همت جنبش مردمی چهل سال انقلاب اسلامی در دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از خدمات مهم جمهوری اسلامی ایجاد وحدت و برادری  در مناطق اهل سنت و تشیع بوده است.

وی با بیان این که دشمنان امروز جمهوری اسلامی نیمه خالی لیوان را بزرگ می کنند و درصدد اختلاف بین شیعه و سنی هستند گفت: این یک بی انصافی است که ما خدمات انقلاب را نگوییم و ما باید نیمه پر لیوان را هم ببینیم و دستاوردهای انقلاب در مناطق اهل سنت زیاد بوده است.

مدنی تاکید کرد: به اعتقاد من آنچه که در طول این چهل سال در مناطق سنی نشین صورت گرفته است در مناظق شیعه نشین صورت نگرفته است و این نشان دهنده توجه عظیم جمهوری اسلامی به اهل سنت است.

وی همچنین افزود: در زمان انقلاب کارهای جهادی در مناطق سنی نشین توسط جوانان شیعه صورت گرفت اما این جوانان جهادی توسط عوامل کوردل بیگانه ترور شدند و هدف این عوامل دور کردن شیعیان از اهل سنت بوده است.

نماینده سابق اهل سنت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قبل از انقلاب چیزی به نام جاده آسفالتی در سیستان و بلوچستان وجود نداشت که نمونه آن جاده خاش – سراوان بود و این جاده یک شهر را به شهرستان و صل می کرد و جزو جاده های اصلی به حساب می آمد ولی این جاده خاکی بود اما به برکت انقلاب اسلامی تمام جاده های خاکی آسفالت شدند.

مدنی باشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی در مناطق سنی نشین ادامه داد: قبل از انقلاب تعداد دبیرستان ها در استان سیستان و بلوچستان 3 یا 4 دبیرستان بود اما اکنون این تعداد افزایش یافته و در هریک از شهرهای استان سیستان و بلوچستان 3 یا 4 دانشگاه ساخته شده است.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب در سیستان و بلوچستان حوزه های علمیه اهل تسنن وجود نداشت وافراد برای تحصیل به کشور پاکستان می‌رفتند اما باز به برکت انقلاب اسلامی حوزه های علمیه در سیستان و بلوچستان ایجاد شد و این استان مانند استان قم که مرجع شیعیان است مرجع اهل تسنن شده است.

نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری گفت: در دروان پهلوی، یک فرد با مدرک دیپلم در سیستان و بلوچستان وجود نداشت و در آن دوران فقط یک بیمارستان در سیستان و بلوچستان بود که یک پزشک بومی در آن حضور نداشت اما اکنون بعد از انقلاب در هر شهر این استان یک بیمارستان مجهز و پزشکان حاذق و ماهر بومی که بخش اعظم آن را اهل سنت تشکیل می دهند، مشغول به کار هستند.

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی به این مناطقی چون سیستان و بلوچستان توجه شایانی شد و در طول این چهل سال پیشرفت قابل توجهی رخ داده است.

مدنی با اشاره به شرایط سخت حاکم بر استان هرمزگان در دوران پهلوی گفت: قبل از انقلاب، مردم استان هرمزگان برای آب آشامیدنی از گودال هایی که ایجاد کرده بودند و با جمع آوری آب باران استفاده می کردند؛ در آن دوران مردم مرزی اهل تسنن برای استحمام از آب شور دریا و برف استفاده می کردند و هیچ لوله کشی آب و برق در این استان ها نبود اما اکنون و بعد از انقلاب اسلامی تمام استان های سنی نشین از لوله کشی آب و برق برخوردار شدند.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه در پایان سخنان خود گفت: این را باید منصفانه گفت که انقلاب همان نگاهی که به مناطق شیعه نشین داشته به مناطق سنی نشین هم داشته است.

http://farhangesadid.ir/fa/news/851/انقلاب-همان-نگاهی-که-به-مناطق-شیعه-نشین-داشته-به-مناطق-سنی-نشین-هم-دارد-قبل-از-انقلاب-یک-پزشک-اهل-سنت-در-کشور-نبود-اما-به-برکت-انقلاب-پزشکانی-از-اهل-سنت-در-کشور-فارغ-التحصیل-شدند


کد خبر: ۸۵۲

فرماندار شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند الگوی بسیار مناسبی برای مسئله وحدت برای جهانیان باشد که همه مذاهب و اقوام حول یک نظام اسلامی متحد هستند.

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷
پ

حمیرا ریگی فرماندار شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان در سی و دومین نشست شنبه های انقلاب که با موضوع «وحدت مذاهب اسلامی» با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه به همت جنبش مردمی چهل سال انقلاب اسلامی در دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، استقرار دین اسلام و مردم سالاری دینی در کشور بوده است، به برکت انقلاب اسلامی همه برادران شیعه و سنی از مناسبات و جایگاه برابری در عرصه سیاسی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان فرمانداران و شهرداران و حتی مدیران دولتی از اهل سنت هستند  و هیچگاه در جمهوری اسلامی اهل سنت از مقام های دولتی کنار گذاشته نشده اند.

ریگی تاکید کرد: مردم اهل سنت همیشه پای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند که آن را می توان در حضور 75 درصدی مردم در انتخابات و رای 72 درصدی به دولت منتخب مشاهده کرد.

فرماندار شهرستان قصر قند افزود: حضور 20 نماینده مردم اهل سنت در مجلس شورای اسلامی و تشکیل فراکسیون اهل سنت در مجلس نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران یک نظام آزاد و مردمی است.

ریگی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی بین اهل سنت و تشیع نیست و همه باهم برادر و برابر هستند و در کنار هم از میهن اسلامی دفاع می کنند که نمونه آن را می توان در دفاع 8 ساله از کشور مشاهده کرد.

وی با بیان این که در ایران شیعه و سنی برابر و مساوی هستند ادامه داد: ایران اسلامی بدون ترک، فارس، عرب، بلوچ، کرد، لر و ترکمن معنا ندارد و همه این اقوام در زیر پرچم جمهوری اسلامی متحد و واحد هستند.

فرماندار شهرستان قصر قند تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران می تواند الگوی بسیار مناسبی برای مسئله وحدت برای جهانیان باشد که همه مذاهب و اقوام حول یک نظام اسلامی متحد هستند.

وی ادامه داد: امروز تمام مردم ایران که در مذاهب مختلف هستند ثابت کرده اند که برابر نقشه های دشمنان با تمام قوا ایستاده اند و با وحدت خود تمام نقشه های آنها را نقشه برآب کرده اند.

ریگی همچنین با بیان این مورد که مسئله قدس مسئله اول جهان اسلام است خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ثابت کرده است که شیعه و سنی برایش فرقی ندارد و هرجا که مظلومی کمک بخواهد آماده است.

فرماندار شهرستان قصر قند در پایان سخنان خود گفت: انتخاب 400 زن در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان سیستان و بلوچستان و انتخاب چهارمین زن موفق روستایی جهان در سال 2018 توسط بنیاد جهانی زنان نتیجه اعتماد و فرصت جمهوری اسلامی به جامعه زنان و به ویژه زنان اهل سنت است.


http://farhangesadid.ir/fa/news/852/برابری-شیعه-و-سنی-در-عرصه-سیاسی-نظام-جمهوری-اسلامی-ایران-اسلامی-بدون-ترک-فارسعرببلوچکردلرو-ترکمن-معنا-ندارد-جمهوری-اسلامی-ایران-الگوی-بسیار-مناسبی-در-مسئله-وحدت-است


کد خبر: ۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، آخوند عبدالباسط نوری زاد امام جمعه گنبد کاووس و قاضی دادگستری استان گلستان در سی و دومین نشست شنبه های انقلاب که با موضوع «وحدت مذاهب اسلامی» با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه به همت جنبش مردمی چهل سال انقلاب اسلامی در دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد، طی سخنانی اظهارداشت: اساس دین اسلام بر مبنای توحید به معنای یکتاپرستی است که این مهم وحدت کلمه و اخوت میان مسلمانان را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: آرزوی دیرینه تمامی مسلمانان ایجاد یک حکومت اسلامی بوده است و امروز انقلاب اسلامی این آرزو را محقق کرده است لذا از این جهت خداوند را شاکریم که انقلاب، کشور و قوانین ما را اسلامی کرده است.

نوری زاد گفت: پیامبر(ص) در اواخر عمر شریف خود در روایتی فرمودند که به خداوند ایمان بیاورید و به یکتاپرستی معتقد باشید و میان خود اختلاف نداشته باشید و از ولی امر خود اطاعت و پیروی کنید که در این صورت عزت دینا و آخرت نصیب شما خواهد شد.

امام جمعه گنبد کاووس افزود: خداوند نعمت اسلام و انقلاب را به ما اعطا کرد تا در جهت پیشبرد اهداف دین مبین اسلام بتوانیم گامی برداریم.

وی با اشاره به اینکه خدمات انقلاب اسلامی به جامعه اهل سنت قابل شمارش نیست، افزود: قبل از انقلاب اهل سنت از امکاناتی برخوردار نبودند اما بعد از انقلاب اسلامی خدمات بسیاری به اهل سنت ارائه شد که یکی از آنها آزادی و امکان تاسیس احزاب سیاسی و صنفی بود تا آنان نیز بتوانند برای جامعه مسلمین مفید باشند.

نوری زاد اضافه کرد: در دانشگاه های گنبد کاووس تدریس زبان عربی و ادبیات عرب به عنوان چند واحد درسی انجام می شود که این امر بسیار با برکت است که موجب شده جوانان اهل سنت ترکمن بتوانند در عرصه سیاسی کشور نیز حضور یابند و در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی سهمی ایفا کنند.

امام جمعه گنبد کاووس تصریح کرد: براساس اصل 64 قانون اساسی اهل نست نیز می توانند همچون دیگر هموطنان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی کاندید شوند که در حال حاضر 20 نماینده اهل سنت در مجلس حضور دارد که از 7 نماینده مجلس استان گلستان نیز 3 نفر آنان اهل سنت است و این یکی از نعمت های انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: براساس ماده 3 و 8 قانون اساسی اهل سنت در صورت برخورداری از شرایط امکان حضور در مجلس خبرگان و مشارکت در امر انتخاب رهبر جامعه اسلامی را نیز دارند و امروز چند تن از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اهل تسنن هستند.

نوری زاد ادامه داد: یکی از خدمات انقلاب اسلامی برپایی شوراهای حل اختلاف در هر منطقه است تا در کنار محاکم قضایی برای حل و فصل موضوعات اختلافی تصمیم گیری کنند که در مناطق سنی نشین، 90 درصد شوراهای حل اختلاف متشکل از معتمدین و افراد با سواد اهل سنت واجد شرایط است.

قاضی دادگستری استان گلستان گفت: در بسیاری از محاکم قضایی کشور دارای قاضی اهل سنت است که حتی این افراد موارد اختلافی شیعیان را قضاوت می کنند و در موضوعات احوال شخصی مانند طلاق، نفقه، ارث و ... براساس قانون اساسی طبق احکام هر مذهب تصمیم گیری می شود و اگر قاضی متناسب در منطقه وجود نداشته باشد، قاضی از شورای افتاء نظرخواهی می کند و بعد رای صادر می کند.

وی تصریح کرد: دشمن همواره تلاش کرده است تا میان مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کند و در این راستا برنامه ریزی بسیاری برروی مناطقه اهل سنت داشته است اما با همت مسئولین و تلاش مردم اهل تسنن تاکنون دشمن ناکام مانده و ناامید شده است.

نوری زاد با اشاره به خدمات رسانه ملی به اهل تسنن گفت: استان گلستان به عنوان یک منطقه مرزی دارای پیروان اهل تسنن بسیاری است که در اردوی و تلویزیونی استانی همچون برادران اهل تشیع امکان ترویج و تبلیغ احکام دینی برای ما نیز وجود دارد و به ویژه در ماه رمضان اجرای این برنامه ها با استقبال مردم مواجه می شود و در این زمینه رسانه ملی همکاری بسیاری خوبی با اهل سنت دارد.

قاضی دادگستری استان گلستان تصریح کرد: امروزه فرمانداران، رئیس ادارات و حتی رئیس بانک اهل سنت در کشور مشغول فعالیت است و این ها به برکت انقلاب اسلامی محقق شده استکه قبل از انقلاب به هیچ عنوان وجود نداشت اما دشمن تلاش دارد تا این خدمات را نادیده بگیرد و همه این ها را مدیون نظام و انقلاب اسلامی هستیم زیرا ما را بیدار کرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دین را برای ما تجدید کرد و امام خمینی(ره) را می توان مجدد دین نامید زیرا ما را بیدار کردند و امیدواریم ان شاء الله این برادری و کنار یکدیگر بودن را ادامه دهیم تا اهداف انقلاب اسلامی بیش از پیش محقق شود.

http://farhangesadid.ir/fa/news/853/انقلاب-اسلامی-آرزوی-دیرینه-همه-مسلمانان-در-برپایی-یک-حکومت-دینی-را-محقق-کرد-قبل-از-انقلاب-اهل-سنت-از-هیچ-امکاناتی-برخوردار-نبودند-حضور-20-نماینده-اهل-سنت-در-مجلس-شورای-اسلامی-به-برکت-انقلاب-اسلامی-اهل-سنت-با-حضور-در-بستر-مجلس-خبرگان-رهبری-امکان-تصمیم-گیری-پیرامون-رهبری-حکومت-را-دارند-اهل-سنت-گلستان-در-رسانه-های-استانی-امکان-تبلیغ-دین-و-بیان-احکام-را-دارند


کد خبر: ۸۵۵

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: گفت: قبل از انقلاب اسلامی تنها 45 مسجد اهل سنت در استان بوشهر وجود داشت که بعد از انقلاب 150 مسجد جدید نیز تاسیس شد.

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، شیخ خلیل افرا عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و رئیس شورای افتاء و روحانیت اهل سنت استان بوشهر و امام جمعه موقت کنگان در سی و دومین نشست شنبه های انقلاب که با موضوع «وحدت مذاهب اسلامی» با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه به همت جنبش مردمی چهل سال انقلاب اسلامی در دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد، اظهارداشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا؛ ای اهل ایمان، متّقی و خدا ترس باشید و همیشه به حقّ و صواب سخن گویید.»  و در آیه دیگری می فرماید: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ؛ ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید.»

وی اضافه کرد: سوال من این است آیا اهل سنت در نظام مقدس جمهوری اسلامی که 40 سال از عمر با برکت خود را سپری کرده است، در حریت و آزادی نبوده است؟ از افرادی که جمهوری اسلامی را زیر سوال می برند می پرسم که آیا اهل سنت در ایران در مذایقه است و نسبت به آنان بی عدالتی می شود؟ در جواب باید گفت خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه اهل سنت بیشتر از شیعیان است و این خدمات در دو بخش مادی و معنوی وجود داشته است.

افرا با اشاره به اینکه در استان بوشهر قبل از انقلاب اسلامی هیچ مدرسه علمیه ای برای اهل سنت وجود نداشت، گفت: برای تحصیل علوم دینی باید به استانهای فارس و هرمزگان می رفتیم که در آنجا نیز تنها 4 مدرسه وجود داشت اما بعد از انقلاب اسلامی از سال 73 تا به امروز، 12 مدرسه دینی در استان بوشهر تاسیس شده است و مدارس دینی استان های فارس و هرمزگان نیز به 35 مدرسه افزایش یافته است که در مجموع در کل کشور 358 مدرسه دینی برای اهل سنت وجود دارد که بسیار باشکوه و زیبا هستند.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با اشاره به اینکه فعالیت های مدارس دینی اهل سنت تحت برنامه ریزی و نظارت شورای برنامه ریزی این مدارس روز به روز درحال پیشرفت است، گفت: در جنوب ایران رشته های تخصصی شریعت و فقه و اصول، در قالب دانشگاه های علوم و تفاسیر ارائه می شود و این به برکت نظام جمهوری اسلامی است .

وی اضافه کرد: خدارا شاکریم که امروز در راس رهبری حکومت اسلامی ایران یک فقیه جامع الشرایط به نام امام خامنه ای حضور دارد که به دستور ایشان در سال 86 شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت در کشور تاسیس شد که در استان های مختلف دارای دفتر است و با معاونت های مختلف اعم از آموزش، فرهنگی، مالی، نظارت و ارزیابی و ... شبانه روزی در حال خدمت رسانی به اهل سنت است.

افرا گفت: 11 هزار طلبه اهل سنت در حال تحصیل در این مدارس دینی هستند که 2 هزار مدرس مشغول هدایت و آموزش آنها هستند.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی به مساجد اهل سنت گفت: قبل از انقلاب اسلامی تنها 45 مسجد اهل سنت در استان بوشهر وجود داشت که بعد از انقلاب 150 مسجد جدید نیز تاسیس شد که با ساخت و ساز و تعمیرات صورت گرفته، این مساجد زیبایی هایی بسیاری دارند و در مجموع نیز 17 هزار مسجد اهل سنت در کشور فعال است.

وی با اشاره به سفر خود به همراه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب به کشور اندونزی تصریح کرد: در این کشور طی مصاحبه با خبرگزاری رسمی جاکارتا و همچنین در جمع رجعت العلما و جمعیت العلمای این کشور از تعداد مساجد، مدارس دینی و نماز جمعه های اهل سنت در ایران گفتم که موجب تعجب همگان شد زیرا در شبکه های رادویی و تلویزیونی آنان توسط انسان هایی از خدا بی خبر و بی تحقیق، بدون سند گزارش هایی علیه ایران اسلامی پخش می شود و از وضع بد اهل سنت در کشور خبر می دهند که این مطالب ما با استقبال آنان مواجه شد و تقاضا کردند که در نماز جمعه این کشور خطبه بخوانم و از این رویدادهای ایران گزارشی ارائه کنم.

افرا ادامه داد: در این خطبه از مردم و علمای این کشور دعوت کردم تا به ایران سفر کنند و از این امکانات اهل سنت بازدید کنند، همچنین در کشور سریلانکا نیز در جمعیت العلمای آنها گزارشی از این امکانات ارائه دادم که بازهم تعجب آنان را ایجاد کرد.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت افزود: نمازجمعه اهل سنت در ایران با دیگر کشورهای جهان متفاوت است، در این نماز جمعه برخلاف دیگر کشورها که خطیب اجازه حرف زدن از آمریکا و اسرائیل را ندارد و اگر حرفی بزند فردای آن روز امنیت و اجازه حضور در کشور را ندارد، خطیب جمعه در حریت و آزادی کامل امکان بحث سیاسی دارد.

وی گفت: وحدت موجود در ایران برگرفته از مشورت و برنامه ریزی است و علاوه بر وحدت میان شیعه و سنی شاهد تعاون میان دو هستیم به طوری که اگر در یک منطقه مسجدی برای اهل سنت ساخته شود، شیعیان کمک می کنند و اگر در جایی برای شیعیان بنایی احداث شود، اهل تسنن کمک می کنند که موجب انس و الفت قلوب میان مسلمانان می شود.

افرا افزود: اعتصام به حبل الله به معنای چنگ زدن به قرآن، کعبه و پیامبر(ص) است و باید این اعتصام را داشته باشیم تا متفرق نشویم.

رئیس شورای افتاء و روحانیت اهل سنت استان بوشهر گفت: به آنان که خدمات ایران اسلامی به اهل تسنن را زیر سوال می برند می گویم: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا؛ ای اهل ایمان، متّقی و خدا ترس باشید و همیشه به حقّ و صواب سخن گویید.» یعنی سنجیده و دقیق صحبت کنید زیرا اگر انسانی سخن چین و فاسق از ایران برای شما گزارش می دهد، هدف وی را بشناسید زیرا هدف آنان چیزی جزء حسادت نیست.

وی افزود: ما دو نوع دشمن داریم یک دشمن عمومی که آمریکا و اسرائیل هستند و دشمن دیگر خودی است که حسادت می کند و زمانی که وحدت و انسجام کشور را مشاهده می کند، از روی حسادت به دنبال تفرقه افکنی می رود و العیاذ بالله اگر این وحدت از بین برود، امنیت از دست خواهد رفت و این نمازهای جمعه و مساجد را ازدست خواهیم داد.

افرا در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از خداوند می خواهیم این وحدت ، اخوت و برادری میان مسلمانان را در ایران مستدام و پایدار نگه دارد و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری عنایت فرماید.

http://farhangesadid.ir/fa/news/855/به-برکت-انقلاب-اسلامی12-مدرسه-دینی-در-استان-بوشهر-تاسیس-شده-است-خدارا-شاکریم-که-امروز-در-راس-رهبری-حکومت-اسلامی-ایران-امام-خامنه-ای-حضور-دارد-تعجب-اهل-تسنن-مالزی-و-سریلانکا-از-امکانات-اهل-سنت-در-ایران-اسلامی-دشمنان-از-روی-حسادت-به-دنبال-تفرقه-افکنی-در-ایران-هستند


کد خبر: ۸۵۹
ذوالفقار طلب در سی و دومین نشست شنبه های انقلاب:

تقریبا 403 واحد دانشگاهی در مناطق اهل سنت نشین وجود دارد

مشاور دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: انقلاب اسلامی توجه شایانی نسبت به ادبیات اقوام داشته است و توانسته است برای پاسخ به نیازهای فرهنگی و مذهبی اقوام و مذاهب رشته هایی در دانشگاه ها برای آنها ایجاد کند مانند رشته ادبیات کردی در استان کردستان.

تاریخ انتشار: ۰۷:۰۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، دکتر مصطفی ذوالفقار طلب مشاور دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در سی و دومین نشست شنبه های انقلاب که با موضوع «وحدت مذاهب اسلامی» با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه به همت جنبش مردمی چهل سال انقلاب اسلامی در دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد، طی سخنانی، اظهار داشت: جامعه‌ای که تمدن گرا باشد جامعه توسعه یافته است و در این گونه جوامع، تمدن‌های مختلف با هم تعامل مثبت و زندگی مسالمت آمیز دارند.

وی با بیان این که جامعه ایرانی دارای فرهنگ ترکیبی است ادامه داد: جامعه ایرانی ترکیبی از فرهنگ ایرانی- اسلامی است که سرزمین ایران پیش از ورود اسلام دارای تمدن کهن بوده که پس از ورود اسلام این تمدن از آن بهره مند شد و این طور می توان گفت که دین مبین اسلام در تمدن ایرانی به طور مثبت و موثر ظاهر شده است

دوالفقار طلب تاکید کرد: انقلاب در بعد آموزش و پژوهش دستاوردهایی داشته و دارد مثلا  تعداد قابل ملاحظه ای دانشگاه در مناطق قومی و مذهبی مانند آذربایجان غربی، کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و گلستان تاسیس کرد.

وی اضافه کرد: 2792 واحد دانشگاهی در سراسر کشور داریم که حدود 403 واحد آن به مناطق سنی نشین و مناطق دارای ترکیب مذهبی اختصاص دارد.

مشاور رئیس جمهور افزود: 152 نشریه و رسانه بنابر آمار وزارت ارشاد با مدیر مسئولی اهل سنت که شاید بعضی از آن ها آنچنان فعال نباشند اما در حدود 100 نفر از ناشران اهل سنت فعال هستند.

وی ادامه داد: 80 هزار و 452 عضو هیأت علمی در دانشگاههای ایران حاضر هستند که از سال 89 تا 97 یعنی ظرف 8 سال اخیر از 35 هزار و 612 استاد جذب شده در دانشگاهها 274 نفر از آنان اهل سنت هستند. البته اگر این آمار را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به طور فرضی در نظر بگیریم اعضای هیات علمی اهل سنت دانشگاههای دولتی و آزاد در ایران در حد یک محاسبه خوشبینانه شاید به 1270 نفر برسد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی توجه شایانی نسبت به ادبیات اقوام داشته است و توانسته است برای پاسخ به نیازهای فرهنگی و مذهبی اقوام و مذاهب رشته هایی در دانشگاه ها برای آنها ایجاد کند مانند رشته ادبیات کردی در استان کردستان.

وی ادامه داد: رشته فقه شافعی در دانشگاه تهران سابقه بیش از نیم قرن دارد ولی پس از انقلاب اسلامی، رشته های مذاهب اهل سنت حتی در سطح عنوان دانشگاه تاسیس شدند.

مشاور رئیس جمهور در پایان سخنان خود گفت: با پیگیری‌های دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های مذهبی، ابلاغیه‌ای از سوی دولت مبنی بر ضرورت استفاده از افراد شایسته اهل سنت در پست‌ها و مناصب مدیریتی صادر شد.

http://farhangesadid.ir/fa/news/859/تقریبا-403-واحد-دانشگاهی-در-مناطق-اهل-سنت-نشین-وجود-دارد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۴