***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی

یادداشت منتشر شده در ایسنا 

https://www.google.com/amp/s/www.isna.ir/amp/98120503638/

ISNA logo.jpg

/یادداشت میهمان/

«معامله قرن» به «شکست قرن» تبدیل خواهد شد

سید جواد هاشمی فشارکی، عضو هیئت علمی دانشگاه ، در یادداشتی درخصوص معامله قرن که آن را در اختیار ایسنا قرار داده است می‌نویسد؛ نطفه فتنه شکل‌گیری کشور جعلی اسرائیل در قبله نخست جهان اسلام و در قلب سرزمین‌های اسلامی از سوی نظام سلطه‌گران جهانی تحمیل و مردم مظلوم فلسطین، مورد انبوه ظلم و جنایت و آوارگی شدند و رژیم اشغالگر صهیونیستی جنگ‌های مختلفی نیز با اعراب، برای توسعه سرزمین‌های اشغالی داشته است.

آمریکای جنایتکار و اروپای وحشی همواره برای امنیت اسرائیل در تلاش برای تحمیل صلح سازشکارانه بود و نهضت آزادی‌بخش فلسطین را نیز با فریب و تطمیع، به انحراف و تسلیم کشاند، لکن مردم مظلوم فلسطین با انتفاضه‌های خود، ضربات مهلکی بر آن رژیم سفاک زده‌اند.

آمریکا و کشورهای غربی، با همراهی کشورهای مرتجع عرب، با طرح خاورمیانه جدید و زایش داعش وحشی، به دنبال ایجاد حریم امنیتی، برای سرزمین‌های اشغالی بودند که با تلاش و جهاد محور مقاومت، به شکست گرائیده است، امروز جغرافیای منطقه معکوس شده و اینک پشت مرزهای اسرائیل انباشته از انبار باروت‌های ضد اسرائیلی شده است.

انقلاب پرشکوه اسلامی، معادلات ظالمانه جهانی را برهم زد، نخست سفارت اسرائیل در ایران را تعطیل و رسماً از فلسطین حمایت کرد و با اعلام روز جهانی قدس، آن را مسئله اول جهان اسلام اعلام و همواره از آن حمایت‌های مادی و معنوی می‌کند. بدین سبب پرده‌های ریا از نقاب کشورهای مرتجع عرب، فروریخت و ماهیت همسوئی آنان با رژیم اشغالگر قدس آشکار شد.

از سوی دیگر، حمایت آزادگان جهان از حق مشروع فلسطینیان گسترده‌تر گشت و چند سالی است که محور مقاومت در برخی کشورهای اسلامی شکل‌گرفته و توانمند شده و پیکان اصلی محور مقاومت به‌سوی آزادی قدس نشانه رفته است.

ایران اسلامی با عبور از چله پرافتخار انقلاب و تثبیت پایه‌های قدرت خود و در مطلع گام دوم انقلاب اسلامی درحال گذار در تبدیل‌شدن به یک‌قطب جهانی و تأثیرگذاری بر حوادث جهانی و منطقه‌ای، به نفع جهان اسلام است و رهبر انقلاب نیز سه سال قبل وعده نابودی اسرائیل را تا ۲۵ سال بعد دادند؛ این سیاست ترس مضاعفی را به جان بزدل اسرائیلی‌ها و حامیانش انداخته است و در رؤیای نجات، جان پلید خود هستند.

معامله، به مفهوم دادوستد و اینکه چیزی دادن و چیزی ستاندن در شرایط تعامل دوسویه و عادلانه است، ولی اگر چیزی یک‌سویه و تحمیلی باشد، معامله نامیدن آن بی‌معنا و بلکه احمقانه خواهد بود، چرا که خواسته‌های یک‌طرف محقق و طرف دیگر مورد تظلم واقع می‌شود.

رونمایی از «معامله قرن» توسط رئیس‌جمهور آمریکا که پس از چند دهه ظلم و جنایت و فشار بر فلسطینیان و به‌صورت یک‌سویه از طرف مقابل آن‌ها تهیه شده و می‌خواهند با فشار و تطمیع آن را تحمیل کنند. به نظر می‌رسد هدف این طرح مختومه کردن پرونده وضعیت فلسطینیان بدون احقاق حقشان و آسودگی از انتفاضه‌های بعدی و آرامش در درون مرزهای فلسطین اشغالی بوده و قرارگیری تمرکز آن رژیم سفاک، بر همسایگان و ایجاد فتنه‌های جدید برای تأمین حریم امنیتی در بیرون مرزها باشد. قطعاً که بدون در نظر گرفتن حقوق مشروع فلسطینان درون و بیرون مرزها و نقض قوانین بین‌المللی نیز است، غیرمنطقی و غیر عقلی بوده و محکوم است.

طرح «معامله قرن» رؤیاپردازی‌های آمریکایی‌ها در خوش‌خدمتی به صهیونیسم، برای تقویت و تثبیت پایه‌های لرزان دولت اشغالگر اسرائیل در داخل اراضی اشغالی و در جهت کاهش بحران‌های داخلی و جلوگیری از پوکی استخوان رژیم اسرائیل است.

واقعیت میدانی در چند سال اخیر با شکست طرح صلح خاورمیانه و شکست حکومت وحشی داعش و تشکیل نیروهای مقاومت در عراق و سوریه و قوی‌تر شدن حزب‌الله لبنان و حتی غزه حاکی از آن است که سیر تحولات در جنوب غرب آسیا، به نفع محور مقاومت و در جهت تقویت احقاق حق ملت مظلوم فلسطین و در جهت متزلزل‌تر شدن رژیم غاصب اسرائیل و نشانگر قریب‌الوقوع بودن زلزله ویرانگر اسرائیل است.

جغرافیای محور مقاومت با شکست داعش و به‌خصوص با شهادت فرمانده محور مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط دولت جنایتکار آمریکا روزبه‌روز در حال توسعه، تقویت و مهیای نبرد با اسرائیل شده و ضدیت با آمریکا و طرح‌های استعماری آن و حتی شعارهای مردمی اینک به میان برخی مسئولان کشورها نیز کشیده شده و ضریب موفقیت طرح «معامله قرن» را به‌شدت کاهش داده است.

طرح ظالمانه و احمقانه رئیس‌جمهور آمریکا تحت عنوان دروغ «معامله قرن» همانند طرح هفت سال پیش آنان که برخی با عنوان «توافق قرن» نام بردند، محکوم‌به شکست بوده و ابتر مانده و به نتیجه نخواهد رسید و «شکست قرن» نام خواهد گرفت.

به فرمایش رهبر معظم انقلاب «این طرح قبل از مردن ترامپ می‌میرد» و همان‌طور که کبریت ترور فرمانده مقاومت شهید قاسم سلیمانی سبب شعله ورتر شدن خشم انقلابی در ایران و منطقه و جهان شد، کبریت «معامله قرن» در باروت «منطقه مقاومت» سبب شعله‌ورتر شدن باروت‌های قلب‌های تپنده برای قبله محور مقاومت شده و نابودی اسرائیل را تا قبل از ۲۵ سال آینده بشارت می‌دهد.

در چنین شرایطی کار احمقانه ترامپ، در رونمایی از «معامله قرن» و فشار و تطمیع برای اجرای آن به‌مانند آن است که دیوانه‌ای کبریتی را در باروت مهمات انداخته باشد و این باروت برافروخته محور مقاومت انفجار رژیم صهیونیستی را در کوتاه‌تر شدن عمر نامشروعش تسریع خواهد کرد و ان‌شاءالله وعده الهی «نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِیبٌ» محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  •  دوشنبه/ ۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۵
  •  دسته‌بندی: قزوین
  •  کد خبر: 98120503638
  •  خبرنگار : 50059

 

 

 

https://www.google.com/amp/s/www.isna.ir/amp/98120503638/

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۵