***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

گزارش دومین همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری با رویکرد پدافند غیرعامل در معماری و شهرسازی

 

دومین همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری با رویکرد پدافند غیرعامل در معماری و شهرسازی با همکاری انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، کمیته پدافند غیرعامل استانداری تهران، کمیته پدافند غیرعامل قوه مقننه، مرکز مطالعات سازمان پدافند غیرعامل کشور، دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه کاشان، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تهران بزرگ، پایگاه علمی سیویلیکا، پایگاه مرجع دانش شهر و ساختمان پایدار،در روز هفده اسفندماه سال یک هزار و سیصد و نود و سه خورشیدی و در سالن همایش­های شهرداری محترم قم

اطلاعات کامل در نشانی زیر :

 

http://hashemi.powerset.ir/دکتر-سید-جواد-هاشمی-فشارکی

 

 

اخبار

گزارش دومین همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری با رویکرد پدافند غیرعامل در معماری و شهرسازی

دومین همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری با رویکرد پدافند غیرعامل در معماری و شهرسازی با همکاری انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، کمیته پدافند غیرعامل استانداری تهران، کمیته پدافند غیرعامل قوه مقننه، مرکز مطالعات سازمان پدافند غیرعامل کشور، دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه کاشان، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تهران بزرگ، پایگاه علمی سیویلیکا، پایگاه مرجع دانش شهر و ساختمان پایدار، شرکت رواق سازه آکام پایدار و شرکت پنام خط نوین، در روز هفده اسفندماه سال یک هزار و سیصد و نود و سه خورشیدی و در سالن همایش­های شهرداری محترم قم با تلاوت آیاتی از کلام ا....مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و مداحی، مداح اهل بیت در خصوص حضرت فاطمه (علیه اسلام) در ساعت 8:30 با حضور مدعوین محترم متشکل از اساتید، فرهیختگان کشوری، جمعی از مقامات سازمان پدافند غیرعامل کشور و انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران به همراه تعدادی از مسئولین و مدیران استان قم به همراه جمع کثیری از فارغ التحصیلان و دانشجویان و ارائه دهندگان مقالات به همایش فوق آغاز بکار نمود.

در آغاز مجری همایش ضمن عرض خوش آمد گویی به حاضرین از جناب آقای دکتر هاشمی فشارکی دبیر محترم علمی همایش دعوت بعمل آوردند تا توضیحاتی در خصوص همایش را اطلاع رسانی نمایند. جناب آقای دکتر فشارکی ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و حاضرین در همایش ابراز داشتند این همایش در هفت محور با مضامین (محور1: پدافند غیرعامل در معماری - محور2: پدافند غیرعامل در شهرسازی - محور3: آموزش معماری و شهرسازی - محور4: توسعه پایدار شهر ایرانی- اسلامی - محور5:  محیط زیست و اقلیم در معماری و شهرسازی پایدار - محور6: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در معماری و شهرسازی پایدار - محور7: توسعه شهری و معماری پایدار (اجتماعی- اقتصادی- فرهنگی- سیاسی) اقدام به پذیرش مقالات نمود. در این همایش از سراسر کشور    280 مقاله واصل گردید که از آن میان 146 مقاله با تلاش داوران گرامی و با انجام اصلاحات خواسته شده در نتیجه پذیرفته شد و در نهایت 15 مقاله به عنوان مقالات برگزیده همایش از سوی هیئت داوران انتخاب گردید.

پس از توضیحات جامع و کامل جناب آقای دکتر فشارکی دبیر علمی همایش، از سخنران ویژه همایش جناب آقای دکتر مجابی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت دعوت بعمل آمد تا با ایراد سخنانی با محوریت معماری اسلامی مطالبی را به سمع حضار برسانند. پس از اتمام سخنرانی ایشان از حاضرین در همایش پذیرایی بعمل آمد. در ادامه یکی دیگر از سخنرانان ویژه همایش جناب آقای دکتر علی آبادی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در خصوص شهر سازی امن اسلامی مبادرت به سخنرانی نمودند. ایشان ضمن سخنرانی­های خود به بحث پژوهش در قرآن مجید نیز مطالبی را ایراد نمودند. به دنبال ایشان از دیگر سخنران ویژه همایش جناب آقای دکتر هوایی در خواست گردید تا مطالبی در خصوص اهمیت مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در پایداری و توسعه شهری را به سمع حاضرین در همایش برسانند. ایشان ضمن اشاره به چگونگی روند تدوین مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در کشور به بیان اهمیت این مبحث  پرداختند و در مورد اهمیت مبحث 21 و نقش آن در پایداری معماری و شهر سازی نکاتی را ایراد نمودند.

پس از اتمام سخنان جناب آقای دکتر هوایی از حضار جهت ادای فریضه نماز وصرف نهار دعوت بعمل آمد. همایش در شیفت بعد از ظهر با ارائه مقاله­ای از سوی دکتر محمد ابراهیمی عضو هیئت رئیسه انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران با محوریت روند طراحی سازه­های امن آغاز گردید. در ادامه مقاله معماری پدافند غیرعامل در مجتمع­های زیستی از سوی جناب آقای مهندس علی اکبر ستاره ارائه گردید. پس از آن جناب آقای دکتر سلطانی با ارائه مقاله خود با موضوع مکانیابی بهینه پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران و بهره­گیری از پتانسیل طراحی شهری مورد مطالعاتی پارک جنگلی چیتگر در دفاع عامل نکاتی را در این حوزه بیان نمودند.

جناب آقای دکتر قائدی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز در خصوص توسعه شهری و معماری پایدار مطالبی را اظهار نمودند. در طول همایش نیز چندین نفر از خانم­ها وآقایان در خصوص مقالات ارسالی خود به همایش اقدام به ارائه و سخنرانی نمودند که از آنجمله آقای مهندس فرقانی با ارائه مقاله­ی نمای شیشه­ای ساختمان­های مقاوم در برابر موج انفجار، خانم قریشی ابهری کارشناس ارشد دانشگاه تهران در خصوص ارزیابی نقش عوامل موثر در کاهش آسیب پذیری ناشی از مخاطرات در محیط­های شهری؛ خانم زهرا خیری دانشجوی دانشگاه امام حسین (ع با موضوع روش­های بکارگیری اصول معماری اسلامی در طراحی داخلی پناهگاه‌ها، آقای مهندس هرندی با ارائه مقاله مقایسه هزینه تعمیرات و نگداری خطوط تاسیساتی و هزینه احداث تونل مشترک تاسیسات با استفاده از روش­های فازی­ را نام برد.

سخنران ویژه اختتامیه همایش جناب آقای مهندس صدرا...پوربرات معاونت محترم فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور بودند که در نهایت برروی سن آمدند و ضمن اشاره نمودن به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص پدافند غیرعامل نکاتی را در باب پدافند کالبدی ایراد نمودند و در پایان ضمن قدردانی و تشکر ویژه از مشارکت حامیان و برگزارکنندگان این همایش خواهان برگزاری اینگونه همایش­ها که در فرهنگ سازی و اعتلای هرچه بیشتر علم و خروجی­های مناسب و کارآمد نقش آفرینی خواهند داشت را تاکید و خواستار شدند. در پایان جناب آقای دکتر فشارکی با تشکر و ارج نهادن به تمامی کسانی که به هرطریق در همایش فوق  نقش داشتند از درگاه ایزد منان توفیقات روز افزون آنها را خواستار گردیدندو برای سرفرازی میهن اسلامی­مان آرزوی موفقیت و به امید برقراری معماری و شهرسازی پایدار درسراسرکشوربا ذکر صلواتی بر حضرت محمد وآل محمد(ص) همایش به پایان رسید.

زمان و محل برگزاری همایش

دومین همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری روز یکشنبه 17 اسفند ماه از ساعت 8 تا 16 در سالن همایش‌های شهرداری قم به نشانی زیر برگزار خواهد شد:

قم، میدان 72 تن، بزرگراه امام علی(ع) (جاده قدیم کاشان)، شمال به جنوب نرسیده به قم رود، اولین خروجی، خیابان امام موصی صدر، بعد از میدان نواب صفوی، اولین دور برگردان، نرسیده به میدان، ساختمان شهرداری قــم

تاریخ برگزاری همایش + فهرست نهایی مقالات همایش

بنابر تصمیم شورای راهبردی دومین همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری، همایش روز یکشنبه 17 اسفند ماه در شهرستان قم برگزار خواهد شد. از اینرو فرصت ثبت نام در همایش تا روز 14 اسفندماه تمدید شده است.

همچینین فهرست نتایج داوری مقالاتی که به دبیرخانه رسیده است از طریق پیوند زیر قابل دریافت است:

منبع: saud.ir

 

https://3dhouse.ir/1393/06/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1/

 

 

 

برگزاری دومین همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری

برگزاری دومین همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری

توسط: مدیر وبسایتدر: در: همایش و کنفرانس‌هادیدگاه‌ها

 چاپ مقدار

برگزاری دومین همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهریReviewed by مدیر وبسایتonAug 26Rating:

موضوع توسعه پایدار از جمله مباحث مهم در معماری و شهرسازی معاصر است که بخش وسیعی از ادبیات علمی توسعه شهری و نیز سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌ها را به خود معطوف ساخته است. رشد تکنولوژی و تغییرات سریع سبک زندگی، اگر چه میزان رفاه و آسودگی زندگی انسان‌ها را افزایش داده است اما تخریب هر روزه محیط زیست بشر را نیز به همراه داشته است.

ضرورت توجه به محیط زیست برای کاهش این آسیب، توسعه پایدار را به عنوان راه‌حل مناسبی مطرح می‌کند. بدیهی است نقش معماران و شهرسازان در این زمینه با توجه به جایگاه‌شان در سازندگی کشور بسیار حیاتی است. در ایران، علیرغم اینکه فعالیت‌های قابل توجهی در سال‌های اخیر از سوی سازمان‌های دولتی و مجامع علمی صورت گرفته است، اما کمبود فعالیت‌هایی که دربرگیرنده مجموعه مباحث، دیدگاه‌ها و نگرش‌ها در زمینه معماری و توسعه شهری پایدار باشد، کماکان مشهود است.توسعه پایدار، طراحی پایدار، معماری پایدار و مفاهیمی از این دست با توجه به شعائر نخستین‌شان، حفاظت از محیط‌زیست را با تغییر رویکرد نسبت به طبیعت مورد نظر قرار می‌دهند، ولی آنچه امروزه در محیط ساخته شده به دست انسان معتقد به مفهوم پایداری متجلی می‌شود، نوعی برخورد گسسته از طبیعت است که تنها به حفظ آن جهت بهره‌برداری نسل‌های آینده توجه می‌کند. اگرچه اصول معماری پایدار شامل گستره‌ای وسیع از روش‌های ابتدائی تا پیچیده‌ترین فن‌آوری‌های روز می‌باشد، اما مسأله مناسب بودن روش و مطابقت آن با زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی عموم بهره‌برداران همواره به عنوان شاخصه‌ای کلیدی در این حوزه مطرح است.

نظر به برگزاری موفق نخستین همایش معماری پایدار و توسعه شهری در سال گذشته در دومین همایش برآنیم تا ضمن شناخت ماهیت و ویژگی‌های معماری بومی، شهر پایدار و بررسی شرایط تحقق‌پذیری آنها در معماری و شهرسازی معاصر، با جهت‌دهی به طرح‌های تحقیقاتی در زمینه استفاده مجدد از معماری بومی و شناخت تاثیرات آن بر معماری و شهرسازی پایدار زمینه مناسبی را برای ارتقای سطح دانش در پژوهش‌ها و مطالعات این حوزه فراهم آوریم.

محورهای همایش

۱- پدافند غیرعامل در معماری و ساختمان

۲- پدافند غیرعامل در شهرسازی(پدافند شهری)

۳- آموزش معماری و شهرسازی

۴- توسعه شهر ایرانی، اسلامی، فرهنگ و سنت

۵- نقش محیط زیست و اقلیم در معماری و شهرسازی پایدار

۶- اقتصاد، توسعه شهری و معماری

۷- بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در معماری و شهرسازی پایدار

۸- توسعه شهری پایدارمحور ویژه: پدافند غیرعامل در معماری و شهرسازی

 

۱- پدافند غیرعامل در معماری و ساختمان

–         نقش فرم معماری در کاهش آسیب‌پذیری بنا

–         سناریو آسیب‌های ساختمان در برابر تهدیدات

–         ملاحظات پدافند غیرعامل در فرآیند طراحی، از ایده تا طرح

–         طراحی فضای معماری و پدافند غیرعامل

–         نقش اجزای غیرسازه‌ای و مصالح در پدافند غیرعامل

–         اندرکنش سازه و معماری در پدافندغیرعامل

–         آموزش حرفه‌ای معماری و پدافند غیرعامل

–         ارگونومی و کاهش آسیب‌پذیری ساختمان در مقابل تهدیدات

۲- پدافند غیرعامل در شهرسازی(پدافند شهری)

–         طراحی و ارتباط عناصر شهری در پدافندغیرعامل

–         مکانیابی پروژه‌های شهری و پدافند غیر عامل

–         سرمایه‌ها و دارایی‌های قابل حفاظت شهرها

–         ساختار کالبدی شهرها و مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات

–         راهکارهای کاهش هزینه‌های ناشی از بروز سوانح طبیعی در شهرها

–         طرح تخلیه، انتقال و اسکان اضطراری پس از سانحه

–         الگوی مدیریت شهری و پدافند غیرعامل

–         نقش سازمان‌های مسئول در پدافند غیرعامل شهری

–         ساختار مدیریت بحران در شهرها

–         الگوهای مردم محور در اداره امور شهری و مقابله با تهدیدات

–         تجربیات بین‌المللی و ملی، پدافند غیرعامل در شهرسازی

–         نقش زیرساخت‌ و تاسیسات شهری در پدافند غیرعامل

۳- آموزش معماری و شهرسازی

–   فرهنگ، اجتماع و هویت در آموزش معماری پایدار

–   شناسایی مشکلات آموزش و پژوهش در معماری و شهرسازی پایدار

–   نقش مقررات و قوانین معماری و شهرسازی در توسعه پایدار

۴- توسعه شهر ایرانی، اسلامی، فرهنگ و سنت

–   نمادها و نشانه‌ها و هویت اسلامی در شهرسازی و معماری ایران

–   بوم‌گرایی و نقش آن در شهرسازی و معماری گذشته و حال

–   نقش معانی و مفاهیم در سازماندهی شهرهای ایرانی اسلامی و معماری ایران

–   نقش آموزه های دینی در شکل‌گیری شهرسازی و معماری ایران

–   ضرورت توجه به معماری پایدار و ارائه مبانی نظری و شاخص‌های آن

–   ارتباط دوسویه معماری پایدار و فرهنگ و رفتارهای اجتماعی

–   شناخت الگوهای پایداری در معماری و شهرسازی سنتی ایران

–       چالش‌های پیش‌روی معماری و شهرسازی بومی

۵- نقش محیط زیست و اقلیم در معماری و شهرسازی پایدار

–   شهرسازی نوین و صرفه جویی در مصرف انرژی

–   ساختمان، همخوانی اکولوژیکی و هماهنگی با محیط زیست

–   کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و حفظ اکولوژی شهری

–   معماری و تغییر اقلیم و چگونگی مصرف انرژی

۶- اقتصاد، توسعه شهری و معماری

–   فناوری ساخت و ارتقاء بهره‌وری در معماری و شهرسازی

–   اقتصاد و مدیریت شهری و حقوق محیط زیست

–   جلب مشارکت شهروندان در اداره امور شهری

–   حاشیه نشینی، اقتصاد غیر رسمی و توسعه پایدار شهری

۷- بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در معماری و شهرسازی پایدار

–   کاربرد فن‌آوری‌های نوین در توسعه شهری

–   معماری پایدار و ساختمان‌های هوشمند

–   ارتقای خدمات شهری و بکارگیری تکنولوژی‌های نو به منظور ایجاد شهر هوشمند

–   شهرهای مجازی، شهرهای الکترونیکی، شهرهای هوشمند

۸- توسعه شهری پایدار

–   سیاست‌های ملی و منطقه‌ای و توسعه شهری پایدار

–   شناخت موانع، محدودیت‌ها و شاخص‌های توسعه شهری پایدار

–   تجارب توسعه شهری پایدار در جهان و ایران

–   توسعه صنعت گردشگری در جهت توسعه پایدار شهری تقویم همایش:

فرصت ارسال چکیده مقالات : ۱۵آبان ۱۳۹۳

اعلام نتایج بررسی چکیده مقالات: ۲۴آبان ۱۳۹۳

فرصت ارسال اصل مقالات: ۲۷آذر ۱۳۹۳

اعلام نتایج داوری اصل مقالات: ۱۰دی ۱۳۹۳

ثبت نام: ۱۵دی ۱۳۹۳

برگزاری همایش: ۲بهمن۱۳۹۳

اعضای کمیته علمی (به ترتیب حروف الفبا):

جناب آقای دکتر محمد ابراهیمی، انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران

جناب آقای دکتر مهدی اخترکاوان، دانشگاه کاشان

جناب آقای دکتر حسین افشین، دانشگاه صنعتی شریف

جناب آقای دکتر سیدیوسف امیری، دانشگاه مازندران

جناب آقای دکتر کیومرث ایراندوست، دانشگاه کردستان

جناب آقای مهندس مجید ایزدی، انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران

جناب آقای مهندس مهدی بیطرفان، انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران

جناب آقای دکتر محمود جمعه پور، دانشگاه علامه طباطبایی

سرکار خانم دکتر فرح حبیب، دانشگاه علوم و تحقیقات

جناب آقای دکتر سید بهشید حسینی، دانشگاه هنر تهران

جناب آقای دکتر سید باقر حسینی، دانشگاه علم و صنعت

جناب آقای دکتر علی خاکساری، دانشگاه علامه طباطبایی

جناب آقای دکتر محمد امین خراسانی، دانشگاه تهران

جناب آقای دکتر سید عبدالهادی دانشپور، دانشگاه علم و صنعت ایران

جناب آقای سید داوود رسولی آهاری، انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران

جناب آقای دکتر داود رضایی، دانشگاه زنجان

جناب آقای مهندس محسن ساسانی، دانشگاه عالی دفاع ملی

جناب آقای دکتر علی سعیدی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)

جناب آقای دکتر ساسان سوادکوهی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)

جناب آقای مهندس شمسایی، انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران

سرکار خانم مهندس ندا طالبی، انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران

جناب آقای دکتر سجاد عابدی، انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران

ناب آقای دکتر علی عمرانی‌پور، دانشگاه کاشان

جناب آقای مهندس مصطفی فرزام شاد، مؤسسه آموزش عالی ایوانکی

جناب آقای دکتر مهرداد کریمی‌ مشاور، دانشگاه بوعلی سینا همدان

جناب آقای مهندس تورج گواهی، انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران

جناب آقای مهندس شاهین لعل عارفی، انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران

جناب آقای دکتر مدیری، سازمان نقشه برداری نیروهای مسلح

دکتر شریف مطوف، دانشگاه شهید بهشتی

جناب آقای دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)

دبیـرخانه:

نشانی: قم، خیابان معلم، ساختمان ناشران، طبقه ۶، واحد ۶۱۸

تلفکس: ۰۲۵۳۷۸۴۲۴۳۸

ایمیل: info@saud.ir

سایت مرتبط: www.saud.ir

 Saud2-poster-3