***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب


شنبه‌های انقلاب (۵) / قاری بین‌المللی در کمیته قرآن کریم:

انقلاب اسلامی، قرآن را از حاشیه به متن آورد/ شهدای انقلاب تربیت یافته مکتب قرآن هستند

http://farhangesadid.ir/fa/news/329/انقلاب-اسلامی-قرآن-را-از-حاشیه-به-متن-آورد-شهدای-انقلاب-تربیت-یافته-مکتب-قرآن-هستند

ملک‌شاهی گفت: انقلاب اسلامی برکات زیادی داشته است که توصیف آن ناممکن است و باید این موهبت ها را شکر کنیم و ان شاء الله قدردان خون شهدایی باشم که در راه قرآن قدم برداشتند



تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، استاد ملک‌شاهی نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران، عصر امروز در پنجمین شنبه انقلاب با موضوع قرآن کریم که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در محل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد اظهار داشت: تربیت جوانان و نوجوانان بر اساس فرهنگ قرآنی از دستاورد های انقلاب اسلامی است.

وی گفت: انقلاب اسلامی قرآن را از حاشیه به متن آورد و افراد زیادی را تربیت کرد؛ همه این افراد جزو کسانی بودند که برای حفظ اسلام و قرآن به جبهه ها رفتند و جان خود را در راه حفظ قرآن واسلام فدا کردند و این جوانان در انقلاب اسلامی رشد کردند و در نهایت جزو یاران سیدالشهدا شدند.

وی ادامه داد: در طول چند سال گذشته که دیدار های مختلفی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع قرآنی داشتیم ایشان همواره تاکید می کردند که انقلاب اسلامی، قرآن را به این جایگاه فعلی رسانده است و بستر سازی انقلاب اسلامی در عرصه قرآنی ستودنی بوده است.

ملک شاهی گفت: انقلاب اسلامی برکات زیادی داشته است که توصیف آن ناممکن است و باید این موهبت ها را شکر کنیم و ان شاء الله قدردان خون شهدایی باشم که در راه قرآن قدم برداشتند.



شنبه انقلاب (۵) / موسوی‌بلده در کمیته قرآن کریم:

به برکت انقلاب اسلامی، شیعه بنیان گذار تلاوت قرآن در جهان شده است

http://farhangesadid.ir/fa/news/325/به-برکت-انقلاب-اسلامی-شیعه-بنیان-گذار-تلاوت-قرآن-در-جهان-شده-است

موسوی گفت: شیعه بنیان گذار تلاوت در دنیا است اما در برهه‌ای از زمان این موضوع از دست شیعیان رها شد. اما با عنایت به انقلاب اسلامی بعد از گذشت 40  سال از انقلاب مجددا این جایگاه به دست شیعیان رسید.

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، استاد سید محسن موسوی بلده مؤلف کتاب حلیه القرآن عصر امروز در پنجمین شنبه انقلاب با موضوع قرآن کریم که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در محل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، اظهار داشت: جامعه امروز جامعه قرائی است که در آن جریان تلاوت جاری و ساری است.

وی افزود: بعد از انقلاب در تفسیر، کار فرهنگی قرآنی و کتابت قرآن کارهای بسیار مهمی انجام گرفته است و برخی از جامعه قرآنی پویایی و پایایی انقلاب را بر عهده گرفته اند.

این استاد شاخص تجوید تاکید کرد: بحث تلاوت و استماع توسط پیامبر مکرم اسلام آغاز شد و ایشان اولین کسی بودند که قرآن را تلاوت کردند.

موسوی با اشاره به اینکه نباید بحث تلاوت قرآن را در یک شاخه و حوزه فن و هنر محدود کرد بیان کرد: مساله تلاوت قرآن بسار مهم است و حتی به پیامبر اسلام هم واجب بود.

این مؤلف کتاب در مورد جامعه اسلامی و تلاوت قرآن در آن گفت: مردم یک جامعه اسلامی باید هم قرآن را بخوانند و هم به آن گوش فرا دهند.

وی ادامه داد: تلاوت توسط پیامبر مکرم اسلام پایه گذاری شد و این مسیر تلاوت توسط ایمه اطهار به نتیجه والایی رسید.

این پژوهشگر قرآن گفت: به جرات می توان ادعا کرد که استمرار تلاوت و قرائت قرآن کریم توسط علمای شیعه تجلی پیدا کرده است. امروز کتابت هایی که توسط شیعیان در حوزه تلاوت و قرائت نوشته شده است جزء کتب برتر دنیا محسوب می شود.

موسوی با اشاره به دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی گفت: شیعه بنیان گذار تلاوت در دنیا است اما در برهه‌ای از زمان این موضوع از دست شیعیان رها شد. اما با عنایت به انقلاب اسلامی بعد از گذشت 40  سال از انقلاب مجددا این جایگاه به دست شیعیان رسید.

این استاد تجوید قرآن همچنین با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: حضرت امیر (ع) می فرمایند که من روزی را می بینم که در مسجد کوفه عجم هایی در حال آموزش تلاوت قرآن کریم هستند.

موسوی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کارهایی که در حوزه قرآنی انجام می شد فقط در حد قرائت قرآن کریم توسط عبد الباسط قاری قرآن بود و یا صرفا برنامه ای در شب های جمعه از رادیو؛ تا اینکه جرقه جریان تعلیم و تلاوت قرآن کریم توسط استاد محمد تقی مروت زده و تلاوت قرآن کریم به صورت جدی در کشور آغاز شد و به یاد دارم در دوران کودکی که جلسات محلی محفل ا نس با قرآن کریم برگزار می شد.

وی به تحول در حوزه موضوعات قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جریان تلاوت و قرائت قرآن کریم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد خوبی به خود گرفت و مهم ترین مراکز جلسات قرآن کریم اکنون تشکیل می شود و در استان های تهران و مشهد شاهد ظهور قاریان قرآن کریم بودیم و می توان گفت بحث تلاوت قرآن در این دو استان گستره وسیعی پیدا کرد.

این استاد شاخص قرآن گفت: بعضی از بزرگان و قاریان مصری بعد از انقلاب اسلامی به ایران سفر کردند و آنها هم تاثیر زیادی در بحث ترویج قرآن کریم در کشورمان گذاشتند.

شنبه‌های انقلاب (۵) / داور مسابقات قرآنی در کمیته قرآن کریم:

حضور موثر بانوان در عرصه قرآنی از برکات انقلاب اسلامی است/ جایگاه ویژه زنان ایرانی در عرصه بین المللی قرآن کریم

http://farhangesadid.ir/fa/news/330/حضور-موثر-بانوان-در-عرصه-قرآنی-از-برکات-انقلاب-اسلامی-است-جایگاه-ویژه-زنان-ایرانی-در-عرصه-بین-المللی-قرآن-کریم

صریحی نژاد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد درخشش بانوان در عرصه های مختلف قرآنی مانند مفاهیم، حفظ، قرائت، تفسیر، برپایی نمایشگاه قرآن و مسابقات قرآنی بودیم؛ حتی بانوان در عرصه بین الملل در رشته قرآنی هم نقش خوبی ایفا کردند.

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید زهرا صریحی نژاد، داور و استاد قرآن کریم در پنجمین شنبه انقلاب با موضوع قرآن کریم که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در محل بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: نقش خانواده در ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت فرزند اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه خوبی برای بانوان تعریف شده است.

وی ادامه داد:  یقینا اگر بانوان ما قرآنی باشند، جامعه ما قرآنی می شود و این موضوع نشان دهنده اثر گذاری نقش بانوان در بین آحاد مردم است.

صریحی‌نژاد با بیان اینکه لازم است به بانوان قرآنی بها دهیم چراکه زمینه ساز جامعه پاک هستند، گفت: حضور موثر بانوان در عرصه قرآنی از برکات انقلاب اسلامی است.

صریحی نژاد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد درخشش بانوان در عرصه های مختلف قرآنی مانند مفاهیم، حفظ، قرائت، تفسیر، برپایی نمایشگاه قرآن و مسابقات قرآنی بودیم؛ حتی بانوان در عرصه بین الملل در رشته قرآنی هم نقش خوبی ایفا کردند.

وی در پایان گفت: جامه ما متشکل از خانواده است؛ اگر به خانواده اهمیت داده شود به جامعه اهمیت داده شده است و انس گرفتن خانواده‌ها با فرهنگ قرآنی باعث گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه می‌شود.


شنبه‌های انقلاب (۵)/ یاراحمدی در گفتگو با «فرهنگ سدید»:

طبق قانون، رهبر باید فقیه و مفسر قرآن باشد/ انقلاب اسلامی قرآن را از مجالس ختم و کنج خانه‌ها به عرصه زندگی وارد کرد/ عینیت یافتن قرآن در عرصه سیاست، دشمن را به قرآن سوزی واداشت/ راه‌اندازی ۴۰۰ سایت قرآنی، چهار شبکه رادیویی و یک شبکه اختصاصی قرآنی بعد از انقلاب/ ترجمه قرآن به ۱۳۰ زبان زنده دنیا

http://farhangesadid.ir/fa/news/323/طبق-قانون-رهبر-باید-فقیه-و-مفسر-قرآن-باشد-انقلاب-اسلامی-قرآن-را-از-مجالس-ختم-و-کنج-خانه‌ها-به-عرصه-زندگی-وارد-کرد-عینیت-یافتن-قرآن-در-عرصه-سیاست-دشمن-را-به-قرآن-سوزی-واداشت-راه‌اندازی-۴۰۰-سایت-قرآنی-چهار-شبکه-رادیویی-و-یک-شبکه-اختصاصی-قرآنی-بعد-از-انقلاب-ترجمه-قرآن-به-۱۳۰-زبان-زنده-دنیا

یاراحمدی گفت: پیش از انقلاب قرآن در عرض امور قرار داشت که بعد از انقلاب در رأس قرار گرفت. برگزاری 35 دوره مسابقه بین‌المللی قرآن کریم، 40 دوره مسابقه کشوری، 26 نمایشگاه بین‌المللی و صدها نمایشگاه استانی از دستاوردهای انقلاب در حوزه قرآن است.

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
پ

ولی یاراحمدی دبیر کمیته قرآن کریم جنبش مردمی پاسداشت دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در گفتگو با فرهنگ سدید درباره دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی گفت: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی توجه جدی به قرآن است که آن را در سه محور عمل به قرآن، تعمیق مبانی و مفاهیم قرآنی و ترویج جهانی این کتاب الهی نهادینه کرد.

وی افزود: امروز شاهد این موضوع هستیم که انقلاب اسلامی قرآن را از مجالس ختم و کنج خانه‌ها به عرصه زندگی وارد کرد و تأثیرات جهانی این کتاب مقدس موجب رعب و وحشت دشمنان شده به‌طوری که برای رهایی از فراگیری مکتب الهی اقدام به قرآن سوزی می‌کنند.

دبیر کمیته قرآن کریم جنبش مردمی پاسداشت دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی گفت: پس از انقلاب، جمهوری اسلامی تبدیل به علمدار جریان ترجمه و تفسیر در جهان شد و قرآن را به پرشمارترین کتاب جهان تبدیل کرد.

یاراحمدی اظهار داشت: ایران کشوری است که قوانین آن پس از انقلاب اسلامی منطبق بر قرآن تنظیم شده و از همین رو طبق قانون، رهبر آن باید فقیه و مفسر قرآن باشد. همچنین سیستم قضاء کشور نیز منطبق بر قرآن است و نهادی به نام شورای نگهبان برای صیانت و انطباق قوانین با قرآن تاسیس شده است.

این فعال حوزه قرآن در مقایسه جایگاه قرآنی کشور، قبل و بعد از انقلاب گفت: عملکرد ضعیف رژیم پهلوی در حوزه قرآن، کشور را مورد هجمه افکار انحرافی قرار داده بود و اینگونه تلقی می‌شد که شیعیان از قرآن فاصله گرفته‌اند اما انقلاب اسلامی به این شبهه وهابیت پاسخ داد و از پیروان اهل‌بیت رفع اتهام کرد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها ظاهری از قرآن در کشور وجود داشت تصریح کرد: بزرگ‌ترین هنر رژیم ستم‌شاهی در چاپ قرآن آن‌هم در شمار بسیار پایین بود اما انقلاب با عبور از مقدمات به تدبر در مفاهیم و عمل به رفتار قرآنی اصالت بخشید، به‌نحوی‌که علیرغم وجود قرآن در همه کشورهای مسلمان، گسترش فرهنگ قرآنی خاص جمهوری اسلامی است.

یاراحمدی افزود: پیش از انقلاب، قرآن در عرض امور قرار داشت اما بعد از انقلاب در رأس قرار گرفت به صورتی که امروز شاهد رشد قابل‌توجه تعداد حافظان قرآن در کشور هستیم. نگاه ویژه انقلاب به عرصه قرآن موجب افزایش قاریان و حافظان رتبه دار در مسابقات بین‌المللی شده است.

دبیر کمیته قرآن کریم جنبش مردمی پاسداشت دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی همچنین در تبیین فعالیت‌های قرآنی کشور پس از انقلاب گفت: برگزاری 35 دوره مسابقه بین‌المللی قرآن کریم، 40 دوره مسابقه کشوری، 26 نمایشگاه بین‌المللی و صدها نمایشگاه استانی از دستاوردهای انقلاب در حوزه قرآن کریم است.

وی افزود: پس از انقلاب، قرآن به 130 زبان زنده دنیا ترجمه شد و در حال حاضر تیراژ این کتاب الهی به 200 میلیون جلد رسیده است. چاپ 37 هزار عنوان کتاب قرآنی نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

یاراحمدی گفت: در راستای پوشش فعالیت های قرآنی، سازمان ها و نهادهای متعددی در سطوح سیاست گذاری و اجرایی تاسیس شده‌اند که می توان به تشکیل 400 سایت قرآنی، چهار شبکه رادیویی و یک شبکه اختصاصی قرآنی اشاره کرد. راه‌اندازی رادیو قرآن، رادیو تلاوت، رادیو ترتیل و رادیو معارف ازجمله برکات قرآن درطول حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی ایران در جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح منطقه و جهان، 50 شعبه جامعه المصطفی العالمیه را در سایر کشورها ایجاد کرد. اعزام مبلغان و روحانیون به 60 کشور مختلف در راستای هدف جهانی‌سازی مکتب قرآن و معرفی دین اسلام از توفیقات قرآنی انقلاب است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۲