***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

راهنما : دکتر سیدجوادهاشمی فشارکی


پایان نامه

جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد

رشته پدافندغیر عامل گرایش طراحی

دانشگاه جامع امام حسین ع


عنوان:

طراحی خانه های دو منظوره با استفاده از

مصالح چوب و پلیمر(FRP)

 

استاد راهنما:

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی

 

استاد مشاور:

دکتر حسین خدارحمی

 

دانشجو:

خدادادمختارنژاد

 

20/4/1396

تقدیر و تشکر

من لم یشکر المخلوق لم یشکر   الخالق

پروردگارا: زبان شکر و سپاس را برای من همیشه مستدام دار چرا که تو روزنه ی دیگری را به دانش بشری برایم گشودی تا به عظمت و پیچیدگی گوشه ای از آفرینش بیشتر پی برده و محصور آن گردم.

صلوات و سلام حق طلبان و همه ایمان آورندگان برهمه پیامبران بویژه خاتم النبیین و ائمه معصومین علیهم السلام و به روح پر فتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی (ره) که زمینه بالندگی علمی و معنوی را در ایران عزیز مهیا نمودند.

دعای همه خیر اندیشان و مظلومین نثار مقام معظم رهبری که جانشین به حق امام راحل (ره) ونائب امام الزمان عجل الله تعالی الشریف هستند.

بار خدایا اگر این رساله در نزد تو قدر و قیمتی دارد، ثوابی از آن را به روح همه شهدای مظلوم اسلام ، بخصوص شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ، خاصه شهدای گمنام و شهدای مظلوم مدافع حرم آل الله برسان که آنی از دین آنها بر گردن خود فارغ نیستیم.

از بزرگ استاد زندگی ام مرحوم پدرم که مورد مغرت و  واسعه رحمت حق تعالی نصیبش شود،که شغلش نیز معماری سنتی بود، به من درس تلاش و پشتکار ی و طلب رزق روزی حلال را آموخت، از بزرگ استاد معنوی زندگی ام مادر مومنه ای و مهربان، که فضای عطر آگین معنوی راز و نیازهای موثر با خدا را نه تنها به خانواده ما بلکه به بستگان و اطرافیان نیز چشاند.

از یادگاران  دفاع مقدس  وسنگربانان  عرصه علم  جناب آقای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی استاد محترم راهنما،که در تمامی مراحل  تهیه وتدوین پایان نامه  اینجانب راراهنمایی فرموده اند.

جناب آقای دکتر حسین خدارحمی استاد محترم مشاورکه باتوصیه  های ارزشمند خود تاثیر به سزایی در نوشتار این پایان نامه داشته اند.

از جناب آقای استاد دکتر قنبر ابراهیمی "عضو هیات علمی پیشکسوت گروه علوم و صنایع چسب و کاغذ دانشگاه تهران" که در تدوین کلیات و پرشنامه این تحقیق اینجانب را راهنمایی فرموده اند، وکلیه عزیزانی که با درایت علمی و تجربیات ارزشمند خود، اینجانب را در زمینه های علمی بویژه تدوین و نوشتار پایان نامه راهنمایی فرمودند، کمال تشکر و قدردا نی رادارم.

در پایان متذکر می شوم که تلاش ناچیز در این عرصه علمی خود را مرهون گذشت ها و فداکاری های همسر و فرزندان گرامیم می دانم که در این راه متحمل کاستیها و دچار مشقت شدند.

 

 

 

فهرست    

 1- فصل اول:  کلیات تحقیق


2- فصل دوم:  مبانی نظری تحقیق


3- فصل سوم: روش تحقیق



4- فصل چهارم : یافته های تحقیق


5- فصل پنجم : پیشنهاد طرح معماری خانه های دو منظوره

5-1- مقدمه

5-2- فرایند معماری

5-3- طراحی تیپ1- خانه پدو منظوره روی زمین یا سطحی

5-4- طراحی تیپ2- طراحی خانه ویلایی پناه گاه زیر زمینی

6- فصل ششم: نتایج و پیشنهادها



مراجع

 

 

چکیده:

طراحی خانه های دو منظوره و تهدیدات آن موضوعی است که باید توجه های ژرف بدان گردد. از آنجایی که توسعه و ساخت پناه گاه ها و فضاهای ورزشی در کشورهای توسعه یافته توجه ویژه و هزینه قابل توجه ای نسبت به نسبت به سرانه ملی خود اختصاص داده اند، کشور ما نیز برای رسیدن به این جایگاه توسعه، از این قاعده مستثناء نیست. در این تحقیق ضمن توجه به این خواستگاه با استفاده از خلاقیتهای معمارانه به دنبال ارائه راه کار چگونگی ارتباط فضاهای چند عملکردی است که هزینه قابل توجه در امر ساخت پناه گاه ها و فضاهای ورزشی در کشور را درست هدایت و برنامه ریزی کند و با یک طراحی مناسب و اصول پدافند غیر عامل دو یا منظوره سازی فضاهای یک ابنیه که در زمان بحران خانه های پناه گاهی (مجتمع مسکونی) خانواده ها و در زمان عادی کاربرد ورزشی برای افراد جامعه داشته باشد، به این هدف دست یابد. در این تحقیق با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس  به تحلیل نتایج پرسشنامه و ساخت پانل چوبی جاذب الکترو مغناطیسی(پانل ترکیبی از براده های چوب و پلیمر) برای استتار خانه­های دو منظوره و دیگر کاربردهای آن پرداخته شده است. در نهایت در این تحقیق مصالح ترکیبی چوب و پلیمر بعنوان نوعی مصالح مناسب، برای ساخت مجتمع­های دو منظوره با کاربری مجتمع­های ورزشی و خانه­های سکونتگاهی پیشنهاد شده است.

 


پایان نامه کارشناسی ارشد : طراحی خانه های پناهگاهی دومنظوره با استفاده از چوب وپلیمر (  F RP ) 

 دانشجو خدا داد مختار نژاد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۲