***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در ایثار پرس 

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

نشانی منبع خبر :

http://www.isarpress.ir/?p=5635

گروه : آخرین اخبار / صفحه اول / ویژه

  • شناسه : 5635
  • 08 تیر 1400 - 5:14

درخصوص گفتار و رفتار آقای محسن رضایی :

لقی های فرمان فرمانده اسبق

درد نامه ای به اقای محسن رضایی فرمانده از دور سابق جنگ تحمیلی در خصوص لقی های گفتارها و رفتارهای وی

*

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

 

بنام خدا

جناب اقای محسن رضایی میرقائد

سلام علیکم

علیرغم همه دلخوریهایم از گفتارها و رفتارهای عجیب شما که بدور از شان نه یک فرمانده سابق سپاه ، که بعنوان یک مسلمان تجلی کرده است ، قصد داشتم چون استخوان در گلو وضعیت شما را تا آخر عمر تحمل کرده و چیزی بصورت صراحت نسبت به شما ننگارم . لکن اخیرا یکی از دوستان صمیمی شما که در طول انتخابات اخیر از شما حمایت می کرد ، نامه بی اسم و نشان به اسم بسیجی ۱۴ ساله خطاب به شما برایم  فرستاد ،که در آن مطالب تمجید گونه مفرط و خلاف واقع زیادی وجود داشت ، و مرا واداشت به جهت مخالفت با تحریف واقعیات این نامه را در چندین بند بدون هیچ حب و بغض شخصی ، درد مندانه بنویسیم .

 

  1. جنابعالی درسوم شهریور ماه ۱۳۶۰ در 26 سالگی برای فرماندهی سپاه سه رای از هفت رای بدست آوردی ( یعنی زیر 50 درصد ارا ) ، بعد از آنکه گزینه های دیگر فرماندهی سپاه را نپذیرفتند، این مسولیت به ودیعه به شما نهاده شد . ( انتخاب ، ۰۷ مهر ۱۳۹۸ )  "رضایی جوان بدون هیچ اِن قُلتی پذیرفت، در حالی که دو کاندیدای پیشین این پست یعنی محمد بروجردی و یوسف کلاهدوز، که هردو بعدا به شهادت رسیدند، با وجود اصرار محسن رفیق‌دوست، از فرماندهان ارشد وقت سپاه، از پذیرش این سمت بسیار مهم آن روز خودداری کردند." [1] 
  2.  ما بدون اینکه نام فرماندهان عالی جنگ را بدانیم، صرفا به تبعیت از فرمان امام خمینی بسیجی وار به جبهه ها روی آوردیم . و علیرغم همه ضعفهای فرماندهی ، با تمام وجود در خدمت دفاع مقدس بودیم و به برکت خون شهدا و عنایات الهی، عملیاتهای رزمندگان به ثمر نشست و فتوحات زیاد و بی نظیری نصیب انقلاب شد و برای اینکه شماها به حساب خود منظور نکنید،  بارها امام ، امدادهای الهی را گوشزد کردند و درجریان آزادی خرمشهر و مهران نیز فرمود : " خدا آزاد کرد ". درحالیکه تدابیر امام راحل و بنیه های راسخ اعتقادی مردم و اعتماد به نفس رزمندگان و ... عوامل اصلی پیروزی در جنگ بود !
  3. شما بدون موافقت امام خمینی،  رزمندگان را از جبهه های دفاع مقدس را به لبنان بردی، "جمهوری اسلامی خیلی زود متوجه شد که ورود مستقیم به جبهه لبنان حرکت در مسیری است که دشمن آن را طراحی کرده است" ( بصیرت ، ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ ) [2]  و امام مجبور شد که بیان کند راه قدس از کربلا میگذرد،" ما راهمان این است که باید از راه شکست عراق، دنبال لبنان برویم، نه مستقلا، " (کیهان، 17/3/61)  تا اینکه نیروهای رزمنده با وقفه ای که پیش آمد،  به جبهه های ایران  بازگشتند. و بعبارتی سو فرماندهی شما در راستای نقشه دشمن بوده است ، لکن بعدا با تدبیر امام اصلاح میشود . و نیروهای اعزامی به لبنان بدون فرمانده شان حاج احمد متوسلیان که توسط اسراییلیها به اسارت گرفته میشود ، به ایران باز میگردند !
  4. براساس نوشته پژوهشگر امریکایی:" در اواخر ماه مه 1982 وضعیت عراق درجبهه ها بسیار وخیم شد. نیروهای ایرانی بصره ... را زیر فشار قراردادند . " ( همپای صاعقه ، ص 763 ) " ارتش رژیم صهیونیستی با یک پیشروی خود را به بیروت رساند ( همپای صاعقه ، ص 769  ) با اعزام نیروهای ایرانی به لبنان  به سبب سو مدیریت جنابعالی و وقفه ناشی در جنگ تحمیلی سبب شد تا در عملیات جبهه های دفاع مقدس فاصله ای بیافتد و رژیم صدام که پس از عملیات های بزرگ فتح المبین و طریق القدس در بهار 1361 ، همه خطوط دفاعی اش از بین رفته بود ، فرصت بازسازی و مستحکم سازی خطوط دفاعی اش را بیابد . پس از این حادثه عملیاتهای بزرگ رمضان و محرم و ....  با شکست مواجه شدند. ایا بخشی از این خسارات وارده در جنگ ، متوجه مسئولیت فرماندهی شخص جنابعالی نیست ؟ 
  5. در دوران دفاع مقدس اینجانب برای کاری نزد مسئول دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی ( اقای هاشمی رفسنجانی) که همزمان در شورای عالی دفاع نیز مسئولیت داشت ، رفته بودم و مشاهده کردم که فرماندهان جنگ به گلایه از شما نزد وی آمده بودند !
  6. شهید صیاد شیرازی نیز برای عدم قرار گیری در ذیل فرماندهی شما ، استعفا داد ، انجا که هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات خود در سال۶۶ عنوان می‌کند: «آقای صیاد شیرازی آمدند و دنبال تشکیل ستاد قرارگاه بودند که خودشان نیز مسئولیت آن را بر عهده بگیرند.» کار اختلاف بین فرماندهان سپاه و ارتش به جایی می‌رسد که هنگامی که آیت‌ا... هاشمی آقای محسن رضایی را به‌ عنوان جانشین خود انتخاب می‌کند، آقای صیاد شیرازی به دلیل مخالفت با این تصمیم از فرماندهی نیروی زمینی استعفا می‌دهد. ....، به‌ صورت تلفنی دلیل را از آقای صیاد شیرازی پرسیدم. با این همه، بعد گذشت چند روز آقای صیاد شیرازی از تصمیم استعفا پشیمان شدند و من هم کمک کردم که همچنان در فرماندهی نیروی زمینی ارتش به فعالیت خود ادامه بدهد.» ( خاطرات هاشمی رفسنجانی ؛ صفحه ۲۴۸ ) [3]
  7. جنابعالی نامه ای به حضرت امام(ره) می‌نویسید و فهرستی از تجهیزات مورد نیاز جنگ را خدمت حضرت امام (ره) مطرح می‌کنید ، درحالیکه خود واقف به عدم امکان تامین آن توسط دولت بودید و همین مساله مقدمه ای برای تحمیل  خستگان از جنگ به امام و نوشیدن جام زهر قطع نامه 598 از سوی امام خمینی میشود .
  8. شما در شرایط وجود پیامدهای منفی جنگ تحمیلی در شهریور ۱۳۷۶ از مقام خود استعفا دادید و به سیاست وارد شدید. یعنی اولویت را بازسازی دفاعی سپاه در برابر تهدیدات اینده کشور ندانسته بودید !
  9. بعد ازجنگ تحمیلی نقش شما بیشتر مشهور به همراهی با سیاست های انچنانی هاشمی رفنسجانی بود !
  10. بعد از جنگ تحمیلی ، تلاشی در جهت حفظ اثار و ارزشهای دفاع مقدس نداشتید و برعکس ان عمل کردید . و نهایتا  بیان داشتید : مانور تجمل مسئولین ایده مرحوم هاشمی بود. [4]
  11. هنگامی که براساس ایین نامه وزارت علوم ، در سال 1372 اینجانب بعنوان دانشجوی نمونه کارشناسی ارشد کشوری برگزیده شدم و وزیر وقت علوم لوح تقدیر را تقدیم کرد ، نمی دانم شما چرا کارتان را رها کرده و در کنار دست وی بودید ؟ و چرا وقتی چند روز بعد جمع دانشجویان ممتاز به دیدار رهبر انقلاب اسلامی رفتیم ،  باز شما آنجا بودید ؟

مراسم روز دانشجو ، دانشگاه تهران 1372

  1. شمایی که نوشتی:" عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن انجام شد."   علاوه بر مکدر شدن خانواده شهدای عملیات کربلای چهار، سبب شد، بسیاری از فرماندهان عالی جنگ، خلاف خلاف گویی شما موضع گیری نمایند. تا جایی که شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: "عملیات کربلای چهار به هیچ وجه عملیات فریب نبود و این عملیات یکی از عملیات‌های اصلی ما محسوب می‌شد [5]
  2. یکی از طرفداران شما آقای محسن رفیق‌دوست بود که در رای به شما در انتخابات 1388 چنین گفت: نمی‌خواستم محسن رضایی رئیس جمهور شود؛ به او رای دادم چون می‌دانستم رای نمی‌آورد. [6]
  3. شما که در فتنه پر اشوب ۸۸ ، بجای موضع گیری علیه فتنه گران ،  نامه انصراف از شکایت خودتان دادید و هیزمی بر فتنه گران اتهام تقلب در انتخابات افکندید و بعبارتی منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح دادید.
  4. شما تاچند سال بعد نسبت به فتنه 88 هیچ موضع گیری ای نداشتید و جز ساکتین فتنه به شمار می امدید . درحالیکه رهبر انقلاب بارها انرا محکوم کرده و تقاضا داشتند خواص موضع صریح داشته باشند . اما شما بعد چند سال موضع گیری کردید انهم بگونه ای که سران فتنه و فتنه گران را به صراحت محکوم و تقبیح نکردید !
  5. شما با اصرار به حضور در چند دوره انتخابات مختلف ، سبب مضحکه برخی نیش زنان شدید.
  6. شما علیرغم مشکلات جسمی و ناتوانی برای انجام مسولیت خطیر ریاست جمهوری ، برای بار چندم در انتخابات شرکت کردید و باعث تعجب همه طیف ها شدید و حتی مانند بسیاری از افراد توانمند به نفع نامزد اصلح کنار نکشیدید !
  7. شما در ایام انتخابات 1400 ریشی گذاشتید که به ریش پرفسوری و بزی مشهور است . ایا این ظاهر در شان شما بود ؟
  8. شما که مدعی شدید ازمیان کاندیداهای انتخابات 1400حتی از رئیس قوه قضایبه، نزدیکترین فرد به رهبر انقلاب هستید ! منهای این ادعای غیر واقعی ، آیا این بیانتان ؛ سو استفاده از مناصب تلقی نمیشود ؟
  9. شما برای اینکه خود را مصداق دولت جوان انقلابی نمایش دهید ، به بوتاکس و رنگ امیزی موی سر و صورت روی اوردید.  آیا این در شان شما بود ؟
  10. ذوق زدگی اصلاح‌طلبان و رسانه های بیگانه از هجمه شما به آیت الله رئیسی در ایام تبلیغات انتخابات 1400 نیز بسیار تاسف بار بود !
  11. انتشار فیلمی از رقص و آواز در ستاد انتخاباتی شما بکنار ، ولی انتشار فیلمی از حضور شخص جنابعالی در ستاد انتخابانی تان که با ساز و تنبک توسط زنانی با لباس سفید نازک و جلو باز و کل کشیدن زنان حاضر و قدم زنان شما در آن را چکنیم ؟ درحالیکه بر دیوار آن تصاویر شهدا بود ، با زیر نویس کاربران فضای مجازی با عبارت " اقای داماد وارد میشود ! " مواجه شد. حتی هنگامی یک خانم نامحرم بازوی شما را میگیرد ، شما هیچ عکس العملی نشان نمی دهید و کمی بعد محافظ شما دست ان خانم را کنار می زند .
  12. از اینکه بیشتر از اقای همتی (۲.۴۴۳.۳۸۷ رأی ) رای اوردید خوشحال ولی از اینکه نتوانستید بر نفس خود غلبه کرده و رای طرفدانتان  ( ۳.۴۴۰.۸۳۵ رأی) را به سبد رای کاندید انقلابیون ( آیت الله سید ابراهیم رییسی ۱۸.۰۲۱.۹۴۵ رأی) بریزید و پشتوانه رئیس جمهور منتخب را تقویت کنید ، متاسفیم .
  13. راجع به گریختن پسرتان احمد رضایی در سال ١٣٧٧به امریکا و قتل ایشان و مصاحبه وی در دوبی علیه نظام چه توضیح وچه موضعی دارید؟  [7]
  14. انتصاب پسرتان علی رضایی به معاونت اطلاع رسانی و امور بین الملل مجمع تشخیص مصلحت نظام براساس چه مجوزی بوده است ؟
  15. راجع به دخترتان سارا رضایی میرقائد با کسب رای پایین ( 1408 رای) در انتخابات شورای شهر تهران 1400، از موارد فوق مبنی عدم تکرار آن را آیا نصحیت می کنید ؟  [8]
  16. ما به فرماندهانی افتخار میکنیم ، که همچنان اصالت خویش را حفظ کرده و پای بند به ارزشها هستند و برای منافع دنیایی انرا به مسلخ نبرده اند .

سردارسید رحیم صفوی در سنگری در دوران دفاع مقدس

  1. درحالیکه بیش از سه دهه از دفاع مقدس گذشته و زمانه و روحیه مسئولین بسیار متفاوت شده ، وقتی با فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی اشنا شدیم ، وی را بسیار متفاوت تر از آنروزهای شما یافتیم ! ( رجوع به نوشته مقایسه تطبیقی فرماندهی جنگ، در دفاع از حرم و دفاع مقدس، منتشر شده در خبرگزاری ایثار پرس ، ۸ بهمن ۱۳۹۹   ) [9]

 

شهید قاسم سلیمانی جنوب شهر حلب سوریه 1396

  1. از اینکه پس از جنگ تحمیلی نتوانستید راست قامت بمانید متاسفیم ، کاش لااقل حرمت فرمانده مقدس بودن را برای ایندگان پاس میداشتید !
  2. برای ما فرماندهی که اسبق بودنش خوشتراست تا ماندگار بودنش !
  3. بنظر میرسد به صلاح خود وکشور این است که از مسئولیت دبیر مجمع استعفا داده و به نصحیت امام به منتظری عمل کرده  و برای جبران موارد فوق تلاش نمایی تاعاقبت بخیری ات میسر شود !

با پوزش و امتنان – تعدادی از تصاویرم را ارایه کردم تا تصور نشود ؛ از دور مطالبی را شنیده ام و بازگو کرده ام

 سید جواد هاشمی فشارکی

5 تیر 1400

 

 


[1]     منبع :  برایت تاریخ می‌گویم؛ خاطرات محسن رفیق‌دوست، به کوشش سعید علامیان، تهران: انتشارات سوره مهر، چاپ اول، ۱۳۹۲، صص ۱۷۷-۱۸۰ به نشانی. entekhab.ir/00277o

[2]   https://basirat.ir/fa/news/103286/

[3]  https://www.isna.ir/news/96072211923/

[4]  تسنیم ، ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ 

[6]  برایت تاریخ می گویم ، جلد سوم ص 273 به نشانی   khabaronline.ir/news/1413869

[7] khabaronline.ir/news/1266774

[8] (اطلاعیه ستاد انتخابات کشور   1372399 - 6 تاریخ : 1400/03/31 )

[9]  http://www.isarpress.ir/?p=3693

 

 

 

 

http://www.isarpress.ir/?p=5635

 

http://www.isarpress.ir/1400/04/08/%d9%84%d9%82%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d9%82/