• قیمت 17000 تومان
  • نویسندهجواد هاشمی فشارکی
  • ترجمه-------------------------
  • ناشرعلم آفرین
فرهنگ توصیفی دفاع غیرعامل
 
توضیحات تکمیلی برای: "فرهنگ توصیفی دفاع غیرعامل"

فرهنگ توصیفی دفاع غیرعامل

 

A Descriptive Dictionary Of Passive Defence

 

دفاع غیرعامل ، مجموعه اقداماتی است که موجب کاهش آسیب پذیری و امکان تداوم فعالیت های ضروری کشور در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن گردیده و سبب ارتقاء ، پایداری ، مقاومت و قدرت ملی و تسهیل کننده اداره بحران در شرایط حاد تجاوز دشمن بوده و موجب افزایش بازدارنگی دشمن می گردد و وسعت و گستره آن ، تمامی زیرساختهای کلیدی ، مراکز حیاتی ، حساس و مهم کشور نظیر : مراکز مخابراتی و ماهواره ای ، مراکز صداو سیما ، مراکز صنعتی و اقتصادی ، مراکز عمده مالی و اعتباری ، مراکز ثقل درمانی و بهداشتی ، پالایشگاهها ، نیروگاهها ، سیلوها ، تصفیه خانه ها ، تلمبه خانه ، فرودگاهها ، سدها ، پلهای مهم ، شبکه های انتقال آب و برق گاز و مرکز حکومتی و نظامی و امثالهم را دربرمی گیرد .

کتاب فرهنگ توصیفی دفاع غیرعامل ، بعنوان نخستین فرهنگ دفاع غیرعامل ، مجموعه ای از اطلاعات مورد نیاز در موضوعات دفاع غیرعامل ، دفاع ، تهدید ، جنگ و موضوعات فنی و مهندسی و تخصصی مرتبط با آن را در اختیار علاقمندان قرار می دهد .

 

گزیده ای از کتاب فرهنگ توصیفی دفاع غیرعامل

 

آب و هوا                                                                                                                   weather

وضعیت جوی یک منطقه در یک زمان معین با در نظر گرفتن عواملی چون درجه حرارت ، تابش خورشید ، بارش ، باد ، ابر ، مه و تبخیر را آب و هوا گویند و معمولا وضعیت آب و هوا را ساعت به ساعت یا روز به روز ثبت و گزارش می کنند . نوع آب و هوای محل (اقلیم) ، در انتخاب مواد و مصالح مصرفی ، نوع استتار ، نوع پوشش گیاهی و برخی دیگر از ملاحظات پدافند غیرعامل تاثیرگذار است .

آپارتمان                                                                                                                 apartment

بخش عمده ای از مسکن شهری در شهرهای بزرگ و متوسط ، از نوع آپارتمانی است . خانه های آپارتمانی از نظر اندازه ی واحدها ، تعداد اشکوب ها و شیوه ی تقسیمات داخلی انواع دارند . از مشخصات خانه های آپارتمانی استقلال هر واحد در ورودی ، و اشتراک در فضاهای مشاع است . رعایت پدافند غیرعامل در آپارتمان ها براساس مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان الزامی می باشد .

 

200 صفحه ، قطع رقعی ، جلد شمیز http://tandisbook.com/wp-content/uploads/2012/12/hand-point-icon.png

نویسنده : دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ، دکتر امیرمحمودزاده

انتشارات : علم آفرین

 

 Seyed Javad Hashemi Fesharaki

 

 

 

سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران