***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

سخنرانی در همایش دانشگاه کاشان

شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۷، ۰۲:۴۲ ب.ظ

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

پدافند غیر عامل موجب پایداری کشور می شود

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۹ کد خبر : ۳۰۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۰
معاون و مشاور سابق پدافند غیر عامل کشور گفت: پدافند غیر عامل به جهت اینکه امنیت و ایمنی حوزه های مختلف را دارد موجب پایداری کشور می شود.

معاون و مشاور سابق پدافند غیر عامل کشور گفت: پدافند غیر عامل به جهت اینکه امنیت و ایمنی حوزه های مختلف را دارد موجب پایداری کشور می شود.

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در حاشیه برگزاری همایش پدافند غیر عامل و علوم انسانی در  دانشگاه کاشان اظهار داشت: پدافند غیر عامل مساله بسیار مهم و راهبردی و یکی از مولفه های ضروری در حوزه امنیت ملی است.

وی افزود: هر اقدامی در حوزه تولید دانش و اجرا انجام شود می تواند افزایش ایمنی و امنیت را در برابر تهدیدات دشمن و عامل  بازدارندگی کشور در اقدامات ماجراجویانه باشد.

وی برگزاری همایش پدافند غیر عامل در علوم انسانی دانشگاه کاشان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برگزاری همایش یکی حرکتی است که می تواند ایجاد فرهنگ سازی در این زمینه را در بین جامعه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران در حوزه های مختلف به همراه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: همایش های علمی موجب تولید دانش می شود و دانش هایی که از قبل در حوزه پدافند غیر عامل بوده منشا اثر در گرایش ها و رشته های مرتبط می تواند باشد.

هاشمی فشارکی، آشنایی با صاحب نظران، نخبگان و کسانی که در این حوزه فعالیت هایی دارند را از دیگر اهداف این همایش ذکر کرد و افزود: برگزاری این همایش ها می تواند در بخش هایی که مورد نیاز است نهاد ها و کانون هایی تشکیل شود تا حول یک محور به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش ها، با چالش هایی نیز روبروست اذعان کرد: برخی از موضوعات که خارج از پدافند غیر عامل است امکان دارد در این حیطه وارد و در برخی از موارد مطالبی بیان شود که خیلی کاربردی و اثر گذار  و جزء دغدغه های اصلی و دانشگاهی نباشد.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: بیشترین اصل، شناخت بهتر مفهوم و کارکردن است که باید به آن تمرکز شود تا انحراف معیاری که از اهداف پدافند غیر عامل است اصلاح شود تا به اهداف کلان دست یابیم.

وی با اشاره به نوپا بودن پدافند غیرعامل در کشور افزود: پدافند غیرعامل در علوم انسانی نیز نوپاتر است که نقطه عطف آن در دانشگاه کاشان شکل گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: هر کدام از مقالات می تواند در تولید دانش مثمر ثمر باشد و صاحبنظران و متخصصان به تولید علم ودانش دراین حوزه بپردازند و اگر این اهتمام و تلاش صورت گیرد می تواند اثرات مفیدی را به همراه داشته باشد.

هاشمی فشارکی، شناخت مفهوم پدافند غیر عامل و شناخت تهدیدات را لازم دانست و افزود: تهدیداتی را که در حوزه های سیاسی، نظامی و فرهنگی ما شکل گرفته با ارائه راهکارهای علمی، می توانیم عینیت بخشیم.
 

 

 

 

 

 

 

دکتر هاشمی فشارکی: پدافند غیر عامل در تامین امنیت و سلامت افراد نقش بسزایی دارد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۱ کد خبر : ۳۱۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۹۸
معاون و مشاور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: پدافند غیر عامل در تامین امنیت و سلامت روح و روان انسان ها نقش بسزایی دارد.
 

معاون  و مشاور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: پدافند غیر عامل در تامین امنیت و سلامت روح و روان انسان ها نقش بسزایی دارد.

سید جواد هاشمی فشارکی در همایش ملی پدافند غیر عامل و علوم انسانی دانشگاه کاشان پدافند غیر عامل تنها نظامی نیست و بحث فراگیر در جامعه و سایر حوزه ها کاربرد دارد اظهار کرد: اگر در گذشته جنگ ها به صورت رو در رو و مستقیم و با استفاده از سلاح بود ولی جنگ های نسل چهارم جنگ هویت و امروز بر اساس گسترش سلطه بر منافع ملی است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس پدافند غیر عامل لحاظ بود خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب  اقدام پدافند غیر عامل را حتی در لفظ و کلام مشاهده نمی شود.

وی به بعد از دفاع مقدس دوران سازندگی اشاره کرد و افزود:  هنگامی که جنگ تمام می شود  کل احداث ها بدون ملاحظات پدافند غیر عامل صورت می گیرد و بسیاری از این احداث ها از آسیب پذیری بسیاری برخوردار می شود.

وی با بیان اینکه در دوره اصلاحات اقدامات قابل توجهی در حوزه پدافند غیر عامل به دلیل وابستگی های فکری صورت نگرفت افزود: در سال 1382 مقام معظم رهبری فرمان پدافند غیر عامل را صادر نمودند و در سال 84 دوره شکوفایی پدافند غیر عامل را در کشور شاهد بودیم.

هاشمی فشارکی با اشاره به اینکه در دوره دولت جدید نیز متاسفانه با دوره افول پدافند غیر عامل رو برو هستیم اظهار داشت: کلیه مشکلات کشور را مذاکره و کسب امتیاز آنرا کشورهای غربی می دانند که این امیدی نیست که به سرانجام برسد، چراکه کشورهای غربی به دنبال تعامل نیستند و در پی منافع خود هستند.

وی به نامگذاری سال جاری به سال فرهنگ، اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در دو بخش فرهنگ و اقتصاد باید روحیه جهادی و عزم ملی فراهم شود تا ثمرات آن  در کشور ملاحظه شود.

وی کاهش آسیب پذیری را از دیگر اقدامات پدافند غیر عامل عنوان کرد و گفت: پدافند غیر عامل، در زیر ساخت های حیاتی و برنامه سالانه که به مجلس ارائه می شود و اقدامات اساسی در حوزه های هسته ای، نیروگاهی، صدا وسیما، صنایع دفاعی و خیلی از مسائل کلیدی و حساس که به عنوان کانون بسیاری از فعالیت های کشور تلقی می شود  در کاهش آسیب پذیری نقش دارد.

فشارکی خاطر نشان کرد: پدافند غیر عامل برای محافظت از زیر ساخت های شهری و کشوری ضروری و حیاتی می باشد چرا که درصورت بی توجهی باعث اختلالات اجتماعی و روانی شده و غیر قابل جبران است.

وی  با بیان اینکه بر اساس وظایفی که طبق قانون اساسی تعیین سیاست های کل نظام بر عهده رهبر است افزود: در بند اول سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی، پدافند غیر عامل مجموعه اقدمات مسلحانه ای است که در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد:  افزایش باز دارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیتهای ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن منجر شود که از این میان تداوم فعالیت های ضروری هدف اول پدافند غیر عامل در شهرها است.

فشارکی با بیان اینکه پدافند غیر عامل در حوزه های نظامی و غیر نظامی بحث بازدارندگی است که دشمن نمی تواند به اهداف شوم خود دست یابد افزود: پدافند غیر عامل در تامین امنیت و سلامت روح و روان انسان ها نقش بسزایی دارد.

 

 
همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی در دانشگاه کاشان برگزار شد
 

همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی  با حضور جمعی از مسئولان، صاحب نظران و کارشناسان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

دبیر همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی دانشگاه کاشان، از ارسال 335 چکیده و 230 عنوان مقاله از 55 دانشگاه و نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این همایش اشاره کرد و گفت: این مقالات در قالب هشت تیم سه نفره کمیته داوران بررسی و 185 چکیده مقاله و 125 اصل مقاله مورد تائید و برای این همایش پذیرفته شد.

دکتر محسن نیازی اظهار داشت: این مقالات به صورت سخنرانی، لوح فشرده و پوستر در همایش ارائه می شود.

دکتر نیازی علوم انسانی را لازمه توسعه دانست و افزود: متاسفانه در این بخش سرمایه گذاری اندکی شده و نوعی روحیه برتری جویی و دیدگاه های فنی و مهندسی و گرایش انفعالی در حوزه های مختلف علوم انسانی وجود داشته است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از عواملی که می تواند توسعه و امنیت مردم را  در بخش های مختلف متحول کند پدافند غیر عامل در حوزه علوم انسانی است.

 وی هدف از برگزاری این همایش را فرهنگ سازی و ایجاد باور در مورد نقش و تأثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی، شناسایی و بررسی جایگاه و اهمیت پدافند غیرعامل در علوم انسانی و اجتماعی، شناسایی اهمیت پدافند غیرعامل در بدنه مدیریتی کشور به طور عام و مدیریتی دانشگاه به طور خاص و شناسایی ضرورت پدافند غیرعامل در ساختار علمی و پژوهشی سازمان ها و نهادهای اجتماعی ذکر کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان و دبیر این همایش خاطر نشان کرد: طرح نیازسنجی ضرورت های پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی و آموزشی کشور، شناسایی و طرح اولویت های تحقیقاتی و پژوهشی پدافند غیرعامل در حوزه علوم انسانی و اجتماعی و نگاه کارشناسی، علمی و عملیاتی به پدافندغیرعامل و تبادل اطلاعات میان کارشناسان، متخصصان و پژوهشگران از دیگر اهداف این همایش است.

همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان پدافند غیرعامل کشور در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است.

 

 

فشارکی:
مشاور سابق سازمان پدافند غیرعامل:بحث پدافند غیرعامل باید روان کننده و تسهیل کننده مدیریت بحران باشد.
ˈ سیدجواد هاشمی فشارکی ˈ روز دوشنبه در همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی در دانشگاه کاشان اظهار داشت: دلیل عدم استفاده دشمنان جمهوری اسلامی از گزینه های روی میز نیز هزینه های بالای آن است.

وی وظیفه پدافند غیرعامل و محور آن را حفاظت از انسانها در شرایط مختلف عنوان کرد و افزود: به دلیل بحران های ناشی از تهدیدات دشمنان پرداختن به بخش های مختلف علوم انسانی از جمله علوم سیاسی، اقتصاد، الهیات، تربیت بدنی و غیره الزامی است.

وی استفاده از تمامی علوم و فنون بشر و مولفه های قدرت را بدلیل تحلیل های جدید در حوزه های مختلف و هویت متفاوت جنگ در زمان حال ضروری دانست و تاکید کرد: نبرد و درگیریها امروز صرفا به نظامی منتهی نمی شود و تمام حوزه ها را در بر می گیرد.

وی تاکید کرد: بحث پدافند غیرعامل باید روان کننده و تسهیل کننده مدیریت بحران باشد.

http://paydarymelli.ir/fa/news/8352/بحث-پدافند-غیرعامل-باید-روان-کننده-و-تسهیل-کننده-مدیریت-بحران-باشد

 

 

 

 

متن مصور سخنرانی در همایش دانشگاه کاشان 

در نشانی های زیر : 

http://old.kashanu.ac.ir/fa/news/3/bodyView/4517/0/پدافند.غیر.عامل.موجب.پایداری.کشور.می.شود.html

https://kashanu.ac.ir/fa/news/3099/پدافند-غیر-عامل-موجب-پایداری-کشور-می-شود

https://kashanu.ac.ir/fa/news/3123/دکتر-هاشمی-فشارکی-پدافند-غیر-عامل-در-تامین-امنیت-و-سلامت-افراد-نقش-بسزایی-دارد

http://old.kashanu.ac.ir/fa/news/3/bodyView/4507/0/همایش.ملی.پدافند.غیرعامل.و.علوم.انسانی.در.دانشگاه.کاشان.برگزار.شد.html

http://shabestan.ir/TextVersionDetail/368899

http://javadfesharaki.blog.ir/1397/01/25/سخنرانی-در-همایش-دانشگاه-کاشان

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۵