***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

معرفی دکتر محمد علی لسانی فشارکی

دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۳۱ ق.ظ

 

محمد علی لسانی فشارکی

دکتر محمد علی لسانی فشارکی

دکتر محمد علی لسانی فشارکی

دکتر «محمدعلی لسانی فشارکی» فارغ التحصیل از دانشکده الهیات دانشگاه تهران در رشته علوم قرآن و حدیث است. وی بیش از 20 سال سابقه در تدریس علوم قرآنی و ادبیات عرب دارد، و در حال حاضر عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و استاد دانشگاه آزاد (واحد علوم تحقیقات) و دانشکده علوم قرآنی شهر ری می باشد.
ایشان عضو مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی نیز می باشند.
وی آثار بسیاری در قالب ترجمه و تألیف ارائه کرده که در اختیار دانشجویان و قرآن پژوهان قرار گرفته است. گفته می شود درر دوران معاصر، توجه آکادمیک به علم سوره شناسی اولین بار از سوی ایشان صورت گرفت. وی در ۱۳۷۹ توجه محققین حوزه مطالعات قرآنی را به این علم – طی دو سخنرانی درسی در دانشگاه امام صادق(ع) – جلب نمود.

کتب انتشار یافته ایشان:

  • قرآن منشور زندگی
  • سیمای صابران در قرآن
  • روش تحقیق موضوعی در قرآن کریم
  • خورشید نبوت: ترجمه فارسی “الرحیق المختوم” شیخ صفی الرحمن مبارکفوری
  • تفسیر روحانی: گزارشی از تفسیر علامه مجاهد شهید آیت الله حاج آقا سیدمصطفی خمینی(قدس سره)
  • تفسیر کابلی از دیدگاه اهل سنت: از آیه 45 سوره عنکبوت تا آیه 37 سوره جاثیه با فوائد “موضح الفرقان”
  • تفسیر کابلی از دیدگاه اهل سنت: از آیه 38 سوره جاثیه تا آخر سوره ناس با فوائد “موضح الفرقان”

 

 

http://goftman.org/دکتر-محمد-علی-لسانی-فشارکی/

 

 

لسانی فشارکی، محمدعلی

 
 
لسانی فشارکی، محمد علی
نام لسانی فشارکی، محمد علی
نام های دیگر دکتر محمد علی لسانی فشارکی
نام پدر خلیل
متولد 1332
محل تولد اصفهان
رحلت  
اساتید سید محمد شیرازی؛ سید محمدباقرحجتی؛ آذرتاش آذرنوش؛ محمدباقربهبودی
برخی آثار علوم قرآنی

سیمای صابران در قرآن

مختار ثقفی و نهضت توابین

محمدعلى لسانى فشارکى فارغ التحصیل از دانشکده الهیات دانشگاه تهران در رشتهِ علوم قرآن و حدیث است. وی بیش از 20 سال سابقه در تدریس علوم قرآنی و ادبیات عرب دارد، و در حال حاضر عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران و استاد دانشگاه آزاد (واحد علوم تحقیقات) و دانشکده علوم قرانی شهر ری می‌باشد. ایشان عضو مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی نیز میباشند.فرزند خلیل فرزند شیخ محمدباقر فرزند شیخ محمد مهدى فرزند آیت‌الله محمدباقر فشارکى، در سال 1332 متولد شد.

 

کسب علم و دانش

ایشان داراى مدرک خارج فقه و اصول از حوزه علمیه اصفهان و قم و دکتراى الهیات، معارف اسلامى، علوم قرآنى و حدیث از دانشکده الهیات دانشگاه تهران مى‌باشند. وى بیش از 20 سال سابقه در تدریس علوم قرآنى و ادبیات عرب دارد و در حال حاضر عضو هیأت علمى دانشگاه تربیت مدرس تهران، استاد دانشگاه آزاد (واحد علوم تحقیقات) و دانشکده علوم قرآنى شهر رى و عضو مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامى مى‌باشند.

گفته مى‌شود در دوران معاصر، توجه آکادمیک به علم سوره‌شناسى، اولین بار از سوى‌ایشان صورت گرفت. وى توجه محققین حوزه مطالعات قرآنى را به این علم- طى دو سخنرانى درسى در دانشگاه امام صادق(ع)- جلب نمود.

 

آثار

وى آثار بسیارى در قالب ترجمه و تألیف ارائه کرده که در اختیار دانشجویان و قرآن‌پژوهان قرار گرفته است.

از جمله آثار:

  1. قرآن منشور زندگى (ترجمه).
  2. سیماى صابران در قرآن (ترجمه).
  3. روش تحقیق موضوعى در قرآن کریم.
  4. خورشید نبوت: ترجمه فارسى «الرحیق المختوم» شیخ صفى‌الرحمن مبارک فورى.
  5. تفسیر روحانى: گزارشى از تفسیر علامه مجاهد شهید آیت‌الله حاج آقا سید مصطفى خمینى(ره).
  6. تفسیر کابلى از دیدگاه اهل سنت: از آیه 45 سوره عنکبوت آیه 37 سوره جاثیه با فوائد «موضح الفرقان» (ترجمه).
  7. تفسیر کابلى از دیدگاه اهل سنت: از آیه 38 سوره جاثیه تا آخر سوره ناس با فوائد «موضح الفرقان» (ترجمه).
  8.  

 

 

http://wikinoor.ir/لسانی_فشارکی،_محمدعلی

 

 

 

محمدعلی لسانی فشارکی

 1745 بازدید
 
دکتر «محمدعلی لسانی فشارکی» فرزند خلیل فرزند شیخ محمدباقر فرزند شیخ محمدمهدی فرزند آیت الله العظمی محمدباقر فشارکی فارغ التحصیل از دانشکده الهیات دانشگاه تهران در رشتهِ علوم قرآن و حدیث است. وی بیش از 20 سال سابقه در تدریس علوم قرآنی و ادبیات عرب دارد، و در حال حاضر عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران و استاد دانشگاه آزاد (واحد علوم تحقیقات) و دانشکده علوم قرانی شهر ری می باشد.
ایشان عضو مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی نیز میباشند.
وی آثار بسیاری در قالب ترجمه و تألیف ارائه کرده که در اختیار دانشجویان و قرآن پژوهان قرار گرفته است. گفته می شود در دوران معاصر، توجه آکادمیک به علم سوره شناسی اولین بار از سوی محمد علی لسانی فشارکی استاد علوم قرآنی دانشگاه تربیت مدرس تهران، صورت گرفت. وی در ۱۳۷۹ خورشیدی توجه محققین حوزهٔ مطالعات قرآنی را به این علم - طی دو سخنرانی درسی در دانشگاه امام صادق - جلب نمود.

کتب انتشار یافته ایشان:

1. قرآن منشور زندگی
پدیدآورنده: یوسف قرضاوی، عبدالعزیز سلیمی، محمدعلی لسانی فشارکی
ناشر: احسان - 1383
2. سیمای صابران در قرآن
پدیدآورنده: یوسف قرضاوی، محمدعلی لسانی فشارکی (مترجم)
ناشر: بوستان کتاب قم - 26 دی، 1386
3. روش تحقیق موضوعی در قرآن کریم 
پدیدآورنده: محمدعلی لسانی فشارکی، حسین مردانی زنجانی
ناشر: قلم مهر - 11 دی، 1385
4. خورشید نبوت: ترجمه فارسی "الرحیق المختوم"شیخ صفی الرحمن مبارکفوری 
پدیدآورنده: صفی الرحمن مبارک فوری، محمدعلی لسانی فشارکی (مترجم)
ناشر: احسان - 15 آذر، 1385
5. تفسیر روحانی: گزارشی از تفسیر علامه مجاهد شهید آیت الله حاج آقا سیدمصطفی خمینی (قدس سره) 
پدیدآورنده: محمدعلی لسانی فشارکی
ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج - 09 تیر، 1387
6. تفسیر کابلی از دیدگاه اهل سنت: از آیه 45 سوره عنکبوت آیه 37 سوره جاثیه با فوائد "موضح الفرقان"
پدیدآورنده: محمودحسن دیوبندی (مترجم)، محمدعلی لسانی فشارکی (ویراستار)
ناشر: احسان - 09 خرداد، 1385
7. تفسیر کابلی از دیدگاه اهل سنت: از آیه 38 سوره جاثیه تا آخر سوره ناس با فوائد "موضح الفرقان" 
پدیدآورنده: محمودحسن دیوبندی (مترجم)، محمدعلی لسانی فشارکی (ویراستار)
ناشر: احسان - 09 خرداد، 1385

شهرت استاد دکتر محمدعلی لسانی فشارکی

 

 

 

https://bookroom.ir/#myModalPopUp

 

 

جلیل از ۵۰ سال تحقیق و پژوهش در علوم قرآنی

گرامیداشت دکتر لسانی فشارکی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به پاس پنجاه سال تحقیق و پژوهش در علوم قرآنی از دکتر محمدعلی لسانی فشارکی عضو هیأت علمی این دانشگاه تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون آموزشی و دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در مراسم گرامیداشت دکتر لسانی فشارکی که در سالن شهید مفتح این واحد برگزار شد؛ گفت: «دانشکده الهیات برخود می‌بالد که مجموعه ای گرانسنگ و فرهیخته به عنوان استاد در آن حضور دارند و به سنت الهی با برگزاری مراسم بزرگداشت از استادان برجسته دانشگاهی تقدیر و تشکر می‌کند.»

دکتر رضایی اصفهانی با توجه به سابقه لسانی در تحقیق و پژوهش افزود:«نقش دکتر لسانی علاوه بر استاد بودن، تحقیق و تفحص علمی، قرآنی و تالیف کتب و مقالات علمی؛ در جذب و تربیت دانشجویان و شاگردان و تعلیمات معنوی وی است که بسیاری از آنان امروز خود به عنوان استاد، زینت بخش مجلس هستند، نمایان است.»

معاون آموزشی دانشکده الهیات واحد کرج با تاکید بر نقش استادان از نظر الگوبخشی به دانشجویان تصریح کرد: «دانشجویان باید ابعاد معنوی شخصیت دانشمندان و استادانی مانند دکتر لسانی را شناخته و آنان را الگوی خود قرار دهند و مسئولان نیز باید با فراگیرکردن این فرهنگ، امثال وی را که با برخورداری از چهره ای علمی؛ چهره هایی خدوم، معنوی، عالم، متوسل و متوکل هستند را به دانشجویان بشناسانند.»

در بخش دیگری از مراسم دکتر خوش منش رئیس شورای گسترش آموزش و پژوهش کشور سخنانی درباره جایگاه علمی و تحقیقی لسانی بیان کرد.

رضایی اصفهانی: دانشجویان باید ابعاد معنوی شخصیت دانشمندان و استادانی مانند دکتر لسانی را شناخته و آنان را الگوی خود قرار دهند و مسئولان نیز باید با فراگیرکردن این فرهنگ، امثال وی را که با برخورداری از چهره ای علمی؛ چهره هایی خدوم، معنوی، عالم، متوسل و متوکل هستند را به دانشجویان بشناسانند

دکتر طالب تاش از استادان دانشکده الهیات نیز به نکات برجسته ای در تحقیقات این محقق علوم قرآنی پرداخت و گفت:«لسانی در علوم قرآن و حدیث صاحب چندین سبک هستند و سبک تحقیق موضوعی قرآن مبتنی بر تفکر در آیات قرآن را وی طراحی کرده است.»

وی همچنین از سبک هایی از قبیل سبک ابدایی در آموزش قرآن، سبک پیامبر شناسی و سبک سوره‌شناسی نام برد.

دکتر محمدعلی لسانی نیز با ارائه مثال‌هایی درباره مرگ و زندگی و ارزش های معنوی در زندگی دنیوی حضور در چنین جلساتی را به حضور شخص در مراسم ترحیم خود تشبیه کرد و گفت: «در چنین جلساتی چهره های درخشانی هستند که من در حضورشان هستم و زمانی در جوانی از پدرم پرسیدم در چنین وقت ها چه باید گفت و وی پاسخ داد پسرم بگو من صفری هستم که در کنار اعداد قرار گرفته ام و بدون آنها ارزشی نخواهم داشت.»

وی با بیان سخنانی از آفرینش های مترادف و متضاد در جهان هستی به روند خلقت از خداوند پرداخت و گفت: «این روند متوقف شدنی نیست بلکه یک چشمه جوشان تفکر است که باید به واسطه آن اندیشید که چه هست و چه نیست و به چه چیزی ابتدا باید فکر کرد و این همان ترجیع بندی است که کلام خداست و هوالعزیز الغفور.»

لسانی سال گذشته نیز در دهمین دوره تکریم چهره های قرآنی که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، به عنوان چهره قرآنی برگزیده استان البرز معرفی شد.

لسانی فشارکی از استادان برجسته علوم قرآنی در دانشکده الهیات واحد کرج است که در کارنامه علمی خود ترجمه، تالیف و تصحیح کتاب‌هایی همچون علوم قرآنی، ضوابط حکمت، مباحثی در علوم قرآن، قراء سبعه و قرائات سبع، آموزش زبان قرآن، مختار ثقفی و نهضت توابین، تاریخ قرآن، اسرائیلیات، خورشید نبوت، روش تحقیق موضوعی قرآن کریم، سوره شناسی و سیمای صابران در قرآن را ثبت کرده است.

برچسب‌ها

 

 

 

 

 

 

http://ana.ir/fa/news/80/136996/گرامیداشت-دکتر-لسانی-فشارکی-عضو-هیأت-علمی-دانشگاه-آزاد-اسلامی-واحد-کرج

 

 

تجلیل از ۵۰ سال تحقیق و پژوهش دکتر فشارکی در علوم قرآنی
کرج ـ خبرنگار اطلاعات: به پاس پنجاه سال تحقیق و پژوهش در علوم قرآنی در مراسم ویژه‌ای از دکتر محمدعلی لسانی فشارکی عضو هیأت علمی این دانشگاه قدردانی شد.در این مراسم که در سالن شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد؛ دکتر رضایی اصفهانی معاون آموزشی و دانشجویی دانشکده الهیات گفت: دانشکده الهیات بر خود می‌بالد که مجموعه‌ای گران‌سنگ و فرهیخته در آن حضور دارند.

 

وی با اشاره به سابقه دکتر لسانی در تحقیق و پژوهش افزود: نقش دکتر لسانی علاوه بر استاد بودن، تحقیق و تفحص علمی، قرآنی و تألیف کتب و مقالات علمی؛ در جذب و تربیت دانشجویان و شاگردان و تعلیمات معنوی اوست.او با تأکید بر نقش استادان از نظر الگوبخشی به دانشجویان گفت: دانشجویان باید ابعاد معنوی شخصیت دانشمندان و استادانی مانند دکتر لسانی را بشناسند و آنان را الگو قرار دهند و مسئولان نیز باید با فراگیر کردن این فرهنگ، امثال او را به دانشجویان بشناسانند.

گفتنی است، دکتر لسانی فشارکی در بیست و دومین دوره تجلیل از خادمان قرآنی از سوی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری تجلیل شد. همچنین سال گذشته نیز در دهمین دوره تکریم چهره‌های قرآنی که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، به عنوان چهره قرآنی برگزیده استان البرز معرفی شد.دکتر محمدعلی لسانی فشارکی از استادان برجسته علوم قرآنی در دانشکده الهیات واحد کرج است که در کارنامه علمی خود ترجمه، تألیف و تصحیح کتاب‌هایی همچون علوم قرآنی، ضوابط حکمت، مباحثی در علوم قرآن، قراء سبعه و قرائات سبع، آموزش زبان قرآن، مختار ثقفی و نهضت توابین، تاریخ قرآن، اسرائیلیات، خورشید نبوت، روش تحقیق موضوعی قرآن کریم، سوره شناسی و سیمای صابران در قرآن را ثبت کرده است.

http://www.ettelaat.com/etiran/?p=247790

https://larestan.farhang.gov.ir/fa/news/579463/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D9%84%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۳