***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

جهاد دروصیت نامه شهدای فشارکی

دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۹ ق.ظ

 

کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) 

 

منبع : کتاب  کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدا ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص 186 الی 188

 

 

 

 

جهاد در وصیت‌نامه شهدا

Image result for ‫جهاد فی سبیل الله‬‎ شهدای گرانقدر که خود از مجاهدان فی سبیل الله بوده‌اند در خصوص جهاد در راه خدا چنین وصیت کرده‌اند:

  1. الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِۚ وَأُولَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ [1]. رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ [2] (شهید جواد حاج شریفی)
  2. فإنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللّهُ لِخاصَّةِ أولیائِهِ [3](شهید مهدی عظیمی)
  3. سراسر زندگی یک مجاهد و مسلمان دائم در مبارزه است و جهاد، جهاد با طبیعت برای بدست آوردن روزی جهت خود و خانواده اش و همچنین جامعه است، جهاد نفس جهت تزکیه جسم و روح، جهاد با دشمنان خدا و رسول و کسانی که سد راه جامعه می باشند. (شهید حسین سلمانی فشارکی)
  4. پیامبر گرامی(ص) می‌فرماید[4]: "هنگامی که رزمندگان قصد جنگ کنند خدا نجات از آتش را بر ایشان بنویسد. و هنگامی که برای جهاد مهیا گشتند، خداوند به ایشان بر ملائک مباهات می‌کند. و موقعی که با خانواده‌های خود وداع می‌کنند، از گناهان خویش پاک می‌شوند و هنگامی که به جنگ با دشمن برخیزند و نبرد آغاز گردد، فرشتگان اطراف آن‌ها جمع می‌شود و از خدا برای ایشان نصرت و پایداری طلب می‌کنند". (شهید ابراهیم محمدی فشارکی)
  5. إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیَانٌ مَّرْصُوصٌ [5]- خدا کسانى را دوست دارد که صف زده در راه او جهاد می‌کنند [و از ثابت قدمی] گویى بنایى پولادین و استوارند. (شهید اسدالله محمدی فشارکی)
  6. ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید جهت چیست که چون به شما امر شود که برای جهاد در راه دین بی درنگ خارج شوید چون بار گرانی به خاک زمین سخت دل بسته‌اید آیا راضی به زندگانی دنیا عوض حیات ابدی آخرت شدید؟ متاع دنیا درپیش آخرت اندک و نا چیز است(سوره توبه آیه38) (شهید محمود محمدی فشارکی)
  7. این ندای الله اکبر من خشابی است برای اسلحه من،که معلوم نیست،چقدر جای می‌گیرد. و هیچ وقت خالی نمی‌ماند. و همیشه پر است. (شهید یحیی احمدی فشارکی)
  8. دیگر موقع شعار نیست، موقع عمل است. باید جنگید، باید مبارزه کرد، تا باطل نابودگردد. همیشه دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید. (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی)  
  9. بیائید‌ای دوستان تا سهند تیز پای عشق را زین کنیم. و بر حادثه دل بندیم و به دیدار آشنائی رویم. آری هیچ وقت حسینیه دلهامان اینقدر شلوغ نبوده است.کاروانیان حسینی دسته، دسته و فوج فوج به ریسمان الهی چنگ زده و با شعار لبیک یا خمینی، روانه‌ی دیار عشاق می‌شوند و گاه در این راه به دیدار محبوب خود می‌شتابند. پس بیائید، تا ما هم ادامه دهنگان راه آنان باشیم. و نگذاریم که اسلحۀ عاشقان راز دار روی زمین همچنان سرد بماند. (شهید جواد حاج شریفی )
  10. ... و با دشمنان اسلام مبارزه کنید و ذلت وخواری را به خود راه ندهید که خداوند جهاد گران را دوست دارد. (شهید رحیم مطلبی فشارکی)
  11. ما امروز وظیفه داریم که از اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله دفاع کنیم. (شهید محمد مطلبی فشارکی)
  12. این ندای الله اکبر من خشابی است برای اسلحه من که معلوم نیست چقدر جای می‌گیرد و هیچ وقت خالی نمی‌ماند و همیشه پر است.( شهید یحیی احمدی فشارکی)
  13. بسم رب الشهدا والصالحین، «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوصٌ [6] خدا آن مومنان را که درصف جهاد با کافران مانند آهنین همدست و پایدارند دوست میدارد و امروز این آیه شریفه مصداق پیدا کرده و خلق مسلمانان ایران در برابر دشمنان خدا چون صف آهنین ایستادگی می‌کنند در میدان حق علیه باطل. (شهید مهدی سلمانی فشارکی)
  14. بسم الله الرحمن الرحیم، «الَّذینَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم أَعظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ وَأُولئِکَ هُمُ الفائِزونَ»[7] «کسانیکه به پروردگارشان ایمان می‌آورند.وبرای بقا و پایداری قران با جان و مالشان در راه خدا جهاد می‌کنند، بزرگترین درجه و مقام را درراه خداوند کریم دارند.وبه راستی انان رستگاران دو عالمند.» سرتاسر زندگی یک مسلمان توأم با جهاد و مبارزه است. جهاد با طبیعت برای به دست آوردن روزی جهت خود و خانواده و هم چنین جامعه است. جهاد نفس جهت تزکیه ی جسم و روح جهاد با دشمنان خدا و رسول خدا و کسانی که ضد راه جامعه می‌باشند.در این زمان که همه‌ی ابرقدرت‌ها سعی و کوشش می‌کنند،تا انقلاب اسلامی ایران به نابودی بکشانند. در این روزگار که دشمنان خدا سعی دارند خون سرخ شهیدان اسلام را به تباهی بکشانند، وظیفه‌ی چه کسی است،که در مقابل این دشمنان مبارزه کنند، وجود کثیف شان را از سطح کره زمین پاک نماید؟ (شهید حسین سلمانی فشارکی)
  15. جنگ را فراموش نکنید. و راه شهیدان که همان تحکیم بخشیدن اسلام به سراسر جهان می‌باشد را ادامه دهید. (شهید مهدی مطلبی فشارکی فرزند علی اصغر)
  16. چون من به راهی که حسین (ع) رفت رفتم و حسین (ع) را یاری کردم و به ندای هل من ناصر ینصرنی امام لبیک گفتم و از برادرانم مسئلت دارم که من که شهید شدم جای من را پر کنند و پرچم مرا که پرچم حسین (ع) است برفراز دارید و با سلاح من کفار را نابود بکنید (شهید اکبر مطلبی فشارکی)
  17. ای ملت گرامی و مجاهد سخنم با شماست، مبادا در این زمان دست یاری از موسی زمان خود بردارید و او را تنها گذارید که اوست یاور و رهبر حق و کوبنده هر ظالم و ستمگری. (شهید رحیم مطلبی فشارکی)
  18. با دشمنان اسلام مبارزه کنید و ذلت و خواری را به خود راه مدهید که خداوند انسان مبارزه گر را دوست می‌دارد. (شهید رحیم مطلبی فشارکی)
  19. ای جوان‌ها بر شما واجب است،که جبهه‌ها را پر کنید. و به ندای رهبر لبیک بگوئید، تا ظالمین از بین بروند... چه بهتر بیائیم و در راه خدا شهید شویم و همان طور که رسول خدا(ص) فرمود: «ان افضل عمل المؤمن الجهاد فی سبیل الله». بهترین عمل مؤمن جهاد در راه خداست. باید این مطلب را فهمید و به آن عمل کرد و باید خدا را یاری کرد،جهاد باید فقط برای رضای خداوند باشد.‌ ای شهادت در راه خدا بیا من تو را با افتخار در بغل می‌گیرم. و در خون خودم می‌غلتم که درخت اسلام سربلند باشد شهادت تو کجایی که گمشده ی من هستی.زیرا شهادت دری از درهای بهشت است،که همه کس افتخار او را پیدا نخواهد کرد. (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی )
 

[1] آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند آنها را نزد خدا مقام بلندتری است و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالمند. - سوره توبه آیه 20

[2] "ای پروردگار ما، بر ماشکیبایی ببار و ما را ثابت قدم گردان و بر کافران پیروز ساز" سوره البقرة آیه 250

[3] جهاد درى از درهاى بهشت است که خداوند آن را بر روى اولیاى خاص خود گشوده است. نهج البلاغه، خطبه ۲۷ و  میزان الحکمه: ج 13 ص 548

[4] مجمع البیان ج2 ص 884 و بهشت و دوزخ از نگاه قران وحدیث 2 ص 486

[5] سوره صف آیه 4

[6] سوره صف آیه 4

[7] سوره البقرة آیه ۲۱۸